|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
|
15-09-2009, 00:20 | #1 |
Reputacja: 1 | Korpergeist: Mrok Magia Maszyna [steampunk/dark fantasy + postapokaliptyka] Korpergeist Mrok Magia Maszyna [steampunk/dark fantasy + postapokaliptyka] Świat gry Korpergeist stanowi oryginalne i spójne połączenie zadziwiającej techniki parowe i ogólnie klimatu steampunkowego z klasycznym wydaniem konwencji dark fantasy. Dochodzi do tego wiele elementów ubarwiających całość w postapokaliptyczne smaczki. Choć takie określenie tego systemu i tak nie odda w pełni jego unikalnego klimatu i świata. Tutaj para, proch, miecz oraz magia spotykają się na powojennych Pustkowiach, wielkich miastach, Dzikich Ziemiach, przydrożnych karczmach, czy na Dzikim Wschodzie. Na kontynencie 20 lat temu skończyła się Wielka Wojna, ten konflikt odmienił całkowicie znany świat. Najeźdźcami były elfy – przybysze z przyszłości, deponujące potężną technologią stanowiącą połączenie magii i inżynierii. Ich piekielne machiny, mordercze bomby i straszliwy gaz bojowy w ciągu 40 dni zmieniły połowę kontynentu w Pustkowia oraz Krainę Umarłych – ziemie pogrążone straszliwą zarazą. Prócz tych krain istnieje wiele innych ciekawych krajów tętniących życiem. Rozległe państwa reptilonów na południu i zachodzie szczycą się dawną potęgą i egzotyczną kulturą, ale jednocześnie borykają się z wieloma problemami. Respublika Lenhorska – rzeczpospolita szlachetnych półorków stanowi ostoję pijaństwa, awanturnictwa, fantazji oraz honoru we wschodniej części starego świata. Zaraz za tym dziwnym krajem rozciągają się surowe Dzikie Ziemie pełne barbarzyńców i nie tylko. Za nimi ostoją cywilizacji są jeszcze kolonie. Stara Kolonia jest ojczyzna kowbojów, wolności i rewolwerowców, a Nowa Kolonia to miejsce nieustannych starć cywilizacji zachodzi z egzotycznymi i dzikimi plemionami tubylców. Należałoby do tego wszystkie dodać mnogość ras: cywilizowanych (choć nielicznych) goblinów, krasnoludów, gnomów, wiele odmian elfów, półorków i w końcu ludzi. Mnogość nacji i organizacji, takich jak Nordowie, krasnoludzkie klany, zakony i rzesze chaośników, a także różnorodność organizacji i kultów religijnych – zarówno klasycznych bogów ze starego panteonu, jak i dziesiątki nowych, większych i mniejszych bożków. Na koniec tylko parę słów o samych Korpergeistach. Są to złośliwe demony, pracujące najpewniej dla szarych elfów (tych samych, którzy próbowali 20 lat temu najechać kontynent zbrojnie, lecz im się to nie udało), które opętują różnych ludzi w celach znanych tylko ich mocodawcom. Jednak opętują oni tylko pewne typy osób i to nie jeden raz, a cyklicznie. Samo opętanie jest bardzo sprytne, ofiara zachowuje się na pozór normalnie, jednak musi wykonać zadanie zlecone jej przez demona. Po porażce lub sukcesie delikwent po prostu traci przytomność i budzi się z dziurą w pamięci.�- Zadania są różne, lecz najczęściej niezbyt dobre i uczciwe – w końcu za wszystkim stoją szare elfy. Wszyscy Bohaterowie Graczy są opętanymi, czyli od czasu do czasu dostają zadania od Korpergeistów. Najczęściej nie całość kompanii dostaje zadanie w jednym czasie, dlatego wśród drużynników panuje stała podejrzliwość, a opętani muszą wykazać się sprytem, by nie zwrócić uwagi kompanów. Dlatego też trzymają się razem – by się nawzajem pilnować, aby nie zrobić nic, czego mogliby żałować i nie przykładać się do elfickiego planu, a także chcą wspólnie próbować rozwikłać zagadkę samych opętań. Nie da się w tych paru zdaniach ująć całości bogactwa tej gry, dlatego mam nadzieję, że tym opisem zachęciłem Cię do przeczytania przynajmniej Wprowadzenia, który znajdziesz w podręczniku. Korpergeist to 195 stronicowy podręcznik pełen