|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
|
30-07-2007, 12:21 | #1 |
Reputacja: 1 | Harry Potter RPG Witam. Jak zapewne niektórzy wiedzą, wystartowała prawdopodobnie pierwsza na forum sesja osadzona w świecie Harrego Pottera. Żeby było wiadomo, na jakiej zasadzie działa opracowany przeze mnie system, zapraszam do przeczytania tego tematu. 1. Karta postaci Karta postaci młodego/starszego adepta powinna zawierać kilka informacji mówiących co nie co o bohaterze gracza. Oto informacje, które powinny znaleźć się w tej karcie: Imię i nazwisko: Wiek: Klasa (opcjonalnie, jeżeli postać uczęszcza do szkoły): Krew: Czysta, połowiczna, mugolska Specjalizacja (część 2. Zasady gry): Pochodzenie (kraj, miasto, ulica, numer domu): Lista zaklęć: .2 Zasady gry a) Specjalizacja: Specjalizacja opisuje, w czym Bohater Gracza się specjalizuje. Oto lista dostępnych specjalizacji. Oczywiście MG na potrzeby sesji może ją poszerzyć, ale to rozwiązanie jest zalecane. Transmutacja, eliksiry, obrona przed czarną magią, czarna magia, zaklęcia i uroki Co daje specjalizacja? Po pierwsze, można wybrać tylko jedną. Specjalizacja powoduje, że postać uczy się zaklęć z danej specjalizacji o 50% krócej, niż w przypadku innych przedmiotów. Oprócz tego, podczas zdawania egzaminów z tego przedmiotu otrzymuje +30 do stopnia. b) Egzaminy: Wyniki z egzaminów liczymy w następujący sposób: Ilość znanych zaklęć + Specjalizacja (opcjonalnie) + k100. Oznacza to, że jeżeli gracz zna 10 zaklęć z transmutacji i nie wybrał jej na swoją specjalizację, to: 10 + k100 (np. 50) = 60% Gracz zdał egzamin na 60%, co oznacza stopień zadowalający. Egzamin jest zdany dopiero wtedy, gdy postać uzyska min. 50% wyniku. Oto lista stopni: 0-20% Trolli 21-40% Okropny 41-49% Nieodpowiedni 50-75% Zadowalający (zdane) 76-90% Powyżej oczekiwań 91-100% Wybitny c) Zaklęcia Nie ma skonkretyzowanej listy zaklęć, ale są to zaklęcia wymyślone oraz przedstawione w książkach Harry Potter. Wyróżnia się 3 stopnie zaklęć: Prosty Średni Zaawansowany Nauka ich trwa w następujący sposób: Zaklęcia proste: Na każdą godzinę ćwiczeń gracz uzyskuje 10% znajomości. Oznacza to, że jeżeli gracz ma 50% wyćwiczonego zaklęcia, ma 50% szansy na to, że zaklęcie mu wyjdzie. Ta zasada tyczy się każdego rodzaju zaklęć. Zaklęcia średnie: Na każdą godzinę ćwiczeń gracz uzyskuje 5% znajomości. Zaklęcia zaawansowane: Na każdą godzinę ćwiczeń gracz uzyskuje 1% znajomości. d) Sposób gry Na początku gracze muszą zdecydować/wylosować jaki rodzaj sprzętu posiadają: nowy, używany, zużyty. Nowe wyposażenie zwiększa % nauki zaklęć o 5% na godzinę, używany zachowuje neutralność, zużyty obniża o 4%. Dlatego ze zużytych ksiąg nie da się uczyć zaawansowanych zaklęć. Długość różdżki nie ma znaczenia, ale MG może zadecydować, że taka a nie inna spowoduje obniżenie mocy zaklęć albo ich znajomości przez gracza. Następnie należy wylosować dom gracza. 1-25% Gryffindor 26-50% Slytherin 51-75% Ravenclaw 76-100% Hufflepuff To daje graczowi poczucie przynależności do grupy. Sposób gry jest dość trudny, ponieważ gracze, aby się ze sobą zaprzyjaźnić, muszą spędzać sporo czasu ze sobą, zwłaszcza, jeżeli są w innych domach. Dlatego większości czasu nie powinni spędzać w pokojach wspólnych, ale pałętając się po błoniach i zamku. Gracze mogą się wzajemnie uczyć znanych zaklęć pod warunkiem, że nauczyciel ma co najmniej 70% znajomości danego zaklęcia. Aby gracze byli razem, najważniejszy jest scenariusz przygody. Każda klasa w tym systemie ma przypisaną rolę dla gracza: 1-3 zapoznanie graczy z zamkiem i panującymi w grze zasadami 4-5 rozwinięcie znanych zaklęć oraz poznanie tajemnic zamku i zakazanego lasu 6-7 wybranie zawodu gracza oraz poznanie tajemnych, potężnych zaklęć Po ukończeniu szkoły zaczyna się właściwa część gry. O ile w szkole gracze poznają tajniki magii i rozwiązują proste zagadki, o tyle po ukończeniu szkoły rozwiązują trudniejsze zagadki, aby osiągnąć cel. Może nim być zniszczenie złego czarnoksiężnika, przejęcie władzy nad ministerstwem albo zajęcie miejsca złego czarownika. To wszystko należy do MG, który ma za zadanie poprowadzić graczy ku zwycięstwu. Bestiariusz zamieszczę później w innym temacie. Listy zaklęć ani poziomów magii nie umieszczam, ponieważ pozostawiam je dla decyzji Mistrza Gry. Powodzenia, i zapraszam do korzystania z opracowanego przeze mnie systemu. Żeby uniknąć kopiowania tego systemu do innych stron, pozostawiam tu moje dane osobowe. Jeżeli moderacja/administracja zdecyduje że nie powinno ich tu być, to niech to usunie. Nick: Yaneks Imię i nazwisko: Jan Stemplewski Wiek: 16 lat |
30-07-2007, 17:28 | #2 | |
Reputacja: 1 | Hmmm... Jako że bardzo lubię książki o Harrym Potterze, chciałbym wspomnieć jako że: Cytat:
------------------------- * In My Humble Opinion - Moim Skromnym Zdaniem - to tak jakby ktoś nie wiedział.
