Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-09-2007, 15:12   #1
 
Pacal II's Avatar
 
Reputacja: 1 Pacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumny
Izamal

Zamieszczam tu krótki opis świata mojego autorstwa. Narazie nie chcę robić w nim sesji, ale chce waszej oceny i komentarzy.

IZAMAL

Świat koncentruje się głównie na jednym kontynencie Izamal. Kontynent jest całkowicie pokryty gęstą dżunglą. Fauna przypomina późną kredę, choć są też różne późniejsze dodatki, choćby szablozębne jaguary i niektóre egzotyczne ptaki. Flora zaś przypomina dżungle Amazonii i Ameryki Środkowej. Jedyną rasą są tu humanoidalne dinozaury, choć są także nieliczne podrasy jak kanibalistyczni pigmeje na wyspach w Oceanie Wschodzącego Słońca. Jednak główna rasa dominuje pod względem kulturalnym i technicznym.

KULTURA

Pożywienie:
Dinozauroidzi mają rozbudowaną dietę; najważniejsze uprawy to: kukurydza (z której robi się tortille), chili, fasola, kabaczek, ziemniak i pomidor. Dostępne są też owoce z drzew jak: awokado, papaja, melon, banany i ananas Choć dieta jak widać jest głównie wegetariańska, czasami wzbogaca się ją o jaja i mięso upolowanych ptaków, ornitopodów a nawet zauropodów. Picie wody jest uznawane za przejaw biedy, więc pije się tu czekoladę przyprawianą na przykład wanilią, a także sfermentowany miód i soki z owoców zwany Octli.

Polityka:
Miasta są zbudowane na bazie głównych świątyń-piramid, które zamieszkują kapłani (klasa rządząca). Świątynie znajdują się w centrum będąc najważniejszą budowlę. W granicach tych małych miast-państw znajdują się wioski, których mieszkańcy zajmują się różnymi czynnościami zależnie od dostępnych surowców naturalnych zwykle rolnictwem i rzemiosłem. Społeczeństwo składało się z wyodrębnionych warstw i grup zawodowych, najważniejszymi będąc kapłani zajmujący się nie tylko obrzędami religijnymi, ale będąc też uczonymi nauczycielami, poprzez średnią klasę rzemieślników po najniższą – niewolników i służących. Występuje u nich równość między kobietą i mężczyzną, a dziewczyny i chłopcy chodzą do tych samych szkół.

Gospodarka:
Żadne z miast państw nie jest samowystarczalne, więc muszą między sobą prowadzić handel.. Generalnie wioski wymieniają żywność na wyroby rzemieślnicze, narzędzia i garnki pochodzące z miast. Między miastami znajdują się szlaki handlowe, którymi podróżują kupcy. Dzięki temu miasta przy tych szlakach zaczęły się rozwijać, więc rosła potrzeba na bardziej egzotyczne dobra. Główną walutą tu są ziarna kakao, typowe odzienie jest warta około 20 ziaren, sztabka złota 500, zaś jadeitu 1000. Dżungla jednak nie jest pokojowa, zamieszkana jest przez dinozaury, dzikie zwierzęta i inne stworzenia

Tloctli:
Tloctli to sport grany przez wszystkich ludzi Izamalu. Do gry używa się piłki z twardej gumy wyrabianej z soku drzew Oli. Tloctli rozgrywa się na prostokątnym boisku usytuowanym między dwoma przeciwległymi ścianami. Gra ma też charakter rytualny, symbolizując wędrówkę słońca po niebie. W grze należy przerzucić ciężką piłkę w kamienny okróg zawieszonym na jednej z ścian na wysokość 4 metrów używając do tego jedynie łokci, kolan, tyłka i głowy. Aby uniknąć kontuzji zakłada się skórzane ochraniacze na wymienione części ciała