ilustracji, o bardzo bogatym i rozbudowanym opisie świata, a także innowacyjnej i bardzo nietypowej mechanice (ciekawy sposób tworzenia postaci, taktyczny i trochę „pokerowy” system walki, „tarczowy” system strzelania i „zręcznoścowo-bilardowa” metoda rzucania zaklęć – lecz jednocześnie zostały podane uproszone wersje mechaniki dla bardziej konserwatywnych graczy). Barwny świat i ciekawa mechanika, uzupełnione o nowatorski element samego prowadzenia rozgrywki – motyw z opętaniami przez Korpergeisty, czyni z tej gry pozycje na tyle ciekawą na rynku polskich autorek, że warto, abyś to sprawdził. Zresztą sam fakt, że jest to kompletny, bogato ilustrowany, polski system autorski sprawia, że jako fan RPG nie powinieneś przejść obok niego obojętnie! Korpergeist.pdf Ściągnij! Obowiązkowo zajrzyj na forum gry (wkrótce pełna strona) – podziel się swoimi uwagami, opinią, okaż wsparcie lub pogardę – wedle woli! www.Korpergeist.prv.pl Możesz też skontaktować się bezpośrednio ze mną (autorem): spawnn(małpiatka)wp.pl gg: 1844130 Dziękuję za poświęcony czas i uwagę oraz pozdrawiam, Dariusz „Spawnn” Siwek - autor Ostatnio edytowane przez spawnn : 21-11-2009 o 12:38. |
07-11-2009, 10:48 | #2 |
Reputacja: 1 | Rzeczywiście, wygląda ciekawie. Ściągne sobie i go przeczytam, wtedy będe wiedział, ale zaintrygował mnie.
__________________ Wenn ich Träne dein Herz und wenn es raubt dir den Kopf Ich sehe dich deine Seele fliegen? |
09-11-2009, 19:41 | #3 |
Reputacja: 1 | Przejrzałem podręcznik, ładnie napisany i dobre ilustracje
__________________ Prosze bardzo, Penny, i tak nie potrzebuję linka |
14-11-2009, 08:42 | #4 |
Reputacja: 1 | Dzięki Wam za miłe słowa Czekam na konkretniejsze uwagi, gdy już zapoznacie się z moją pracą P.S. Jakby co wyszła już wersja 1.11 podręcznika (7 listopada) - jest to wersja po korekcie i innych drobnych poprawkach. Link do ściągniecia ten sam, co podałem na początku w pierwszym poście tematu. Na koniec trzymajcie jeszcze linka do miejsca, gdzie są zgromadzone różne dodatki do gry, jakie dotychczas zamieściłem w internecie: http://www.korpergeist.prv.pl - Garść dodatków |
16-11-2009, 18:05 | #5 |
Reputacja: 1 | Najlepsze są dodatki Często wchodzę do stronic podstawki tylko by zobaczyć kartę(która jest bardzo ładnie wykonana!) i tabelki. Podoba mi się nieskomplikowana mechanika(testów zwyłych). Co do biegania, powinno się móc biec przez ilość rund równej umiejętności Atletyka lub cesze Krzepa, ale udany test na Siłę Woli(bez kości szczęścia!) zwiększa tą ilość o 1(oczywiście gdy się udadzą oba testy!).
__________________ Prosze bardzo, Penny, i tak nie potrzebuję linka |
21-11-2009, 12:37 | #6 |
Reputacja: 1 | Dzięki za słowa uznania refi Tak po prawdzie te bieganie trochę po macoszemu potraktowałem, bez głębszego zastanawiania, po prostu by było. Faktycznie twoja propozycja wydaje się być logiczniejsza, może bez nowej umiejętności, ale właśnie na podstawie Krzepy (choć i pomysł z Atletyką nie byłby głupi). Jak ędę pracował nad kolejnymi poprawkami książki, to poprawię tą kwestie (o ile nie zapomnę :P). Dzięki. |
12-12-2009, 15:07 | #7 |
Reputacja: 1 | Nowa wersja 1.12 - FINALNA! [aktualizacja tematu] Nowa wersja 1.12 - FINALNA! Witam! Mimo wszystko korekta do wersji 1.11 była dość pośpieszna i nie ustrzegła się uchybień. Dlatego przeprowadziłem kolejną, już dokładniej. Na 90% jest to finalna wersja pierwszej edycji gry. Prócz błędów technicznych wprowadziłem parę drobnych poprawek w treści. Zachęcam do ściągania, czytania i recenzowania! Link się nie zmienił: 4shared.com - partage de documents - télécharger Korpergeist.pdf Oraz wersja do druku: 4shared.com - partage de documents - télécharger Korpergeist-DRUK.pdf Pozdrawiam! |