Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-08-2014, 16:47   #1
 
Szamexus's Avatar
 
Reputacja: 1 Szamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znany
Unbelievably Simple Roleplaying 2

USR 2

Powyżej link do darmowego prostego systemu USR 2 autorstwa Scotta Malthouse. Wydaje się, że może się nadawać do pbf całkiem fajnie. W sieci można też znaleźć trochę fanowskich przeróbek i dodatków, bestiariusz i takie tam.
pozdr,
sz

strona autora
 
__________________
Pro 3:3 bt "(3) Niech miłość i wierność cię strzeże; przymocuj je sobie do szyi, na tablicy serca je zapisz"
Szamexus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-08-2014, 23:02   #2
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
System prosty jak konstrukcja cepa. Chyba tylko Oko Yrrhedesa było prostsze...
 
xeper jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-09-2014, 12:47   #3
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Oka nie znam. Ale rzeczywiście trudno o coś prostszego niż USR. Tylko ciekaw jestem, czy sprawdzi się w dłuższych kampaniach, gdzie jest wyraźny rozwój postaci. Ale do jednostrzałówek pewnie się nada doskonale. Zwłaszcza, że MG może naprodukować masę NPCów z pełna mechaniką.
Przy czym, jeśli się chce prowadzić fantasy, to trzeba sobie dobudować system magii do tego.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-08-2015, 21:56   #4
 
Szamexus's Avatar
 
Reputacja: 1 Szamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znany
Witajcie, ponieważ może zdołam wygospodarować trochę czasu i spróbuję dać sobie kolejną szansę na poprowadzenie tutaj sesji, wrzucam przełożone na "nasze" zasady tworzenia postaci do USR2. Mam ciągle przekonanie, że tan prost system może zdać egzamin na sesji pbf więc kontynuuję ten temat

TWORZENIE POSTACI W USR2

1./ Atrybuty główne: rozdziel d6, d8, d10 pomiędzy:
(A)KCJA (ang. Action)- biegłość w walce, szybkość, zręczność fizyczna
(R)OZUM (Wits)- inteligencja i spostrzegawczość, wiedza nabyta w jakiejś dziedzinie
(E)GO (Ego)- umiejętności i zdolności socjalne, bycie liderem, zdolność do zauroczenia, zawładnięcia „porwania” innych ludzi za sobą; również zdolność do manipulacji i zastraszania

Te trzy główne atrybuty charakteryzują Twoją postać, jej silne i słabe punkty. Grupa bohaterów powinna się uzupełniać, mając odpowiednio zróżnicowane atrybuty. Dobrze zbalansowana grupa tworzy lepszą grę.

2./ (P)UNKTY (W)YTRZYMAŁOŚCI (HP) : rzuć kością A i R; suma to Twój wynik

3./ Prosta historia postaci. Oto kilka pytań pomocnych w stworzeniu namiastki historii postaci.
> kim jest i jakie są motywacje w życiu Twojego BG?
> co lubi czego nie lubi?
> co zamierza robić za 10 lat?
> gdzie się wychowywał Twój BG?
> jakie miał dzieciństwo?
> jaka jest największa tajemnica Twojego BG?
> czy Twój BG ma wrogów?
> co łączy Twojego BG z innymi? (alternatywne pytanie)

4./ SPECJALIZACJE:
Są to umiejętności które odróżniają Twojego BG od innych. Dają mu przewagę w pewnych sytuacjach, zadaniach dając większe szanse ich realizacji. Dla BG na poziomie 1 (Lvl 1) wybierasz trzy specjalizacje. Dobrze jest skonsultować to z mistrzem gry aby lepiej dopasować postać do przygody i innych graczy.
Specjalizacje są związane z atrybutami postaci. Pilotaż samolotów jest związany z rozumem (R), targowanie się z ego (E). Każda specjalizacja daje Ci +2 do rzutu kością atrybutu do którego jest przypisana czynność którą wykonujesz (jeśli masz odpowiadającą specjalizację) – proste!

