Warhammer 40 000 Od kilku miesięcy pracuję nad stworzeniem rpg w świecie Warhammera 40 000. Pierwsze dwa miesiące spędziłem na uzupełnieniu wiedzy na temat świata (interesuję się czterdziestką od 4 lat). Teraz zacząłem tworzyć podręcznik dla graczy. Po pierwsze mechanika opierałaby się mniej więcej na warhammerze fantasy (ale mniej więcej trochę zmian by było). Stworzyłem karty postaci dziś i chciałbym abyście ocenili moją pracę: http://horus-heresy.yoyo.pl/kartypostaci.rar Teraz mam problem jakie klasy udostępnić graczom. Moje propozycje to: Gwardzista Imperialny , Klery , Psionik i Astropata. Można też dodać jakiegoś Bandyte/Pirata. |
Karty Postaci ładne z wyglądu, przez to cieniowanie od czerni do bieli w kartonikach na pierwszej stronie, jednak zdecydowanie niepraktyczne, przez duże N. Dlaczego? Bo przy drukowaniu zrzera taka karta mnóstwo tuszu, a i po takiej natuszowanej kartce nie pisze się tak dobrze ołówkiem jak po KP z białym tłem. Ogólnie strasznie dużo tabelek i tytułów, więc podejrzewam że system jest naprawdę skomplikowany, nawet bardziej niż DnD (tam KP ma 2 strony, a Twoja aż 4). Mnie osobiście by to odpychało. Maksymalnie skomplikowane systemy grania są dobre do cRPG, ale do grania z kumplami jest to (tak jak wyżej) niepraktyczne. Bo kto będzie pełnił rolę komputera pamiętającego o wszystkich rzutach, statystykach i zasadach? MG? Gdybym miał być takim MG, który ma setki zasad i reguł pamiętać to bym się chyba popłakał :D Mógłbyś też opisać pokrótce te klasy, na przykład nie mam pojęcia czym jest astropata czy klery, a i pojęcia psionika możemy mieć różne. Pozdrawiam Gettor |
Ty to nie bez sesnsu skoro jest już Dark Heresy czy jak mu tam? To jakby tworzyć autorski system D&D nie zwracając uwagi na to że D&D już jest. Swoją drogą ładne tabelki. ;] |
Yasiu, poprawka: To tak jakby robić DnD w świecie Gwiezdnych Wojen opierając się na systemie DnD. Robiąc hybrydę dwóch rzeczy, na jakie składa się najczęściej system - czyli świat i mechanika, też może powstać coś nowego i ciekawego. Jednak fakt zostanie faktem że nie jest to już w pełni autorski system. |
Po cholerę robić RPGa w świecie WH40K skoro jeden już jest, drugi wychodzi w wakacje a trzeci za rok? |
Macharius ma rację. Ludzie prędzej wybiorą jeden z oficjalnych trzech RPG niż jakiś tam autorski system (bez urazy). Jeśli twórca ma zapał, to lepiej skierować go nie w stronę tworzenia erpegów które już są. Lepiej zrobić adaptację systemu który jeszcze papierowego RPG nie posiada (np. Mass Effect) lub zrobić modyfikację do Dark Heresy. |
Poza tymi trzema już są dwa (albo trzy) fanowskie systemy w tym świecie. Więc twoja praca jest kompletnie bez sensu, próbujesz zrobić coś co już wiele razy zrobiono. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:35. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0