lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   Harry Potter RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/3715-harry-potter-rpg.html)

Yaneks 30-07-2007 12:21

Harry Potter RPG
 
Witam.

Jak zapewne niektórzy wiedzą, wystartowała prawdopodobnie pierwsza na forum sesja osadzona w świecie Harrego Pottera. Żeby było wiadomo, na jakiej zasadzie działa opracowany przeze mnie system, zapraszam do przeczytania tego tematu.


1. Karta postaci
Karta postaci młodego/starszego adepta powinna zawierać kilka informacji mówiących co nie co o bohaterze gracza. Oto informacje, które powinny znaleźć się w tej karcie:
Imię i nazwisko:
Wiek:
Klasa (opcjonalnie, jeżeli postać uczęszcza do szkoły):
Krew: Czysta, połowiczna, mugolska
Specjalizacja (część 2. Zasady gry):
Pochodzenie (kraj, miasto, ulica, numer domu):
Lista zaklęć:

.2 Zasady gry
a) Specjalizacja:
Specjalizacja opisuje, w czym Bohater Gracza się specjalizuje. Oto lista dostępnych specjalizacji. Oczywiście MG na potrzeby sesji może ją poszerzyć, ale to rozwiązanie jest zalecane.
Transmutacja, eliksiry, obrona przed czarną magią, czarna magia, zaklęcia i uroki
Co daje specjalizacja? Po pierwsze, można wybrać tylko jedną. Specjalizacja powoduje, że postać uczy się zaklęć z danej specjalizacji o 50% krócej, niż w przypadku innych przedmiotów. Oprócz tego, podczas zdawania egzaminów z tego przedmiotu otrzymuje +30 do stopnia.
b) Egzaminy:
Wyniki z egzaminów liczymy w następujący sposób:
Ilość znanych zaklęć + Specjalizacja (opcjonalnie) + k100. Oznacza to, że jeżeli gracz zna 10 zaklęć z transmutacji i nie wybrał jej na swoją specjalizację, to:
10 + k100 (np. 50) = 60% Gracz zdał egzamin na 60%, co oznacza stopień zadowalający. Egzamin jest zdany dopiero wtedy, gdy postać uzyska min. 50% wyniku.
Oto lista stopni:
0-20% Trolli
21-40% Okropny
41-49% Nieodpowiedni
50-75% Zadowalający (zdane)
76-90% Powyżej oczekiwań
91-100% Wybitny
c) Zaklęcia
Nie ma skonkretyzowanej listy zaklęć, ale są to zaklęcia wymyślone oraz przedstawione w książkach Harry Potter. Wyróżnia się 3 stopnie zaklęć:
Prosty
Średni
Zaawansowany
Nauka ich trwa w następujący sposób:
Zaklęcia proste:
Na każdą godzinę ćwiczeń gracz uzyskuje 10% znajomości. Oznacza to, że jeżeli gracz ma 50% wyćwiczonego zaklęcia, ma 50% szansy na to, że zaklęcie mu wyjdzie. Ta zasada tyczy się każdego rodzaju zaklęć.
Zaklęcia średnie:
Na każdą godzinę ćwiczeń gracz uzyskuje 5% znajomości.
Zaklęcia zaawansowane:
Na każdą godzinę ćwiczeń gracz uzyskuje 1% znajomości.
d) Sposób gry
Na początku gracze muszą zdecydować/wylosować jaki rodzaj sprzętu posiadają: nowy, używany, zużyty. Nowe wyposażenie zwiększa % nauki zaklęć o 5% na godzinę, używany zachowuje neutralność, zużyty obniża o 4%. Dlatego ze zużytych ksiąg nie da się uczyć zaawansowanych zaklęć.
Długość różdżki nie ma znaczenia, ale MG może zadecydować, że taka a nie inna spowoduje obniżenie mocy zaklęć albo ich znajomości przez gracza.
Następnie należy wylosować dom gracza.
1-25% Gryffindor
26-50% Slytherin
51-75% Ravenclaw
76-100% Hufflepuff
To daje graczowi poczucie przynależności do grupy. Sposób gry jest dość trudny, ponieważ gracze, aby się ze sobą zaprzyjaźnić, muszą spędzać sporo czasu ze sobą, zwłaszcza, jeżeli są w innych domach. Dlatego większości czasu nie powinni spędzać w pokojach wspólnych, ale pałętając się po błoniach i zamku.
Gracze mogą się wzajemnie uczyć znanych zaklęć pod warunkiem, że nauczyciel ma co najmniej 70% znajomości danego zaklęcia.
Aby gracze byli razem, najważniejszy jest scenariusz przygody. Każda klasa w tym systemie ma przypisaną rolę dla gracza:
1-3 zapoznanie graczy z zamkiem i panującymi w grze zasadami
4-5 rozwinięcie znanych zaklęć oraz poznanie tajemnic zamku i zakazanego lasu
6-7 wybranie zawodu gracza oraz poznanie tajemnych, potężnych zaklęć
Po ukończeniu szkoły zaczyna się właściwa część gry. O ile w szkole gracze poznają tajniki magii i rozwiązują proste zagadki, o tyle po ukończeniu szkoły rozwiązują trudniejsze zagadki, aby osiągnąć cel. Może nim być zniszczenie złego czarnoksiężnika, przejęcie władzy nad ministerstwem albo zajęcie miejsca złego czarownika. To wszystko należy do MG, który ma za zadanie poprowadzić graczy ku zwycięstwu.

Bestiariusz zamieszczę później w innym temacie. Listy zaklęć ani poziomów magii nie umieszczam, ponieważ pozostawiam je dla decyzji Mistrza Gry.