Przykładowe specjalizacje i odpowiadające im atrybuty:
Akrobatyka (A)
Pilotaż, pilot (W)
Szermierka, fechtunek (A)
Targowanie się (E)
Skradanie się (A)
Tworzenie trucizn (W)
Dyplomacja (E)
Wspinanie (A)
Zastraszanie (E)
Pływanie (A)
Historia (W)
Dedukcja, detektyw (W)
Wynalazca (W)
Oswajanie zwierząt (E)
Myślistwo (A)
Fizyka (W)
Kowal (A)
Zasadzki, otwieranie zamków (A)
Łowca (A)
Kaznodziejstwo (E) itd.

SPECJALIZACJE związane z WALKĄ:
Specjalne zdolności do walki jak w każdym rpg stanowią coś elektyzującego. Są związane z atrybutem akcji (A) oczywiście. Może to być:
(W)alka (W)ręcz (HtH): +2 do rzutu kością (A) gdy BG walczy bez broni, gołymi rękami.
(B)roń (L)ekka (LW): +2 do (A) gdy BG walczy nożem, sztyletem, pałką, itd.
(B)roń (Ś)rednia (MW): +2 do (A) gdy walczy mieczem, buzdyganem, kataną, rewolwerem itd
(B)roń (C)iężka (HW): +2 do (A) gdy walczy karabinem maszynowym, dwuręcznym mieczem, wielkim toporem itd.

Tu istnieje możliwość dołożenia (B)roni (D)ystansowej czyli np. strzelania jeśli gramy w świecie fantasy aby wyodrębnić umiejętności strzeleckie … do uznania dla GM i graczy.

Dla postaci z pierwszego poziomu (Lvl 1) wybieramy jedną specjalizację bojową.

5./ WYPOSAŻENIE:
Jak w każdej grze, różne przydatne przedmioty które ma BG. Specjalną stanowi broń i uzbrojenie dające ochronę w momencie obrażeń (P – pancerz).
Bronie i Pancerz:
Broń daje bonus w walce zadając dodatkowe obrażenia. Każda broń daje dodatkowy modyfikator do rzutu (A) w walce podczas ataku.
Rodzaje broni:
- Broń lekka (BL; LW) +1 (kij, pałka, nóż, sztylet)
- Broń średnia (BŚ; MW) +2 (miecz, buzdygan, katana, uzi, rewolwer)
- Broń ciężka (BC; HW) +3 (miotacz ognia, dwuręczny miecz, karabin maszynowy)
Bonus za broń dostaje BG jedynie przy ataku, nie przy rzucie na obronę.

Pancerz jest używany do zniwelowania efektów zranienia. Każdy rodzaj pancerza redukuje liczbę zadanych w ataku punktów obrażeń.
- Pancerz lekki (PL; LA) -1 (kaftan, naramienniki, lekka kamizelka itp.)
- Pancerz średni (PŚ; MA) -2 (opończa, kamizelka kuloodporna)
- Pancerz ciężki (PC; HA) -3 (zbroja płytowa, i takie tam ..)

Przykładowa postać: Derek Jones, oficer policji
Derek został przeniesiony do nieprzyjaznego Nottingham. Jego matka była uzależniona od kokainy a ojciec odszedł od rodziny gdy Derek miał 5 lat. Nie miał nikogo kto by się nim zajmował jako dzieckiem. Gdy widział jak matka umiera z przedawkowania narkotyków postanowił, że przyczyni się do usunięcia narkotyków z ulic. Postanowił wstąpić do policji. Postanowienie się spełniło i po długim szkoleniu i nauce został wcielony w ranki policji.
A: d8
R: d10
E: d6
PW: 8
XP:1
Specjalizacje: chemia (W+2); „wiedza ulicy” (W+2); prowadzenie auta (A+2)
BL (A+2)
Wyposażenie: pałka policyjna (BL); latarka, radiostacja, kajdanki, kamizelka kuloodporna (PL)
 
__________________
Pro 3:3 bt "(3) Niech miłość i wierność cię strzeże; przymocuj je sobie do szyi, na tablicy serca je zapisz"

Ostatnio edytowane przez Szamexus : 07-08-2016 o 20:43. Powód: literówka
Szamexus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-08-2016, 20:41   #5
 
Szamexus's Avatar
 
Reputacja: 1 Szamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znany
Jak wygląda granie?

