Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16-04-2008, 20:38   #1
 
Bilbin's Avatar
 
Reputacja: 1 Bilbin nie jest za bardzo znany
Powiedźmy, że "system" Silver City.

Witam wszystkich szanownych ludzi (bo chyba ludźmi jesteście) przyglądających się temu co ten koleś wykombinował. Powiedziałbym, że to system autorski, jednakże to słowo zbyt duże, powiedział bym, że setting, ale to też za dużo. Rzec mogę, że to tylko takie parę chrzęści systemu, który może w przyszłości powstanie. Otóż, to co zobaczycie poniżej, to taki mały szkielecik (bo na szkielet, to jednak nieco za małe) z którego chce w przyszłości (może, bo nie jestem jeszcze do końca przekonany) system RPG (chodź raczej do gry na forum, gdyż sesji rzeczywistych raczej nie będę miał okazji prowadzić |chodź i tego pewien nie jestem|). Zauważycie w nim zapewne prostotę nazw i opisów, jednakże zamierzam to rozbudować, przebudować, odremontować, przemalować...(no chyba przegiąłem). Proszę nie uważać tego za kolejne Big City, gdyż wyspa i miasto jest miejscem otwartym skąd można wyjeżdżać i do którego można wracać, oprócz tego reszta świata jest taka sama jak dziś (chodź można zawsze coś upiększyć np. że Polska ma broń nuklearną, której zamierza użyć, do przejęcia władzy nad światem, ale to bardziej inicjatywa na jedną sesję)

1. Geografia Gold Island

Gold Island- jest to dość duża wyspa na Oceanie Spokojnym. Znajduje się ona w strefie umiarkowanej ciepłej. Temperatura średnia w ciągu roku wynosi około 20 stopni cencjusza, zaś opady są stosunkowo małe, jak na klimat morski. Wyspa jest na tyle duża, że spokojnie zmieściło by się na niej kilka największych stolic europejskich wraz z okolicami, jednakże Gold Island jest swoistym parkiem przyrodniczym, przez co większość jej obszaru to gęste lasy i piękne łąki (których jest tutaj stosunkowo niewiele). Przez całą wyspę przebiega błękitna wstęga Golden River. Na „Złotej Wyspie” jest tylko jedno dość duże miasto czyli Silver City. Miasto to jest bardzo duże, miesza tutaj tysiące ludzi. Miasto to położone jest nad Srebrną Zatoką, stąd też jego nazwa. Miasto dzieli się na kilka stref:
a) Centrum- tutaj znajdują się najpiękniejsze i najdroższe hotele (np. Black Moon Hotel), świetne sklepy i restauracje. Jest tutaj stosunkowo mało mieszkań, które zastąpiono licznymi sklepami i salonami. Mieści się ono dość blisko plaży, a raczej zatoki (a więc nie jest w centrum miasta).
b) Osiedla- to kilka dość zadbanych dzielnic, gdzie znaleźć można kilka sklepów i innych salonów. Osiedla wydają się jakby szczelnie otaczać Centrum. Przyznać trzeba, że jest tutaj względny spokój. W tym miejscu mieszka około 70% mieszkańców miasta, aczkolwiek pracuje tutaj tylko niewielka część społeczeństwa (chyba że liczyć gospodynie). Na osiedlach właśnie znajdują się także piękne parki, place i inne tego typu rzeczy.
c) Przedmieścia- jest to obszar roztaczający się za osiedlami. Tutaj znajduje się najgorszy motłoch miasta. Przedmieścia oddzielone są od Osiedli wysokim murem. Przedmieścia zwane także Kotłem nie są rządzone w rzeczywistości przez urzędników, a przez gangi i mafię, która sprawuje tutaj władzę. Obszar ten jest stosunkowo mały. Opisywany obszar znajduje się głównie za zachodzie Silver City.
d) Doki i dzielnice produkcyjne- obszary na północy i wschodzie. Mieszczą się tutaj liczne miejsca pracy, jak np. tartaki (raczej okresowo), zakłady przetwórcze, port, magazyny itd.

Gold Island jest wyspą jakby między narodową, takim eksperymentem społecznym. Językiem obowiązującym jest język angielski (zakładamy, że nie zależnie z jakiego kraju pochodzicie umiecie go na starcie) i w praktyce tylko jego się używa.

