lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   [Autorski]Półmiecz - system walki (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/18945-autorski-polmiecz-system-walki.html)

Bardiel 03-04-2021 22:15

Cytat:

Napisał archiwumX (Post 912217)
Niekoniecznie... po złamaniu nóg można te 4 tury przeczekać po za zasięgiem broni białych.

Jeżeli Ci się to uda zrobić w cztery tury to tak (zakładając, że przeciwnik nie ma broni o takim zasięgu, by Cię jednak sięgnąć). WSW to nie jest remedium na wszystko i złota taktyka (a przynajmniej nie chcę, żeby tak było). Pakując WSW trzeba zaniedbać inne sprawy. Tak przynajmniej w zamyśle, bo chcę, aby był balans. Jak wyjdzie w praktyce, to się okaże. ;)

archiwumX 03-04-2021 22:19

Cytat:

Napisał Bardiel (Post 912220)
Jeżeli Ci się to uda zrobić w cztery tury to tak

Przecież po to złamałem przeciwnikowi nogi.

Bardiel 04-04-2021 09:29

Ale musisz jeszcze trafić, co nie zawsze się uda. :D

archiwumX 04-04-2021 14:17

Oczywiście, a walka testowa pokaże jak to wyjdzie w praniu... sam jeden na trzech, aż się prosi o optymalizację w tą taktykę.

Bardiel 17-05-2021 08:18

Witam ponownie.

Minęło ponad półtorej miesiąca od ostatniej aktualizacji, choć nie był to czas próżnowania. Sporo czytałem o historii broni z okresu późnego średniowiecza, aby zachowywać odpowiedni "klimat" i oczywiście było dużo kombinowania z systemem - więcej niż z początku zakładałem.
Utworzyłem zupełnie nową listę broni, do której musiałem lekko przebudować system działania ataku i nakładane efekty.

Lista zmian dostępna tutaj:

1) Uściśliłem we wstępie, że używany oręż będzie charakterystyczny dla późnego średniowiecza, zamiast ogólnie średniowiecza

2) Usunąłem Atak z zaskoczenia i wszystko co z nim związane

3) Usunąłem dotychczasowy podział broni i to całe rozróżnianie ze względu na to, na tamto, na siamto. Od teraz będzie funkcjonować lista broni z konkretnymi statystykami oraz przypisanymi do nich cechami.

4) Zmniejszyłem ilość broni, jakie może mieć ze sobą postać z czterech do trzech (bez tarczy) i z trzech do dwóch (z tarczą). Dałem jednak zastrzeżenie, że puginał można nosić zawsze, niezależnie od tego limitu.

5) Zwiększenie maksymalnych wartości powierzchni oraz wytrzymałości pancerza/tarcz do 15. Tylko bronie z cechą "precyzyjna" mogą ominąć pancerze o PP > 9. Tylko bronie z cechą "obuchowa" mogą ominąć pancerze o WT > 9.

6) Nie ma już sztywnego podziału, że bronie obuchowe powodują ogłuszenie/złamanie, tnące krwawienie, precyzyjne przebicie itd.
Ważny będzie rodzaj ataku. Pchnięcie będzie wywoływać przebicie, zaś uderzenie ogłuszenie/złamanie z dodatkową szansą na wywołanie krwawienia.

7) Powróciłem do wykonywania obu testów na raz - najpierw na ominięcie pancerza, potem na przebicie. W innym wypadku część broni nie byłaby przydatna. Nie trzeba już więc deklarować taktyki czy się chce omijać czy przebijać.

8) Dodałem zasadę odnośnie narzucania zasięgu:
Pierwsza tura jest wyjątkowa: jeśli jedna z postaci dysponuje bronią o dalekim zasięgu, zaś druga nie, wtedy zawsze może ona narzucić daleki dystans - bez potrzeby wykonywania testu (ale tylko w pierwszej turze).

9) Gracz będzie deklarować rodzaj ataku, na jaki się decyduje - uderzenie lub pchnięcie.
Uderzenie wywołuje Złamanie lub Ogłuszenie. Przy Uderzeniu największe znaczenie ma Siła i Moc (SM), Cięcie oraz Uderzenie. Uderzenie może również wywołać Krwawienie.
Aby wykonać uderzenie, dzierżona broń musi posiadać co najmniej 1 punkt Uderzenia lub Cięcia.
Pchnięcie wywołuje Przebicie Ciała. Przy Pchnięciu największe znaczenie ma Precyzja i Spryt (PS) oraz Pchnięcie.
Aby wykonać pchnięcie, dzierżona broń musi posiadać co najmniej 1 punkt Pchnięcia.

10) Obniżyłem o 1 punkty trafień za celowanie w rękę i nogę.

