Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-09-2020, 11:17   #21
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Cześć!

Pomysł nie został zarzucony. Spędziłem wiele dni mordując się z najpoważniejszym zarzutem: zbytnim skomplikowaniem. Jaki z tego morał? Jeśli już tworzyć system, to zacznijcie od rzutu monetą - orzeł wygrywa, reszka przegrywa. I dopiero potem komplikujcie. W drugą stronę jest o wiele trudniej i boleśnie to odczułem. Łatwiej skomplikować proste, niż uprościć skomplikowane.

Na ile moje wysiłki były owocne? Oceńcie sami, jeśli nie odstraszy Was 16 stron napisanych przez amatora. Jak zawsze będę bardzo wdzięczny zarówno za dobre słowo, jak i przykrą, ale konieczną do rozwoju krytykę. Nie bójcie się jednak przesadnie tych 16 stron - nie są upakowane drobnym druczkiem i masą liczb. Starałem się pisać przystępnie i w miarę możliwości lekko, rozjaśniając różne tematy, tłumacząc i powtarzając niektóre aspekty dla lepszego zrozumienia. Więc może nie taki diabeł straszny...

Nie ma sensu listować każdej zmiany jaką naniosłem, bo było ich za dużo. W skrócie:
- Wzory zostały znacznie, znacznie uproszczone i nie uwzględniają już miliona czynników. Jest ich też zwyczajnie mniej, gdyż liczba przeliczeń została zmniejszona. Skupiłem się na wielokrotnościach liczby 4, zamiast zmieniać mnożniki za każdym razem. Wydaje mi się, że w ten sposób będą łatwiejsze do zrozumienia i zapamiętania.
- Bronie nie mają już dziesięciu parametrów. W tej chwili po prostu boostują cechy, premiują obronę i należą do określonego typu (Mike dzięki za radę, aby pójść bardziej w stronę opisowości niż liczb - myślę że udało mi się spotkać obie koncepcje pośrodku).
- Pojawiły się w końcu zalecenia dla MG jakie parametry powinny mieć bronie i jak je generować, aby nie zaburzyć balansu rozgrywki.
- Pojawiła się lista pierwszych umiejętności specjalnych. Na tę chwilę jest ich za mało, ale tworzę je bardzo ostrożnie i z dużą troską, aby nie zaburzyć balansu.
- Dodałem trochę nowych rzeczy: możliwość walki zapaśniczej, atakowania wręcz lub tarczą, bonusy z tytułu pozostawienia jednej ręki wolnej, zasady walki grupowej, wskazówki co do rozwoju postaci.
- Usunąłem sporo rzeczy, m.in. zasłonę tarczą jako osobny rodzaj obrony, niektóre cechy, rozróżnianie na różne schematy walk.
- Zmieniłem zasady działania zasięgu, aby gracze nie musieli "tuptać" w trakcie tury. Teraz po prostu walczą o to, kto narzuci dystans w turze i w tym dystansie walczą. Łatwiej i przyjemniej dla wszystkich, a nadal uwzględnia bonus jaki daje posiadanie broni o większym zasięgu.
- Możliwe, że liczby i zasady delikatnie się zmienią, aby wyrównać balans, ale w ogólnym założeniu tak to powinno mniej więcej wyglądać.
- Nie ma aspektów takich jak walka dystansowa czy walka z konia. Planuję takie rzeczy stworzyć i trzymać jako osobne moduły, które można dołączyć do głównego szkieletu (jeśli ma się taką ochotę) lub nie. Postaram się przy tym, aby były maksymalnie kompatybilne i łatwe do wkomponowania.

Tyle z najważniejszych spraw. Plany na przyszłość? Oczywiście dalsza analiza wszystkiego.

Zachęcam do lektury!
 
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-12-2020, 23:18   #22
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Trzy drobne zmiany balansujące rozgrywkę:
- szansa na trafienie przy ataku równoczesnym jest teraz o połowę mniejsza,
- krwawienie jest teraz efektem, który się kumuluje, nawet jeśli dotyczy tej samej części ciała,
- uściśliłem, że utrata WSW przy złamaniu jest zaokrąglana w dół.
 
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-12-2020, 12:06   #23
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Dzięki zaangażowaniu gracza ArchiwumX udało się przeprowadzić pierwszy test - walkę bez pancerzy oraz bez umiejętności specjalnych. Owocem tego testu jest poniższa lista zmian w systemie (głównie są to doprecyzowania różnych kwestii). Poniżej zamieszczam również przebieg samej walki, jeśli ktoś jest zainteresowany.

