Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-10-2009, 19:55   #1
 
refi's Avatar
 
Reputacja: 1 refi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłośćrefi ma wspaniałą przyszłość
2Dice mechanika do RPG

Chciałbym wam zaprezentować moją mechanikę(w trakcie tworzenia).

KOŚĆI
System używa podstawowo 2 kości: d12 i d20.
Można skorzystać z d8(kość szczęścia, o czym więcej dalej i tutaj, na moim forum).
Do zadawania obrażeń najlepsza będzie d4(np. aby zadać 0-3 obr rzut to d4-1).
Warto mieć d%(dwie d10) do losowania cech w przedmiotach.
Kości opiszę dokładniej w poszczególnych zasadach.


PODSTAWOWY TEST:
Podstawowy test potrzebuje 2 kości(można zmodyfikować zasady):
-d12
-d20
Za dokładną wartość(max) dostaje się 2 sukcesy
Za mniej niż max dostaje się 1 sukces
Aby zdać test trzeba mieć co najmniej 2 sukcesy

Przykład: Otwieranie zamka
Udane
Złodziej ma 5 poziom zręczności i 3 poziom Zabezpieczeń. Zamek jest na poziomie Prosty(+2 do max oczek na kości umiejętności i +5 do max oczek na kości cechy), czyli:
d20 =max. 10(5+5)=> 3 TEST ZDANY[1 sukces za mniej niż max. wartość]
d12 =max. 5(3+2) = > 4 TEST ZDANY[1 sukces za mniej niż max. wartość]
Razem 2 sukcesy(tyle ile potrzeba)
Obydwa testy zdane, zamek otwarty.

Porażka
Nieudane otwarcie, test czy wytrych został złamany:
Złodziej ma 3 percepcji
d20 =max. 8(3+5)=>2 UDANE
Wytrych nie jest złamany, lecz trzeba od nowa rozpocząć otwieranie.

Na razie tyle stworzyłem, więcej będzie na
refisite.dbv.pl
 

Ostatnio edytowane przez refi : 13-10-2009 o 19:57. Powód: bo tak
refi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-10-2009, 23:26   #2
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Pomysł z osobnym testem na cechę i umiejętność jest ciekawy, ale z podanego przez Ciebie przykładu widzę, że zbytnio to skomplikowane. Każdy poziom trudności musi mieć dwa modyfikatory: do cechy i umiejętności. Już lepiej to znormalizować i rzucać np. dwoma dwudziestkami. Przy okazji nie wiem, czy nie lepiej uznać, że jedynka oznacza dwa sukcesy. Po prostu pamiętasz, że im mniej tym lepiej i nie musisz się zastanawaić, czy miało być 10, czy 11. Choć możliwe, że nawyki z Neuroshimy dają o sobie znać (z Warhammera nawyków nie nabyłem), bo w sumie zapamiętanie stopnia trudności (nazwa max jest trochę myląca) nie powinno być kłopotem.
Plus w tym co napisałeś nie podoba mi się test na złamanie wytrycha. Owszem, to MG decyduje kiedy należy rzucać, ale moim zdaniem co za dużo to niezdrowo. Dojdzie do tego, że w przypadku złamania wytrycha rzucasz, czy udało Ci się go wyciągnąć, jeśli tak, czy nie narobił hałasu przy spadaniu na ziemię itd. Wydaje mi się, że lepiej wymyślić coś takiego jak krytyczne niepowodzenie (0 sukcesów i brakuje na obu kostkach po min. 3, albo na którejś dwudziestka, albo cokolwiek podobnego) i uznać, że w przypadku otwierania zamka kończy się to złamaniem wytrycha, w przypadku ataku np. upuszczeniem broni etc. Wtedy potrzebujesz tylko jednego testu, więc jest prościej i szybciej.
A, przy okazji rozpisz dokładniej jak się liczy owo max., bo za pierwszym razem jak czytałem, to nie załapałem.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:41.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172