Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-04-2008, 12:18   #1
 
adurell's Avatar
 
Reputacja: 1 adurell nie jest za bardzo znany
Wojny Fantasy

Witam,
Już od bardzo dawnastaram się ułożyć grę strategiczną turową RPG, w którą gra się na kartce z użyciem map, kostek itp. Gra ta, wymyślona przeze mnie i kolegę orginalnie nazywała się zameczki, ale przestaliśmy w nią grać ze względu na trudności systemowe. Jeśli ktoś gra w WFB to pewnie wie, co to są Might Empires - Wojny Fantasy są podobne.

Niewiem jednak, jak zabrać się za mechanikę walk, jak ułożyć koszt jednostek względem przycodów z kopalń, ile dać typów zasobów, żeby gra nie zrobiła się zbyt skomplikowana, jakich użyć kości ( chyba k6 ale nie jestem pewien)
jak zrobić rasy..... Ogólnie widziałem już wiele systemów, ale ciągle żaden mi nie pasuje, choć narazie myślę nad czymś a la Advanced wars, a HoMM.
Niewiem też, na jaką skalę toczyć bitwy. Jak widać mój pomysł to narazie tylko..... pomysł, więc czekam na pomoc i podpowiedzi, a może uda mi się kiedyś ułożyć ten system i zagrać w niego!
 
adurell jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-04-2008, 21:56   #2
 
adurell's Avatar
 
Reputacja: 1 adurell nie jest za bardzo znany
No niech ktoś coś napisze

/Proszę nie pisać w celu "podbicia" swojego tematu.
Reg. 7. Pisanie jednego posta pod drugim jest zabronione - należy korzystać z funkcji Edytowania. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy od poprzedniego posta miną co najmniej 24 godziny, a Użytkownik nie pisze w celu "podbijania" swojego tematu. W innych wypadkach posty będą usuwane. Wielokrotne łamanie tego nakazu skutkować będzie warnem.
 
__________________
"Another tricky little gun
Giving solace to the one
That will never see the sunshine "

Ostatnio edytowane przez Milly : 20-04-2008 o 22:11.
adurell jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-04-2008, 21:37   #3
 
MrYasiuPL's Avatar
 
Reputacja: 1 MrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputacjęMrYasiuPL ma wspaniałą reputację
Ale opisz dokładniej mechanikę.
 
MrYasiuPL jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-04-2008, 22:46   #4
 
Michalius's Avatar
 
Reputacja: 1 Michalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodze
Żeby pomóc tworzyć musiałbyś COŚ mieć, inaczej to będzie jedynie wspólne dzieło. Znasz ogólny klimat, ale nie wiesz nawet w jakiej skali toczone będą bitwy? Myślisz o surowcach i jednostkach, ale nie wiesz jakich? Nie wiesz jak będzie wyglądała mechanika walki, statystyki jednostek, jaką kością będzie się rzucało? To może jeszcze raz, dokładnie wyłóż to co masz, bo tutaj widzę pole do popisu dla kogoś tworzącego nowy system, a nie udoskonalanie twojego. Ale nawet żeby zachęcić tych starych wyjadaczy na forum do tworzenia wspólnie nowego systemu trzebaby dać solidniejszą podstawę. Dać coś, i pokazać że ten pomysł to coś więcej niż "będzie bitwa, i będzie świetnie!"

Przykre, ale nawet nie wiedząc wiele o tworzeniu systemów (znaczy tak dokładnie to nic) widzę że w tej formie to nic z tego nie będzie.

A, i nie musisz do każdego swojego posta gdzie indziej, w rekrutacjach w szczególności (ta nowa nie-do-końca rekrutacja z HoMM na przykład) dodawać by zajrzeć do tego tematu, to w podpisie w zupełności wystarcza.
 
__________________
if (Youre_Happy && You_Know_It)
{
Clap_Your_Hands;
}

Ostatnio edytowane przez Michalius : 21-04-2008 o 22:48.
Michalius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-04-2008, 23:17   #5
 
adurell's Avatar
 
Reputacja: 1 adurell nie jest za bardzo znany
Włąśnie o to chodzi, żeby to było coś wspólnego. Od czasu pojawiają się gry RPG, w których trzeba zastosować mechanikę zarządzania, budowania i walki armiami. I o to mi między innymi chodzi, żeby stworzyć taki system. Świat zmienia się na potrzeby gier.

