Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-09-2007, 19:56   #1
 
Prabar_Hellimin's Avatar
 
Reputacja: 1 Prabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znany
Arthorins

Od dłuższego czasu, w wolnych chwilach, tworzę system autorski. Świat utrzymany w konwencji fantasy, jednak nie jako oparty czysto na średniowieczu. W obecnych czasach średniowieczne zamki i zakony rycerskie, odkrycia geograficzne i wynalazki takie jak proch przeplatają się ze sobą. Podobnie jest z architekturą.
Najwięcej problemów sprawiła mi mechanika. Wyszedłem z prostego założenia - przy teście opieramy się na cesze, losujemy liczby z puli, gdzie minimum to jeden, a maksimum to wartość cechy i porównujemy z trudnością/wynikiem drugiego testu w teście przeciwstawnym. Problemem nie jest tu mechanika sama w sobie, a sposób losowania wartości. Cechy nie zawsze miałyby odpowiadać popularnym kościom, co komplikuje sprawę.
Znalazło się parę rozwiązań:
-gdy współczynniki nie są jeszcze zbyt duże można rzucić k100, a wynik przekraczający cechę powtórzyć
-kożystać z kostek na komputerze (co niestety psuje klimat)

Po wielu rozważaniach wyłoniło się kilka współczynników (podane zestawienie powstało całkiem niedawno):
Siła: określa możliwość korzystania z broni (cięższa broń-większa siła) oraz ewentualne obrażenia przy uderzeniu
Zręczność(percepcja/zmysły?): zdolność manualna, istotna przy korzystaniu z broni dystansowych
Zwinność: inaczej szybkość - zdolność do uników, szybkość poruszania się, itd.
Żywotność: wytrzymałość na obrażenia
Umysł: zdolność do korzystania z magii
Charyzma: zdolność wpływania na inne osoby, itp.

Założyłem również, że każdy współczynnik poza charyzmą nie jest trwały. Znaczy to tyle, że postać otrzymuje obrażenia (żywotność), męczy mięśnie (siła), stawy (zwinność), umysł (traci "manę"), oraz ulega ogólnemu zmęczeniu (zmysły).


Proszę forumowiczów o ocenę tego zarysu systemu.
 
__________________
Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P

Ostatnio edytowane przez Prabar_Hellimin : 20-01-2013 o 22:28.
Prabar_Hellimin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-09-2007, 20:04   #2
 
Frey_'s Avatar
 
Reputacja: 1 Frey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwu
Mechanika dziwaczna i na pewno sie nie sprawdzi nawet jeśli wypordukujesz własne k5, k7 i zaopatrzysz się w k3 (o dziwo jest taka kostka - ale to raczej wymysł techniczny niż coś praktycznego).

Kości komputerowe buahaha komputer i sesja...zuo. Oczywiście nie zawsze, ale na pewno nie w przypadku żeby kazdy rzut tam losować.

Ciężko cokolwiek tutaj ocenić. Bo ja nic tutaj nie widzę świat... realia historyczne (tak to zrozumiałem).
Mechanika hmm nie wykonalna z powodu kostek. Nie lubiej przełożyć wartość cechy na kostkę? (earthdawn) Czyli masz cechę 1 rzucasz 1k4, cecha 2 rzucasz k6, cecha 3 rzucasz k8 itd itd aż bedzie ktoś rzucał 5k20+4k12+3k10... itd

Moim zdaniem to duzo lepsze rozwiązanie chce jak chcesz. Mi osobiście twója mechanika się wcale nie podoba lub coś w stylu ZC - mechanika oparta o korzystanie z umiejętności.

PS: Możliwość używania broni na podstawie siły jest dobry do gier komputerowych, w RPG to tylko zbędny współczynnik, który nic nie daje.
 

Ostatnio edytowane przez Frey_ : 09-09-2007 o 20:05. Powód: Dodanie sugestii
Frey_ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-09-2007, 20:28   #3
 
Prabar_Hellimin's Avatar
 
Reputacja: 1 Prabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znany
Świat - opisałem tylko konwencję, bo zależy mi narazie tylko na ocenie mechaniki. Nie chodzi o realia historyczne, a o fantasy, w przemieszanym średniowieczu i nowożytności. Czyli magia, miecz, statki i proch.

Komputer i sesja na żywo to faktycznie idiotyzm, ale myślę, że i tak większość sesji odbywa się za pośrednictwem łącza.

Nikt nie powiedział, że muszą być kostki. Chodzi o losowanie. Myślałem (ba! wykożystałem na sesji, i było nawet nawet) o drukowaniu liczb na sztywnym papierze, aby utworzyły swego rodzaju karty. Składamy "talię" (ważne, aby równo powycinać), tasujemy i ciągniemy pierwszą kartę. Nie chodzi w mechanice o konkretny sposób rzucania, czy inne, a losowanie, z odpowiednim współczynnikiem prawdopodowbieństwa wylosowania.

Co do siły: nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale wychodzi na to, że KAŻDY RADZI KAŻDĄ BROŃ! Nie wiem, czy to chciałeś osiągnąć, ale zupełnie nie zrozumiałem tej sugestii.
 