W sytuacjach niejasnych i nieoczywistych jest oczywiście potrzeba wykonania testu używając kości Atrybutu który najbardziej pasuje do wykonywanej czynności (przepłynięcie rwącej rzeki- A, odczytanie tajnej wiadomości z zaszyfrowanego tekstu -W, przekonanie do swoich pomysłów -E). Rzut kości jest modyfikowany o wartość modyfikatora z posiadanej Specjalizacji jeśli ta jest odpowiednia do czynności (pływanie, znajomość szyfru Enigma, przywództwo).

Stopień trudności testu określa MG.
łatwy 2+; średni 4+; trudny 7+; bardzo trudny 10+; prawie niemożliwy 14+ .

Testy przeciwstawne to takie gdy dwie postacie konkurują w jakiejś czynności. Może to być np. bieg w kierunku studni, wtedy obaj wykonują test kością Atrybutu (A) wygrywa postać która ma wyższy wynik. Testowaną kością będzie kość (W) gdy konkurencją jest np. gra w szachy; (E) gdy dwie postacie mają odmienne zdanie i przekonują jedna drugą w którą iść stronę ale nie jest to uzasadnione inaczej niż jedynie przeczuciem. Oczywiście tutaj również stsuje się modyfikatory z odpowiedniej Specjalizacji jeśli ktoś taką posiada. Dodatkowo w zależności od sytuacji MG może zdecydować że któraś z postaci ma przewagę lub jakąś niekorzystną pozycję/ sytuację, wtedy stosuje się modyfikator +1/-1 do rzutu.

Walka oparta jest o nieco zmodyfikowane zasady testów przeciwstawnych. W walce może użyć dwóch akcji (atak, parowanie, ruch, użycie specjalizacji niebojowej, jedzenie, picie, sięgnięcie po broń/ zmiana broni). Po ustaleniu inicjatywy (rzut kością A+E), gracz atakujący i broniący rzucają swoją kością A. Jeśli wynik atakującego jest wyższy, atak się powiódł i broniący traci ilość punktów życia (HP) wynikającą z różnicy wyników. To najprostrzy przykład walki wręcz. Gdy atakując używasz broni stosujesz jej modyfikator, jeśli masz szczęście posiadać odpowidnią do broni Specjalizację bojową dodajesz dodatkowo +2 (nie liczy się to jako jedna z akcji). Broniący nie może użyć wspomnianych modyfikatorów, jedynie kość A (ewentualnie modyfikator +1/-1 w zależności od przewagi lub niekorzystnej sytacji). Wyjątkiem jest decyzja o parowaniu ataku, wtedy również broniący może dostać modyfikatory z broni i Specjalizacji bojowej ale wtedy w swojej kolejnej fazie nie może atakować.

Walka bronią dystansową oparta jest o test (kość A+mod. broni+ specjalizaja bojowa) wobec trudności wynikającej z odległości strzału i potencjalnych osłon.

Strzał (dla broni typu łuk, kusza):
w zasięgu walki wręcz (bezpośredni kontakt) 2+, odległość krótka (3-15m) 4+, odległość średnia >15-25m 7+, odległość daleka >25m 10+. Wylicza się ilość oczek ponad wymagany próg.

Jeśli gracz trafia (wynik ponad wymagany próg), broniący rzuca kością A i wynik się odejmuje. Broniący otrzymuje wyliczone obrażenia. Jeśli wynik jest większy na kości broniącego to obrażenia wynoszą 1.

W każdym wypadku walki obrażenia modyfikuje się o punkty pancerza wynikające z posiadanego pancerza.
 
__________________
Pro 3:3 bt "(3) Niech miłość i wierność cię strzeże; przymocuj je sobie do szyi, na tablicy serca je zapisz"

Ostatnio edytowane przez Szamexus : 08-08-2016 o 11:41. Powód: literówki i ortografy ;)
Szamexus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-08-2016, 12:32   #6
 
Szamexus's Avatar
 
Reputacja: 1 Szamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znanySzamexus wkrótce będzie znany
Przygotowałem *pdf tłumaczenia poprawiając błędy.
USR 2 pol

pozdrawiam, sz
 
__________________
Pro 3:3 bt "(3) Niech miłość i wierność cię strzeże; przymocuj je sobie do szyi, na tablicy serca je zapisz"
Szamexus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:47.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172