LIST ZMIAN:
OGÓLNE:
- uściśliłem, że Wyczerpanie wpływa również na rzuty na Zasięg oraz Pierwszeństwo ataku,
- do akcji obronnych dodałem "Brak obrony" - postać nie wykonuje żadnej akcji, ale też nie traci punktów WSW dzięki temu,
- zmniejszyłem maksymalną wartość cech - tych, które nie są dwoma wiodącymi - do 70%,
- uściśliłem, że żadna cecha nie może spaść poniżej zera,
- dodałem wyjaśnienie, że uszkodzona tarcza staje się bezużyteczna i musi zostać wyrzucona,
- uściśliłem, że jeśli przeciwnik atakuje przy pomocy zapasów, wybrana wcześniej akcja obronna staje się nieważna,
- uściśliłem, że element pancerza musi zawierać minimalnie 1 punkt WT i 1 punkt PP,
- uściśliłem, że nie można wyjść poza zasięg broni białej, jeśli postacie znalazły się już w jej zasięgu,
- usunąłem sztywny bonus +1 SM przy ataku tarczą - od teraz przy ataku tarczą postać ma bonus do Siły i Mocy (SM), zależnie od modelu tarczy (od 1 do 3 maksymalnie - zależnie od wielkości i ciężaru przedmiotu),
- uściśliłem, że w przypadku remisu walki o zasięg i pierwszeństwo, należy powtórzyć rzut,
- uściśliłem, że deklaracje co do wybieranej broni i zasięgu, który chce się narzucić są publiczne, ale ujawniane dopiero po zadeklarowaniu,
- uściśliłem, że tarcze można chować w trakcie walki (zarzucić na plecy) - wtedy nadal liczone są jako obciążenie, ale zwalnia się ręka,
- poprawiłem wzory na ustalanie zasięgu i pierwszeństwa ataku - dodałem bazowy, gwarantowany rzut jedną kością k4, do którego następnie dodawany jest bonus,
- ustaliłem, że jeżeli atakuje się dwa razy pod rząd, to drugiego ataku nie można wykorzystać na przeczekanie.

PRZECZEKIWANIE:
- jeśli broniący zamierza wykorzystać umiejętność specjalną - musi zapłacić za pomocą WSW, ale nie traci możliwości wykorzystania jej raz jeszcze w tej walce. Przeczekujący gracz otrzyma jednak informację, której umiejętności specjalnej próbował użyć broniący,
- jeśli broniący chce wykonać atak równoczesny - nic się nie dzieje. Nie traci WSW i atak równoczesny nie dochodzi do skutku.

ZAPASY:
- uściśliłem, że przy walce zapaśniczej/ucieczce przed zapasami rzuca się co najmniej jedną kością, a następnie do tego dodawana jest ilość kości zależna od bonusu z cech,
- uściśliłem, że strona która próbuje uciec przed zapasami również ponosi koszt WSW,
- uściśliłem, że Wyczerpanie wpływa również na wynik Zapasów,
- uściśliłem, że w przypadku remisu na kościach - obaj przeciwnicy rozdzielają się i żaden nie otrzymuje rany,
- dodałem, że złamanie ręki lub nogi odejmuje po jednej kości, którą można rzucać w testach na zapasy (postać musi rzucić jednak co najmniej jedną kością).




POJEDYNEK

KARL - postać gracza ArchiwumX:
Siła i Moc (SM) - 1
Precyzja i Spryt (PS) - 1
Szybkość i Refleks (SR) - 3
Zręczność i Technika Walki (ZTW) - 10
Wydolność i Siła Woli (WSW) - 3

- brak umiejętności specjalnych
- brak specjalizacji
- brak pancerza

EKWIPUNEK:
Szabla
Biała, jednoręczna, tnąca
+3 SM; +3 PS; +2 ZTW
Zasięg Średni
Parowanie + 6%

Puklerz
Wytrzymałość Tarczy - WT 8
Powierzchnia Pancerza - PP 2
Parowanie + 22%
Trafianie - 4%



WOLF - przeciwnik:
Siła i Moc (SM) - 2
Precyzja i Spryt (PS) - 2
Szybkość i Refleks (SR) - 6
Zręczność i Technika Walki (ZTW) - 3
Wydolność i Siła Woli (WSW) - 5

- brak umiejętności specjalnych
- brak specjalizacji
- brak pancerza

EKWIPUNEK:
Buzdygan
Biała, jednoręczna, obuchowa
+5 SM; +1 ZTW
Zasięg Średni
Parowanie + 1%

Mizerykordia
Biała, jednoręczna, precyzyjna
+2 SM; +8 PS
Zasięg Bliski
Parowanie + 4%



PRZEBIEG WALKI:
TURA I
Aktualny zasięg: poza zasięgiem broni białej
Wolf dobywa: buzdygan i mizerykordia
Karl dobywa: Szablę i puklerz
Wolf chce walczyć w bliskim dystansie.
Karl chce walczyć w średnim dystansie.
WOLF: 12
KARL: 3 + 1 + 3 = 7
Wolf narzuca bliski zasięg!
Test na pierwszeństwo:
WOLF: 17
KARL: 3 + 4 + 2 = 9
Wolf atakuje jako pierwszy!

