lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   Szukam Chętnych Do Współpracy!!! (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/20036-szukam-chetnych-do-wspolpracy.html)

Ignite 19-01-2022 13:11

Szukam Chętnych Do Współpracy!!!
 
Dzień dobry!

Jestem tutaj drugi raz w życiu, ale odzywam się, ponieważ chodzi mi po głowie trochę zakręcony pomysł.

Mam przygotowane zręby pod setting w stylu epic fantasy, bardzo mocno zanurzony w nordyckiej mitologii, w krainie inspirowanej historią i kulturą Europy Północnej (docelowo to początek czegoś znacznie większego, ale na razie ciii...). Problem w tym, że mam niewielkie pojęcie o projektowaniu mechaniki jako takiej (na razie przy tworzeniu elementów świata, które mogłyby mieć na nią przełożenie, rozpatruję je pod kątem lekko zmodyfikowanych zasad Warhammera). Co prowadzi nas do pytania:

Czy jest tu ktoś, kto ma pomysł na mechanikę, ale ma problem z powołaniem do życia ciekawego uniwersum??? Jeśli tak, możemy razem coś podziałać. W końcu, jak rzecze klasyk, przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę. ;)

Z góry dziękuje za każde wsparcie.

Johan Watherman 19-01-2022 13:29

Jak powiedział kiedyś Trzewiczek, każdy Polak ma swoją własną autorkę.
Z rzeczy na szybko które mogę Ci radzić, to tak:
  • Poszukaj artykułów o projektowaniu RPG. W sieci jest tego całkiem sporo, nawet jeśli angielski jest przeszkodzą, znajdziesz trochę polskojęzycznych źródeł.
  • Mechaniki RPG mogą być licencjonowane co znaczy, że często całości lub części nie możesz użyć wcale lub komercyjnie. Zbadaj temat z Warhammerem. Zdaję sobie sprawę, że sprawdzenie tego może nie być łatwe. Sam kilka lat temu dopiero dowiedziałem się, że mechanika WoD podlega dość restrykcyjnej licencji. Taki przykład.
  • Najlepiej użyj jednej z wielu gotowych, darmowych mechanik.
  • Niezależnie jakiej mechaniki użyjesz, dobrze jest pewne kluczowe ciągi rzutów policzyć w ramach rachunku prawdopodobieństwa. Są to kalkulacje na poziomie szkolnym.
  • Potrzebujesz beta-testerów. Zarówno od mechaniki, jak i uniwersum, przy czym głownie pod mechanikę.
  • Tworząc system, nie twórz treści, jaką tworzyłbyś jako MG. Twórz pomysły, plany ramowe i schematy dla MG. Konkretne wydarzenia, postacie, miejsce zostaw na przygody. Tworzysz świat, nie metaplot.
  • Ustal dokładne, żelazne ramy kiedy system będzie skończony i się ich trzymaj. Inaczej projekt będzie ci rosnąć w nieskończoność.
  • Ograniczaj się. Dopracuj mniejszą bazę, rzuć hasłem, zostaw resztę na dodatki. Za duży zakres doprowadzi do tego, że systemu nigdy nie skończysz.
  • Zastanów się co wnosi twój system, jakie są jego zalety, jakie wady. Czy jest potrzeba go tworzyć?
  • Potrzebujesz zostać grafikiem albo pozyskać grafika. Ludzie to wzrokowcy. Parę ilustracji im się przyda, nawet biedne, płatne i darmowe (w koszcie 1 euro ci mniej) dodatki do systemów d20 mają ilustracje. Musisz mieć też dobry layout.
  • Nie wrzucaj do systemu wszystkich pomysłów jakie masz. W tym punkcie nie chodzi o objętość, ale spójność świata. Inaczej będzie bałagan.
To tak z grubsza, pewnie jeszcze o kilku, może nawet kilkunastu rzeczach zapomniałem.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:20.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172