Moim pierwzym pomysłem odnośnie walki było coś takiego:
Istnieją dwa współczynniki - Atak i Obrona. Atakuje się wg następującego wzoru:
(Ilość jednostek x Atak) : Obrona= Ilość zabitych
Tu jednak pojawiał się pewien problem, a raczej pare problemów.
a) Jak działałyby czary| Umiejętności
b) Po zadawaniu obrażeń, często zostawałyby "Zaczęte" potwory, a zapisywanie tego na kartce byłoby dosyć utrudniające gre.
wpadłęm więc na jeszcze inny pomysł.
Każda jednostka ma wyażaną w procentach wartość Odporności i Siły Ataku
Te modyfikują zadane obrażenia, w następujący sposób:
(Liczba % Siły Ataku atakującego - Liczba % Odporności Broniącego) x Atak = ogólna liczba zabitych

P.S Ostatnio zacząłem to wszystko spisywać. Czekam na komentarze i sugestie. Zaznaczam, że w grze wyniki są zaokrąglane w górę, i do gry potrzebny jest kalkulator
 
__________________
"Another tricky little gun
Giving solace to the one
That will never see the sunshine "
adurell jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-04-2008, 02:57   #6
 
Dalakar's Avatar
 
Reputacja: 1 Dalakar wkrótce będzie znanyDalakar wkrótce będzie znanyDalakar wkrótce będzie znanyDalakar wkrótce będzie znanyDalakar wkrótce będzie znanyDalakar wkrótce będzie znanyDalakar wkrótce będzie znanyDalakar wkrótce będzie znanyDalakar wkrótce będzie znanyDalakar wkrótce będzie znanyDalakar wkrótce będzie znany
Tylko że według mnie mechanika batalii powinna być bardziej skomplikowana, a jednocześnie przejrzysta.

Już tłumacze o co chodzi. Powiedzmy że masz jakąś lekką konnicę vs łuczników. Podstawiasz pod to wzór: (Liczba % Siły Ataku atakującego - Liczba % Odporności Broniącego) x Atak = ogólna liczba zabitych – dla łuczników, którzy ostrzeliwują szarżującą na nich jazdę. Niby ok, ale przecież łucznicy mają utrudnione celowanie, ponieważ przeciwnik szybko się porusza. Aby uwzględnić ten fakt należy dodać współczynnik uników. Problem rozwiązany.
Po chwili konnica dopada łuczników. Tu nasuwa się kolejna rzecz. Strzelcy mają różną skuteczność zależnie od odległości od wroga. Należy więc zróżnicować atak na bezpośredni\z małej odległości\z daleka\etc. Kolejna komplikacja.

Jak tak byś dalej analizował zależności to byś musiał zapisać współczynnikami kilkadziesiąt stron (nie przesadzam), a to nie dość że byłoby meczące to jeszcze odstraszałoby potencjalnych MG i Graczy, którzy zechcieliby zagrać w tym systemie.

O wiele lepszym sposobem jest przy poszczególnych jednostkach napisać jakieś premie, np.: do lekkiej konnicy dopisać premię do uniku przed strzałami, czy coś takiego.
Tylko ze aby coś takiego zrobić musisz mieć jednostki, a żeby mieć jednostki musisz mieć realia świata gry. I najlepiej będzie gdybyś się teraz nimi (realiami) zajął.

Na koniec jeszcze Cię przestrzegę że tworzenie autorki wymaga wiele wkładu i wysiłku, a przede wszystkim czasu.

PS.:Myślę że Cie tym postem nie odstraszyłem od tworzenia systemu.
 

Ostatnio edytowane przez Dalakar : 22-04-2008 o 02:59. Powód: Nieczytelna forma tekstu
Dalakar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-04-2008, 12:51   #7
 
adurell's Avatar
 
Reputacja: 1 adurell nie jest za bardzo znany
Co do Konnicy, to będzie ona musiała mieć osobne zasadym które to uwzględnią.

Co do łuczników, to najlepiej byłoby chyba trochę to uprościć.

Chyba macie rację co do realiów. Postaram się napisać coś o świecie, w którym miałaby się toczyć gra
 
__________________
"Another tricky little gun
Giving solace to the one
That will never see the sunshine "
adurell jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-04-2008, 14:58   #8
 
nonickname's Avatar
 
Reputacja: 1 nonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputację
Zobaczcie jak to zrobili inni: BRUTAL 3rd Edition - Big Bad Ball Busting Bloody Battles

Ponadto fajnie by było przeczytać odpowiedzi na tzw. P19.
 
__________________
Arkham Radio
nonickname jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-04-2008, 15:47   #9
 
Kaworu's Avatar
 
Reputacja: 1 Kaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputacjęKaworu ma wspaniałą reputację
Adruellu, z chęcią Ci pomogę tworzyć tą grę.
...Pod warunkiem że powiesz coś o realiach
 
Kaworu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-04-2008, 23:24   #10
 
adurell's Avatar
 
Reputacja: 1 adurell nie jest za bardzo znany
OK. Gra toczy się w świecie, zwanym Testran. Historią zajmę się jutro, a teraz daję krótki opis najważniejszych ras:

Ludzie- Genialni, żyjący krótko humanoidzi. Obecnie nie posiadają jednego wielkiego pańswa całej rasy, lecz żyją w miastach innych, bardziej spójnych ras. Ludzie Błyskawicznie się uczą i są bardzo energiczni, lecz są też chciwi a czasem kłamliwi

Orki- Najeźdźcy, żyjący w plemionach na całym świecie, głównie na południu gdzie klimat jest dla nich najdogodniejszy. Żyją w plemionach, gdzie rządzą nimi szamani – mędrcy, jedne orki które zajmują się nauką, światem a nie tylko walką. Zwykłe orki są dość głupie, lecz po przewodnictwem przebiegłych szamanów stają się strasznie niebezpieczni.

