Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-09-2006, 21:45   #1
Administrator
 
Solinarius's Avatar
 
Reputacja: 1 Solinarius ma wspaniałą reputacjęSolinarius ma wspaniałą reputacjęSolinarius ma wspaniałą reputacjęSolinarius ma wspaniałą reputacjęSolinarius ma wspaniałą reputacjęSolinarius ma wspaniałą reputacjęSolinarius ma wspaniałą reputacjęSolinarius ma wspaniałą reputacjęSolinarius ma wspaniałą reputacjęSolinarius ma wspaniałą reputacjęSolinarius ma wspaniałą reputację
Asteriks

Asterix

Słowo wstępne
Zapewne wielu z was miało kiedykolwiek jakikolwiek kontakt z bohaterami francuskiego komiksu - Astreiksem. Przygody postaci stworzonych przez Gościnnego i Uderzo mogliśmy śledzić w serii historii obrazkowych (wydawanych również u nas, aktualnie wznawianych) oraz filmów animowanych, które powstawały najczęściej na podstawie komiksów (m. in. "Przygody Gala Asteriksa", "Asteriks i Kleopatra", czy też "Asteriks kontra Cezar").
Ja osobiście jestem miłośnikiem opowieści o parze niezłomnych przyjaciół - Asteriksie i Obeliksie. Chciałbym wam zaproponować zabawę. Jest to gra fabularna, w której użyte zostaną postacie rysowane przez mistrza (a raczej MISTRZA) Uderzo.
Nie jest to jednak zwykły "rolplej". W tym systemie wykorzystałem stworzony przez firmę "Whte Wolf" "storytelling" czyli "narrację". Przy opracowaniu gry zrezygnowałem kompletnie z rzutów kostkami oraz wszelkich atrybutów opisujących bohatera.
Mimo wszystko nie jest to system tylko dla doświadczonych graczy ani Mistrzów Gry. Prowadzić i grać może każdy, kto lubi dobrą zabawę i humor (niekoniecznie ten, którym bawi nas Gościnny).

No to...
ZAPRASZAM DO ZABAWY!


PS. Post Scriptum kieruje do wszystkich tych ludzi, którzy mogą mi zarzucić bezprawne korzystanie z sylwetek oraz przygód stworzonych przez Gościnnego i UDERZO.
Nie robię tego w złych zamiarach. Wręcz przeciwnie. Dążę do sławienia Asteriksa w świecie. Chciałbym, aby ta postać nie była znana tylko we Francji, lecz także w Polsce i innych zakątkach naszej planety. Zachęcam także wszystkich do śledzenia przygód Gala Asteriksa (tym bardziej, że seria komiksów została wznowiona w Polsce).

Rozdział 1: Zasady
Główną zasadą jest brak wszelkich zasad (już to chyba gdzieś słyszałem). Wszelkie zagadnienia oraz nieścisłości powinien rozwiązywać Mistrz Gry. Najczęściej takie problemy muszą zostać rozsupłane przy pomocy zdrowego rozsądku. Nie należy jednak zapominać o tym, że cała akcja nawet cios, który wybija okutego w zbroje Rzymianina wysoko ponad drzewa (patrz "Asteriks i Kleopatra", wydanie polskie, nr. 5(20)/94, str. 33), nie jest ciosem śmiertelnym. Najlepsze rozwiązanie to te najbardziej logiczne lub te bardziej zabawne. Wielką pomocą dla MG mogą być opisy postaci. Zawierają one najbardziej potrzebne informacje o stanie fizycznym i psychicznym bohaterów.

Rozdział 2:Walka
Walka jest bardzo prosta, jeżeli bohater jest pod wpływem wywaru Panoramiksa. Wtedy przeciwnik przez krótką chwilę jest w locie, po czym boleśnie upada na ziemię (można by powiedzieć alea ecta est! czyli kości zostały rzucone!), zazwyczaj bez kilku zębów.
Jednak, gdy bohater nie wypił cudownego napoju. To bardzo proste. Komiks ma pacyfistyczne przesłanie (jeżeli pacyfistycznym można nazwać bardzo częste lanie legionistów Juliusza Cezara). Legioniści zamiast wbić pilum w serce bohatera najprawdopodobniej wezmą ich w niewole.
Jednak gracze powinni wiedzieć, że istnieje pewna różnica pomiędzy przyboczną strażą Julka a legionistami z obozu Rabarbarium. Więc nie powinni się wszędzie pchać.
Z góry jednak proszę, aby mistrzowie gry uśmiercali bohaterów. Panowie (bądź panie), tu nie o to chodzi.