WOLF wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcję defensywną:
Parowanie
WOLF wykonuje atak bronią białą [mizerykordia / ręce] !
KARL paruje atak!
WOLF traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW
Szansa na rozpoznanie cechy WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko WOLF:
Atak tarczą na korpus
WOLF próbuje wykonać Unik
Atak udany!
WOLF otrzymuje złamanie [korpus] - utrata 2 SM, 2 ZTW, połowy WSW
WOLF traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW


TURA II
WOLF dobywa: buzdygan i mizerykordia
KARL dobywa: Szablę i puklerz
WOLF chce walczyć w bliskim dystansie.
KARL chce walczyć w dalekim dystansie.
WOLF: 15
KARL: 3 + 3 + 3 = 9
WOLF narzuca bliski zasięg!
Test na pierwszeństwo:
WOLF: 15
KARL: 2 + 1 + 4 = 7
WOLF atakuje jako pierwszy!

WOLF wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie udane! [WOLF wykona atak bronią białą [mizerykordia / korpus]
KARL deklaruje akcję defensywną:
Unik
KARL unika ataku WOLFA!
WOLF jest wytrącony z równowagi [najbliższa akcja skuteczność -11%]
WOLF traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW
WOLF jest wyczerpany!
KARL jest wyczerpany!
Szansa na rozpoznanie cechy WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko WOLF:
Przeczekanie
WOLF wykonuje Unik
KARL zyskuje 2 punkty WSW
KARL nie jest już wyczerpany
WOLF odzyskuje równowagę


TURA III
WOLF dobywa: buzdygan i mizerykordia
KARL dobywa: szablę i puklerz
WOLF chce walczyć w dalekim dystansie.
KARL chce walczyć w średnim dystansie.
WOLF: 5
KARL: 1 + 4 + 4 = 9
KARL narzuca średni zasięg!
Test na pierwszeństwo:
WOLF: 8
KARL: 1 + 1 + 4 = 6
WOLF atakuje jako pierwszy!

WOLF wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcję defensywną:
Parowanie
WOLF przeczekuje kolejkę
WOLF zyskuje 2 punkty WSW
KARL traci 1 WSW
WOLF nie jest już wyczerpany

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko WOLF:
Atak szablą na korpus.
Atak udany!
WOLF otrzymuje krwawienie[korpus] - utrata 2 punktów cech na koniec każdej tury
WOLF wykonuje Atak równoczesny [buzdygan / ręka]
Atak udany!
KARL otrzymuje złamanie[ręka] - od tej pory może używać tylko jednej ręki
WOLF traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW
KARL jest wyczerpany!
Szansa na rozpoznanie cechy WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!

WOLF traci 1 pkt SR ; 1 pkt PS [KRWAWIENIE]


TURA IV
WOLF dobywa: buzdygan i mizerykordia
KARL dobywa: puklerz
WOLF chce walczyć w średnim dystansie.
KARL chce walczyć w dalekim dystansie.
KARL: 1 + 1 = 2 / 2 = 1 [Wyczerpanie]
WOLF: 14
WOLF narzuca średni zasięg!
Test na pierwszeństwo:
KARL: 3 + 1 + 1 = 5 / 2 = 2.5 [Wyczerpanie]
WOLF: 9
WOLF atakuje jako pierwszy!
WOLF może atakować dwa razy pod rząd [trzykrotna przewaga]

WOLF wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie udane! [WOLF wykona atak bronią białą [buzdygan / głowa]]
KARL deklaruje akcję defensywną:
Parowanie
WOLF wykonuje atak bronią białą [buzdygan / głowa] !
KARL paruje atak!
WOLF traci 1 WSW
WOLF jest wyczerpany!
KARL traci 1 WSW
Szansa na rozpoznanie cechy WOLFA - 29%
Rozpoznanie udane! [SM = 0 - bazowo = 2]

WOLF wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcję defensywną:
Parowanie
WOLF przeczekuje kolejkę
WOLF zyskuje 2 punkty WSW
KARL traci 1 WSW
WOLF nie jest już wyczerpany

