Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-12-2014, 17:15   #1
 
Jeff_Moon's Avatar
 
Reputacja: 1 Jeff_Moon nie jest za bardzo znany
Far Way

FAR WAY

System Science Fiction



Jest rok 2367. W galaktyką oganizacja zwna Galaktycznym Przymierzem Ras. Powstalo z woli ras Vakari, Nuur i dakarian 2500 lat temu. Powodem byl wielkim konflikcie zwanym Wojna Trzech, gdzie rasa Vakari pokonala rase Nuur, wspomagana przez rase Dakarian. Celem i idea Przymierza było nie dopuszczenie nigdy więcej do konfliktu na tak wielką skale. Jednak nie udalo się przyewidziec przyszlosci i 150 lat temu wybuchl konflikt zwany Wojna Wieku, wywolany przez syntetyczna rase okreslana mianem Agresorów. Przymierze zostalo prawie zniszczone, lecz cudem ocalalo, za sprawa nieznanych wówczas ras, okreslajacych się mianem Sojuszu Adrian i Ludzi. Pojawienie się Floty Sojuszu na orbicie planety Sivar, bedacej óweczsna siedziba Przymierza, to czysty przypadek. Admiral Rafael Tonetto dowodzacy silami, ktpre odbily kolonie Comos, nie posluchal dowodcta i ruszyl za wrogiem. Scigajac odkryl potezna sygnature, urzadzenie zwane Routerem, które umozliwialy podrozne na niewyobrazlane odleglosci w mgnieniu oka. Pogon za wrogiem doprowadzilo go na orbite Sivar. Ich przybycie odblokowalo pozosytale aktywne Routery, nowa sygnatura zawsze dziala w ten sposob. Pozwolilo to na przybycie z odsciecza Flocie Fedracji Kassian. To pzwolilo wygrac bitwe i wojne, a zdziesiatkowane sily wroga uceikly do wlasnej przestrzeni. Sojusz w nagrode został zaproszony w szeregi Przymierza.
W czasa obecnych od kilu lat obserwuje się coraz czestsze loty statkow Agresorów na Pograniczu Chmury, czyli mgalwicy dzielacej przestrzen Przymierza od przestrzeni Agresorów. Najwyzsi przywodcy Przymierza bagatelizowali wizje kolejnej inwazji. Jednak Sojusz, pelniacy funkcje Galaktycznego Obroncy, po rezygnacji Nuurian, spowodowanej przez dzialanie Vakari, nie mial zamiaru tego ignorowac. Postanowili opracowac plan, ktory zatrzyma inwazje zanim się zacznie. Nadali mu kryptonim „Far Way”, na dowodce wybrali bohatera niedawnej Wojny Vactarskiej, mlodego ludzkiego kapitana – Jacoba Hammera, który ma zebrac ekipe i wykonac zadnie...

Jest poczatkowy rys glownej historii, która ma wprowadzic w swiat, zawierajacy kilkanasice znnaych ras, nowatorska technologie oparta na roznych zalozeniach, od potwierdzonych nauwkowo po glowne zalozenie opatre na teorii prozni, uznajwanej przez swiat nauki za watpliwa. Na niej również opiera się elemnet nadprzyrodzony w swiecie, czyli psionika.

Jesli znajda się zaintereowany do pomocy w rozwoju pomyslu zapraszam .

 
Jeff_Moon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2014, 18:07   #2
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
(...)Jest poczatkowy rys glownej historii, która ma wprowadzic w swiat,(...)

System robiony pod kampanie?
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2014, 18:34   #3
 
Jeff_Moon's Avatar
 
Reputacja: 1 Jeff_Moon nie jest za bardzo znany
Generalnie tak, brnąc dalej w kampanie poznamy rasy, zależności miedzy nimi, organizacje, ogólnie całą otoczkę niezbędną, by wejść w świat.
 