Rozdział 3: Magia
W tym świecie występuje magia w dosyć nielicznych przypadkach. Chodzi mi tutaj o reprezentanta druidów - Panoramiksa, czy też fakira Cozemorę ("Asteriks u Reszehezady" 1(28)/97).
Jeżeli któryś z graczy będzie chciał poprowadzić Panoramiksa, będzie mógł wymyślić wszelkiego rodzaju wywary. Potrzebuje na to jednak zgody MG. Należy pamiętać, że druid ma zawsze pod ręką wszystkie najbardziej potrzebne składniki (np. jemiołę, homara oraz petroleum, czyli olej skalny, czyli naftę, który bez problemu można zastąpić sokiem z buraków).
Mistrz gry powinien kierować się rozsądkiem podczas zezwalania graczowi na stworzenie jakiegoś naparu.
Pamiętajmy, że główną specjalnością Panoramiksa jest wywar, który powoduje wzrost siły.

Rozdział 4: Świat Gry
Jest rok 50 przed narodzeniem Chrystusa. Cała Galia podbita jest przez Rzymian... Cała? Nie! Jest taka osada, gdzie nieugięci Galowie wciąż jeszcze stawiają opór najeźdźcy. A legioniści z rzymskich garnizonów stacjonujących w warownych obozach Rabarbarium, Akwarium, Relanium i Delirium nie mają lekkiego życia.
Osada ta leży gdzieś w Armoryce, nad brzegiem morza. Żyją w niej Galowie niezwyciężeni i odważni, uparci i złośliwi. Nigdy nie opuszczą okazji by popić i pojeść, aby zapolować na dzika czy też aby zaatakować Rzymian.
Legioniści z okolicznych warowni unikają ich jak ognia. Nie chcą im wchodzić w drogę, gdyż boją się lania, jakie mogą sprawić Galowie. A ci biją wystarczająco mocna, aby Rzymianie zapomnieli łaciny.
A co z resztą świata? Julek ciągle coś podbija i wprowadza Pokój Rzymski. Wiele osób pogodziło się już z najeźdźcą. Jednak wszędzie odnaleźć można broniące się osady . Żyją tam ludzie podobni do tych, co w armorykańskiej osadzie, gdzie mieszkają nasi...

Rozdział 5: Bohaterowie
Oj, tak. Jest ich kilku. Oto następujące postacie, w które mogą się wcielić gracze.

* Asteriks - jest głównym bohaterem przygód stworzonych przez Gościnnego i Uderzo. Tego małego wojownika cechuje spryt oraz inteligencja. Jest bardzo bystry, w każdej chwili do głowy przychodzi mu jakiś pomysł. Poza tym jest bardzo zręczny i zwinny, dobrze włada mieczem, z którym się nigdy nie rozstaje, choć rzadko go używa. Swoją niezbyt wielką siłę poprawia napojem magicznym Panoramiksa.
Wyposażenie:
o czerwony kubrak
o czarne portki
o hełm ze skrzydełkami
o pas
o miecz w pochwie
o tykwa z napojem magicznym

* Obelkis - najlepszy przyjaciel Asteriksa. W swoim kamieniołomie wytwarza menchiry - święte głazy, które do niczego nie służą. W młodości wpadł do sagana z wywarem Panoramiksa. Wypił wtedy tak dużo tego napoju, że jego działanie do dziś nie ustępuje. Obeliks jest bardzo wytrzymały i silny. Nie działają na niego wszelkie trucizny. A nie jedną już wypił. Słynie on z ogromnego apetytu. Dwa dziki to dla niego zaledwie przekąska. Nie lubi jednak, gdy nazwie się go grubasem lub tłuściochem. To jego kompleks. Obeliks nie jest zbyt inteligentny, choć czasem bywa błyskotliwy ("Asterkis i Normanowie"). Dostawca i producent menhirów ma najbardziej rozwiniętą osobowość, więc nie da się go opisać w tych kilku linijkach.
Wyposażenie:
o portki
o pas
o hełm
o zazwyczaj menhir
o Idefiks

* Idefiks - to piesek Obeliksa. Raczej trudno byłoby nim grać. Zwierzak ten towarzyszy dostawcy menhirów od "Wyprawy Asteriksa dookoła Galii". Bardzo nie lubi kiedy wyrywa się drzewa(w końcu gdzie indziej mógłby załatwiać swe potrzeby fizjologiczne) oraz śpiewu Kakofoniksa (zresztą jak każdy).
Wyposażenie:
o kilka pchełek