11) Usunąłem narastający bonus zwększający szansę na trafienie wraz z każdym kolejnym nietrafieniem. Podobnie uczyniłem z walką o zasięg - komplikowało to zanadto rozgrywkę.

12) Zmienione wzory na przebicie lub ominięcie pancerza. Różnią się tym, że doliczają się teraz do nich parametry z broni: cięcie, uderzenie, pchnięcie.

Test na ominięcie pancerza - broń biała (uderzenie):
Atak: [(PS) x k4] + (specjalizacja x k4)
kontra
Obrona: (PP x k4)
[jeśli atakujący uzyska wyższy wynik, niż broniący - trafienie zaliczone]

Test na ominięcie pancerza - broń biała (pchnięcie):
Atak: [(PS + Pchnięcie) x k4] + (specjalizacja x k4)
kontra
Obrona: (PP x k4)
[jeśli atakujący uzyska wyższy wynik, niż broniący - trafienie zaliczone]

Test na przebicie pancerza - broń biała:
Atak (WT przeciwnika < 8): [(SM + Cięcie/Pchnięcie + Uderzenie) x k4] + (specjalizacja x k4)
Atak (WT przeciwnika > 7): [(SM + Uderzenie) x k4] + (specjalizacja x k4)
kontra
Obrona: (WT x k4)
[jeśli atakujący uzyska wyższy wynik, niż broniący - trafienie zaliczone]


13) Uściśliłem, że Atak wręcz / Atak tarczą nie może omijać ani przebijać pancerzy o PP / WT > 9.

14) Niektórych broni można używać w różnych wariantach (np. wariant półmiecza) - gracz musi zadeklarować wariant na początku tury (razem z decyzją której broni będzie używać).

15) Dodałem parę nowych umiejętności:
- wirtuoz szermierki
- atak niedźwiedzia
- atak kota
- atak żmii

16) Precyzja i Spryt zwiększa szansę na ucieczkę przed chwytem zapaśniczym przeciwnika (zamiast ZTW - jak było dotychczas).

17) Usunąłem zasadę, że nie można korzystać z umiejętności specjalnej dwie tury pod rząd.

18) Usunąłem test na rozpoznanie akcji przeciwnika.



Małe plany na najbliższą przyszłość:
- lepsze zbalansowanie statystyk broni obecnych na liście
- stworzenie listy tarcz
- określenie zasad działania cechy "Miotanie" - obecnie puste

Większy plan na najbliższą przyszłość:
- stworzenie systemu cen broni oraz wykupywania statystyk

Chętnych do walki testowej proszę o deklarację w temacie.

archiwumX 20-09-2021 23:43

Widać jeszcze nikt się nie znalazł, zatem przypominam, że nadal jestem do dyspozycji.

Bardiel 21-09-2021 17:50

Myślałem, że straciłeś zainteresowanie, bo nie zgłaszałeś się.

Szczerze mówiąc położyłem lagę na tym projekcie. Jest chyba o wiele zbyt skomplikowany, żeby ktoś chciał tego używać.

archiwumX 21-09-2021 18:12

Cytat:

Napisał Bardiel (Post 927090)
Myślałem, że straciłeś zainteresowanie, bo nie zgłaszałeś się.

Czekałem na sygnał na privie, ale widzę, że sprawa jest już bezprzedmiotowa.

Bardiel 21-09-2021 18:22

Heh, no tośmy się nie dogadali, sądziłem że przeszliśmy do tematu na komunikację, a ja nie chcę zaczepiać ludzi jak Jehowiec. :)

Przejrzę jeszcze raz ten system i zastanowię się czy jest to coś wartę. Odezwę się w razie co na priv. Jeśli nadal będziesz miał chęci to potestujemy.

Bardiel 02-10-2021 14:29

Dodałem kilka pośledniejszych broni:
- krótki miecz
- nóż rzeźniczy
- nóż myśliwski
- widły
- trójząb
- kosa na sztorc
Razem jest 40 broni (niektórymi z nich można walczyć w 2-3 wariantach), pogrupowanych w 9 rodzajów.


Dodałem kilka nowych umiejętności:
- Tajemniczy gość
- Wulkan energii
- Dobra pozycja
- Lepkie łapy
- Żółw
- Kocie ruchy


Stworzyłem listę sześciu tarcz i zmieniłem nieco ich parametry maksymalne. Zauważyłem, że dochodziło do paradoksu, w którym dwa miecze jednoręczne zapewniały lepszą obronę przy parowaniu niż miecz + tarcza. Teraz już tak nie będzie. :)


Napisałem zasadę działania miotania bronią. Może będzie to zalążek przyszłych ataków dystansowych. :D


ArchiwumX odśwież sobie znajomość systemu, bo niedługo zaczynamy sesję.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:27.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172