Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-03-2010, 20:34   #1
 
kabasz's Avatar
 
Reputacja: 1 kabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetny
System „darów”

To system odnoszący się do ludzi z nadnaturalnymi zdolnościami.

Głównym założeniem tego systemu jest to aby był on grywalny (a co za tym idzie prosty) dla każdej osoby (MG oraz graczy zarówno). Z tego też powodu system darów zmieniany jest co jakiś czas, gdyż niektóre jego aspekty najzwyczajniej w świecie nie są dobre i utrudniają rozgrywkę.

I tu dochodzimy do sedna.- Po co jest ten temat ?

Po to, że co jakiś czas lubię przebudowywać swój system – który uważam za niezły do gry w pbf jednak wymagający doszlifowania A to doszlifowanie jest możliwe tylko wtedy gdy się najzwyczajniej w świecie gra. Niektóre pomysły zwyczajnie nie nadają się do gry w necie gdyż są zbyt uciążliwe czy to dla MG czy dla samych graczy. A że w system gramy już długo i rozmowy o nim giną w różnych miejscach – pw/gg/komentarze/mail. Zakładam ten temat by w spokoju mieć archiwum wszelkich pomysłów, zażaleń, postulatów odnoszących się do mechaniki.

Aktualnie chciałbym podyskutować z osobami z którymi gramy/graliśmy na temat różnych aspektów gry, które mi się osobiście nie podobają.

System w jaki gramy powstaje pod gry pbf zatem proszę brać pod uwagę tylko ten aspekt gry. Nie mam zamiaru nigdy rozegrać sesji rpg w realu polegającej na używaniu super zdolności

Zatem do rzeczy:

System umożliwia zagranie potworem jak i człowiekiem. Mechanika tych dwóch możliwości znajduje się tutaj:

mechanika - Google Docs

To co mi się osobiście nie podoba w odniesieniu do tego systemu to naleciałość sprzed 4 lat gdy on powstawał mianowicie statystyki postaci takie jak siła, zręczność itp.

Gramy w pbf w system w którym nie ma jasno zdefiniowanych różnic między 3 a 4 pkt siły. Aby takie różnice powstały trzeba by jasno i wyraźnie uszczegółowić każdy poziom, zdefiniować możliwości itp. Do tej pory rzucałem przy sytuacjach spornych lub kiedy bardzo nie chciałem aby ktoś spróbował jakieś akcji z reguły 90% pomysłów i tak idzie bez rzutu bo i tak gracze mają dostatecznie utrudnioną grę więc po kiego grzyba im utrudniać bardziej sytuacje Wszystkie statystyki można by zamienić przez prosty test (tak/nie) 50% i dla MG i dla gracza, że dana akcja się powiedzie

To co wymaga doprecyzowania gdyż uważam że zawsze jest kwestią sporną, to zdecydowanie przydzielanie punktów doświadczenia. Na chwilę obecną przyjąłem 3 najważniejsze kryteria:

a) Częstotliwość odpisywania w sesji.
b) Akcje, które uważam za ciekawe/fajne/pomocne/utrudniające/klimatyczne/...
c) Zakończenie wątków.

Taki podział przyznawanych pkt, ma natomiast jedną wadę – z perspektywy gracza może wydawać się bardzo nie fair. No bo akcja, którą wykonałem pomogła grupie a mam za nią tylko 1 pkt. Piszę może nie regularnie, ale to ja zawsze ratuje tyłki drużynie itp. itd. Stąd też moje pytanie: W jaki sposób chcielibyście być oceniani ? Zbliżać się będzie 10 strona i kolejne pkt do rozdysponowania, wasze uwagi będą mieć ważne odniesienie do punktów, które przyznam.

Mechanika systemu zmienia się na bieżąco stąd też ważne jest to, aby wypowiedziały się w temacie osoby, które teraz grają. Wszelkie uwagi mile widziane.
 