* Panoramiks - druid. Jest człowiekiem bardzo mądrym i doświadczonym w życiu. Wiele już przeżył, wiele zobaczy i wiele poznał. Prawie w każdym zakątku świata ma jakiegoś przyjaciela. Zna wiele magicznych wywarów. Jednak jego najwyższym osiągnięciem jest napój dodający nadludzką siłę. Mimo tego nigdy nie bierze udziału w bitwach, zabawę zostawia młodym.
Wyposażenie:
o biały kaftan
o czerwona peleryna
o złoty sierp (atrybut druidów)
o worek ze składnikami wywarów

* Asparoniks - wódz osady, Jest osobą powszechnie szanowaną. Cierpi na manie niższości - jest mały. Zawsze ma problemy z ludźmi noszącymi go na tarczy (jak nie drzwi to gałąź drzewa). Bardzo nie znosi Homeopatiksa, brata swojej żony, który mieszka w Lutecji. Rzadko opuszcza osadę, lecz jeśli to robi to zawsze towarzyszą mu Asteriks, Obeliks i Idefiks.
Wyposażenie:
o bluza z peleryną
o portki
o miecz
o pas
o hełm
o tarcza z ludźmi (zazwyczaj pod nim ale zdarzają się wyjątki - dość często)

* Kakafoniks - wioskowy bard. Zdania co do jego talentu są podzielone. On sam myśli, że jest wspaniały, a pozostali, że jest beztalenciem. Faktem jest, że jego muzyka nie ma zbyt wielu zwolenników. Nie jest oni silny, ani wytrzymały, jest natomiast bardzo cierpliwy. Muzykę może wykorzystywać jako broń, choć nie robi tego naumyślnie (w końcu co megaloman to megaloman).
Wyposażenie:
o bluza z peleryną
o portki
o lira

* Ahigieniks - sprzedawca ryb. Bardzo często występuje wraz z Tenautomatiksem. Ten drugi dosyć często komentuje świeżość towaru sprzedawanego przez rybaka. Wtedy też najczęściej wybuchają wielkie draki. Nie lubi kiedy wypożycza się od niego towar. Ahigieniks jest dosyć inteligentny oraz posiada dar przekonywania. Bardzo często wpada jednak w furię (szczególnie wtedy, gdy rozmawia się o świeżości jego towaru). Tak poza tym Ahigieniks zna się na nawigacji oraz żegludze morskiej.
Wyposażenie:
o czarny kubrak
o portki
o pas
o stragan z rybami
o ryby

* Tenautomatiks - kowal. Po Obeliksie jest chyba najsilniejszym bohaterem w osadzie. Jest od niego jednak o wiele inteligentniejszy i bystrzejszy. Nic nie wiadomo o jego sprawności fizycznej (potrafi jednak podrapać się nogą po uchu, patż "Asteriks na igrzyskach olimpijskich"). Bardzo nie lubi śpiewu barda Kakofoniksa oraz ryb Ahigieniksa.
Wyposażenie:
o portki
o pas
o fartuch skórzany
o młot kowalski



Byli to główni bohaterowie przygód opisanych w komiksach. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć swoją własną, niepowtarzalną postać. Do tego wystarczy kartka papieru i odrobina wyobraźni. Tworzony mieszkaniec osady powinien być zabawny wyróżniać się jakoś ciekawymi cechami psychologicznymi. Wyposażenie bohatera zależy tylko od wyobraźni osoby tworzącej.

Rozdział 6: Słowo końcowe
I to już wszystko. Mam dwie prośby. Pierwszą kieruję do MG. Starajcie się tworzyć w swoich przygodach ciekawy i w miarę dokładny świat. Wszystkie opisy powinny być jak najbardziej kolorowe i poetyckie. Pamiętajcie, że Uderzo tylko postacie tworzył karykaturalne. Otoczenie jest bardzo rzeczywiste.
Druga prośba jest do graczy. Uczcie się przez zabawę i śmiech. Bądźcie wymagający w stosunku do MG, jednak z siebie dawajcie też dużo. Nic więcej nie potrzeba do dobrej zabawy.
Teraz kiedy przeglądam te kilka słów rękopisu w moim umyśle powstaje wiele pytań dotyczących gry. Ja jednak czekam na wasze. Na wszystkie postaram się odpowiedzieć w krótkich artykulikach.
Stworzę dla was także kilka przygód (oczywiście na podst. komiksów). Będą one adresowane głównie do tych, którzy nie znają bliżej perypetii wesołych i jedynych w swoim rodzaju Galów.

Do przeczytania!
Zdzichu

Autor: Bartek Zabierowski
 
Solinarius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:15.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172