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko WOLF:
Przeczekanie
WOLF nie wykonuje żadnej akcji obronnej
WOLF zyskuje 2 punkty WSW

WOLF traci 2 pkt SR [KRWAWIENIE]

TURA V
WOLF dobywa: buzdygan i mizerykordia
KARL dobywa: puklerz
WOLF chce walczyć w średnim dystansie.
KARL chce walczyć w bliskim dystansie.
KARL: 2 + 2 + 2 = 6
WOLF: 4
KARL narzuca bliski zasięg!
Test na pierwszeństwo:
KARL: 1 + 3 + 2 = 6
WOLF: 5
KARL atakuje jako pierwszy!

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko WOLF:
Zapasy
WOLF próbuje ucieczki
KARL: 3 + 2 = 5
WOLF: 4
KARL wygrywa w zapasach!
WOLF otrzymuje Przebicie ciała[Ręka] - utrata 2 punktów ZTW
KARL traci 1 WSW
WOLF traci 1 WSW

WOLF wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcję defensywną:
Parowanie
WOLF wykonuje atak bronią białą [mizerykordia / korpus] !
Parowanie udane!
WOLF traci 1 WSW
WOLF jest wyczerpany!
KARL traci 1 WSW
KARL jest wyczerpany!
Szansa na rozpoznanie cechy WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!

WOLF traci 1 pkt PS ; 1 pkt SR [KRWAWIENIE]


TURA VI
WOLF dobywa: buzdygan i mizerykordia
KARL dobywa: puklerz
WOLF chce walczyć w średnim dystansie.
KARL chce walczyć w dalekim dystansie.
WOLF: 3
KARL: 3 + 3 = 6
KARL narzuca daleki zasięg!
Test na pierwszeństwo:
KARL: 1 + 1 + 3 = 5
WOLF: 5
Dogrywka:
KARL: 3 + 3 + 3 = 9
WOLF: 5
KARL atakuje jako pierwszy!
KARL może atakować dwa razy pod rząd [trzykrotna przewaga]

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko WOLF:
Przeczekanie
WOLF nie wykonuje żadnej akcji obronnej
KARL zyskuje 2 punkty WSW
KARL nie jest już wyczerpany

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko WOLF:
Przeczekanie
WOLF nie wykonuje żadnej akcji obronnej
KARL zyskuje 1 punkt WSW

WOLF wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcję defensywną:
Brak reakcji
WOLF przeczekuje kolejkę
WOLF zyskuje 2 punkty WSW
WOLF nie jest już wyczerpany

WOLF traci 2 pkt SR [KRWAWIENIE]

WOLF pada nieprzytomy na ziemię [wykrwawienie]!
KARL zwycięża pojedynek!



Jeszcze raz wielkie podziękowania dla ArchiwumX za udział w walce testowej!
 
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2020, 19:42   #24
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
@Bardiel

PW z statystykami już dotarł?
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2020, 20:32   #25
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał archiwumX Zobacz post
@Bardiel

PW z statystykami już dotarł?
Tak, jak najbardziej. Dzisiaj startujemy z kolejnym testem. Dam znać na PW.
 
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-03-2021, 15:43   #26
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Przez ostatnie kilka miesięcy nie pracowałem nad systemem i zapomniałem wrzucić rezultat drugiego testu, w którym uprzejmie pomógł ArchiwumX (za co bardzo dziękuję). Drugi pojedynek stoczyliśmy dwoma zakutymi w stal rycerzami. W trakcie zorientowaliśmy się, że przy obecnych parametrach walka potrwa bardzo, ale to bardzo długo, aby komuś udało się przebić zbroję... Dlatego też w trakcie zmieniłem wzór na omijanie/przebijanie pancerza. Listę dokładnych zmian opublikuje w kolejnym poście, bo na razie wprowadzam zmiany do systemu.

