Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26-07-2013, 17:46   #1
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Thumbs up Plastikowe Żołnierzyki

Plastikowe Żołnierzyki


Rozdział I: Stwórz sobie żołnierzyka!
1. Wybierz kolor i nazwę drużyny pasującą do koloru.
2. Atrybuty Żołnierzyka - Oficera:
a) Siła - maksymalny udźwig, odległość rzutu granatem
b) Szybkość - zasięg poruszania się w czasie 1 tury
c) Wytrzymałość - ilość obrażeń jakie może otrzymać zanim padnie
d) Celność - szansa na trafienie sprawdzana k6
e) Szybkostrzelność - ilość strzałów w czasie 1 tury
f) Zasięg - zasięg Karabinu początkowego
3. Uzupełnij kartę Żołnierzyka Oficera. Każdy gracz może mieć tylko jednego Żołnierzyka Oficera.
a) Rozdaj 12 punktów wśród Atrybutów Oficera. Żaden Atrybut nie może być większy niż 6.
b) Oficer po zniszczeniu odnawia się w Bazie dopóki ta istnieje i posiada zapas plastiku.
c) Atrybuty Oficera można zwiększyć w toku rozgrywki wydając Punkty Wojenne.
d) Po zniszczeniu Żołnierzyka Oficera gracz ma możliwość ponownego rozdania punktów Atrybutów Oficera.
e) Gracz z ostatnim Oficerem na placu boju wygrywa.
4. Atrybuty żołnierzyka zwykłego:
a) Siła - maksymalny udźwig, odległość rzutu granatem
b) Szybkość - zasięg poruszania się w czasie 1 tury
c) Wytrzymałość - ilość obrażeń jakie może otrzymać zanim padnie
d) Celność - szansa na trafienie sprawdzana k6
e) Szybkostrzelność - ilość strzałów w czasie 1 tury
f) Zasięg - zasięg Karabinu początkowego
g) Lojalność - trudność zmiany barw sprawdzana k6
5. Ogólnie o żołnierzy zwykłym
a) W toku rozgrywki można wytworzyć dodatkowych żołnierzyków.
b) Każdy żołnierzyk zwykły posiada Kartę Żołnierzyka.
c) Żołnierzyk składa się z Ciała i Płytki. Płytka to metalowa część zawierająca jaźń żołnierzyka. Jedynie z Płytką można stworzyć i odtworzyć żołnierzyka.
d) Po zniszczeniu Ciała Żołnierzyka każda ze stron może zabrać Płytkę do swojej bazy w celu odtworzenia go we własnym kolorze - po sukcesie w teście Lojalności jeśli zginął z innym kolorem
e) Atrybuty Żołnierzyka można zwiększyć w toku rozgrywki wydając Punkty Wojenne.
f) Wszystkie Atrybuty są zapisane na Płytce i nie można ich ponownie rozdysponować.
6. Oficer jak i żołnierzyki posiadają ekwipunek złożony z dwóch typów przedmiotów, o których więcej w rozdziałach im poświęconych:
a) Narzędzie zagłady.
- Początkowo i po każdym odnowieniu jest to Karabin.
b) Narzędzie transportu.
- Początkowo i po każdym odnowieniu jest to Plecak.

Rozdział II: Plac boju!
1. Białe pola to teren, po którym można się poruszać.
2. Jasnoszare pola to teren, po którym nie można poruszać się, ale przez który można strzelać lub przerzucać granaty.
3. Ciemnoszare pola to teren, po którym nie można poruszać się i nie można przez niego strzelać. Rzut granatu jest utrudniony.
4. Czerwone pola działają jak jasnoszare pola, ale można z nich zbierać plastik stojąc obok.
5. Fioletowe pola działają jak jasnoszare pola, ale można z nich zbierać metal stojąc obok.

Rozdział III: Narzędzia zagłady!
1. Karabin - podstawowa broń
a) Zasięg: Atr.Zasięgu
b) Szybkostrzelność: Atr.Szybkostrzelność
c) Koszt: darmowy
d) Waga: brak
e) Specjalne: Dwa karabiny można przetopić na 1 Plastik
2. Karabin Maszynowy
a) Zasięg: Atr.Zasięgu -1
b) Szybkostrzelność: Atr.Szybkostrzelność *2
c) Koszt: 2 Plastik
d) Waga: 2
3. Karabin Snajperski
a) Zasięg: 7
b) Szybkostrzelność: Atr.Szybkostrzelność /2
c) Koszt: 2 Plastik
d) Waga: 1
4. Miotacz Ognia
a) Zasięg: Atr.Zasięgu
b) Szybkostrzelność: 1
c) Koszt: 2 Plastik, 3 Metal
d) Waga: 3
e) Specjalne:
- nie można mieć plecaka mając Miotacz Ognia
- Ogień przetapia cały Plastik na swojej drodze
5. Granat rozpryskowy
a) Zasięg: Atr.Siły
b) Szybkostrzelność: 1
c) Koszt: 1 Metal
d) Waga: 1
e) Specjalne:
- 5 obrażeń zadanych tam gdzie spadnie granat
- 2 obrażenia zadane wszystkiemu w zasięgu 1 pola

