Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-08-2016, 03:42   #1
 
Bonifacy's Avatar
 
Reputacja: 1 Bonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputację
Lightbulb Testowanie mechaniki do wiedzmina

Od dawien dawna chciałem napisać własną mechanikę do rpg, lata mijają, grupy graczy się rozchodzą i już nie ma z kim pogadać o wyższości ķ12 nad ķ6. Wiec zwracam się do was aktywnych graczy z zacięciem na coś własnego z takim o to zalążkiem pomysłu:

Potrzeba, by było z 3 graczy/testerów trochę obeznanych już grami rpg. Do przetestowania zlepka rożnych mechanik które razem stworzyły, by nowa jakość do grania na forum i na żywo.
Nie mam bólu du*** o to, ze skopiowane, nie moje itp. nie chce na tym zarabiać tylko się dobrze bawić przy zasado-tworzeniu.

Cechy: moje przemyślane
Cechy pomocnicze: moje wymyślone
Umiejętności: lista z wampira mroczne wieki + będziem uzupełniać/zmieniać.
Jak rzucamy? Mechanika z wiedźmina: gry wyobraźni ewentualnie przetestujemy mój pomysł. Ew wasz pomysł pewnie dużo kłótni będzie.
Manewry: Mam już jakąś podkradziona listę :P ale da się/trzeba uzupełnić. (Manewry zależne od typu i cech broni)
Magia: tu jest problem balansowania zaklęć i PM żeby nie było tak, ze wojownik jest nic nie wart do puki nie ma 10 tys pkt expa i nie jest magiem.
Inicjatywa: Będzie dużo kłótni (chyba)
Hp i zbroje: Na pewno dużo kłótni, bo chce podkraść trochę z wiedźmina, trochę z warhammera
Pozycja i inne majętności. Tu trochę podkradzione będzie z wampira mroczne wieki. Chce żeby postacie mogły się jakoś pełniej określać niż typ broni która władają.
Tworzenie postaci: tu coś na kształt wampira czyli pula pkt na wszystko.
Tu mój autorski pomysł: najpierw rozdajemy cechy później wybieramy pasująca do nich rasę. Ew zostaje człowiek. Ma to zapobiegać hmm chorowaniu na np: elfy bo maja bonus do zręczności.

Osia przygody (która była by chyba najmniej ważna) było, by niewielkie miasteczko zwane "zadupczycami mniejszymi" z wielka i straszna kopalnia (styl dnd) w której dzieją się niesamowite rzeczy. Bohaterowie giną szybko i boleśnie testując nowe zachowania, pułapki, manewry, czary. Na szczęście miasteczko po ostatnim turnieju rycersko/chłopskim obfituje w npc gotowych na przejecie przez graczy. Gra kończy się w momencie uzyskania w miarę spójnych logicznych i grywalnych zasad.
Tworzymy postacie raczej ciekawe z mechaniki niż z historii która może być na 3 zdania.
Ja myślę ze przygoda mogła, by się toczyć falami.
Zwykle postaci typu: chłop z widłami, myśliwy, zielarz
Ida na potwory i giną aż nie przetestujemy podstaw
Następnie jakieś trudniejsze mechanicznie typu: wiedźmin, wojownik na 2 bronie, "skrytobijca", rzemieślnik.
Które tez giną pełniąc swoja role.
I na koniec jakieś kompletne wykręty typu: mag, bard, kapłan :P

Jako ze posty mogą być na 3 linijki to jeden gracz może sobie zrobić ze 3 postaci i albo grac jednocześnie, albo je wymieniać. rpg nie jest ważny akurat w tej przygodzie.
Gra bardziej będzie się toczyła w komentarzach. Typu zastanawiamy się jak rozwiązać zagwozdkę mechaniczna zadana przez postać.

I na koniec dziwna sprawa. Na pewno będziemy się kłócić i przerzucać argumentami. nie chce robienia specjalnie na złość czy przekrzykiwania się. Ewentualnie rzucania wszystkiego w cholerę bo nie poznali się na moich "świetnych" pomysłach.

Przepraszam za brak polskich znaków, ale pisze z komórki przed snem. Jeśli będzie zainteresowanie rozwinę temat już na poważniej.
 

Ostatnio edytowane przez Bonifacy : 05-08-2016 o 13:12. Powód: Literoffki
Bonifacy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-08-2016, 10:40   #2
 
AdiVeB's Avatar
 
Reputacja: 1 AdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumny
Ciekawe, na pewno będę śledził temat... odkąd zacząłem grać w Dziki Gon bardzo chciałem pograć też tu na forum w coś "wiedźmińskiego".
 
AdiVeB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-08-2016, 12:10   #3
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Bonifacy proponuję byś przyjrzał się mechanice Fading Suns. Wierzę, że znajdziesz tam sporo interesujących pomysłów. Szczególnie jeśli idzie o szermierkę.
 