2. Firmy
Od MG zależy jakie powstaną firmy na wyspie (wszakże mogą być one z dowolnego kraju i dowolnej dziedziny). Oto kilka firm, które są stałymi elementami wyspy:

a) Black Moon- jakaś japońska firma a raczej korporacja zajmująca się prowadzeniem hoteli na całym świecie. Miejską legendą jest, iż w podziemiach pracuje się nad ulepszeniem ludzkiego ciała różnymi sposobami.
b) White Shark- są to salony gier prowadzone przez amerykanów. Największy znajduje się w Centrum, kilka mniejszych na osiedlach. Salony te należą podobno do mafii, jednak prezesowi firmy (John Stone) nie udowodniono żadnych kontaktów z grupami przestępczymi.
c) Ratusz i komenda policji- nie są to firmy, a narzędzia państwowe. Ich skład jest między narodowy, obecnym prezydentem Silver City jest niejaka Anna Figiel, z pochodzenia polka, zaś komisarzem policji Bilbin Adeli, z pochodzenia francuz. Oba organy mieszczą się w ogromnym ratuszu przypominającym pałac.
d) Light Sky- nazwa niemieckiej organizacji zajmującej się transportem. Są oni właścicielami pociągów i autobusów w całym mieście. Nikt nie wie kim jest prezes tej firmy, jest on podobno bardzo zafascynowany nowoczesną technologią.
e) Red Chicken – sieć fast foodów powstała na osiedlach i dzielnicach produkcyjnych.
f) White Sun- jest to bardzo luksusowa restauracja mieszcząca się w centrum. Jej właścicielem jest pewien bogaty ekscentryk o sporych wpływach. White Sun jest jedynym neutralnym miejscem na wyspie, gdzie tak mafia jak i urzędnicy jedzą w spokoju, nie zaczynając awantur.
g) Port „Star”- jest to port zatrudniający olbrzymią liczbę ludzi. Należy on do greków.

Oprócz w.w firm istnieją także np. zakłady przetwórcze. Te jednak możecie wprowadzić dowolnie, podobnie jak zmodyfikować można owe firmy. Pamiętajcie, to tylko podstawa, jak będzie wyglądać gra, zależy tylko i wyłącznie od was.

3. Klimat.

Wszystko wydaje się na razie dość sztuczne, czyż nie? Tak naprawdę to klimat przypomina każde większe miasto. W centrum uświadczymy żebraków, na osiedlach zaś łażą chuligani (możemy dać dresów). Powinniśmy być elastyczni i kierować się głównie realizmem miasta, pamiętajmy także, by nie przesadzać. Jest jednak tutaj pewna różnica, otóż wyspa jest stosunkowo mała, a policji stosunkowo dużo. Mimo, że nie ma tutaj jakiegoś super monitoringu (kamery są tylko w centrum i na kilku ważniejszych ulicach osiedli) to policja jest dość sprawna i prowadzi walkę z gangami i mafią aczkolwiek nie dochodzi do starć na ulicach, a jedni i drudzy nie podejmują działań na większą skalę. W mieście można dostać alkohol i papierosy, jednak nie ma tutaj narkotyków ciężkich, a najwyżej dostać można ziółka do palenia (dlaczego, ponieważ na wyspę nie można sprowadzić w żaden sposób narkotyków, gdyż system radarowy wykrywa każde nawet najmniejsze jednostki wodne i je przechwytuje, zaś powietrze również jest monitorowane. System przeszukiwania jest straszliwie dokładny i najnowocześniejszy na świecie).

4. Broń
Broń palna- broń tą można znaleźć tylko u policji lub osób ochrony wyższych urzędników miasta. Poza tym nie jest ona sprowadzana, a tym bardziej przemycana (tak jak w przypadku narkotyków). Z broni palnej występują tylko:
-Pistolet (25 naboi w magazynku)- używany przez wszystkich stróży prawa i ochroniarzy rządowych. Zwykle gliny noszą 2 magazynki na zmianę.
-Rewolwer (8 naboi)- broń sprowadzana dla urzędników, którzy nie chcą używać stosunkowo nieporęcznych pistoletów, ma je także kilku obywateli (nie wiadomo skąd).
-Strzelba (8 naboi)- używana przez niektórych policjantów (głównie tych szturmowych). Jest to najcięższa broń jaką stosuje policja na wyspie.

