14-07-2007, 02:11 | #1 |
Reputacja: 1 | Gothic RPG Witam, wierzę, że wielu z Was drodzy użytkownicy tego forum miało przyjemność grać w grę Gothic zaliczaną do gatunku action crpg (pomińmy kwestię słusznej, bądź nie kwalifikacji tej gry do tegoż gatunku). Chciałbym poznać Waszą opinię na temat stworzenia systemu autorskiego opartego o tą grę, do czego się przymierzam. Jeśli pomysł się Wam spodoba to chętnie rozpocznę nad tym pracę, jeśli jednak osądzicie go jako totalną klapę, wtedy sobie odpuszczę. Pozdrawiam, czekam na odpowiedzi |
15-07-2007, 14:25 | #2 |
Reputacja: 1 | Co prawda nie miałem okazji grać w Gothica, ale widziałem jak kumpel gra, a potem słuchałem, jak rozmawia o nim z kumplami. Uważam, że stworzenie opartego na nim systemu (o ile taki nie istnieje), jest znakomitym pomysłem. |
16-07-2007, 23:31 | #3 |
Reputacja: 1 | No właśnie, też mi się wydaje, że to dobry materiał pod system, nawet poczyniłem już pewne kroki z systemem, który będzie się po części do Gothica odwoływał. Otóż tworzę system, w którym gracze będą mogli wcielić się w...skazańców niewolniczo pracujących przy pracach nadzorowanych przez ludzi pracujących dla króla, np. przy wydobyciu rudy jak to było w Gothicu, bądź przy innej parszywej robocie. Ma to być w założeniu typowe from zero to hero. Z nędznych skazańców gracze będą mogli w hierarhii okrutnego świata skazańczego zachodzić coraz wyżej, aż w końcu wydrzeć się spod jarzma wrednych strażników. Jeśli chodzi o świat, to jest to powiedzmy sobie świat Gothica, aczkolwiek te jego tereny, na których nie dane nam było postawić stopy w żandej z trzech części gry, najpewniej będzie to jakas wyspa-kontynent. Jest to jednym słowem świat nieznanych dotąd terenów poza Myrthaną. A skoro tak, to spotkać się będzie można z nowym bestiariuszem i nowymi przygodami. Co do mechaniki to opracowałem już coś prostego i odpowiedniego (przynajmniej tak mi się wydaje) do sesji PBF. Opiera się jedynie na kości sześciościennej. System walk i awansów nie jest więc zbyt złożony. Co do charakterystyk i umiejętności bohatera jest tak, że statystyki: Siła, Zręczność, Mana można jak to było w Gothicu zwiększać u nauczycieli, podobnie jak można uczyć się u nich zdolności takich jak skórowanie zwierzyny, sporządzanie trunków, otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa, itp. Cóż. Nie wiem co jeszcze napisać, jakkolwiek zachęcam do współpracy, jeśli ktoś wyraża ochotę. Jeśli kogoś to interesuje i ma jakieś pytania, to prosżę bardzo, postaram się na nie odpowiedzieć. Pozdrawiam p.s co do opisania mechaniki i świata to wszystko jest w drodze, jednak pierwszorzędną sprawą jest mechanika i ta ujrzy prędzej światło dzienne niż opis świata. Wersja testowa gotowa będzie niebawem, wtedy stworzę sesję na last inn co by przetestować ten system. |
18-07-2007, 12:41 | #4 |
Reputacja: 1 | Hehe, tylko pamiętaj żeby unikać postaci super hiper extra wypas silnych, bo jak głosi przetłumaczone z łaciny przysłowiem "I Herkules d**a, gdy nieprzyjaciół kupa" :P To jest, moim zdaniem, wyjątkowym błędem WFRP gdzie możesz sam pokonać np. smoka :P A co do znajomości świata, nie mam POJĘCIA jak on wygląda, nigdy w to nie grałem Jestem zbyt mało inteligentny żeby w to grać, a z opowieści moich kumpli wynika, że najważniejszym wymaganiem systemowym jest wysokie "i ku" (IQ). |
18-07-2007, 20:46 | #5 |
Reputacja: 1 | W Gothica grałem i mnie zraził (według mnie dobry cRPG musi być w rzucie izometrycznym) aczkolwiek pomysł mi się podoba i z chęcią bym go przetestował. A z Yaneksem się nie zgodzę co do zabijania smoków w pojedynkę w Warhammerze no ale do dyskusja na inny temat.