__________________
The world doesn't need anything from you, but you need to give the world something. That's way you are alive.
kabasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2010, 22:04   #2
 
Nagash Hex's Avatar
 
Reputacja: 1 Nagash Hex ma z czego być dumnyNagash Hex ma z czego być dumnyNagash Hex ma z czego być dumnyNagash Hex ma z czego być dumnyNagash Hex ma z czego być dumnyNagash Hex ma z czego być dumnyNagash Hex ma z czego być dumnyNagash Hex ma z czego być dumnyNagash Hex ma z czego być dumnyNagash Hex ma z czego być dumnyNagash Hex ma z czego być dumny
W sumie wiem jak system ewoluował, choć mało na nim grałem. Tak, czy inaczej wypowiem się, a co!
Przede wszystkim jestem zwolennikiem jasnych systemów: albo mamy bogatą i skomplikowaną mechanikę albo czysty storyline. Ogólnie kabasz wyraźnie zaznacza, że w umiejętnościach trzeba stawiać na opisy a nie zawiłe współczynniki, czy inne "2k6" :P Dlatego jestem zdania, że staty (siła, szczęście itp.) najlepiej po prostu wyrzucić :] I tak od MG zależy praktycznie wszystko, więc raczej bezsensu jest bawienie się w testy sporne i takie rzeczy. Jak rzecze sam kabasz - gracze mają już i tak trudno, a w razie czego zawsze można rzucić ze 2 hydry, albo snajpera z krzaków :E Jakoś w większości storyline'ów w ogóle nie ma rzutów, statów i wszyscy się dobrze bawią Ostatecznie można je zostawić, ale zmienić wartości liczbowe na krótkie opisy - służyły by one bardziej zdefiniowaniu cech postaci (słaby inteligent, czy może przygłupi szczęściarz )

Do wypowiadania się o przyznawaniu exp nie mam podstaw.

To tyle, jak coś mi się skojarzy to dopisze
 
__________________
One last song
I want to give this world
Before it's gone
One last song
Nagash Hex jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-03-2010, 17:47   #3
 
Glyph's Avatar
 
Reputacja: 1 Glyph jest godny podziwuGlyph jest godny podziwuGlyph jest godny podziwuGlyph jest godny podziwuGlyph jest godny podziwuGlyph jest godny podziwuGlyph jest godny podziwuGlyph jest godny podziwuGlyph jest godny podziwuGlyph jest godny podziwuGlyph jest godny podziwu
Skoro można ponarzekać
Mi wciąż średnio podoba się mechanika potworów. Z jednej strony mamy punkty siły, których utrata ma nas przestrzegać przed pochopnym używaniem umiejętności, ale nie przekłada się to jakoś na grę. Na razie wciąż używamy praktycznie co jedną, dwie tury jakiejś zdolności. Oczywiście trudno sobie wyobrazić, żeby w trakcie walki jaka ma teraz miejsce ograniczać się, ale mimo wszystko zaraz będziemy potrzebować odpoczynku...wiec schronimy się na dwa dni i znów będziemy mieć pełną ilość punktów.

Druga kwestia, to zawsze udane użycie daru. Teoretycznie możemy użyć umiejętności z powodzeniem, ale z drugiej strony na użycie ma mocny wpływ środowisko. Tak jak niedawno Sadesyks próbował użyć pieśni i zbłąkana kula przestrzeliła mu flet. U obdarzonych takie sprawy jak pamiętam reguluje jeden rzut na aktywację, a w przypadku nieudanych rzutów dzieją się takie losowe sytuacje.
Z resztą teraz zapowiadane losowe efekty zdolności użytych przy człowieku wprowadzą chyba więcej takich rzutów.

Jeżeli chodzi o statystyki to w moim wypadku chyba tylko raz Lilith rzuciła na szczęście. Tak to statystyki raczej się nie przydają w storytelingu. Rzut monetą wydaje się prosty i rozsądny, ale raczej w przypadku spraw trudnych lub spornych. Rzucając przy każdym zadaniu wymagającym siły mogłoby być krzywdzące np. dla kogoś, kto gra siłacza, a ma pecha w rzutach.
 