SZTUKA

Architektura:
W Izamalskim stylu najbardziej rzuca się w oczy szerokie zastosowanie kolumn i form zdobniczych w postaci jaguarów i smoczego boga Quelatza . Konstrukcje są zbudowane na zasadzie podwójnej osiowej symetrii. Po bokach schodów prowadzących na szczyt budowli znajdują się belki zakończone często głowami postaci sakralnych. Górna część jest bogato zdobiona wzorami geometrycznymi oraz różnego rodzaju antropomorficznymi maskami. Podczas gdy dolną część stanowi nie ozdobiona ściana prócz portali równo rozmieszczonych wzdłuż budowli

Malarstwo:
Malarze tu nie znają perspektywy ani światłocienia. Postacie ludzi i bogów są zawsze przedstawiane w taki sposób, że twarz i kończyny widziane są z profilu a ciało w skręcie do oglądającego obraz. Zwykle postacie ludzkie patrzą w górę zaś boskie w dół. Kontury nanoszono szarą farbą. Powierzchnie wypełnia się przy użyciu barwników mineralnych i roślinnych: błękitnym, czerwonym, zielonym, czarnym, brązowym i żółtym. Rzadziej widzianym kolorem jest fioletowy. Rysunki są bardzo stylizowane, więc czasem trudno stwierdzić co malowidło ma ukazywać.

Rzeźba:
Rzeźba w kamieniu należą do specjalności Izamalczyków, do wyrobu posążków podchodzi się niezwykle poważnie. Rzeźbiarze mogą spędzać kilka dni w domach nie wychodząc na zewnątrz. Posągi wykuwane są najczęściej z kamienia, rzadziej z marmuru lub obsydianu. Najczęściej spotykanym motywem są postacie przeróżnych bogów lub znanych władców. Są one robione głównie do celów religijnych, od małych posążków bożków które mieszkańcy stawiają w swoich domach, aż przez wielkie dwu metrowe posągi ozdabiające centralne świątynie.

NAUKA

Astronomia:
Izamalczycy mają zdumiewająca znajomość astronomii, jest to rezultat setek lat ciągłych obserwacji i zapamiętywania zmieniających się położeń gwiazd i planet, bez użycia narzędzi jak np.: teleskop. Śledzenie coraz to nowych konfiguracji ciał niebieskich jest obowiązkiem kapłanów boga Quelatza. Zdają sobie sprawę z ważności ich przeznaczenia, dzięki układom planet i gwiazd uważają, że można odczytać wydarzenia w, które mają nastąpić w przyszłości. Osiągnięcia Izamalczykó w dziedzinie astronomii są wręcz fantastyczne. Przekonać się o tym można zwiedzając główną świątynie Quelatza w mieście Xahutek. W świątyni znajduje się wielka kamienna tablica zawierająca informacje na temat znanych planet i najważniejszych gwiazd. Na podstawie tej wiedzy kapłani ułożyli też kalendarz, wyznaczający okresy zasiewów i odłogów jak i ważnych świąt religijnych.

WOJNA

Izamalczycy walczą przeciwko sobie w celu zdobycia jeńców, Poddania sobie terenów i przejęcia kontroli nad szlakami handlowymi. Jeńców używa się nie tylko jako niewolników, ale na ofiary dla Wojennego boga słońca Zalteca. W bitwach dowódcami są często kapłani owego boga. W miastach znajdują się budowle obronne jak palisad, bramy i mury. Armie rzadko przekraczają liczebność kilkuset wojowników, przez gęsty las tropikalny uniemożliwiający zastosowanie skomplikowanych manewrów taktycznych i strategicznych. Bitwy sprowadzają się główni do zasadzek i serii potyczek między poszczególnymi wojownikami. W walce najczęściej używa się różnego rodzaju drewniane maczety z ostrych kawałków obsydianu powsadzanymi po bokach, oszczepy i długie łuki

ŚWIĘTE MIASTA

Xahutek :
Tu znajduje się główna świątynia smoczego boga nieba i gwiazd, Quelatz. Kapłani studiują astronomię odczytując gwiazdy jako znaki dane od samego Quelatza, na ich podstawie przepowiadają przyszłość. Ludzie tu są bardzo optymistyczni, oddają się marzeniom śniąc na jawie o tym co przyniesie przyszłość.