POJEDYNEK

KARL - postać gracza ArchiwumX:
Siła i Moc (SM) - 7
Precyzja i Spryt (PS) - 1
Szybkość i Refleks (SR) - 10
Zręczność i Technika Walki (ZTW) - 7
Wydolność i Siła Woli (WSW) - 5

Umiejętności specjalne:
- piachem w oczy

Specjalizacja:
brak

Pancerz:
Głowa - WT: 10
Głowa - PP: 10
Korpus - WT: 10
Korpus - PP: 10
Ręce - WT: 10
Ręce - PP: 10
Nogi - WT: 10
Nogi - PP: 10
Kara do SR: -2

EKWIPUNEK:
Buzdygan
Biała, jednoręczna, obuchowa
+5 SM ; +1 ZTW
Zasięg Średni
Parowanie +1%

Mizerykordia
Biała, jednoręczna, precyzyjna
+2 SM; +8 PS
Zasięg Bliski
Parowanie + 4%

Miecz jednoręczny
Biała, jednoręczna, uniwersalna
+2 SM ; +4 PS ; +1 ZTW
Zasięg Średni
Parowanie + 7%



AMALRYK - przeciwnik:
Siła i Moc (SM) - 1
Precyzja i Spryt (PS) - 8
Szybkość i Refleks (SR) - 6
Zręczność i Technika Walki (ZTW) - 10
Wydolność i Siła Woli (WSW) - 5

Umiejętności specjalne:
brak

Specjalizacja:
1h precyzyjna

Pancerz:
Głowa - WT: 10
Głowa - PP: 10
Korpus - WT: 10
Korpus - PP: 10
Ręce - WT: 10
Ręce - PP: 10
Nogi - WT: 10
Nogi - PP: 10
Kara do SR: -2

EKWIPUNEK:
Włócznia
Biała, 1- / 2-ręczna, precyzyjna, NIEPORĘCZNA
+2 / 5 SM ; +5 / 6 PS
Zasięg Daleki
Parowanie + 4%

Długi miecz
Biała, dwuręczna, uniwersalna
+3 SM ; +4 PS ; +2 ZTW
Zasięg Średni
Parowanie + 7%

Puklerz
Wytrzymałość Tarczy - WT 8
Powierzchnia Pancerza - PP 2
Parowanie + 22%
Trafianie - 4%



PRZEBIEG WALKI:
TURA I
Aktualny zasięg: poza zasięgiem broni białej
AMALRYK dobywa: Włócznia i puklerz
KARL dobywa: Mizerykordia i miecz jednoręczny
Zweihander odrzucony na ziemię przez KARL
AMALRYK chce walczyć w dalekim dystansie
KARL chce walczyć w bliskim dystansie
AMALRYK: 11
KARL: 1 + 2 + 1 + 3 + 2 + 1 + 3 + 3 + 3 = 19
KARL narzuca bliski zasięg!
Test na pierwszeństwo:
AMALRYK: 12
KARL: 3 + 1 + 3 + 1 + 2 + 3 + 3 + 1 + 2 = 19
KARL atakuje jako pierwszy!

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko AMALRYK:
KARL wykonuje atak bronią białą [mizerykordia / ręce / ominięcie pancerza]
AMALRYK deklaruje akcję defensywną:
Parowanie
AMALRYK paruje atak!
Test tarczy:
Tarcza nieuszkodzona!
AMALRYK traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW

AMALRYK wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL
Szansa na rozpoznanie akcji AMALRYKA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcję defensywną:
Unik
AMALRYK wykonuje atak tarczą [korpus]
AMALRYK trafia w korpus KARLA!
Test na przebicie pancerza:
Pancerz nietknięty!
AMALRYK traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW
Szansa na rozpoznanie cechy AMALRYKA - 29%
Rozpoznanie nieudane!


TURA II
AMALRYK dobywa: Włócznia i puklerz
KARL dobywa: Mizerykordia i miecz jednoręczny
AMALRYK chce walczyć w dalekim dystansie
KARL chce walczyć w bliskim dystansie
AMALRYK: 18
KARL: 2 + 2 + 3 + 1 + 3 + 1 + 3 + 2 = 17
AMALRYK narzuca daleki zasięg!
Test na pierwszeństwo:
AMALRYK: 16
KARL: 1 + 4 + 1 + 2 + 2 + 2 + 3 + 3 + 3 = 21
KARL atakuje jako pierwszy!

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko AMALRYK:
Przeczekanie
KARL zyskuje 2 punkty WSW
AMALRYK deklaruje akcję defensywną:
Brak obrony

AMALRYK wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL
Szansa na rozpoznanie akcji AMALRYKA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcję defensywną:
Unik
AMALRYK wykonuje atak bronią białą [włócznia / korpus / ominięcie pancerza]
AMALRYK trafia KARLA w korpus!
Test na ominięcie pancerza:
Nie udało się ominąć pancerza!
AMALRYK traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW
Szansa na rozpoznanie cechy AMALRYKA - 29%
Rozpoznanie udane! [ZTW = 10 ; bazowo 10]


TURA III
AMALRYK dobywa: Włócznia i puklerz
KARL dobywa: Mizerykordia i miecz jednoręczny
AMALRYK chce walczyć w dalekim dystansie
KARL chce walczyć w średnim dystansie
AMALRYK: 16
KARL: 2 + 4 + 2 + 2 + 4 + 1 + 2 + 3 + 4 = 24
KARL narzuca średni zasięg!
Test na pierwszeństwo:
AMALRYK: 11
KARL: 2 + 3 + 3 + 2 + 1 + 1 + 4 + 1 + 1 = 18
KARL atakuje jako pierwszy!