Googolplex jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-08-2016, 13:30   #4
 
Bonifacy's Avatar
 
Reputacja: 1 Bonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputację
Googolplex - Mechanika znana i lubiana W ogólnie mało który system przetłumaczony na język polski + kilka ang nie umknął mojej uwadze. Pomysły są.

Zobaczymy jak się rozwinie temat.

Ogólnie chciałbym żeby końcowy projekt przypominał z w wrażenia trochę mechanikę do młotka dwójki. Tzn. w miarę prosta, szybka walka z bonusami w postaci furii Ulryka.

Jednak zależy mi żeby tworzenie postaci było bardziej dowolne niż. Rzezimieszek -> Cośtam -> Szampierz +40 do WW ew.
wykupie +10 do Walki bronią i jestem zadowolony
 
Bonifacy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-08-2016, 14:06   #5
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Garść uwag czego oczekuję po mechanice do Wieśka.
Po pierwsze aby była szybka. Nie musi się wszystko zamykać w jednym rzucie.
Po drugie aby dobrze wspierała szermierkę.
Po trzecie by magia była rozsądnie zrównoważona i intuicyjna (patrz psionika w FS - z wyjątkiem Vis) a magowie nie ograniczali się do roli artylerii.
Po czwarte i bardzo ważne dla właśnie wiedźmińskiego świata, aby wspierała zabawę w detektywa. Np, im lepiej poznasz przeciwnika tym większe bonusy do walki z nim.
Po piąte, by była bardzo śmiertelna lecz nagradzała dobre przygotowanie się. To w sumie łączy się z czwartym punktem.

Mówiąc wprost od mechaniki pod wiedźmina oczekuję czegoś co pozwoli po długich badaniach i przygotowaniach poczuć satysfakcję z zabicia bestii która była by w innym wypadku nietykalna. Czegoś zgoła odmiennego niż D&D gdzie w zasadzie wszystko sprowadza się do tego kto ma większego (miecz albo poziom czaru ofc).

Więc pytanie, czy uważasz, że twój pomysł byłby w stanie sprostać moim wymaganiom?

PS Powinieneś to obejrzeć. I może coś na temat broni na zombie, są bardzo pomysłowe i warto włączyć do mechaniki sposób na łatwe dodawanie nowych rodzajów broni tworzonych tylko na potrzeby zabijania bardzo konkretnych stworzeń.
 
Googolplex jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-08-2016, 21:38   #6
 
Bonifacy's Avatar
 
Reputacja: 1 Bonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputację
Hmm no tak... koncert życzeń :P

1/ Ok taki był zamiar. :P
2/ Nie wiem czy będę czepiał się słowa, ale myślę ze szermierka zdecydowanie odpada. W czasach wiedźmina nie było rapierów czy floretów, nawet nad szabla bym się zastanowił czy ja umieszczać gdzie indziej niż zerikannia. Ale manewry jak najbardziej. Typu "zamach", "silny cios", "precyzyjne uderzenie" to można i trzeba zrobić.
3/ Jeśli chodzi o magie to mam taki pomysł żeby były ogólne zasady tworzenia zaklęć. Typu: zaklęcie obszarowe +3 do trudności, male obrażenia + 2, znaczne obrażenia + 5 i ze złożenia tych małych punkcików wychodzi zaklęcie które sobie mag wpisuje do karty postaci jako własne. To oddaje ducha magii która ogranicza tylko wyobraźnia.
Problem ze ten pomysł nie uwzględnia szkol i typów many(? chociaż nawet nie wiem czy to było uwzględnione w sadze). No i hmm w wiedźminie czarodzieje są po akademiach :P Ciężko żeby magów ograniczać do np 3 zaklęć... Na pewno do obgadania...
A mag jest artylerią jak weźmie zaklęcia "daleki zasięg" i "fire ball", ci co się nauczyli np: "transmutacji" i "niewidzialności" nie mają tego problemu. :P
4/ No przecież da się zrobić umiejkę "wykształcenie" specjalizacja "potwory" jak rzut się uda mg podpowiada ci statystyki potwora. :P Ale bonus do obrażeń? Zastanowię się.
5/ Z ta śmiertelnością to śmieszna sprawa... Jak zrobisz "za śmiertelnie" to pierwszy nieudany rzut uników na jakimś losowym utopcu posyła cie do piachu, niezależnie czy jesteś wiedźminem czy chłopem. A w grze rpg nie o to chodzi żeby zdedzic na 1 potworze. Pomysł na to jest rozwiniecie konceptu "przeznaczenia" tzn jeśli robisz coś do czego jesteś przeznaczony możesz powtarzać kilka rzutów nim zginiesz. Wydaje mi się fajny pomysł, ale schody się zaczynają w momencie postaci: barda, kupca, rzemieślnika... Co im wymyślić?
 