Glyph jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-08-2010, 21:28   #4
 
kabasz's Avatar
 
Reputacja: 1 kabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetny
Szykuje się nowa sesja, więc i zmiany mechaniki są potrzebne

Na bank musi być zmieniona mechanika ludzi i potworów w odniesieniu do statystyk. Powinny one zostać, gdyż tak czasami zdarza mi się rzucić A i wprowadza to odpowiedni motyw niewiedzy dla MG. O statystykach będzie przy omówieniu mechaniki potworów która zwyczajnie ssie

Aktualna mechanika potworów, ogranicza możliwości grającego – ci co chcą coś zrobić muszą uważać na pkt. Jest to nie tylko irytujące, ale i zniechęcające do dalszej gry.

To co chciałbym aby pozostało to 3 formy Salartus. Wiązały by się one z następującymi własnościami rasowymi.

Oprócz silniejszych umiejętności, wkraczając na wyższą formę otrzymywalibyście możliwość użycia w jednej kolejce dodatkowej zdolności. Dzięki temu na początku każdy bez wyjątku będzie mógł co turę użyć jednej zdolności, potem dwie a na końcu trzy.

Czemu takie ograniczenie ? W grach pbf gra zazwyczaj sporo osób, więc nie mogę pozwolić sobie na umożliwienie wykorzystania wszystkich zdolności w 1 turze. Zwyczajnie 1 osoba, mogłaby wziąć cały czas antenowy, a nie byłoby to wskazane. Stąd Młodzieńcza forma – 1 zdolność do użycia w turze. Dorosła – 2 Starcza 3.

Zdolności zawsze wchodzą, nie ma pkt siły odnoszących się do tego ile już razy użyliście zdolności. Ten pomysł był chybiony o tyle, że szczegółowe notowanie dla 8 graczy ich statystyk jest do bani. Nie mam na to czasu, a jak nie mam na coś czasu to to upraszczam – średnio odejmowałem za rzuty 25 pkt jeśli nie rzucałem, jeśli rzuciłem to tyle ile wypadło Pkt mogłyby zostać, gdyby każdy sobie je odpowiednio aktualizował i ich pilnował, no tylko że znowu wiadomo jak to jest wchodzi też czynnik ludzki – zwyczajne oszukiwanie aby móc jeszcze raz użyć jakieś zdolności

W zamian za to że zawsze wszystkie zdolności wchodzą, nie odejmowane są pkt siły. Pojawiłyby się 3 nowe cechy zastępujące obecną teraz siłę, zręczność itp.

Cecha szczęścia – podchodziłyby do niej wszystkie sytuacje nie pasujące do dwóch poniższych cech
cecha fizyczna – rzuty na bieg, podnoszenie, walkę itp. itd
cecha psychiczna – czy pamiętasz jakieś fakty, czy możesz mieć wiedzę na jakiś temat, czy kogoś przekonasz do swoich racji itp.

W przypadku ludzi wynosiła by ona 1k10 + 30. W przypadku Salartus 1k10 + 50.

Jeśli Salartus napotkałby czynnik ludzki, który ma negatywny wpływ na jego ciało wówczas:
Odpowiedni modyfikator ujemny do rzutów. Jeśli rzut wejdzie nic się nie dzieje negatywnego akcja wygląda tak jak założył gracz. Jeśli zaś nie uda się. Akcja wyglądać będzie tak, że po zmodyfikowanej akcji wedle widzimisie MG. Postać musi odpocząć, bądź zjeść puryfik aby zregenerować siły inaczej będzie dalej odczuwać skutki ujemne modyfikatora + wszystkie zdolności będą miały rzuty.

