|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
30-06-2008, 14:33 | #1 |
Reputacja: 1 | Zróbmy sobie świat Ostatnimi czasy daje się zauważyć, potęgę jak i sławę sesji autorskich, no Bo któż by nie chciał popatrzeć jak grupka graczy toczy bitwy i zmaga się ze swymi decyzjami, jak zmienia bieg „tej rzeki”. Niestety, wiele z tych „rzek” dość szybko wysycha, i wtedy zawiedziony autor świata pyta się sam siebie: „ (Leo) Why?” Odpowiedź jest prosta, często przyczyną jest niedopracowanie, to świata, to może kuleje mechanika. Ale w tym temacie nie będziemy się zajmować tymi sprawami. Postanowiłem otworzyć ten temat, aby pomóc wam, kiedy na drodze waszej pracy stanie przeszkoda, często nie do przejścia. A więc zaczynajmy, aby otrzymać pomoc, piszecie w tym temacie post, a w nim zamieszczacie wasze problemy, a pod koniec wpisujecie coś takiego ( przykład ) Potrzebna pomoc – historia – pomoc poszukiwana A gdy już takowy pomocnik zechce poświęcić swój czas dla was, poprawiacie post w ten sposób: Potrzebna pomoc – historia – (nick forumowicza) To tyle, mam nadzieje że temat będzie żył Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez fleischman : 30-06-2008 o 15:10. |
30-06-2008, 16:59 | #2 |
Reputacja: 1 | DO takich rzeczy lepiej nowy dział zrobić bo w temacie szybko zrobi się bajzel Aktualnie nie mam problemów, jak będę miał, to będę pytał.
__________________ Nie ma to jak dobra książka, odpowiednie światło, śnieg za oknem, ciepły koc i lampka porządnego wina. Jeżeli chcesz się skontaktować, pisz na mail lub gg: 13085699 |
30-06-2008, 18:31 | #3 |
Reputacja: 1 | Bardzo ładna inicjatywa. Na razie tylko jedna uwaga - świat a mechanika. Wymyślanie mechaniki nie mieści się moim zdaniem w tworzeniu świata. Owszem powinny być zgrane, ale mechanika nie jest elementem świata jako takim. Mechanika to... hm, hm... interface taki. |
30-06-2008, 23:50 | #4 |
Reputacja: 1 | Mechanika jednak się łączy jako-tako ze światem, choć masz rację, nieznacznie, ale tu chodzi o pomoc ogólną, a więc koniec off-topa, czekamy na wołanie biednych duszyczek PS. Jeden będzie miał kłopoty z lokacjami lub misjami, drugi nie będzie wiedział czy wilkołak ma mieć 15 czy 20 siły, a ile ataku, różnie bywa. Ostatnio edytowane przez Rainrir : 01-07-2008 o 10:49. |
01-07-2008, 07:19 | #5 |
Reputacja: 1 | A ja się was pytam, czy pomysł na losowanie atrybutów (siła, zręczność itd.) dla stworów to udany pomysł? Wiadomo, że przy najsilniejszych nie wyrzucimy 1 czy 5, tylko więcej, ale zróżnicowałoby to trochę walki. Albo co myślicie o punktach akcji, które wydajemy podczas różnych zdarzeń na szybkie reakcje, ruch, atak, czarowanie, uniki?
__________________ Nie ma to jak dobra książka, odpowiednie światło, śnieg za oknem, ciepły koc i lampka porządnego wina. Jeżeli chcesz się skontaktować, pisz na mail lub gg: 13085699 |
01-07-2008, 10:48 | #6 |
Reputacja: 1 | A więc tak: 1. Losowanie atrybutów jest dobrym rozwiązaniem, choć troszke inaczej ja bym to widział. Bo dlaczego takich 20 orków ma mieć równo po 20 siły, dlaczego jeden nie może mieć 18 a inny 24, kosztem mniejszej zwinności, albo zwiększonej liczby pkt. doświadczenia, tylko u niego? 2.Szczerze, nie wiem, czy już gdzieś nie widziałem takich punktów akcji, chyba ich ilość wylicza się dzięki poziomowi Iniciatywy, ( do siły i innych głównych statystyk zostaje dodana iniciatywa, ona też pokazuje, czy nasz bohater może zaatakować pierwszy orka, gdy ma jej więcej ) pomysł dobry, i może urozmaicić grę. |
01-07-2008, 11:31 | #7 |
Reputacja: 1 | Zaprezentuję kawałek mojego systemu: Link: Statystyki.odt - For my team. Don't touch it! - BADONGO Wielkość: 25 KB Format: OpenOffice Writer To kawałek z systemu. Tabelka z atrybutami od 1 do 20, to losowanie atrybutów dla ras, które będą dla bohaterów. Są tam też opisy atrybutów i pytam się, co o tym myślicie? A oto rasy, gdyż tam nie piszą (tylko ich numerki): 1. Ludzie 2. Terranie 3. Leśne Elfy 4. Mroczne Elfy 5. Krwawe Elfy 6. Krasnoludy Żelaznej Pięści 7. Krasnoludy Kuźni Baleara 8. Gnomy 9. Skrzaty 10. Trolle 11. Orki 12. Ogry 13. Jaszczuraki (tu nazwa do zmiany) 14. Wilkołaki (chyba mam udany pomysł na nie) 15. Wampiry (takie które znamy, ale jest nowość w nich) 16. Nieumarły <dowolna rasa> (tu trochę dużo będzie opisu) 17. Opętany (swoisty demon) 18. Elementalista 19. Ent 20. Centaur W poprzedniej wersji miałem ras do kontroli blisko 40 Był Dopperganger, Harpia, Driada, Minotaur i różne mieszanki orków z trollami, ludźmi i ogrami ale zrezygnowałem z mieszanek :P I jak? Przynajmniej widać, że coś robię
__________________ Nie ma to jak dobra książka, odpowiednie światło, śnieg za oknem, ciepły koc i lampka porządnego wina. Jeżeli chcesz się skontaktować, pisz na mail lub gg: 13085699 |
01-07-2008, 12:45 | #8 |
Reputacja: 1 | Nie wiem dlaczego, ale nie mogę ściągnąć tych statystyk z tamtej stronki, może umieść je na innych serwerach. Co do punktu 13-go, nazwa faktycznie jest kiepska, może nawij tą rasę Jaszczuroludzie, nawet Jaszczury albo Replitoni, czy jakoś tak. A wilkołaki? Wydawało mi się że jest kilka rodzajów likantropi, jak Kotołaki i Niedźwiedziołaki. Jak napisałeś, Wampiry takie, jakie znamy. Zapewne panuje jakaś hierarchia wśród nich, czy nie? |
01-07-2008, 16:42 | #9 |
Reputacja: 1 |
__________________ Nie ma to jak dobra książka, odpowiednie światło, śnieg za oknem, ciepły koc i lampka porządnego wina. Jeżeli chcesz się skontaktować, pisz na mail lub gg: 13085699 |
01-07-2008, 17:30 | #10 | |
Reputacja: 1 | Hm... tak wogóle to ja też mam pewną sprawę. Mam do swojego świata opisy kilku ras i nacji ale dużo z nich mam narazie w głowie. I tu pojawia się problem, opisywać rasy ciągłym tekstem czy może według schematu w stylu: Cytat:
| |