Elfy Leśne- Dzika ,niecywilizowana odnoga elfów, pozostałość po pierwotnym elfim stylu życia. Walczą z zasadzki, i są znane ze swojego sprytu w obranianiu lasu przed najeźdźcami. Choć jest ich mało, to każdy elf jest zabójczym strzelcem i wojownikiem. Leśne elfy są bardzo nieufne i rzadko w ogóle kontaktują się z kimkolwiek z poza swoich domen.

Elfy Wysokie- wymierająca rasa elfów, obecnie bardzo potężna, choć mało liczebna. Zamieszkują zachód kontynentu Nastarni. Jako prawie najstarsza rasa tego świata, elfy te posiadają wybitną wiedzę w prawie wszystkich tematach nauki i sztuki, a lata obrony swych krain uczyniły z nich świetnych wojowników i generałów

Drowy- wysokie elfy, które wierzą, że elfy zabija przesadna niechęć względem czarnej magii i zbyt duża konserwatywność. Uważają, że elfy to naturalni władcy świata i wystarczy tylko że trochę się postarają, a uda im się przejąć należną im władzę. Ciemne elfy to cisi zabójcy i zafascynowani cierpieniem fanatycy. Słyną ze swych szybkich i brutalnych najazdów w celu pozyskania niewolników.

Barbarzyńcy- dzicy ludzie, których przed rozproszeniem po świecie powstrzymały wojownicze tradycje i plemienna budowa społeczeństwa. Barbarzyńcy starają się doskonalić we wszystkim, co robią. W wielu aspektach barbarzyńcy są podobni do orków. W walce są wyjątkowo zabójczy, czym nadrabiają brak machim wojennych i znikome umiejętności magiczne.

Niziołki i Gnomy- Unia tych dwóch ras ma powstrzymać je przed zapomnieniem i wybiciem przez innych. Niziołki to zwinni i szybcy wojownicy, oraz dobrzy rolnicy i łowcy, podczas gdy gnomy to najbardziej technologicznie zaawansowana rasa, produkująca niezwykłe wynalazki, dzięki którym liczą się na świecie

Krasnoludy- żyjący pod ziemią, bardzo konserwatywny lud. Krasnoludy to wzięci wojownicy i dobrzy wynalazcy ( choć daleko im do gnomów). Znani są też ze swej magii runicznej- bezpieczniejszej wersji rzucania zaklęć kosztem swobody ich używania. Obecnie, niechętne innym rasom krasnoludy przezywają kryzys związany z ciągłymi najazdami przeróżnych stworów, pragnących odebać im ich bogactwa

Nieumarli- ożywione przez dziką magię ciała członków przeróżnych ras. W przeciwieństwie do typowych szkieletów lub zombie, ci nieumarci, dowodzeni przez wampiry są liberalnie nastawione do świata, i nie są specjalnie wrogie komukolwiek, przynajmniej dopóki to ktoś im nie grozi

Potwory- Podczas Burzy Many(patrz historia) w niektórych miejscach na świecie pomniki przyrody zamieniły się w żywe, potężne istoty, które przemieniały żyjące stworzenia wokół nich, nadając im wyższą inteligencję. Te byty, znane jako monolity stworzyły własne domeny i armie, uzupełniając swe armie o takie stworzenia jak leszy, wywerny, żmije, chimery czy harpie.

Zakon Kryształu - ugrupowanie wielu ras, o potędze dużego państwa, walczące dla idei pokoju pod przywództwem Wielkiego Mistrza Zakonu. Zakon jest dosyć agresywny względem innych, przez co ma raczej niewiele sojuszników. Nadrabia to jednak potężną armią, której słusznie obawiają się władcy innych państw.

Kethalia – to państwo , położone na wyspach w samym środku wielkiego oceanu, jest zamieszkiwane głównie przez istoty zwane Mandami – jest to druga rasa ( oprócz potworów) powstała podczas wybuchu many. Przypominaja oni ludzi, lecz widać w nich ślady naznaczenia przez magię – niebieski kolor skóry, oraz kamień szlachetny zatopiony w czole. Mandowie są naturalnie magiczni i większość z nich otrzymuje chociaż podstawowe wykształcenie magiczne. Ze względu na mutagenne i osłabiające umysł działanie magii, społeczeństwa Madów ćwiczą ciała i umysły do zadziwiającego stanu kontynęcie
 
__________________
"Another tricky little gun
Giving solace to the one
That will never see the sunshine "
adurell jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:27.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172