26-01-2010, 16:26 | #1 |
Reputacja: 1 | Utheria RPG Witam. Chciałbym przedstawić mój autorski system RPG, na razie bez opisanego ekwipunku (mam osobno w excelu, muszę popoprawiać i spisać do worda) świata czy bestiariusza. Miło by było przeczytać parę zdań sensownej krytyki (również tej pozytywnej, o ile zasługuję). System jest minimalnie oparty o mechanikę Q10, cała reszta pochodzi z mojego chaotycznego umysłu. Obecnie w toku jest piąta kampania na podstawie tego systemu i mimo kilku możliwych przegięć (i po wykluczeniu jednego z systemów czarów, z którym przesadziłem dość mocno) myślę, że się sprawdza. Link do pobrania: Download Utheria RPG.pdf from Sendspace.com - send big files the easy way |
26-01-2010, 21:25 | #2 |
Reputacja: 1 | Pytanie... To co tam jest? Bez strony fabularnej (chyba, że jest coś, mimo braku świata, ekwipunku i bestiariusza), ale z kolei oparty na Q10, czyli nie jest to autorska mechanika... Jakbyś mógł to rozwinąć i napisać coś więcej, żebym wiedział co mam ściągać, byłbym wdzięczny
__________________ Et tant pis si on me dit que c'est de la folie - a partir d'aujourd'hui, je veux une autre vie! Et tant pis si on me dit que c'est une hérésie - pour moi, la vraie vie, c'est celle que l'on choisit! |
26-01-2010, 21:28 | #3 |
Reputacja: 1 | Wprowadzenie do Q10, cechy, rzuty itd. Potem są opisane umiejętności, zalety, wady, system czarów, rasy, system klas, walka i parę innych czynności (jak np. tresura itp.). Całość się mieści na 60 stronach. Od strony fabularnej są opisy klas, ras i troszeczkę bóstw (świat również autorski, fantasy, w trakcie opracowywania). |
31-01-2010, 14:53 | #4 |
Reputacja: 1 | Zerknąłem sobie na to co napisałeś i w zasadzie chciałbym poruszyć tylko jedną, ale za to priorytetową sprawę: Po co? Po co serwować nam po stokroć odgrzewanego kotleta? To wszystko już było tak bardzo, że słów mi brak, a nawet u ciebie ni to ciekawie, klimatycznie i sprytnie wymieszane, ani atrakcyjnie podane. Ot, DDki, w minimlanym stopniu wymiszmaszowane, co wcale nie koniczecznie wyszło na dobre. Elfy takie same, krasnoludy takie same, anime-kotołaczko-dragonballe takie same, magia taka sama. O mechanice się nie wypowiadam, bo mnie nie interesuje, ale z tego co przeleciałem oczami to TEŻ taka sama. Co prawda nie powiedziałeś prawie nic o świecie, któryżto dla mnie jest najistotniejszy, ale szczerze? Jestem wrecz przekonany, że jest równie mdły, -taki sam- i nieinteresujacy. Jedyny pomysł który złapał moje oko to użycie jedzenia jako regeneracji życia, ale w tej formie w jakiej jest tak naprawde potencjał tego śpi niedźwiedzim snem. Była taka autorka: Beszamel, która wokól jedzenia się kręciła. Można zerknąć za pomysłami. Możesz wrzucić więcej o świecie, jakieś wyjasnienia, jeśli naprawde uważasz, że po głębszym poznaniu twój system coś zyska... jednak, jak mówię, raczej bardzo powątpiewam, że olśnisz. Z autorkami niestety jest ciężko... trudno ludzi zainteresować. Nawet takie, moim zdaniem, świetne projekty jak, przedstawione na tym forum, Arch-Inverted czy Triangulis nie rozwineły skrzydeł (choć moze się myle, coja tam o nich wiem). Proponuje zajżeć ci właśnie choćby do nich, żeby zobaczyć czym musi być autorka, zeby zyskać podstawowe uznanie wśród publiki. Patrzac z jaśniejszej strony: młodyś jeszcze, ten projekt zawsze dał ci jakies doświadczenie, myślę, ze w przyszłości, w kolejnych systmach może być coraz lepiej. : ) Osobiście radziłbym ci nie brnąć dalej w ten system na powaznie, doedukował się i powoli zaczał krystalizować coś powaznego. Pozdrowienia i nie pozwól się zdołować : )
__________________ "To bez znaczenia, czy wygrasz, czy przegrasz, tak długo jak będzie to WYGLĄDAŁO naprawde fajnie"- Kpt. Scundrel. OotS |
31-01-2010, 15:33 | #5 | ||
Reputacja: 1 | Dzięki Świat kiedyś i tak opiszę, choćby dlatego, że chcę. Sam system uważam za skończony i nie miałem zbytnio zamiarów go rozbudowywać. Na dobrą sprawę to mój pierwszy system i jestem z niego dumny, choć zdaję sobie sprawę, że wybitny nie jest Cytat:
Cytat:
No cóż. Podstawy systemu powstały jak miałem 15 lat, a więc cztery lata temu. Potem tylko poprawiałem rzeczy, dopisywałem nowe zasady. Główne założenie w sumie się nie zmieniło jak tak spojrzę z perspektywy czasu. Dzięki za krytykę Pozdrawiam | ||
06-02-2010, 04:24 | #6 |
Banned Reputacja: 1 | moze dobry system, ale idzie polowac na smoki czy nie bardzo? |
14-02-2010, 00:07 | #7 |
Reputacja: 1 | Na jednej z moich sesji drużyna pokonała smoka, mimo iż połowa z nich była magami (u mnie smoki są niewrażliwe na magię). Kwestia dobrania odpowiednich statystyk dla smoka i odpowiedniej drużyny. Jak kiedyś opiszę świat, to będzie tam dość duży podział na różne smoki, od tych słabszych, po takie, które sieją strach wśród innych smoków |