Taphek:
Tu znajduje się główna świątynia walecznego boga słońca i ognia. Kapłani są tu dowódcami i wojownikami w czasach wojny, używając do walki magii ofensywnej. Ludzie są tu bardzo energetyczni, a nawet można rzec nadpobudliwi i łatwo ich urazić, najważniejszy jest dla nich honor.

Icu:
Tu znajduje się główna świątynia miłościwej bogini życia i leczenia. Kapłani są swoistymi lekarzami i służą leczniczą magią rannym i opętanym. Tutaj ludzie są najbardziej pokojowi jakich można gdziekolwiek spotkać, znani są też z gościnności, mogą się nawet obrazić, jeśli im się odmówi pomocy z ich strony.

Miltor:
Tu znajduje się główna świątynia sprawiedliwego boga śmierci i opiekuna umarłych. Kapłani mumifikują poległych władców, dzięki czemu mogą później kontaktować się z ich duszami. Ludzie są tu raczej spokojni a nawet ponurzy, mają kiepskie poczucie humoru, lecz szanują życie zdając sobie co dzień sprawę, że wszystko ma swój koniec

Zetaj:
Tu znajduje się główna świątynia opanowanego boga skał i metali. Miejscowi kapłani są alchemikami, starają się poznać właściwości różnych substancji, by móc je później wykorzystać. Ludzie są tu bardzo konserwatywni, nie lubią wszelkiego rodzaju zmian woląc stosować sprawdzone metody do wszelkich czynności.

Loczite:
Tu znajduje się główna świątynia wesołej bogini natury i deszczów. Jej kapłani starają się utrzymać równowagę między cywilizacją a przyrodą. Ludzie mają tu bardzo burzliwy oraz zmienny charakter, jednego dnia mogąc być spokojni a drugiego wręcz agresywni, łatwo akceptują nowe pomysły i są otwarci na zmiany.
 

Ostatnio edytowane przez Pacal II : 16-09-2007 o 00:01.
Pacal II jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-09-2007, 18:45   #2
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Paru spraw tu brakuje:

a) Dinozauroidzi - nie umieściłeś opisu tej rasy...Nie ma jej wyglądu, cyklu życiowego, informacji o możliwościach tej rasy...Nie ma nawet tak ważnego szczegółu jak to czy są stało- czy zmiennocieplne.

b) Magia- niewiele o niej wiadomo, poza tym że jest...

c)
Cytat:
Wynika to nie tylko z dobrze zorganizowanej społeczności ale też z tego, że pieniądze nie mają takiej wartości co "honor"
Honor -to pojęcie o szerokim znaczeniu, inaczej wyglądalo pojęcie honoru w Japonii ery samurajów, inaczej w sarmackiej Polsce...Powinieneś sprecyzować pojęcie honoru, zwłaszcza że pełni ono znaczącą rolę w grze.

d) Kastowość powoduje, że typowe drużyny wszystkiego po trochu staja się nielogicznie. Jakie kasty byłyby dostępne dla graczy i do jakich przygód?
e)
Cytat:
wełniana koszula jest warta około 20 ziaren
Po kie licho wełniana koszula w dżungli?
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-09-2007, 19:02   #3
 
Frey_'s Avatar
 
Reputacja: 1 Frey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwu
Pomijając, że jest wiele zbędnych informacji.

Przydałby się P19 - duzo wiecej by powiedziało. Bo wogóle nie wyobrażam sobie w tym świecie graczy i niby co mieliby robić.
 
Frey_ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-09-2007, 23:17   #4
 
Pacal II's Avatar
 
Reputacja: 1 Pacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumny
a)Dinozauroludzie w moim świecie mają sporą szczękę (uzębioną), oraz małe skońne oczy. Mają też proporcjonanie krótsze nogi od nas. Mają ogon, lecz jest bardzo małych rozmiarów. Chodzą wyprostowani, choć mają ugięte nogi. Są też pokryci piórami a nie łuskami. Nie nazywajcie ich jaszczuroludźmi!!! już bardziej pasuje mi Ptakoludź lecz najlepiej po prostu Izamalczyk.

