Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25-04-2008, 09:55   #1
 
Marax's Avatar
 
Reputacja: 1 Marax nie jest za bardzo znany
Exclamation System powiazanego rozwoju <- mechanika

Mam poważne pytanie dal was wszystkich. Dłubie sobie rekreacyjnie nad własnym systemem w którym atrybuty są powiązane z umiejętnościami nie tylko w trakcie rozrywki ale także jak chodzi o dźwiganie danego współczynnika. Brak jakiś pkt wolnych, exp za zabijanie potworów, lv postaci. Współczynniki rosną bo jię ich używa a nie bo się na nie wydało jakieś tam uzbierane punkty.
Np.
używając walki ostrzami (jedna z umiejętności ofensywnych) za udane ataki otrzymujesz pkt. doświadczenia do tej umiejętności i po uzbieraniu danej liczby jej poziom wzrasta. Umiejętność ta jest powiązana z atrybutem siła który również jest używany w trakcie tej czynności więc i on otrzymuje exp.
 
Marax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-04-2008, 10:05   #2
Banned
 
Reputacja: 1 Arango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodze
No, a gdzie to owo "poważne pytanie", jeśli można spytać ? Ja tu widzę same stwierdzenia.
 
Arango jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-04-2008, 21:08   #3
 
Yelonek's Avatar
 
Reputacja: 1 Yelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłość
W sensie jak to rozwiązać?
Rubryczka exp pod każdą cechą. Za każde udane użycie cechy +exp. Osiągnięcie danego poziomu expa +cechy o niewielką liczbę.
Przynajmniej ja to tak rozwiązałem, gdy wkurzało mnie rozwijanie otwierania zamków po wrzuceniu 2 granatów do pokoju z 30 osobami.
 
__________________
I Don't Care If Your World Is Ending Today
'Cause I Wasn't Invited To It Anyway
Yelonek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-04-2008, 13:26   #4
 
kaellion's Avatar
 
Reputacja: 1 kaellion nie jest za bardzo znany
W Zew Cthulhu jest rozwijanie um. poprzez używanie ich. Po wykonaniu testu umiejętności który jest ważny dla przygody można sobie przed umiejętnością postawić znaczek. Po sesji gracz rzuca na umiejętność, jeśli wypadnie więcej może rozwinąć umiejętność.

W Burning Wheel czy Burning Empires testy mają trzy przedziały trudności, każdy test pozwala na zakreślenie jednego kółka przy umiejętności lub cesze. Po osiągnięciu wymaganych ilości testów, daną cechę lub umiejętność można podwyższyć (nawet w trakcie gry).
 
__________________
----
Pozdrawiam
Se'Bastian vel Kaellion
kaellion jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-04-2008, 02:11   #5
 
Betterman's Avatar
 
Reputacja: 1 Betterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnie
Hm. Jest prosty, choć niezbyt mechaniczny sposób. Chodzi o ograniczenie, albo i zlikwidowanie punktów doświadczenia. Mistrz wskazuje, które umiejętności/atrybuty mają wzrosnąć (lub zmaleć). Gracz ma wpływ na rozwój postaci podczas gry, poprzez swoją grę właśnie. Może to trochę arbitralne, ale przecież punkty i tak przydziela mistrz.
 
Betterman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-04-2008, 21:38   #6
 
Marax's Avatar
 
Reputacja: 1 Marax nie jest za bardzo znany
Nie jestem zbytnio za tym aby to mistrz tak od siebie decydował czy, co i kiedy komu wzrośnie . Nie jest to zbytnio sprawiedliwy i obiektywny system wobec graczy. Jestem temu zdecydowanie przeciwny. Może i dzięki temu rozgrywka jest szybsza ale jednak mówię NIE.
 
Marax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-05-2008, 01:04   #7
 
Betterman's Avatar
 
Reputacja: 1 Betterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnieBetterman jest jak niezastąpione światło przewodnie
Z całą pewnością nie będę Cię zmuszał, he he. Tylko niezbyt wyobrażam sobie sesję bez szczątkowego chociaż zaufania do mistrza. Jeżeli zechce być niesprawiedliwy, to znajdzie tysiące okazji i sposobów. Choć pewnie rzeczywiście najbardziej obiektywne jest przeliczanie punkcików, znaczków i czego tam jeszcze. Czy sprawiedliwe, to inna kwestia.

Powodzenia w pracy.
 
Betterman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-05-2008, 14:30   #8
 
Marax's Avatar
 
Reputacja: 1 Marax nie jest za bardzo znany
Nie no, spoko. zaufanie ważne jest ale wprowadzenie obiektywnego sytemu moim aby zdaniem powinno pomóc. Opisanie wszystkiego nie jest możliwe bo gracze zawsze sami coś wymyślą i co wtedy bym zrobił?? Zabronił im bo nie mam tego przewidziane? Nie. Wtedy właśnie gracze muszą zaufa MG że dobierze odpowiedni ST testu i dopasowaną ilość exp w nagrodę.
 
Marax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-05-2008, 13:23   #9
 
Calis's Avatar
 
Reputacja: 1 Calis nie jest za bardzo znany
To mój pierwszy post na tym forum - witam wszystkich!

Jeżeli chodzi o rozwój postaci, to bardzo ciekawy pomysł (choć momentami komplikujący rozgrywkę) znaleźć można w systemie Artesia. Istnieją tam Arkana, oparte na kartach Tarota. Każde zawiera pewne sugestie co do sytuacji, w których przyznaje się Punkty Doświadczenia. Spełniając dane warunki otrzymuje się punkty, które potem przeznacza się na zwiększenie wartości cech, umiejętności itp. (standard). Całość jest jednak o tyle ciekawa, że każde Arkanum pozwala na wydanie punktów tylko na niektóre z mechanicznych aspektów bohatera.

Recenzję systemu wraz ze skrótowym przedstawieniem wspomnianego przeze mnie systemu rozwoju postaci znaleźć można w Gwiezdnym Piracie (nr 20), dostępnym jako darmowy .pdf do ściągnięcia.

Pozdrawiam,
Calis
 
Calis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:47.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172