Powodzenia, i zapraszam do korzystania z opracowanego przeze mnie systemu.


Żeby uniknąć kopiowania tego systemu do innych stron, pozostawiam tu moje dane osobowe. Jeżeli moderacja/administracja zdecyduje że nie powinno ich tu być, to niech to usunie.
Nick: Yaneks
Imię i nazwisko: Jan Stemplewski
Wiek: 16 lat

Amman 30-07-2007 17:28

Hmmm... Jako że bardzo lubię książki o Harrym Potterze, chciałbym wspomnieć jako że:
Cytat:

Napisał Yaneks
0-20% Trolli

Ta ocena IMHO* była tylko żartem Freda i George'a, ale ty tylko i wyłącznie moja opinia.
-------------------------
* In My Humble Opinion - Moim Skromnym Zdaniem - to tak jakby ktoś nie wiedział.

Yaneks 30-07-2007 17:35

Hmm, zdawało mi się, że w 5 części widziałem ocenę T... Ale to tylko szczegół :)

Dreak 30-07-2007 19:49

Cytat:

Napisał Amman (Post 84529)
Hmmm... Jako że bardzo lubię książki o Harrym Potterze, chciałbym wspomnieć jako że:

Ta ocena IMHO* była tylko żartem Freda i George'a, ale ty tylko i wyłącznie moja opinia.
-------------------------
* In My Humble Opinion - Moim Skromnym Zdaniem - to tak jakby ktoś nie wiedział.

No chyba niezbyt uważnie czytałeś.. jak sądzisz ze "Troll" to żart ;P

Slider 29-10-2007 21:53

Dobra wszystko cacy ale jak w to grać?

Gdzie dawać karty postaci itd ??

Necron 01-11-2007 17:12

Ocena "Troll" nie jest żartem. ;) Poczytaj jeszcze raz.
Jak autorski system, sporo w nim technikaliów - gratuluję dobrej roboty. Ciekaw jestem, jak wpadłeś na wszystkie pomysły. ;)
Sam lubię Chorego Portiera (:-P), choć tej serii J. K. Rowling za przykład dobrej książki uznać nie mogę. Wolę otworzyć "Amerykańskich Bogów", lub, niemal klasykę już w mojej bibliotece, "Diunę". Bez porównania lepsze. Seria o Potterze jest lekka i przyjemna, ale niewiele w niej "czegoś". Podoba się, ale na raz.

Ashkael 02-11-2007 15:05

Witam.

Yaneks to mój brat i aktualnie przebywa za granicą, gdzie nie ma dostępu do internetu.
Przekażę mu informacje o pozytywnych ocenach jego pracy, w którą włożył sporo wysiłku.
Necron, jak wpadł na te pomysły? To bardzo proste. Wystarczy przeczytać każdą z części dokładnie 200 razy, a pomysły same przychodzą na myśl. Sam zastanawiałem się nad opracowaniem takiego systemu, a wiele z pomysłów jest podobnych.
Slider, tak jak we wszystkie inne RPG, chociaż uważam, że ten system nadaje się tylko do PBF, ponieważ gra "w realu" byłaby trochę zbyt... dziecinna.

Gettor 07-11-2007 17:32

Cytat:

Napisał Yaneks (Post 84419)
Gracze mogą się wzajemnie uczyć znanych zaklęć pod warunkiem, że nauczyciel ma co najmniej 70% znajomości danego zaklęcia.

Mnie zastanawia właśnie ten fragment. Skoro można się uczyć z ksiąg, to po co marnować czas innej osoby? Jeśli za argument ma służyć "bo chce się uczyć zaklęć zaawansowanych a ma zużyte książki" to czemu po prostu nie pożyczy od kogoś (na przykład tego rzekomego nauczyciela który ma już 70% znajomości)?
A i jeszcze pytanie - jak uczy się jedna osoba od drugiej to traktuje się nauczyciela jako "nowe wyposażenie" czy jakie (tzn. są jakieś bonusy do nauki)?

Milly 07-11-2007 18:04

Akurat uczenie się od innych osób jest moim zdaniem bardzo logicznym rozwiązaniem. Czym innym jest teoria, czym innym praktyka. W książce może pisać jak ułożyć dłonie w system gestów potrzebny do wywołania zaklęcia, ale zanim wypróbujesz i nauczysz się tych gestów minie sporo czasu. Nawet jeśli jest to książka z obrazkami :) Natomiast zupełnie inaczej jest gdy ktoś pokaże Ci jak dokładnie wygląda układ rąk, co w którym momencie należy zrobić, jak wymawiać zaklęcie itd. Ktoś, kto ma już praktykę w rzucaniu danego czaru przekaże wiedzę znacznie lepiej i prościej. Moim zdaniem uczenie się od kogoś jest dużo szybsze i łatwiejsze niż "zakuwanie" z ksiąg, dlatego wprowadziłaby ograniczenie znajomości czaru do 100%, nie 70%. Przy czym dodatkowym utrudnieniem byłoby znalezienie osoby chętnej do poświęcenia swojego czasu na zapoznanie kogoś z tym czarem. Takie "coś-za-coś": albo ślęczysz nad księgami i wreszcie się nauczysz, kosztem czasu, albo znajdziesz kogoś, kto nauczy Cię szybciej, przy czym muszą być spełnione odpowiednie warunki. Tak, aby zrównoważyć obie metody nauczania.

Skuo 11-03-2008 15:24

A jaki jest właściwie adres? www.harry-potter-rpg.pl?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:56.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172