Kiedyś miałem koncepcję, że Izamalczycy nie mają wcale prostą podstawę lecz taką jak trodon od samego początku. Lecz tudno byłoby im trzymać przedmioty czy bronie w przednich łapach.

b)Cóż magia jest mocą, którą posiadają kapłani. Bierze się on od bogów, i wymaga opanowania i poszerzania wiedzy. Pozwala on na manipulowanie ciałami, lecz nie na tworzenie z niczego. Postaram się później więcej napisać.

c)Zdanie później jest już opisane,

d)Cóż w Faerunie czy innym świecie też jest system kastowy :\. Lecz rzeczywiście raczej nie znajdziesz drużyny, w której byłby wysokiej klasy kapłan i jakiś prostacki myśliwy. Ale mogą być różne zestawy:
Kapłan nowicjusz, żołnierz i architekt czyli z wyższej kasty. Z niższej kasty banda myśliwych i znachor. Albo np.: banita, zbiegły niewolnik i bandyta.
Trzeba tylko pomyśleć

d) Poprawiłem

e) Może dla ciebie zbędnych. Cóż jak nie masz wyobraźni to sobie raczej nie wyobrazisz. Co znaczy P 19?
 
Pacal II jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-09-2007, 23:35   #5
 
Frey_'s Avatar
 
Reputacja: 1 Frey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwuFrey_ jest godny podziwu
Cytat:
Napisał forum autorskie
madrzejsi ode mnie ludzie wymyslili 19 pytan, na ktore warto odpowiedziec
przy pisaniu autorki. pozwolilem sobie je przet;umaczyc:

(oryginal jest tutaj: http://socratesrpg.blogspot.com/2006...r-19-pt-1.html )

1. O czym jest twoja gra?
2. Co robia postacie?
3. Co robia gracze(wliczajac w to mg, jeśli jest taki)?
4. W jaki sposób opisany świat(lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?
5. W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
6. Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra(lub kaze, jesli to konieczne)?
7. W jaki sposób style gry/zachowania sa w twojej grze nagradzane lub karane?
8. Jak w twojej grze rozdzielone sa mozliwosci narracji i odpowiedzialnosc?
9. Co twoja gra robi, zeby przyciagnac uwage graczy, ich udzial i zaangazowanie(np. Co twoja gra robi, zeby sie przejmowali)?
10. Jaki jest sposob rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
11. W jaki sposob rozstrzyganie wspomaga, to o czym jest gra?
12. Czy w twojej grze postacie sie rozwijaja? Jesli tak, to w jaki sposob?
13. W jaki sposob rozwoj postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?
14. Jaki efekt chcesz swoja gra wywolac u graczy?
15. Jakie elementy towje gry zostaly dokladniej opisane. Dlaczego?
16. Jakie elementy twojej gry najbardziej cie ekscytuja/interesuja? Dlaczego?
17. Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na daja, nie moga dac lub nie chca?
18. Czy chcesz swoja gre opublikowac i w jaki sposob?
19. Jaki jest twoj docelowy czytelnik?

imho odpowiedzi na powyzsze pytania znaczaco ulatwia pisanie autorek.
No i to właśnie jest p19
 
Frey_ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2007, 11:01   #6
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Cytat:
Mają też proporcjonanie krótsze nogi od nas.
To znaczy że kończyny górne mają dłuższe od dolnych, czy po prostu są niżsi?

Cytat:
c)Zdanie później jest już opisane,
Za mało opisane jak na pojęcie na którym bazuje kultura i gospodarka.

Cytat:
d)Cóż w Faerunie czy innym świecie też jest system kastowy :\. Lecz rzeczywiście raczej nie znajdziesz drużyny, w której byłby wysokiej klasy kapłan i jakiś prostacki myśliwy. Ale mogą być różne zestawy:
Kapłan nowicjusz, żołnierz i architekt czyli z wyższej kasty. Z niższej kasty banda myśliwych i znachor. Albo np.: banita, zbiegły niewolnik i bandyta.
Trzeba tylko pomyśleć
Większość gier bazuje na średniowiecznym systemie feudalnym, znacznie bardziej elastycznym niż kastowy. Co do pomyślunku...Cóż...kastowość powoduje, że niewiele przygód pozwala na różnorodność.
Co mogłoby połączyć kapłana, żołnierza i architekta we wspólnym działaniu?

ps. Na czym będą bazować przygody skoro:
Cytat:
W miastach nie zdarzają się tam raczej takie przestępstwa jak zabójstwo czy kradzież.
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.