Rozdział IV: Narzędzia transportu!
1. Plecak
a) Objętość: 2 Plastik lub 1 Stal lub 1 Płytka
b) Koszt: darmowy
c) Waga: brak
d) Specjalne:
- dwa Plecaki można przetopić na 1 Plastik.
2. Plecak Tragarza
a) Objętość: 4 Plastik lub 2 Stal lub 2 Płytki
b) Koszt: 1 Stal
c) Waga: 1
3. Plecak Grenadiera
a) Objętość: 4 Stal lub 4 Granat rozpryskowy
b) Koszt: 1 Stal
c) Waga: 1
4. Plecak Operatora
a) Objętość: 2 Plastik lub 1 Stal lub 1 Płytka
b) Koszt: 2 Stal
c) Waga: 1
d) Specjalne:
- pozwala korzystać z Atrybutów żołnierzyka z Płytki

Rozdział V: Punkty Wojenne!
1. Sposoby zdobycia.
a) Zastrzelić żołnierzyka przeciwnika: 1 PW
b) Dostarczyć do bazy 2 jednostki Plastiku lub Stali: 1 PW
c) Dostarczyć do bazy 1 Płytkę neutralną: 1 PW
d) Użyć Płytki wroga i zrobić swojego żołnierzyka: 2 PW
2. Sposoby wydawania.
a) Podnieść atrybut żołnierzyka:
- 1 PW = 1 Punkt Atrybutu
- Atrybut nie może przekroczyć 6
b) Wykupić Umiejętność dla żołnierzyka:
- koszt każdej umiejętności to 1 PW

Rozdział VI: Umiejętności!
1. Umiejętności budowlane - aby korzystać z umiejętności budowlanych dany żołnierzyk musi być w bazie.
a) granat rozpryskowy
b) karabin maszynowy
c) karabin snajperski
d) miotacz ognia
e) plecak tragarza
f) plecak grenadiera
g) plecak operatora
2. Umiejętności bojowe
a) Uklęknięcie - pozwala na końcu ruchu uklęknąć dzięki czemu celność wroga celującego do danego żołnierzyka spadnie o 1
b) Leżenie - pozwala na końcu ruchu uklęknąć dzięki czemu celność wroga celującego do danego żołnierzyka spadnie o 2



JakieÅ› komentarze?
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-07-2013, 18:04   #2
 
Spaiker's Avatar
 
Reputacja: 1 Spaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwu
Ah... żołnierzyki z plastiku, bitewniaki z dzieciństwa kiedy nie myślało się o mechanice i innych pierdołach. System wygląda fajnie, nie znam się za bardzo na mechanice ale tu jest dość przejrzysta i zrozumiała. Tylko czemu oficer nie dodaje jakiś atrybutów dla otaczających go żołnierzy, mógł by mieć umiejętność zwiększania jednego wybranego atrybutu kiedy jest w pobliżu. No i fajny był by jakiś system fortyfikowania, okopy na podwórku się nie raz kopało
Step by step, hart to hart, left right left. We all fall down like toy soldiers.
 
__________________
It's only after we've lost everything that we're free to do anything.
On a long enough time line, the survival rate for everyone drops to zero.
Spaiker jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-07-2013, 19:18   #3
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
18 minut i już dwa dobre pomysły do dodania
O tym z oficerem dodającym atrybutów to trzeba dokładniej przemyśleć jak to zmieni rozgrywkę, ale pomysł z fortyfikacjami i okopami bardzo dobry i z pewnością dodam o tym rozdział w wolnej chwili
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-07-2013, 19:47   #4
 
Spaiker's Avatar
 
Reputacja: 1 Spaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwu
Nie wiem jak duże według ciebie ma być pole bitwy ale z czasem można dopracować pojazdy. Może nawet jakieś bitwy morskie
A ten oficer coś musi mieć bo tak to jest taki zwykły szary ludek tylko że ze stopniem, w ostateczności mógł by tylko wpływać na lojalność.
Jedno jest pewne, to ma niewyczerpany potencjał byle tylko zostało dość czytelne.

 
__________________
It's only after we've lost everything that we're free to do anything.
On a long enough time line, the survival rate for everyone drops to zero.
Spaiker jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-07-2013, 21:50   #5
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 1 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Jest setting darmowy do Savage Worlds w podobnym klimacie - Mini War (brał udział w konkursie Rzut na Inicjatywę).