Broń biała- teoretycznie może być ona dowolna, gdyż pod miastem działają ludzie zajmujący się wykuwaniem różnego typu broni (kastety, noże, miecze itd.). W użyciu typowego dresa jest tylko nóż sprężynowy lub kastet, co nie oznacza, że nie ma wśród nich np. gości walczących mieczem. Broń przeznaczona do zabijania, jest zakazana w rejonie innym niż przemieście (prócz noży).

Inna- zamiast pistoletów obywatele wyspy korzystają z pistoletów elektrycznych, które wyrzucają na mały zasięg prąd elektryczny mogący poważnie porazić, ale nie zabić.

5. Organizacje:

Policja- chyba nie muszę mówić czym się ona zajmuje. Wszyscy policjanci mają co najmniej pistolety, a każdy połączony jest z centralą za pomocą radia. Policjanci są na ogół nieprzekupni, zaś za wystawienie skorumpowanego gliny jest nagroda wynosząca ponad 5 000 dolarów amerykańskich.

Zjednoczenie Wyznawców Czystości- jest to organizacja z siedzibą główną w opuszczonym tartaku. Fanatycy, czyli członkowie zwykle uzbrojeni są w noże (głownie większe, takie jak tasaki) a część posiada nawet pistolety paraliżujące. Organizacja ta stara się wyeliminować „odmieńców” jakimi są Magowie, korzystając z każdej okazji i możliwych środków. Są oni zaciekłymi wrogami KNP.

Kościół Nowego Początku- organizacja skupiająca naukowców i fanatyków naukowych. Mieści się ona głównie pod siedzibą główną Black Moon, pracuje głównie nad udoskonaleniem ludzkiego ciała i pozyskaniem sztucznych „magów”. Różni się ona od ZWC, tym że nie stara się zabić Magów a ich wykorzystać do badań. Są oni zaciętymi wrogami ZWC.

Gangi- niewielkie grupy, zwykle słabo uzbrojone (noże, może kastety). Każdy ma jakiegoś lidera i jakąś nazwę, zwykle ciężko spotkać ich bliżej centrum, gdyż policja szybko się ich pozbywa.

Kowale podziemia- pracują oni nad bronią dla mieszkańców i gangów. Nie są jedną organizacją, a raczej rywalizują między sobą.

Magowie Odwilży- jest to grupa kilku magów chcących przejąć władzę nad miastem, a raczej urzędem. Są oni dyskretni i starają się uważać, by nie podpaść KNP lub ZWC, albo też Policji. Jeśli używają broni są to najczęściej większe miecze, jednakże skupiają się oni głównie na swoich nadnaturalnych zdolnościach.

Szermierze- jest to grupa fantastycznie wytrenowanych ludzi. Każdy z nich zna doskonale sztuki walki (wręcz), fechtunek i miota bronią. Grupa liczy ledwie kilku członków (około 7), jednakże nikt nie wie kim są. Każdy z nich używa lekkiego miecza (lub dwóch) a także jakiejś broni miotanej (noże, ostrza itd.). Mimo, że żaden z nich nie jest magiem, to nawet silniejsi magowie mogą mieć problem z przeżyciem walki z szermierzem.


1. Słowem wstępu:
Gracze wcielają się w Magów XXI wieku. Nazwani zostali magami ze względu na nadnaturalne zdolności, które nazywane są ich magią (mówi się o tzw. magicznych zdolnościach). Magowie raczej nie ujawniają swoich nadnaturalnych zdolności światu, bynajmniej dlatego, że wielu na nich poluje, a władze, traktują ich jak potencjalne zagrożenie.

