|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
10-09-2004, 10:28 | #1 |
Reputacja: 1 | Ma być system ale jaki?? Siema już jest forum, chętni ludzie ale jaki jest pomysł bo dla mnie nadal jest to niejasne??
__________________ __/\___/\___/\_____/\_______/\____________/\___________________ |
10-09-2004, 11:47 | #2 |
Reputacja: 1 | będzie to system o Nekropolis, mieście pomiędzy niebem a piekłem, gdzie po ulicach snują się potępione dusze, a nadzorują je wszechwładni Anieli o rozbudowanej strukturze urzędniczej. Na miasto ma chętkę Szatan. Gracz wciela się w jedną z dusz. Teraz wystarczy, abyśmy rozwinęli ten pomysł i go ubrali w słowa...
__________________ "Quitquit latinum dictum sit, altum videtur" |
10-09-2004, 11:57 | #3 |
Reputacja: 1 | oki. jak wstepnie ustaliłem z Tanatosem system ma byc o miescie umarłych- Nekropolis. Na forum spotkał sie on z poparciem wiec moze powstanie. Przyszło mi byc pomysłodawca wiec czuje sie nieco odpowiedzialny za niego. na razie taki ogólny zarys: W świat Nekropolis bedziemy wchodzic zaraz po śmierci; niedobry MG zabił Ci postac? nie ma problemu... możesz miec nia dalej w świecie umarłych. Nekropolis bedzie miastem neogotyckim i bardzo mrocznym, po ciemych i złowieszczych zaułkach walesac beda sie potwory które były kiedys mordercami, w ponurych kamienicach "mieszkac" beda zmarli którzy beda sie starali zapracowac na odkupienie. A byc moze w najtrudniejszym momencie pomoże Ci Adolf Hitler? Może właśnie stara sie o odkupienie grzechów. Nekropolis jest miastem-czyścem w którym zmarli czekają swojego Sądu i staraja sie odkupic grzechy. Niektórzy wcale tego nie pragną i stają sie coraz gorsi i coraz podlejsi wkraczając powoli do piekła. Nekropolis bedzie twoim nowym domem, twoim nowym światem. dla ciebie bedzie on realny mimo ze jest w sferze duchowej. w nowej skórze umarłego pozostana ci tylko nieliczne zdolnosci a nowe moce które uzyskasz, oraz twoja ogólna charakterystyka zależec beda od tego co robiłeś przed śmiercią... a nawet tego jak umarłeś Co do mechaniki to nekropolis bedzie sie opierac na jakiś dwóch-trzech cechach i różnorakich atrybutach i Mocach. Tworzenie postaci bedzie fabularne. swiat nekropolis bedzie dla postaci jak najbardziej realny choc znacznie różniący sie od znanego dotychczas. Gdy postac zostanie "zraniona" to bedzie to oznaczało w pewnym sensie odczucie bólu ale krwi nie bedzie. Postacie beda tylko czesciowo przypominac to kim byli za życia, pewne ich cechy ulegna zmianie i beda mogli sie stac nawet bestiami pokroju diablo. to na razie skromny zarys, licze że dodacie jakies własne pomysly do tego. ja na razie mam sesje egzaminacyjna wiec niewiele moge pisac. prace nad systemem (trzecim!!) zaczne za jakies dwa tygodnie gdy sytuacja sie nieco uspokoi, czesc rozmów przeprowadzilem juz z tanatosem wiec on calkiem sporo wie. ja zajme sie opisem swiata i dam wytyczne co do atrybutów, mocy i tworzenia postaci. Mechanike wymyślajcie sami ale zeby była jakas prosta i nie d20...poziomy postaci ODPADAJA!! mam nadzieje ze pomysl sie wam podoba... [ Dodano: 2004-09-10, 12:04 ] hm... Thanatos... troszke mnie ubiegles i nieco rozminelismy sie z trescia...ale cóż... dodam jeszce ze gdy postac w nekropolis zostanie "zabita" to znaczy jej dusza zostanie zniszczona to musi czekac iles wieków i cykli na ponowne odrodzenie (coś jak letarg) tylko ze wtedy traci iles cykli Sadu i jej pobyt w Nekropolis wydłuża sie. Nad calym miastem bedize górowac Wieża Przeznaczenia lub Dzwonnica Dusz. jest to monolityczna konstrukcja bez okien na szczycie której jest olbrzymi Dzwon który wybija "godziny". Co jakis czas (dłuuuuuugi) bije w specjalny sposób oznajmiając zebranie Najsprawiedliwszego Sądu. krążą plotki że zbliża sie dzień Sądu Ostatecznego nad wszystkimi mieszkańcami...wiec ci którzy zabiegaja o zbawienie staraja sie jak moga... tak samo jak ci którzy chca stanac jak najwyzej w piekielnych zastepach!!