Bonifacy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-08-2016, 18:25   #7
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Lepszy koncert życzeń niż księga skarg i zażaleń

2) Dobrze, że się nie czepiasz bo byś sobie strzelił w kolano. A szermierka istnieje od kiedy człowiek zorientował się, że pałą (drewnianą zbereźnicy!!) można walić na więcej niż jeden sposób. A ja pisząc o szermierce miałem na myśli choćby i szkołę Liechtenauera, lub manewry żywcem zerżnięte z podręczników do FS.

3) Nie spotkałem mniej ograniczającej czarodzieja mechaniki niż ta w Magu: Wstąpienie. To zaś co opisujesz jest sztywniejsze niż magia w D&D 3.5 (mówię o czaromiocie z atutami), niemożność modyfikowania czaru "w locie" to poważny krok wstecz.
Za przykład podałem psionikę z FS ponieważ jest ona jedną z najlepiej przemyślanych. Kolejne poziomy ścieżki pozwalają na manifestowanie silniejszych/precyzyjniejszych mocy, mocy które prócz tego można dodatkowo modyfikować (ale o tym zapewne wiesz skoro lubisz FS).
Niech za przykład posłuży ścieżka Dłoni Umysłu (tłumaczenie według polskiego podręcznika głównego) gdzie na pierwszym poziomie można przedmiot podnieść lub przesunąć, na drugim podnieść i przesunąć (lub rzucić), na piątym poziomie psionik jest już w stanie manipulować wieloma obiektami na raz. To samo tyczy innych ścieżek, niby kilka "zaklęć" ale za to niezwykle uniwersalnych, połączonych w spójną całość. I nazwij tą całość szkołą magi czy ścieżką psioniki, nie ma znaczenia.

4) Wszelkie kwestie socjalne też można zamknąć w umiejętności "Wpływanie na ludzi" ze specjalizacją "manipulacja", jeden rzut i MG powie mi czy NPC dał się przekonać czy nie, po co to całe odgrywanie.
Mam nadzieję, że zrozumiałeś w czym problem.

5) Znów posłużę się przykładem FS (nic nie poradzę, że uważam tą mechanikę za najlepiej dopracowaną), gdzie owszem jeden cios może być śmiertelny. Dlatego istnieją zbroje redukujące obrażenia, tarcze energetyczne (łatwe do zastąpienia magią i alchemią, szczególnie alchemią), okultyzm i manewry (takie jak choćby zastawy). To wszystko razem sprawia, że choć niechroniona postać zginie pewnie po jednym cięciu mieczem to opancerzonego wojaka już nie tak łatwo ruszyć choć mają zbliżone statystyki.

Zaś pomysły z jakimś przeznaczeniem czy innym narrativum (jeśli wiesz co mam na myśli) uważam za całkowicie chybione. To po prostu jest bez sensu, a o to eksperyment myślowy:
Wiedźmin jest przeznaczony do zabijania potworów (póki co jest ok)
Strażnik miejski do pilnowania porządku w mieście (póki co też ok)
Wiedźmin zakłóca porządek w mieście i następuje walka... no właśnie, wychodzi na to, że gość który bez problemu radzi sobie z golemami, utopcami, strzygami, zginie od 1-2 ciosów człowieka który prawdziwej walki być może nawet z daleka nie oglądał. Cóż poradzić, przeznaczenie
 
Googolplex jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-08-2016, 15:58   #8
 
Bonifacy's Avatar
 
Reputacja: 1 Bonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputację
2/ Powiem tak: Nie mam zamiaru robić systemu który liczy + 0,001% do obrażeń i - 0,001 do czegoś ta, bo zadeklarowałem "zamach z lewej strony od dołu". To fajna mechanika na grę komputerowa w której komputer za ciebie liczy 200 rzutów z 1000 modyfikatorów. :P Nie na zwykle granie. Wiem przesadzam trochę z przykładami, ale chcę żebyś dobrze odczytał moje intencje.
3/ No tak, a powiedz mi jak obsłużyć mechanicznie w GS takie coś: unosimy dwie metalowe kule, ładujemy energia elektryczna, zamieniamy te kule iluzja na graniastosłupy i przesuwamy w kierunku przeciwnika... No ja takich zasad nie znam, żeby obsłużyć to jednym rzutem. W magu owod pewnie, by się dało jakoś, nie wiem jak w nowym.
Wiec uważam, ze takie elastyczne tworzenie czarów z +1 do tego i +2 do tamtego jest jak najbardziej dobre i grywalne. Można miedzy sesjami spędzić trochę czasu na wymyślanie nowych efektów. Myślę, że to dawało, by jakąś tam satysfakcję graczowi. Rzucić coś fajnego od siebie, a nie z podręcznika.
Nie bardzo rozumiem co to znaczy "modyfikacja czaru w locie". Ze jak? Kule ognista posyłasz, a ona zakręca nagle? Zanim odpowiesz pomysł, ze nie każdy ma ochotę oglądać 200 tabelek i wykonywać 15 rzutów. :P
4/ Nie bardzo rozumiem... Zwykle testy wg ciebie nie wystarcza? Jeśli ktoś ma postać nierozgarniętego chłopa, a nawet jeśli, by odgrywał na oskara to jeśli mu rzut nie wyjdzie to przykro mi nie przechodzi. Na drugiej flance jest bard który władował masę pktów w "przekonywanie", a kiepsko odgrywa. Przepuszczę każdy udany rzut. Dlaczego ma być stratny w grze fantasy jeśli w realu to jąkający się introwertyczny odludek z samoocena poniżej rowu mariańskiego? Najwyżej podsunę pomysł na mniej wygadana postać żeby nie raziło w oczy.
5/ Ehe tak, tak... Żeby mechanika była mechaniczna