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko AMALRYK:
Atak bronią jednoręcznym w ręce wykorzystując aspekt przebijający i staram się przebić zbroję.
KARL wykonuje atak bronią białą [miecz jednoręczny (taktyka obuchowa) / ręce / przebicie pancerza]
AMALRYK deklaruje akcję defensywną:
Parowanie
AMALRYK paruje atak!
Test tarczy:
Tarcza nieuszkodzona!
AMALRYK traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW

AMALRYK wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL
Szansa na rozpoznanie akcji AMALRYKA - 29%
Rozpoznanie udane! [Amalryk przeczeka turę]
KARL deklaruje akcję defensywną:
Brak obrony
AMALRYK przeczekuje kolejkę
AMALRYK zyskuje 2 WSW


TURA IV
AMALRYK dobywa: włócznia i puklerz
KARL dobywa: Mizerykordia i miecz jednoręczny
AMALRYK chce walczyć w dalekim dystansie
KARL chce walczyć w średnim dystansie
AMALRYK: 17
KARL: 2 + 3 + 3 + 1 + 3 + 4 + 2 + 1 = 19
KARL narzuca średni zasięg!
Test na pierwszeństwo:
AMALRYK: 13
KARL: 3 + 3 + 3 + 1 + 3 + 3 + 1 + 1 + 3 = 21
KARL atakuje jako pierwszy!

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko AMALRYK:
Atak mieczem jednoręcznym (taktyka obuchowa) / ręce / przebicie pancerza
KARL wykonuje atak bronią białą [miecz jednoręczny (taktyka obuchowa) / ręce / przebicie pancerza]
AMALRYK deklaruje akcję defensywną:
Parowanie
KARL trafia w rękę AMALRYKA!
Test na przebicie pancerza:
Pancerz nietknięty!
AMALRYK traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW

AMALRYK wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL
Szansa na rozpoznanie akcji AMALRYKA - 29%
Rozpoznanie udane! [Amalryk przeczeka turę]
KARL deklaruje akcję defensywną:
Brak obrony
AMALRYK przeczekuje kolejkę
AMALRYK zyskuje 2 WSW


Giermek rzuca KARLOWI broń: Buzdygan


TURA V
AMALRYK dobywa: włócznia i puklerz
KARL dobywa: mizerykordia i buzdygan
AMALRYK chce walczyć w dalekim dystansie
KARL chce walczyć w średnim dystansie
AMALRYK: 16
KARL: 17
KARL narzuca średni zasięg!
Test na pierwszeństwo:
AMALRYK: 14
KARL: 24
KARL atakuje jako pierwszy!

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko AMALRYK:
Atak buzdyganem (taktyka obuchowa) / ręce / przebicie pancerza
KARL wykonuje atak bronią białą [buzdygan / ręce / przebicie pancerza]
AMALRYK deklaruje akcję defensywną:
Parowanie
AMALRYK paruje atak!
Test tarczy:
Tarcza uszkodzona!
AMALRYK traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW

AMALRYK wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL
Szansa na rozpoznanie akcji AMALRYKA - 29%
Rozpoznanie udane! [Amalryk przeczeka turę]
KARL deklaruje akcję defensywną:
Brak obrony
AMALRYK przeczekuje kolejkę
AMALRYK zyskuje 2 WSW


TURA VI
AMALRYK dobywa: długi miecz
AMALRYK odrzuca: włócznia
KARL dobywa: mizerykordia i buzdygan
AMALRYK chce walczyć w średnim dystansie
KARL chce walczyć w bliskim dystansie
AMALRYK: 9
KARL: 16
KARL narzuca bliski zasięg!
Test na pierwszeństwo:
AMALRYK: 14
KARL: 18
KARL atakuje jako pierwszy!

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko AMALRYK:
Przeczekanie
AMALRYK deklaruje akcję defensywną:
Parowanie
AMALRYK traci 1 WSW
KARL zyskuje 2 WSW

AMALRYK wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL
Szansa na rozpoznanie akcji AMALRYKA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcję defensywną:
Unik
AMALRYK podnosi broń [Włócznia]
KARL traci 1 WSW


TURA VII
AMALRYK dobywa: włócznia
KARL dobywa: mizerykordia i buzdygan
AMALRYK chce walczyć w dalekim dystansie
KARL chce walczyć w bliskim dystansie
AMALRYK: 19
KARL: 15
AMALRYK narzuca daleki zasięg!
Test na pierwszeństwo:
AMALRYK: 11
KARL: 24
KARL atakuje jako pierwszy!