__________________ jeśli masz swój świat to jesteś marzycielem jeśli tworzysz do niego zasady to jesteś Bogiem jeśli zapraszasz tam innych ludzi to jesteś Mistrzem Gry |
10-09-2004, 12:13 | #4 |
Administrator Reputacja: 1 | Hmm bardzo ciekawe, nie powiem.Co do mechaniki - jeśli ma to być system forumowy to wolałbym raczej aby system całkowicie opierał się na storytellingu.Cechy i atrybuty -owszem będą fajne ale myśle że o rozwoju całkowicie powinien decydować mg, bez ingerencji żadnych kostek czy czegoś podobnego. |
10-09-2004, 12:17 | #5 |
Reputacja: 1 | Ja się zgłaszam na Starszego mechanika Mam pomysł żeby system opierał się na k10 (umiejętności i współczynniki od 1-10) bez żadnych zbędnych poziów postaci itp. Nie lubie pisać długich opisów wole logiczne instrukcje. Więc to coś dla mnie
__________________ __/\___/\___/\_____/\_______/\____________/\___________________ |
10-09-2004, 12:26 | #6 |
Administrator Reputacja: 1 | A nie myślisz Abuddin, że mija to się z celem?Grając na forum masz czas na wymyślenie i dokładne opisanie sytuacji.Krótke opisy i kostki przy grze na boardzie?nijak się nie sprawdzi . |
10-09-2004, 12:37 | #7 |
Reputacja: 1 | myśle że najlepiej by było wprowadzic cechy (pamietajmy ze tylko trzy) na poziomach od 0 do 3. przy czym 0 to upośledzenie 1 to przecietniactwo 2 to nadprzecietnosc a 3 to miszczostffo. jest wtedy jakies rozgraniczenie i storytellingu nie upośledza. a reszta to jak mówiłem atrybuty i moce. Tahanatos marudził że chce aby system był możliwy do grania w realu.
__________________ jeśli masz swój świat to jesteś marzycielem jeśli tworzysz do niego zasady to jesteś Bogiem jeśli zapraszasz tam innych ludzi to jesteś Mistrzem Gry |
10-09-2004, 23:27 | #8 |
Reputacja: 1 | W takim wypadku system należało by oprzeć na k4 a cechy to moc( zamiast zdrowia skoro gramy trupami), siła( tu chyba komentarz nie jest potrzebny), zręczność( tu chyba też nie) A co do ciebie Sol to w gry na forum będe pisał coś więcej. Nie lubie poprostu pisć czegoś długiego Ale takie coś potrafie 8)
__________________ __/\___/\___/\_____/\_______/\____________/\___________________ |
10-09-2004, 23:37 | #9 |
Reputacja: 1 | Nie siła i nie zręczność, tylko siła woli i percepcja... Przecież to są duchy, nie?
__________________ "Quitquit latinum dictum sit, altum videtur" |
11-09-2004, 04:27 | #10 |
Reputacja: 1 | Niech tak będzie czyli łącząc to w całość 1. moc 2. siła woli 3. percepcja A co do pobocznych to co proponujecie I jescze jakimi przedmiotami będziemy tam walczyć? Jakieś łuki czy kałachy Miecze czy noże sprężynowe
__________________ __/\___/\___/\_____/\_______/\____________/\___________________ |