|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
11-08-2016, 22:55 | #11 |
Reputacja: 1 | 2/ Sprawiasz wrażenie kogoś kto, by oczekiwał tych 10 rzutów na jeden atak. No trudno. Kończę ten wątek z tobą, bo w moim mniemaniu nie dodajesz pomysłów tylko robisz koncert życzeń. 3/ Proszę nie przeinaczaj moich pytań więcej. Grałem w dnd zaklinaczem i nawet udało mi się wyexpic jakiś tam poziom zanim przerzuciłem się na inną postać. I powiem ci ze taka np. "zamiana energii" (chyba dobrze pamiętam) pasuje do dnd. A nie mam pojęcia jak to wpasować do wiedźmina głownie za sprawa rożnych rodzajów many. Czerpiąc energie ognia i rzucając kule ognista nagle się zamieni w kule lodu? No chyba nie w tym systemie. 4/ Po czym pojechałeś? Albo dobra nie spamuj. 5/ ? Mi się podoba taka forma. Bo po co wymyślać/liczyć coś, a później usłyszeć "e to zupełnie ni jak nie ma się do tego systemu, myśl dalej". No na razie doszedłem do wniosku, że porozumienie się z ludźmi co jest fajne dla systemu będzie trudniejsze niż myślałem. :P Oczekiwałem raczej czegoś w rodzaju "dołóż pomysł", a nie zawodów kto lepiej zjedzie drugiego... ---- Podoba mi się post Anonima: No też koncert życzeń, ale przynajmniej zdroworozsądkowa uwaga. A i proszę moderatorów o przeniesienie wątku do "Systemy autorskie" (czy coś podobnego), z rekrutacją to już nie wiele ma wspólnego... Ostatnio edytowane przez Nami : 11-08-2016 o 23:37. Powód: Post pod postem |
10-11-2018, 20:50 | #12 | |
Reputacja: 1 | PO WIELKIEJ PRZERWIE: Cytat:
Rzucanie: Cecha + Um + Sprzęt = ST Zdatności omijają modyfikatory trudności I trzeba wyrzucić ST bądź mniej żeby test się udał. Testów spornych i walki na razie nie mam, ale liczę na jakaś przyjazna dusze która mi przemówi do rozsądku i będzie łatwiej coś wymyślić. | |
17-08-2019, 01:58 | #13 |
Reputacja: 1 | Testy walki mogłyby wykorzystywać atrybut obronny jako ujemny modyfikator do ST. Dla testu spornego ten modyfikator brałby się z wzoru Cecha + Um + Sprzęt przeciwnika. Z kolei do wyliczenia modyfikatora od pomocników proponuję wzór (Cecha + Um + Sprzęt) pomocnika / liczba postaci zmagających się z danym zadaniem. A co do zasady omijania modyfikatorów zdatnością... to proponuję ją stosować tylko wtedy postaci nikt i nie przeszkadza.
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. |
12-10-2019, 01:21 | #14 | |||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Bonifacy : 12-10-2019 o 01:32. | |||
15-10-2019, 22:39 | #15 |
Reputacja: 1 | Bonifacy, a jaki styl mają mieć przygody w Twoim Wiedźminie? Bo to jest najistotniejsza kwestia, dopiero potem można wybrać mechanikę. Czy mają być bardziej dark, czy bardziej adventurer czy typowy heroik, czy ma przebijać siermiężność, gdzie chłop z widłami to poważny wróg dla doświadczonego bohatera. Rzuć może kilka słów o konwencji. |
15-10-2019, 23:15 | #16 |
Reputacja: 1 | Właściwie nie jestem obeznany w tych słowach których użyłeś i nie wiem jak maja wpływać na mechanikę. Ale mechanika ma być w miarę realistyczna, gdzie każdy chłop z widłami ma szanse pokonać nawet doświadczonego, ale nie uzbrojonego bohatera. W końcu tu się walczy o życie. Popularne mogą być pojedynki do pierwszej krwi, albo coś podobnego. W kocu w wiedźminie byli ludzie którzy dorównywali, a czasem przewyższali trochę słynnych łowców potworów. Jeśli chodzi o magie to niestety nie będzie tak dokładna z podziałem na moce itp itd. Za dużo liczenia. Czarodziej będzie miał pule możliwości do wykorzystania w rożny sposób, a MG będzie ustalał ST poszczególnych czarów. Chociaż wiele musze przemyśleć w temacie. W ogóle z tej mechaniki do wiedźmina zrobił się uniwersalny system. (Mam tabelki na bron palna i laserowa) Pokazuje tu tylko część swojej pracy. |
15-10-2019, 23:54 | #17 |
Reputacja: 1 | Jeśli chodzi o konwencję Wiedźmina taką z książek, to był typowy heroic fantasy. Owszem były osoby, które przewyższały umiejętnościami wiedźminów, ale to nie były zwykłe osoby. To były bardzo doświadczone. Zwykły chłop nie miał nawet co startować do wiedźmina, nawet jeśli ten klęczał, miał związane ręce i zasłonięte oczy. Moja rada, nie rób typowego polskiego jesienno-gawędowego erpega. W takie coś nawet w Polsce nie chcą już grać. Możesz zrobić erpeg, w którym śmierć jest częsta, ale tą śmierć może zadać dopiero coś, co jest wyzwaniem dla danej postaci gracza, a nie byle kocmołuch z widłami. Ostatnio edytowane przez Klebern : 15-10-2019 o 23:59. |
09-12-2019, 08:22 | #18 |
Reputacja: 1 | Moim zdaniem to bardzo dobrze że jakakolwiek dyskusja w tym wątku jest.Gorzej by było jakby dyskusji nie było. __________________________________________________ ____ https://ciagutek.pl/pomoc-drogowa-marki/ |
09-07-2020, 17:53 | #19 |
Reputacja: 1 | Podbijam. |
13-02-2021, 14:35 | #20 |
Reputacja: 1 | Zapraszam wszystkich chętnych do wzięcia udziału w testowaniu nowego systemu RPG. https://discord.gg/UBeywnzhGW |