W sumie nie chce bronic tego "przeznaczenia" nadmiernie, ale ... nie chodzi mi o zastępowanie mechaniki walki przeznaczeniem i nie chodziło mi o takie hmm troche durne pomysły dawania sobie przeznaczenia "zabijanie potworów" czy "pilnuj porządku w mieście" tylko o coś bardziej ogólnego ewentualnie bardzo szczegółowego typu "ożeń się z księżniczka +30 kg nadwagi" i jeśli tego postać nie osiągnie to nie zginie definitywnie? Dopuszczam sytuacje "zabili go, ale uciekł" dla dobra przygody, bo to grywalne.
 
Bonifacy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-08-2016, 17:21   #9
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Szermierka? Chyba, żeby popisywać się przed kobietami. W prawdziwej wojnie z użyciem broni białej, gdy stajesz oko w oko z przeciwnikiem to już przegrałeś wiele etapów tej walki. Nie udało się ominięcie przeciwnika, nie udały się negocjacje, nie udały się pułapki i w końcu nie udał się atak z zaskoczenia. Pozostaje za to szermierka, w której obaj macie znaczną szansę umrzeć, bo każdy z was dzierży ostrza, na które wzajemnie możecie się nabić. To już chyba lepiej mieć do pleców przyczepioną tarczę i wziąć nogi za pas, a potem wrócić z lepszym planem, dzięki któremu zlikwidujemy przeciwnika we wspomnianych wcześniej etapach walki. Zlikwidujemy bezpiecznie dla nas. Wojna nie polega na tym, żeby umrzeć za ojczyznę, ale żeby przeciwnik zginął za swoją.

I to powinna odzwierciedlać dobra mechanika.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-08-2016, 18:10   #10
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
2) Błąd logiczny, zakładasz, że użycie manewru wymusza dodatkowe rzuty ponad normalny atak. Manewry w FS modyfikują test ataku i jego efekty, całość ciągle się ogranicza do 1-2 rzutów i nie więcej niż 3 modyfikatorów.

3) Prawdziwe pytanie nie brzmi "jak" tylko "dlaczego ktokolwiek miałby to robić". I nie, to co opisałeś wymaga (teraz uwaga będzie strasznie, zamknij oczy) trzech rzutów co zajęło by postaci dokładnie jedną kolejkę. Oczywiście znacznie skuteczniej było by po prostu przeciwnika oszukać iluzją albo porazić prądem (elektrycznym) albo nawet rzucić w niego tymi kulami (czy nawet nie rzucić a uderzyć nie tracąc nad nimi panowania).
Co zaś do zmiany zaklęcia w locie to trzy słowa: zaklinacz, atuty metamagiczne. Jak chcesz więcej szczegółów to nie obejdzie się bez wyjaśnienia mechaniki, mówimy o D&D tu się nie da bez tabel.

4) Myślę, że wystarcza. Właściwie by uprościć mechanikę do jednego rzutu proponuję umiejętność "Wygrana" ze specjalnością "sesja" rzucasz jeden raz i sprawdzasz czy graczowi się udało rozwiązać tajemnicę, ocalić księżniczkę i co tam jeszcze chcesz. Następnie możesz ale nie musisz opisać mu jak do tego doszło.

5) Dlatego nazywa się mechaniką, to nie przypadek (zwolennicy teorii spiskowych wystąp).

A na koniec. To powyżej to tylko moje minimalne oczekiwania co do mechaniki do wiedźmina. Więc jeśli dalej pragniesz pomocy w związku ze swoją mechaniką to najlepiej będzie jeśli ją po prostu nam przedstawisz a wówczas będę mógł się odnieść do konkretnych przykładów wziętych bezpośrednio z twojej twórczości. Znacznie ułatwi nam to rozmowę niż rzucanie przykładami z innych systemów.
 
Googolplex jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:16.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172