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko AMALRYK:
Przeczekanie
AMALRYK deklaruje akcję defensywną:
Brak obrony
KARL zyskuje 2 WSW

AMALRYK wykonuje akcję ofensywną przeciwko KARL
Szansa na rozpoznanie akcji AMALRYKA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcję defensywną:
Unik
AMALRYK wykonuje atak bronią białą [włócznia / korpus / ominięcie pancerza]
AMALRYK trafia w korpus KARLA!
Test na ominięcie pancerza:
AMALRYK omija pancerz!
KARL otrzymuje przebicie ciała [Korpus]!

AMALRYK traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW


TURA VIII
AMALRYK dobywa: włócznia
KARL dobywa: mizerykordia
AMALRYK chce walczyć w dalekim dystansie
KARL chce walczyć w bliskim dystansie
AMALRYK: 15
KARL: 26
KARL narzuca bliski zasięg!
Test na pierwszeństwo:
AMALRYK: 14
KARL: 25
KARL atakuje jako pierwszy!

KARL wykonuje akcję ofensywną przeciwko AMALRYK:
Atak bronią białą [mizerykordia / korpus / ominięcie pancerza]
AMALRYK deklaruje akcję defensywną:
Parowanie
Szansa na trafienie:
45% + 5% + 28% - 44% = 34%
Wynik: 4
KARL trafia w korpus AMALRYKA!
Test na ominięcie pancerza:
KARL (10 rzutów): 27
AMALRYK (10 rzutów): 18
KARL omija pancerz!
AMALRYK otrzymuje przebicie ciała [Korpus]!

KARL pada nieprzytomny na ziemię.
AMALRYK pada nieprzytomny na ziemię.

 
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-03-2021, 22:22   #27
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Wprowadziłem pierwszą część zmian.

LISTA ZMIAN
1) Pozbycie się kości k100 z rozgrywki. Nie ma już bonusów procentowych. Są punkty, które zapewniają dodatkowe rzuty kością k4 przy konfrontacji (lub odejmują te kości w ramach kary). Konsekwencją tego są zmiany wielu wzorów:

Zmiana wzoru na trafianie - od tej pory porównywane są wyniki atakującego i broniącego:
Test na trafienie - broń biała:
(punkty trafień x k4) + (ZTW x k4) + (specjalizacja x k4) + (nietrafione ataki pod rząd x k4)
kontra
Parowanie: k4 + (ZTW x k4) + (specjalizacja x k4) + (parowanie x k4)
lub
Unik: k4 + (SR x k4)
[jeśli atakujący uzyska wyższy wynik, niż broniący - trafienie zaliczone]

Zmiana wzoru na przebicie/ominięcie pancerza:
Test na przebicie pancerza - broń biała:
Atak: (SM x k4) + (specjalizacja x k4)
kontra
Obrona: (WT x k4)
[jeśli atakujący uzyska wyższy wynik, niż broniący - trafienie zaliczone]

Test na ominięcie pancerza - broń biała:
Atak: (PS x k4) + (specjalizacja x k4)
kontra
Obrona: (PP x k4)
[jeśli atakujący uzyska wyższy wynik, niż broniący - trafienie zaliczone]

Test na rozpoznawanie akcji / cechy przeciwnika:
Broniący: (PS x k4)
vs
Atakujący: (PS x k4)
[jeśli broniący uzyska wyższy wynik, niż atakujący - rozpoznanie udane]

2) Zmiana zasady działania WSW i wyczerpania - od tej pory ilość WSW oznacza przez ile tur postać będzie walczyć na pełnych obrotach. Po tym czasie wszystkie jej wyniki będą dzielone przez pół i nie można już tego zmienić (nie da się już przeczekiwać i odzyskiwać punktów WSW). Powodem tej zmiany jest to, że liczenie tego było koszmarnie upierdliwe i dość łatwo można było unikać negatywnych skutków słabej kondycji (np. przeczekując tury, w których i tak nie można było atakować). Teraz postać o mocnym WSW zyska realniejszą przewagę.

- Gracz, który przeczekał turę może wybrać dowolną, jedną cechę przeciwnika i poznać jej wartość (zarówno bazową, jak i aktualną). Wprowadzam taką możliwość, aby przeczekanie dawało jakąś faktyczną korzyść, skoro nie będzie teraz regenerować punktów WSW.