Inna sprawa, że przy takim założeniu dostęp do 10 zdolności od samego początku byłby zbyt pakerny dla salartus. Najzwyczajniej w świecie nie potrafię sobie wyobrazić, jak miałaby wyglądać taka gra. Szczególnie że większość umiejek, które wysyłacie w czasie rekrutacji potem nie ma odzwierciedlenia w grze, gdyż najzwyczajniej w świecie ciężko wam jest wymyślić 19 zdolności sensownych. A jak już ktoś lvl ma ochotę na inne zdolności niż wcześniej założył

Zatem kolejna zmiana mogłaby wyglądać tak.
Macie na starcie 5 zdolności. Do których od razu macie dostęp. Aby rozwinąć się na Salartus poziomu Dorosłego potrzebujecie np dokupić 5 zdolności młodzieńczych oraz rozwinąć na dorosłe 5 młodzieńczych. Liczby do ustalenia, ale chyba idea jest zrozumiała.

Co za tym też idzie, pod koniec sesji MG usuwa 1 zdolność, która nie była ani razu użyta. Czy to młodzieńczą starczą czy dorosłą. Ot osoby, które nie grają zapominają tego czego się nauczyły. Organ nie używany zanika

Sprawa punktów za sesję. Stwierdziłem, że przyjmuję dwie zależności.
1. Punkty dawane graczowi
2. Punkty dawane postaci.

Jeśli jakimś cudem, ktoś będzie grał jedną postacią dłużej jak 1 sesję dostawać będzie do rozdysponowania na początku następnej gry nie tylko punkty jakie zarobił gracz, ale również postać.

Gdzie jest różnica w postrzeganiu ?

- Odgrywanie postaci, jej nawyków, przyzwyczajeń charakteru czyli ogólnie tła punktowane będzie pkt postaci.
- Odgrywanie gracza to jego pomysły, terminowość itp.

Tym sposobem będą zarówno nie pokrzywdzeni gracze którzy grają od początku 1 postacią, oraz gracze którzy robią nową postać a już mają doświadczenie w grze ze mną.

Tak w tym momencie cyferki będą miały zasadnicze znaczenie. Proponuje przyjąć taką zależność.

Akcje gracza, które składają się na utrzymanie klimatu +1 punkt.
Akcje gracza, które składają się na pchanie fabuły do przodu +2 punkty.
Odpisywanie (kocham matematykę) Posty_grazcza/Posty_MG = współczynnik procentowy mojej cierpliwości.

90% - infinity – +10 punktów
65% - 89% + 7 punktów
45% - 64% + 3 punkty.

Moje wyobrażenie postaci podesłanej z karty a cała gra jaka została przeprowadzona – punktowane w sposób:

10 – utrzymanie klimatu postaci z karty. Bądź rozwinięcie jej tak że nie kłuci się z tym co było w karcie.
7- dobre odgrywanie postaci która była zarysowana.
3 – odgrywanie postaci.

To teraz ocena punktowa graczy Tak właśnie mam zamiar teraz przeglądać sesję i pod wybrane kategorie przyznawać pkt. Trochę pewnie to zajmie. A potem omówienie sesji

Post będzie edytowany


Statystyki odpisywania:

Glyph 26
kabasz 24
Kaworu 19
Eileen 16
Terrapodian 16
Rewan 15
Latilen 13
Lirymoor 13
Aveane 11
Nagash Hex 11
Fabiano 11
Vivianne 10
Howgh 7
Thanthien Deadwhite 7
Adr 3
Mayer 2
Rhaimer 2
XIII 1

Punkty za statystyki odpisywania
Glyph 10
Kaworu 7
Eileen 7
Terrapodian 7
Rewan 3
Latilen 3
Nagash Hex 3


Punkty za postać:

Glyph 10. Z karty wynikała, że będzie to postać dziecina, zagubiona, naiwna, taki duszek Kacper trochę Nie zawiodłem się, a wręcz przeciwnie.
Kaworu 10 Pomimo wielkich wojen, trzeba oddać sprawiedliwość, że Kawcio odegrał kruka z karty. Były drobne uchybienia, jednak ta postać miała być ciężka. Inne słowo mi nie przychodzi do głowy, nie emocjonalna, inteligenta. Taka była, kwestionowała działania innych postaci. Miała dobre pomysły.
Eileen 7 Nie kojarzę twojej karty i pomysłu na postać. Odegrałaś ciekawy charakter ale nie wiem czy karta odzwierciedlała Spei.
Terrapodian 10 Trudno było ci odegrać postać, która z założeń wypinała się z przyjętych dogmatów Salaartus, myślę jednak że dałeś radę przede wszystkim właśnie dzięki trzymaniu się nienawiści do Roso.
Rewan 10 No cóż, z karty myślałem że to będzie Mózg 2 vela Prawie miałem rację, chociaż chyba bardziej się myliłem
Latilen 3 Mało było sytuacji w których widziałem przedstawiciela rasy kotów wieszczów.
Nagash Hex 7 Postać wyszła całkiem dobrze. Znów rzadko odgrywana, ale jednak z kartą miała dużo wspólnego.
Howgh 7 W dwóch postach w których starałeś się odegrać zbiorowość postaci szło ci to całkiem nieźle.

Wątek jaskini i zgłaszania się do wyprawy. Przed przejrzeniem postów co pamiętam.

Przemiana Howgha w masę robali +1
Dyskusja Adra i Nagasha +1

Po przejrzeniu wątku w sesji
Feniks Mózgowiec, trzymanie się postaci z karty +1
Propozycja stworzenia rytuału jako początek sesji+2 glyph, lati
Próba zachęcenia do przeprowadzenia jakieś scenki, rozmowy post kaworu +1
Post terapodiana i nawiązanie do wątku rywalizacji z roso +1
Kotka wieszczka, ciężko wyrazić słowami to co pisałaś wtedy. Kurcze ten post oddawał ideę kotki jak ją sobie wyobrażałem +1

1 rytuał
Pomysły które pamiętam.
Adr i zniszczenie rytuału +2
Nagranie efektu rytuału glyph +2

Po przejrzeniu wątku w sesji
Eileen post pierwszy dający rozrysowany schemat postaci. Zagubiona anielica +1
wspólny pomysł nagasha i howgha +2
Zadanie kilku kluczowych pytań odnośnie wiedzy o Amure glyph+2
użycie zdolności sokoli wzrok na hologramie rewan +2
wątek użycia pyłku prawdy nagash, glyph +2

Walka
howgh i danie kilku sekund poprzez przemianę w chrząszcza +2
sposób przeprowadzenia dialogu z Amure lati +1
Wywołanie burzy piaskowej glyph +2
Oślepienie wrogów Rewan +2
Użycie zablokowanej zdolności Eileen +1
Reakcja na pozbawienie wspomnień Argo Glyph +1

Wątek spotkania z Cloe.

Pomysł powrotu do Salartus Kaworu+2
Przekonywanie Argo przez kruka +1 dla kaworu i glypha

Wątek zdrajców
Zagranie z piórem zadającym śmierć Kaworu +2
Pomysł z zabraniem od Argo Drogowskazu Kaworu +2
Pomysł z zabraniem Cloe Terapodian +2


Nie podliczam, bo nie mam na to czasu.
A) Liczę na to, że osoby które czują się pominięte w niektórych sytuacjach same się zgłoszą. Ja nie pamiętam wszystkich akcji i liczę na pomoc w przypominaniu dobrych zagrań.
B) Niektóre punkty dałem może nad wyraz, jednak z czystej mistrzowskiej chęci dania wam jakichkolwiek punktów Jeśli ktoś chętny na tylko krytykę i nie podanie innych jakichkolwiek akcji które mógłbym zaplusować komuś to proszę bardzo
C) 1h Przerwy na piwo i zabiorę się za omówienie sesji

PS2 Nagash dzięki za podliczenie pkt
Punkty gracza + punkty postaci
Glyph 30 + 1
Kaworu 20 + 2
Eileen 14 + 2
Terrapodian 19 + 1
Rewan 17 + 1
Latilen 8 + 2
Nagash Hex 14 + 1
Howgh 11 + 1
Adr 2 +1

Czyli widać, że jest ich sporo nawet


EDIT:
Post wstawiony głównie po to aby nie znikła lista pkt, jakie były przyznane graczom.
 
__________________
The world doesn't need anything from you, but you need to give the world something. That's way you are alive.
kabasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:07.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172