Ostatnio edytowane przez abishai : 14-09-2007 o 11:13.
abishai jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2007, 17:27   #7
 
Pacal II's Avatar
 
Reputacja: 1 Pacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumny
Cytat:
To znaczy że kończyny górne mają dłuższe od dolnych, czy po prostu są niżsi?
Kończyny dolne są silniejsze, lecz tej samej długości co przednie,

Cytat:
Za mało opisane jak na pojęcie na którym bazuje kultura i gospodarka.
Cóż trudno określić honor dlatego go dałem w cudzysłowiu. Dla każdego może być czym innym. Wojownik straci honor jak ucieknie w czasie bitwy, Kapłan gdzy jego spekulacje okażą się niebrawidłowe. Szlachcic gdy zakocha się w chłopce. Myśliwy gdy od dawna nic nie upoluje.

Cytat:
Większość gier bazuje na średniowiecznym systemie feudalnym, znacznie bardziej elastycznym niż kastowy. Co do pomyślunku...Cóż...kastowość powoduje, że niewiele przygód pozwala na różnorodność.
Co mogłoby połączyć kapłana, żołnierza i architekta we wspólnym działaniu?
To wcale nie od tego zależy lecz od MG. Cóż mogłoby być zadanie by np.: zbadaćniedawno odkryte ruiny. Wojownik będzie ochroną, architekt będzie zbierał informacje o budowie i konstrukcji, zaś kapłan o panujących tu bogach i religii.

Cytat:
ps. Na czym będą bazować przygody?
O Mr. J!!! Dać ludziom świat bez mieczy i elfów i już nie mogą se poradzić. Podam kilka krótkich motywów:
1. Zwierzęta z pobliskich terenów zaczynają się ulatniać.
2. W dżungli znaleziono miasto o którym nie ma w żadnych zapiskach,
3. Ktoś ukradł księgi na pewien temat, nie wiadomo po co i jak?
4. Jakiś kapłan używa magii w złych celach.
5. Grupa wojowników zwróciła się z jakiegoś powodu przeciwko dowódcy.
6. Jakaś grupa wysyła groźby jakiemuś szlachcowi i musimy się dowiedzieć kto to i dlaczego?
7. Mąż codziennie wraca z pracy później, a my musimy odkryć dlaczego. Oczywiście zaskakujące zakończenie.
8. Może być tak, że jakaś gildia zna kogoś tajemnicę i ją wyjorzystuje, by ta osoba robiła dla niej zlecenia. A my będziemy musieli się dowiedzieć co to, by pomóc?
9. Ktoś zostawia wskazówki do znalezienia skarby, a okazuje się, iż to pułapka zastawiona na graczy
10. Grupa Izamalczyków mówi, że jeden z ich przyjaciół jest niesprawiedliwie uwięziony.
11. Jakaś grupa bandytów karze płacić myto za przejście przez rzekę.
12. Grupa przybyszy prosi się o pomoc, lecz nie możesz ich zrozumieć i musisz znaleźć tłumacza.
13. Pewien bajarz opowiada legendę ktoś twierdzi, że jest prawdziwa i prosi cię o pomoc.
14. Ktoś chwali się po mieście, że ma jajo smoka.
15. Jesteśmy posądzeni o zbrodnię i musimy się udowodnić niewinnym. Lecz jedyny sposób to udowodnić kogo innego winnym.
16. Miał być pojedynek między dwoma goścmi, lecz jeden zaginął a drugi zdaje się nie zdziwiony.
17. Ktoś sprzedał komuś posiadłość i okazuje się że do niego nie należała.
18. Ktoś przegrał część majątku w zakładzie i twierdzi, że tamten oszukiwał
19. Odnaleźć skradziony przedmiot, by samemu skraść (dla złodziei)
20. Chodzą plotki, że gildia jakiś złoczyńca ma kontakty ze strażą
21. Złamać kogoś pakt ze złym duchem
22. Pogodzić dwie rodziny