2. Karta postaci:
No więc, każda karta postaci musi zawierać:
-Imię i nazwisko (można dodać ksywkę)
-Narodowość (dowolna, jednak kraje dyktatorskie lub komunistyczne można brać tylko gdy opisze się jakim cudem udało wam się wyjechać).
-Wiek: ile ma lat.
-Wyznanie (dowolne z tych, jakie są na ziemi. Większość mieszkańców wyspy to ateiści, więc nie uświadczycie świątyń).
-Wygląd- opisujemy jak wygląda nasza postać, możemy zamiennie dać jej foto.
-Opis postaci- piszemy tutaj czym dana postać się interesuje, co lubi, jaki ma charakter itd.
-Rodzina i znajomi- piszemy o wszystkich z którymi mamy jakiś lepszy kontakt.
-Nieruchomość- wiadomo, ale proszę nie przesadzać.
-Historia- muszą być w niej uwzględnione wszelkie powyższe czynniki, a także jak nabyła swoje umiejętności i jak odkryła moce (opisujemy np. reakcje, pierwsze ich działanie).
-Moce- piszemy tutaj o nadnaturalnej sile naszej postaci (proszę opisać zdolność). Nie przesadzajmy, gdyż MG może być wredny i nie przyjąć lub perfidny i sprawić, że nic nie będzie działać jak nalezy.
-Umiejętności- piszemy tutaj o 5 umiejętnościach (zwykłych, takich których każdy nauczyć się może). Zakładamy, ze na początku umiesz pisać, czytać, znasz angielski i swój język ojczysty. Nie potrafisz poza tym na razie nic (pływanie, sztuki walki, wspinaczka itd.) do momentu aż je dodasz umiejętności (chyba, że zapomnisz, to masz wtedy postać która musi chodzić na piechotę i nie potrafi obronić się przed niczym).
 
Bilbin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-04-2008, 07:35   #2
 
killihno's Avatar
 
Reputacja: 1 killihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodzekillihno jest na bardzo dobrej drodze
Zapowiada się ciekawie, ale troszkę mało rozbudowany (za mało o magii, a także cosik mało broni). No i istnienie Szermierzy jednak średnio pasuje do dzisiejszego świata. Ale poza tym system dosyć dobry.
 
__________________
Zanim przybędziesz na pustynię musisz wykopać dół. Inaczej kopiesz go pół godziny, zjawiają się ludzie, i trzeba kopać kolejne doły. I tak do samego rana. -Kasyno
killihno jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-04-2008, 10:48   #3
 
zbik_zbik's Avatar
 
Reputacja: 1 zbik_zbik ma z czego być dumnyzbik_zbik ma z czego być dumnyzbik_zbik ma z czego być dumnyzbik_zbik ma z czego być dumnyzbik_zbik ma z czego być dumnyzbik_zbik ma z czego być dumnyzbik_zbik ma z czego być dumnyzbik_zbik ma z czego być dumnyzbik_zbik ma z czego być dumnyzbik_zbik ma z czego być dumnyzbik_zbik ma z czego być dumny
Jeśli chodzi o magię to rzeczywiście trochę mało.

A w sprawie broni i szermierzy, taka jest właśnie specyfika wyspy. Brak broni palnej powoduje rozwinięcie na własne potrzeby umiejętności działania z bronią palną.

Tak ja to rozumiem, tylko się zastanawiam jak będzie z walką ewentualną, czy nie przydałyby się cechy i jakaś mechanika do tego.

Będziesz prowadził jakąś sesję w tym systemie?
 
__________________
Dobry dyplomata improwizuje to, co ma powiedzieć,
oraz dokładnie przygotowuje to, co ma przemilczeć.
zbik_zbik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-04-2008, 14:09   #4
 
Bilbin's Avatar
 
Reputacja: 1 Bilbin nie jest za bardzo znany
To taki bardziej kręgosłup, więc sie nie dziwcie, że mało rozbudowane, ale dziękuje za rady, bardzo się przydadzą.

Co do walki, będzie prawdopodobnie system *możliwe, że przerobione D20, chodź sie jeszcze zobaczy*. Na razie robię taki jakby kręgosłup, który będę rozwijał (czyli dodawał kości, mięso itd.). Chcę tylko wiedzieć, co sądzą ewentualni gracze na temat. A brak broni palnej dla większości postaci, ma rozwinąć pomysłowość graczy i okazjonalnie wyrównać szansę z postaciami, które mocy nie mają *mag vs koleś z CKM, będzie raczej ciekawsza*.

Sesje będę prowadził, chodź na razie jeszcze nie. Pierwsza będzie to Storytelling w tym co na razie mam, by mieć zarys co porządnie rozbudowywać i w jaki sposób.
 
Bilbin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:40.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172