Jeff_Moon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2014, 20:35   #4
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Jest tylko 1 problem.
Z tego co widziałem w EverNightcie to taka kampania ma przygody raczej monotonne (w tym wypadku to czytając podręcznik to widziałem tam jeden wielki wygrzew..., z drugiej strony moją drużynę najwyraźniej takie coś rajcuje). Żeby tego uniknąć i jednocześnie pokazać świat (mam nadzieje, że nie tylko postacie czysto bojowe będą miały coś robić, a powinne (z tego powodu od razu odradzam stawiania tego na Savage Worlds)) to musiałbyś rozbudować kampanię do poziomu niedecyzyjnego albo jej rozmycia w różnych wątkach pobocznych... a jeszcze gracze (jeśli nie wierzysz to poczekaj aż cię uskarzą o railroad) będą oczekiwać jednostrzałów albo i całych seriali na boku sagi. Proponuję ci tą rozgrywać te epicką sprawę, gdzieś tam gdzie nie widać (równie dobrze może być tuż pod nogami jak za horyzontem) i pozwolić zdominować okolicę BG przez inne sprawy (Jakie? To już pytanie do drużyn.), ba... pozwól im na sandbox jeśli tego gracze chcą.

PS. Jak sanbox to i różne generatory obszarów (nawet całych galaktyk).
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.

Ostatnio edytowane przez archiwumX : 20-12-2014 o 20:42.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2014, 22:06   #5
 
Jeff_Moon's Avatar
 
Reputacja: 1 Jeff_Moon nie jest za bardzo znany
Sugerujesz głowny watek zrobic jako tlo dla calej reszty i wokol tego, gdzies tam budowac przygody?

Kazda rada sie przyda, bo czuje sie jak dziecko we mgle hehe
 
Jeff_Moon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2014, 22:07   #6
 
Jeff_Moon's Avatar
 
Reputacja: 1 Jeff_Moon nie jest za bardzo znany
Sugerujesz głowny watek zrobic jako tlo dla calej reszty i wokol tego, gdzies tam budowac przygody?

Kazda rada sie przyda, bo czuje sie jak dziecko we mgle hehe
 
Jeff_Moon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2014, 23:17   #7
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Jeff_Moon Zobacz post
Sugerujesz głowny watek zrobic jako tlo dla calej reszty i wokol tego, gdzies tam budowac przygody?
Dokładnie.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2014, 23:25   #8
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Jeff_Moon Zobacz post
Jesli znajda się zaintereowany do pomocy w rozwoju pomyslu zapraszam .

Chętnie pomogę.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2014, 23:40   #9
 
Ereb's Avatar
 
Reputacja: 1 Ereb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodze
Jeff_Moon tworzenie własnego świata, to naprawdę poważne zajęcie. To dużo pracy, dużo wysiłku i przeważnie niewielka satysfakcja. Zamiast wyważać otwarte drzwi lepiej skupić się na ciekawej historii, którą chcesz opowiedzieć i wpleść ją w istniejący świat. Wtedy główny szkielet już masz, a zmieniasz tylko szczegóły, które ci nie pasują lub stanowią twoją innowację. Gracze mają wtedy możliwość zapoznania się z oryginalnym settingiem, czyli podstawą i lepiej przyswoją twoje zmiany/innowacje.
Gdy masz to wszystko tworzyć od podstaw, czeka cię naprawdę dużo, dużo, dużo, dużo pracy. A gracze i tak będą woleli poruszać się po znanych światach niż drążyć twój autorskich pomysł.

Ja wiem, że wszyscy nowi rpg-owycy chcą tworzyć własne światy. Lepiej to jednak robić w oparciu o już przetarte ścieżki, niż silić się na innowacyjność, która przeważnie wynika z nieznajomości kanonu.
Taka drobna rada od weterana dla nowicjusza.
Nie to żebym cię zniechęcał do tworzenia własnych rzeczy, ale to z czym tutaj wyskoczyłeś nie wykracza poza szkic, który doświadczony MG, czy gracz może stworzyć niemal na poczekaniu.
Dlatego moim zdaniem lepiej skupić swoją energię twórczą na ciekawej historii niż brnąć w "nowy" świat, który w 90% będzie kopię tego, co już zostało wymyślone, dokładnie opisane i wydane w głównym nurcie.
 
__________________
"Kupię 0,7, to leczenie paliatywne i pójdę spać, bo w końcu sam sobie zbrzydnę" AJKS
Ereb jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2014, 23:41   #10
 
Jeff_Moon's Avatar
 
Reputacja: 1 Jeff_Moon nie jest za bardzo znany
Super, przyda sie pomoc kogos, kto sie dobrze orientuje w temacie ;-p
 
Jeff_Moon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:23.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172