Trzeba tylko trochę wysilić wyobraźnię
 

Ostatnio edytowane przez Pacal II : 14-09-2007 o 17:30.
Pacal II jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2007, 18:30   #8
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Cytat:
Cóż trudno określić honor dlatego go dałem w cudzysłowiu.
Co tobie trudno określić, jeszcze trudniej będzie odegrać potencjalnym graczom.

Cytat:
O Mr. J!!! Dać ludziom świat bez mieczy i elfów i już nie mogą se poradzić. Podam kilka krótkich motywów:
Taa..tylko że twój świat jest pozbawiony nie tylko elfów...
Jest pozbawiony chciwości, jednego z najważniejszych motywów popychających graczy do działania ( chyba, że przygoda zacznie się..no więc ruszcie sie wykonać ta misję bo inaczej nie będzie rozgrywki).

Kastowość oznacza to że drużyna nada się tylko do konkretnych typów misji...co powoduje, że co przygodę, dwie gracze będą musieli tworzyć nową drużynę.

Cytat:
6. Jakaś grupa wysyła groźby jakiemuś szlachcowi i musimy się dowiedzieć kto to i dlaczego?
Szlachcic, a jaka to kasta?

Cytat:
3. Ktoś ukradł księgi na pewien temat, nie wiadomo po co i jak?
17. Ktoś sprzedał komuś posiadłość i okazuje się że do niego nie należała.
18. Ktoś przegrał część majątku w zakładzie i twierdzi, że tamten oszukiwał
19. Odnaleźć skradziony przedmiot, by samemu skraść (dla złodziei)
czy to nie stoi w sprzeczności z :

Cytat:
W miastach nie zdarzają się tam raczej takie przestępstwa jak zabójstwo czy kradzież.
Summa summarum, jednak nie wszystkie pomysły na przygody by się nadawały.

No i nie ma tego co mogłoby być najciekawsze. Pomysłów na przygody które by oddawały wyjątkowość tworzonego przez ciebie świata...Wszystkie bez problemu możnaby odegrać w każdym innym świecie.

BTW. Co właściwie jest przestępstwem w świecie IZAMAL ?
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2007, 19:44   #9
 
Angrod's Avatar
 
Reputacja: 1 Angrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie coś
Hmm, dla laika może się to wydawać interesującym nowym światem. Ale tak naprawdę, jest to mniej, lub bardziej rzetelny opis państwa Azteków ubarwiony dinoświatem. Całkiem ciekawy pomysł, ale nie nazwałbym go autorskim, bo nawet nazw specjalnie nie zmieniłeś, przekręciłeś tylko literkę, czy dwie. Była nawet na forum próba zagrania w podobnym uniwersum, tylko że MG się rozmyślił...
 

Ostatnio edytowane przez Angrod : 15-09-2007 o 11:00. Powód: zjadłem przymiotnik
Angrod jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2007, 20:04   #10
 
abishai's Avatar
 
Reputacja: 1 abishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputacjęabishai ma wspaniałą reputację
Cytat:
Hmm, dla laika może się to wydawać interesującym światem. Ale tak naprawdę, jest to mniej, lub bardziej rzetelny opis państwa Azteków ubarwiony dinoświatem. Całkiem ciekawy pomysł, ale nie nazwałbym go autorskim, bo nawet nazw specjalnie nie zmieniłeś, przekręciłeś tylko literkę, czy dwie.
To fakt, że jak dotąd tego melanżu dinotopii i kultury Azteków za bardzo nie widać. Dominuje tylko kultura Azteków...Ale może to wyjdzie w dlaszym rozpisaniu?
Niemniej ja jednak sądzę że jest to świat autorski( najwyżej tylko z samej definicji), nawet jeśli niewiele w tym oryginalności.
 
__________________
I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny.
abishai jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:25.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172