- Usunąłem "Brak obrony" z listy dostępnych akcji obronnych. Skoro akcje już nie kosztują punktów, nie ma sensu ich nie używać.


3) Zmieniłem działanie kilku efektów:

- Złamanie korpusu od tej pory będzie zabierać połowę punktów SM i połowę ZTW zamiast 2. Dodatkowo połowę PS i SM. 2 to bardzo dużo dla słabej postaci i nic dla mocnej. A trafić obuchem w korpus jest ciężej niż innymi rodzajami oręża. Tak będzie sprawiedliwiej.

- Trafienie bronią tnącą w głowę nie wywołuje już krwawienia, tylko ogłuszenie (czyli tak samo jak bronią obuchową). Doszedłem do wniosku, że broń tnąca też powinna mieć możliwość natychmiastowego zakończenia walki. Tym bardziej, że od strony fabularnej prowadziłoby to do niezłych absurdów - np. ktoś dostałby w głowę dwuręcznym kriegsmesserem i zacząłby krwawić, zamiast paść trupem na miejscu.

- Udany unik wywołuje u przeciwnika wytrącenie z równowagi - w następnej akcji (ofensywnej lub defensywnej) rzuca mniejszą ilością kości (ilość kości jest zredukowana o połowę SR unikającego).

4) Przerobiłem atak równoczesny:
ATAK RÓWNOCZESNY - bohater po prostu ignoruje atak przeciwnika. Przyjmuje atak nie próbując się bronić i ufając, że ochroni go pancerz.
Przy ataku równoczesnym nie można wykorzystywać umiejętności specjalnych.
Postać, która wykonuje atak równoczesny, najpierw otrzyma cios od przeciwnika (gwarantowane trafienie), dopiero później próbuje zadać własny - jej przeciwnik ma prawo zastosować parowanie lub unik (trafienie nie jest gwarantowane).



W następnej kolejności popracuję nad podziałem broni. Obecny jednak mi nie odpowiada i jest zbyt sztywny. Ciężko go wpasować w niektóre sytuacje. Mam w głowie inną alternatywę, która nie będzie zastraszająco skomplikowana (być może nawet bardziej intuicyjna dla gracza), a poprawi jakość.
 
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2021, 00:02   #28
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Widzę, że ostro kombinujesz... po zajrzeniu do doca właściwie się zorientowałem, że muszę trochę przerobić mój pogląd na temat strategi walki Jak będziesz chciał testować to chętnie pomogę.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2021, 20:58   #29
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
ArchiwumX przede wszystkim będziesz musiał zrewidować podejście do Wydolności i Siły Woli (WSW), bo teraz jeśli przeciwnik będzie miał w tym przewagę, to można oberwać. Przykładowo Ty masz WSW = 3, przeciwnik = 7. Od czwartej do siódmej tury jemu liczy się 100% punktów, Tobie tylko 50%. Ma cztery tury, żeby Cię zmasakrować.

Co do reszty zmian - podejrzewam, że łatwiej będzie trafić i przebić/ominąć pancerz, o ile nabije się trochę potrzebnych cech. Jeśli będzie się miało przewagę w Precyzji i Sprycie, to można nawet rozpoznawać wszystko w każdej turze.

Kolejny test przewiduję po wprowadzeniu nowego podziału broni. Generalnie nie będzie on rewolucyjny - nadal będzie taktyka precyzyjna, obuchowa i tnąca, ale będzie więcej rodzajów broni z różnymi bonusami. Np. zamiast ogólnie "broni precyzyjnej" będzie podział na noże, sztylety, włócznie itd. Zamiast "broni obuchowej" będą osobno maczugi, topory itp. Chcę żeby te bronie miały też swoje unikalne bonusy.

Jak już to zrobię, to możemy sobie zagrać taki scenariusz: uzbrojony po zęby rycerz (Ty) kontra trzej przeciętni bandziorzy. Walki grupowej jeszcze nie testowaliśmy.



P.S. Dziękuję wszystkim, którzy od czasu do czasu podbijają mi reputację w tym temacie. To bardzo motywujące i pomaga mi się zebrać do działania.
 
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2021, 21:28   #30
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Bardiel Zobacz post
Od czwartej do siódmej tury jemu liczy się 100% punktów, Tobie tylko 50%. Ma cztery tury, żeby Cię zmasakrować.
Niekoniecznie... po złamaniu nóg można te 4 tury przeczekać po za zasięgiem broni białych.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:16.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172