__________________
Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P

Ostatnio edytowane przez Prabar_Hellimin : 09-09-2007 o 20:31.
Prabar_Hellimin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-09-2007, 20:54   #4
 
arthas40's Avatar
 
Reputacja: 1 arthas40 nie jest za bardzo znany
O konwencji też nie ma co dużo powiedzieć, bo jest duży ogół. My przykładowo tworzymy system w podobnych realiach, ale bardziej wygiętych:

http://lastinn.info/autorskie-system...ntasy-rpg.html (Triangulis - Water Steam Fantasy RPG)
 
arthas40 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-09-2007, 21:05   #5
 
Prabar_Hellimin's Avatar
 
Reputacja: 1 Prabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znany
Co do Triangulis, to nie sądze, aby te realia były podobne. W Arthorins mamy typowe fantasy z zamkami, rycerzami i magią, od sporego czasu również kolonizację i od niedawna proch, ale bardzo mało popularny. Są elfy (z kilkoma podrasami), krasnoludy, gnomy, hobbity, orkowie, gobliny, ogry, trole, koboldy, czyli wszelkie rasy popularne w fantasy, ale i kilka ras autorskich. O świecie napiszę więcej niedługo.
 
__________________
Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P
Prabar_Hellimin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-09-2007, 12:29   #6
 
Kokesz's Avatar
 
Reputacja: 1 Kokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputację
Ja bym pochwalił autora za próbę wymyślenia czegoś do siebie (przynajmniej tak mi się wydaje). Ta mechanika faktycznie jest problematyczna i w takim kształcie raczej się nie sprawdzi.

Co do tych kart to też nie jestem przekonany. Tak, można zastąpić nimi kostki, ale komu będzie się chciało je wycinać? Poza tym takie karty niszczą się dużo szybciej niż kostki i trzeba je ponownie wyciąć. No i kostki zajmują mniej miejsca.

Myślę, że jednak należy pomyśleć nad mechaniką wykorzystującą kostki.
 
__________________
Nic nie zostanie zapomniane,

Nic nie zostanie wybaczone.
Księga Żalu I,1
Kokesz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-09-2007, 20:18   #7
 
Prabar_Hellimin's Avatar
 
Reputacja: 1 Prabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znany
Dobra, pomyślałem nieco nad mechaniką i wymyśliłem, co by oprzeć ją o k6. Ale po drodze zrodził mi się nowy problemik. Obrażenia, które z początku miały być punktowe, teraz coraz bardziej przeradzają się w formę opisywania konkretnych ran. Proszę o sugestię: jaką formę przybrać dla obrażeń?
 
__________________
Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P
Prabar_Hellimin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-09-2007, 20:38   #8
 
Frey_'s Avatar
 
Reputacja: 1 Frey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwu
proszę napisz cokolwiek, bo takto nikt Ci nie pomoże, bo nie wie w czym.
 
Frey_ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-01-2008, 00:28   #9
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1 Gettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputację
Hmm, właśnie przeczytałem od pierwszego do ostatniego posta w temacie i czuję wewnętrzną potrzebę wypowiedzenia się.

1. rz rz rz rz i jeszcze raz rz. Korzystać piszemy przez rz! Tak samo uderzenie. (no chyba że mój Word i słownik ortograficzny są upośledzone )

2. To co przedstawiłeś z mechaniki to szkielet szkieletu szkieletu szkieletu szkieletu... itd. Opis współczynników (siła, zwinność itp.) niczym się nie różni od ogólnego pojęcia tych słów.

3. Cieszę się że odszedłeś od dziwacznego pomysłu rzucania k3, k4, k5, itd. Powiedz tylko jak widzisz rzucanie to za pomocą k6 kiedy cecha bohatera wynosi np. 14?

4. Co do twojej prośby o sugestię - nie widzę wyraźnego powodu (który pewnie powstał w twojej głowie) dla którego trzeba by utrudniać sobie życie przez opisywanie konkretnych ran, które bohaterowie i inni otrzymują. No, chyba że utrudniać życie sobie lubisz, albo powód który powstał w twojej głowie jest naprawdę dobry.


Ogólnie:
To pięknie że chcesz stworzyć własny system rpg (jak zauważył któryś kolega wcześniej), lecz to co nam prezentujesz to jedno wielkie nic, no może poza pomysłem żeby wprowadzić atrybuty bohaterom i rzuty wykonywać k6.
 

Ostatnio edytowane przez Gettor : 30-01-2008 o 19:37.
Gettor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-01-2008, 13:12   #10
 
Prabar_Hellimin's Avatar
 
Reputacja: 1 Prabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znanyPrabar_Hellimin wkrótce będzie znany
Ech... dawno tu nie zaglądałem, mało nie porzuciłem pomysłu tworzenia systemu, no ale cóż, jak się zaczęło, wypada skończyc.

Przemyslałem sobie różne rzeczy na temat mechaniki. Po wielu próbach doszedłem do wniosku (jakże odkrywczego), że w grze na żywo nie da się zrealizowac mojego pomysłu w pierwszych założeniach. Ale... pomyslałem sobie, żeby rzuty były wykonywane koścmi k6, w ilości równej wartości cechy (suma rzutów). To też nie jest niby wybitnie odkrywcze z wierzchu... Dalsze niuanse wyjaśnię później, w edycji tego posta, bo obecnie mnie czas goni niemiłosiernie...
 
__________________
Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P
Prabar_Hellimin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:53.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172