lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   Jak stworzyć własny system? (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/7132-jak-stworzyc-wlasny-system.html)

Solfelin 18-04-2009 12:43

To ciekawy pomysł, myślę jednak, że żeby coś takiego wykonać, musiałbyś sporo znać się na technologii i technice.

Dopiero wtedy można byłoby wykorzystywać pomysły o niestworzonych wynalazkach, rozwiniętych technologiach będących obecnie nierozwiniętymi, itp.

Wtedy wiedziałbyś, co jest, a czego nie ma, na tej podstawie może powstać spoooooro nowych pomysłów lub przedstawień marzeń człowieka o techewolucji.

Komtur 18-04-2009 13:50

Taka gra rzeczywiście byłaby wymagająca, chociaż pewne problemy można by uprościć np. napęd statku kosmicznego, nie trzeba wiedzieć jak działa wystarczy odpowiednia umiejętność obsługi i naprawy. Przykład na wątek fabularny: Statek kosmiczny w wyniku zderzenia z asteroidą ma uszkodzony silnik. Technik spec od napędów testuje umiejętność i stwierdza (informacja od mistrza gry), że naprawa napędu wymaga wyjścia ekipy naprawczej na zewnątrz statku. I tutaj mogą zacząć się problemy takie jak wirujące ostre jak brzytwa odłamki asteroidy, naćpany/szalony technik BN, awaria sprzętu i porażenie prądem członka ekipy.

Rusty 18-04-2009 14:57

Sam swego czasu zabrałem się za tworzenie takiego świata. Choć akurat w moim przypadku pojawiły się pierwsze kontakty z rasami obcych. Bynajmniej nie zielonymi ludzikami, albo niesamowicie zaawansowaną cywilizacją. Raczej coś pokroju zwierząt, insektów. Niekoniecznie inteligentnych. No ale to był akurat wyłącznie epizod.

Szkoda, że niespecjalnie jest w czym przebierać, jeśli o ten gatunek chodzi. Choć przyznam się szczerze, że zupełnie się temu nie dziwie. Tworzenie futurystycznego świata wymaga specyficznego połączenia wyobraźni i wiedzy naukowej. Nikt w końcu nie prosi byśmy tworzyli tam rzeczywiste i kompletne teorie. Mimo wszystko jednak trzeba wymyślić coś, co przy okazji będzie miało oparcie w wiedzy naukowej. Inaczej gdzieś zniknie nam S. ;)

Dlatego łatwiej tworzyć światy fantasy. Nikt bowiem nie musi tłumaczyć nam jak przeładować miecz albo co zrobić kiedy zepsuje się koń. No i w gruncie rzeczy to mamy jakieś tam oparcie na podstawie średniowiecza, antyku. Wiadomo rycerze, szlachta, wojny, broń biała. Wyprzedzając nasze czasy, natrafiamy na czarną dziurę. Budujemy absolutnie wszystko, cegła po cegle. Nie ma już do opisania kilku państw/kontynentów, a kilka planet. Musimy się też zastanowić nad jakimś sensownym rozwiązaniem, ewentualnie dalszym rozwojem obecnie znanych nam problemów tudzież niewiadomych (o ile oczywiście u nas się pojawiają, choć kilka znajdzie się na pewno). Głód, zanieczyszczenie, terroryzm, coraz groźniejsze choroby, czy nawet pokierować w jakiś sposób rozwojem technologii, medycyny. Wybiegając naprawdę daleko w przyszłość pojawia się również ewolucja. Brońcie Was wszyscy z góry, by nie objawiła się tylko pod postacią zdolności psychicznych (podobne stanowisko w przypadku zmiany rasy ludzkiej w bandę X-Menów). W teorii przeszkód znaleźć można jeszcze bardzo, bardzo wiele. Więc i pisać o wszystkich nie zamierzam.

Pojawia się też dość poważny problem jeśli o techniczną stronę tworzenia chodzi. Mianowicie za duża szczegółowość. No przynajmniej ja na to cierpię. Muszę gryźć się w język kiedy nachodzi mnie ochota rysowania schematu funkcjonowania jakiegoś silnika czy innej broni laserowej. Tym trudniej trzymać się mechaniki. Kiedy bowiem wyobrażamy sobie chociażby taką skrzynkę z narzędziami jakiegoś inżyniera. Natrafiamy na ścianę z napisem "co też powinno się w niej znaleźć". Co oczywiste nie wystarczy wypisać zawartości domowego asortymentu. Ruszam więc w stronę storytellingu i ponownie łamię sobie głowę, bo nie wiem czy to przypadkiem nie nazbyt ogólne.

W sumie chyba stąd też bierze się taka niechęć do tych klimatów. Widziałem jak już nawet w Neuroshimie ludzie wariowali kiedy zmuszeni byli liczyć ilość naboi albo tabletek. No a strzały do łuku to i samodzielnie możemy wykonać.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:37.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172