__________________ [...]póki pokrętna nowomowa zakalcem w ustach nie wyrośnie, dopóki prawdę nazywamy, nieustępliwie ćwicząc wargi, w mowie Miłosza, w mowie Skargi - przetrwamy [...] |
18-07-2007, 22:43 | #6 |
Reputacja: 1 | A ja nie grałem zbyt w Gothica gre, ale za to na innym forum grałem w sesje Gothica. Było dość ciekawie, ale sesja sie rozpadła z powodu braku zainteresowania Myśle, że to dobry pomysł.
__________________ 10. Sygnatura może zawierać do 4 linijek i nie można w niej używać żadnej grafiki. UP: ^^ Dobrze ;) - szczerze mówiąc pierwszy raz się z czymś takim spotykam, a byłem już na wieelu forach :) Choć wlaściwie dobrze - szybsze wyświetlanie się stron. |
19-07-2007, 00:07 | #7 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Ale wracając do Gothica to jestem jego maniakiem (i mógłbym w niego grać nieskończoność gdyby mnie 3 nie odstraszyła). Raz już sam próbowałem stworzyć system RPG pt. Gothic lecz zrezygnowałem bo w sumie to nie wiedziałem czym by się on tak naprawdę różnił od takiego Warhammerka. Więc moim zdaniem nie ma sensu robić systemu tylko lepiej już wziąć jakiś wypróbowany (np. wspomniany WH) lekko zmodyfikować i podpiąć pod fabułę z Gothica. Ale jak ci starczy chęci to rób z przyjemnością zagram w taki system. W sumie to już świat masz podany na tacy wystarczy go ciutkę rozszerzyć gildie też już są gotowe, jedyne co musisz zrobić to zwiększyć liczbę umiejętności a profesje sobie darować bo profesję określać będą umiejętności atrybuty i gildia do której się należy. Najważniejsza jest mechanika ale jak już powiedziałem najlepiej wykorzystać jakiś sprawdzony system i go zmodyfikować do atrybutów powiedzmy siła zręczność wytrzymałość manna i co tam jeszcze wymyślisz. | |
19-07-2007, 01:52 | #8 | |||
Reputacja: 1 | Jak już wspomniałem prócz tego co znamy z gry na PC w systemie mam zamiar wprowadzić kilka innowacji, mechanika jest w miarę prosta i sam ją wymyśliłem (jest deko udziwniona, ale na razie spawdza się dobrze). Co do profesji to jak mówisz, będziemy mogli należeć do jednej z gildii, a prócz znanych nam z Gothica gildii znajdą się oczywiście nowe. W ogóle to staram się nie kopiować Gothica a jedynie na jego bazie tworzyć klimatyczną autorkę, dlategoteż zdecydowałem, że świat gry obejmą tereny poza Myrthaną, a konkretnie to nieznana dotąd wyspa-kontynent opanowana przez wpływy...no właśnie, przez czyje bądź czego wpływy będzie opanowana to się dowiecie jak testową wersję ukończę. Cytat:
Cytat:
Cytat:
| |||
19-07-2007, 13:54 | #9 |
Reputacja: 1 | Piszesz o wjeżdżaniu z wersją testową, a dopiero chyba zaczynasz. Pamiętaj, że robienie systemu RPG to nie jest zajęcie na tydzień, ani nawet na miesiąc. Dobry system tworzy się bardzo długo, ponieważ oprócz samego pomysłu potrzebna jest również umiejętność odpowiedniego segregowania wszystkich zawartych w nim informacji w rozdziałach. Zanim wrzucisz tutaj wersję testową, spróbuj zagrać albo z kumplami, albo zadaj sobie pytanie, czy system jest grywalny, a jeżeli są w nim elementy warte poprawki, popraw je. Z systemu nie tylko gracze muszą być zadowoleni, ale zwłaszcza ty To taka rada. |
19-07-2007, 14:07 | #10 |
Banned Reputacja: 1 | Tu zgodzę sie z Yaneksem. Najpierw dobrze "przegraj" system z kolegami, a dopiero potem wjeżdzaj z nia na Forum, czyniąc ze zgłaszajacych sie na rekrutację chińskich ochotników do testowania przedwczesnego i niedopracowanego produktu. Jak mawiaj Niemcy powoli, ale dobrze. |