Link
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-07-2013, 09:34   #6
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Indoctrine Zobacz post
Jest setting darmowy do Savage Worlds w podobnym klimacie - Mini War (brał udział w konkursie Rzut na Inicjatywę).

Link
Ciekawe, ale to jakbyś napisał, że w podobnym klimacie są Gasnące Słońca i Forgotten Realms, bo w tym i tym można grać ludźmi przeczytałem całe, fajne, ale zupełnie nie przydatne do Plastikowych Żołnierzyków. PŻ nie jest grą fabularną, a taktyczną, która nie potrzebuje MG, a jedynie dwóch lub więcej graczy w zależności od wielkości i ułożenia planszy. Plansze niedługo zaprezentuję.

Spaiker - oficer to taka główna postać gracza - w przeciwieństwie do zwykłych żołnierzyków zawsze się odradza i jego płytki nie da się ukraść. To czyni go wyjątkowym. Oczywiście, tak jak wcześniej pisałem, twoje uwagi odnośnie oficera są cenne i ogarnę to w najbliższym czasie.

To co przedstawiłem zakłada małe walki - 2 (oficer plus żołnierzyk) na 2, a najwyżej 4 na 4. Jak dopracuję to założę rekrutację to może znajdę kogoś kto by chciał przetestować system. Jak już pisałem gra nie wymaga MG, więc wystarczy druga osoba i jazda.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-07-2013, 12:36   #7
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Moim zdaniem przy małej liczbie żołnierzyków się właśnie nie sprawdzi. Nie będzie się opłacało żadne wydobycie plastiku, za to udana kradzież wrogiej płytki w zasadzie przesądzi sprawę. Takie przynajmniej odnoszę wrażenie, pewności mieć nie będziemy, dopóki nie sprawdzimy w akcji.
Pomysł Spaikera z pojazdami mi się bardzo podoba. Zwłaszcza jeśli pod tym pojęciem kryje się także lotnictwo.
BTW. MiniWar też fajnie wygląda. Zagrałbym.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-07-2013, 12:43   #8
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Z broni można by dodać bazooke i miny (niewidzialne dla przeciwnika, ale widzialne dla "swojej" drużyny)

Plus na przykład leżąc można się przemieszczać - czołgać, z 1/2 szybkości poruszania się.

Pojazdy to super pomysł, na przykład jeep - można nim szybciej poruszać się, przewozić oddział czy użyć jako osłony.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 27-07-2013 o 12:46.
Autumm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-07-2013, 13:21   #9
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Moje pobieżne pomysły na pojazdy:
Samolot: zrzuca bombę na wybrane pole (zawsze trafia*). Obrażenia na trafionym polu:6, na wszystkim sąsiadujących (bokami) 4 i na kolejnych 2. Bomba uderza w ziemię rundę po wezwaniu wsparcia. Nie można bombardować częściej niż co 3 rundy. Samolotu nie da się zestrzelić (może być limit bomb).
*można by wprowadzić zależność celności od odległości między celem a żołnierzem, który wzywa wsparcie (im dalej, tym mniejsza celność)
Śmigłowiec: na początku rundy wybiera szybkość (sz) z jaką się porusza (np. w przedziale 1-4). Może przebyć 5*sz pól. Skręca o 45 st., po każdym skręcie musi przebyć minimum sz pól. Może włączać/wyłączać prowadzenie ognia, ale nie może zmieniać decyzji częściej niż co sz pól. Jeśli prowadzi ogień jest to równoważne ze strzałem z ciężkiego karabinu w każde pole na linii o szerokości 2 pól wzdłuż której leci śmigłowiec. Zestrzelonego śmigłowca nie da się naprawić, ale da się z niego odzyskać płytkę.

Dodatkowy ekwipunek: plecak radiooperatora - pozwala wzywać wsparcie lotnicze, nie pozwala nic w nim nosić, jego użycie wymaga poświęcenia całej rundy.
C.D.N.
Nie przywiązywać się do liczb, bo nie są starannie przemyślane.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-07-2013, 13:41   #10
 
Spaiker's Avatar
 
Reputacja: 1 Spaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwuSpaiker jest godny podziwu
Samoloty musiały by być dość drogie, ze trzy ceny czołgów. No i jeśli samoloty to i działka przeciw lotnicze, chroniące np. 5 pól w koło siebie. Na razie skupił bym się na samych jednostkach, dodać okopy jakieś budynki i zasłony może jakieś moździerze do tego. A do pojazdów się jakoś dojdzie, Bo co za dużo to...
Tak więc lepiej dodawać po trochu i testować co jest.
 
__________________
It's only after we've lost everything that we're free to do anything.
On a long enough time line, the survival rate for everyone drops to zero.
Spaiker jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest WÅ‚.
Uśmieszki są Wł.
kod [IMG] jest WÅ‚.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
Pingbacks sÄ… WÅ‚.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:18.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172