__________________ Wiecie że w człowieku ukryte jest zło?? cZŁOwiek... gg:10518073 zazwyczaj na chwilę - pisać jak niedostępny, odpiszę jak będę | |
30-07-2007, 19:49 | #3 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ "If you want to make God laugh, tell him about your plans." | |
30-07-2007, 17:35 | #4 |
Reputacja: 1 | Hmm, zdawało mi się, że w 5 części widziałem ocenę T... Ale to tylko szczegół |
29-10-2007, 21:53 | #5 |
Reputacja: 1 | Dobra wszystko cacy ale jak w to grać? Gdzie dawać karty postaci itd ?? Ostatnio edytowane przez Slider : 29-10-2007 o 21:56. |
01-11-2007, 17:12 | #6 |
Reputacja: 1 | Ocena "Troll" nie jest żartem. Poczytaj jeszcze raz. Jak autorski system, sporo w nim technikaliów - gratuluję dobrej roboty. Ciekaw jestem, jak wpadłeś na wszystkie pomysły. Sam lubię Chorego Portiera (), choć tej serii J. K. Rowling za przykład dobrej książki uznać nie mogę. Wolę otworzyć "Amerykańskich Bogów", lub, niemal klasykę już w mojej bibliotece, "Diunę". Bez porównania lepsze. Seria o Potterze jest lekka i przyjemna, ale niewiele w niej "czegoś". Podoba się, ale na raz.
__________________ 10. Sygnatura może zawierać do 4 linijek i nie można w niej używać żadnej grafiki ani odnośników do innych stron, można natomiast dodawać linki wewnątrz lastinn. |
02-11-2007, 15:05 | #7 |
Witam. Yaneks to mój brat i aktualnie przebywa za granicą, gdzie nie ma dostępu do internetu. Przekażę mu informacje o pozytywnych ocenach jego pracy, w którą włożył sporo wysiłku. Necron, jak wpadł na te pomysły? To bardzo proste. Wystarczy przeczytać każdą z części dokładnie 200 razy, a pomysły same przychodzą na myśl. Sam zastanawiałem się nad opracowaniem takiego systemu, a wiele z pomysłów jest podobnych. Slider, tak jak we wszystkie inne RPG, chociaż uważam, że ten system nadaje się tylko do PBF, ponieważ gra "w realu" byłaby trochę zbyt... dziecinna. | |
07-11-2007, 17:32 | #8 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
A i jeszcze pytanie - jak uczy się jedna osoba od drugiej to traktuje się nauczyciela jako "nowe wyposażenie" czy jakie (tzn. są jakieś bonusy do nauki)? | |
07-11-2007, 18:04 | #9 |
Reputacja: 1 | Akurat uczenie się od innych osób jest moim zdaniem bardzo logicznym rozwiązaniem. Czym innym jest teoria, czym innym praktyka. W książce może pisać jak ułożyć dłonie w system gestów potrzebny do wywołania zaklęcia, ale zanim wypróbujesz i nauczysz się tych gestów minie sporo czasu. Nawet jeśli jest to książka z obrazkami Natomiast zupełnie inaczej jest gdy ktoś pokaże Ci jak dokładnie wygląda układ rąk, co w którym momencie należy zrobić, jak wymawiać zaklęcie itd. Ktoś, kto ma już praktykę w rzucaniu danego czaru przekaże wiedzę znacznie lepiej i prościej. Moim zdaniem uczenie się od kogoś jest dużo szybsze i łatwiejsze niż "zakuwanie" z ksiąg, dlatego wprowadziłaby ograniczenie znajomości czaru do 100%, nie 70%. Przy czym dodatkowym utrudnieniem byłoby znalezienie osoby chętnej do poświęcenia swojego czasu na zapoznanie kogoś z tym czarem. Takie "coś-za-coś": albo ślęczysz nad księgami i wreszcie się nauczysz, kosztem czasu, albo znajdziesz kogoś, kto nauczy Cię szybciej, przy czym muszą być spełnione odpowiednie warunki. Tak, aby zrównoważyć obie metody nauczania. |
11-03-2008, 15:24 | #10 |
Reputacja: 1 | A jaki jest właściwie adres? www.harry-potter-rpg.pl? |