Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-02-2011, 13:47   #1
 
Arsene's Avatar
 
Reputacja: 1 Arsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwu
X Rpg

Witam. Ten temat dla forumowej elity krytyków będzie odskocznią Nie zaprezentuję jak większość tylko opisu świata, a naewt posunę się dalej i nie zaprezentuję go w ogóle. Dlaczego ? To samo z siebie wynika z wątku jaki założyłem ostatnio w tym dziale. W każdym razie pracuję sobie nad mechaniką i chcę byście może zasugerowali co nieco lub też wytknęli jakieś błędy. Na podobnej mechanice graliśmy z moją drużyną w systemie Dark Fantasy, również autorskim. Tutaj świat też jest brutalny, zły etc. tylko czasy trochę inne. Dodam jeszcze, że mechanika jest oparta o k6, z przyczyn takich, a nie innych i chciał bym by tak zostało. Zapraszam do zabawy.

Słowo wstępu

Siła(S) - siła fizyczna postaci i jej wytrzymałość
Zręczność(Zr) - szybkość i zwinność postaci
Percepcja(P) - umiejętność postrzegania postaci
Charyzma(Ch) - zdolność przekonywania ludzi do postaci
Spryt(Sp) - przebiegłość postaci
Inteligencja(Int) - wiedza i zdolność jej przyswajania przez postać

Sedno sprawy, czyli walka

Walka wręcz
O tym kto ma inicjatywę w walce wręcz decyduje MG, który analizując sytuację określa pierwszeństwo działań. W ostateczności może on wykonać rzut k6 dla każdego z graczy. Gracz bez umiejętności „Walka Wręcz” lub „Bijatyka” nie może mieć pierwszeństwa, chyba że podczas udanej zasadzki.

Trafienie podczas walki to udany test zręczności. W odpowiedzi przeciwnik może przetestować swoją siłę by zablokować cios. Jeżeli blok się uda rozpoczyna się tura blokującego. Jeżeli atak się powiedzie należy przetestować siłę obrońcy. W przypadku nieudanego testu ofiara mdleje. Każdy udany cios, który nie powoduje omdlenia to -1 do kolejnego rzutu na omdlenie.

„Walka Wręcz” pozwala przejąć inicjatywę nad wrogiem oraz obronić się przed ciosami przedmiotami. Przed tą umiejętnością pierwszeństwo ma „Bijatyka”.

Podczas używania przedmiotów takich jak krzesła, blaty, deski, łomy, kije czy pałki należy od rzutu na omdlenie odjąć dwa lub cztery, zależnie od rodzaju przedmiotu. Noże oraz inna podobna broń biała zadaje zawsze rany krytyczne według zestawienia drugiego.

Trafienie krytyczne to wyrzucenie na kości dwóch jedynek podczas testu na trafienie. Wówczas należy wykonać rzut K6 i porównać z poniższym zestawieniem

Zestawienie pierwsze - broń obuchowa i pięści
1 - Ofiara cudem uniknęła trafienia krytycznego
2 -Ciężkie obicia twarzy
3 - Utrata kilku zębów
4 - Złamana kończyna
5 - Rozwalona głowa
6 - Natychmiastowa utrata przytomności

Zestawienie drugie - broń sieczna
1 - Niegroźne draśnięcie
2 - Niewielkie rozcięcie
3 - Poważne rozcięcie
4 - Cios w brzuch
5 - Podwójne pchnięcie w brzuch
6 - Pchnięcie i natychmiastowe omdlenie

W przypadku nieopatrzonego i nieprzemytego krwawienia należy wykonać rzut K6 na jego efekt. W przypadku draśnięć i rozcięć niegroźnych dla życia należy przerzucić wszystkie 6.

1 - Fart, nic się nie stało
2 - Skończyło się na utracie przytomności
3 - Krwawienie nie ustaje
4 - Wdało się zakażenie
5 - Rana nie chce się zagoić i wdało się zakażenie
6 - Śmierć od ran

Jeżeli do rany wdało się zakażenie gracz ma 6 godzin na zażycie antybiotyków i pomoc specjalistyczną. Po tym czasie konieczna będzie amputacja lub w przypadku ran nie dotyczących kończyn nastąpi utrata przytomności i po kolejnych 6 godzinach śmierć w wyniku wykrwawienia się lub infekcji.

Walka na dystans
O inicjatywie podczas strzelania decyduje się tak samo jak o inicjatywie podczas walki wręcz.

Trafienie podczas strzelania to udany test percepcji. W przypadku strzału z broni krótkiej i niewielkich odległości test będzie łatwiejszy niż przy strzelaniu z większej odległości lub serią. Broń wyborowa ma dodatkowy bonus +1 do trafienia. Celownik optyczny to bonus +2, a kolimator +1. Podczas strzelania w nocy zmniejsza się o połowę zasięg broni oraz występuje kara -2 do strzelania jeżeli celownik optyczny nie posiada noktowizji.

W przypadku trafienia krytycznego następuje natychmiastowy zgon celu.

Po rozpatrzeniu trafienia i niepowodzeniu uniku, który przysługuje dzięki odpowiedniej umiejętności (tylko kiedy postać nie jest zaskoczona) należy sprawdzić czy cel nie posiada kamizelki kuloodpornej. Należy wykonać test jej wytrzymałości. Po udanym teście kula zostaje przechwycona kamizelką, jeżeli test się nie uda, trafia w cel mimo ochrony.

Każda kula trafiająca w cel to rzut k6 według poniższego zestawienia.

1 - Kula jedynie drasnęła cel
2 - Kula przeszła przez nogę
3 - Kula przeszła przez rękę
4 - Kula przeszła przez tors
5 - Kula utkwiła w torsie
6 - Trafienie w głowę

Krwawienie ran oraz efekty nieopatrywania są takie same jak w przypadku noży. Jedyną różnicą jest to, że przed opatrzeniem trzeba wyjąć kulę. W innym przypadku rana będzie krwawiła mimo opatrunków, a w przypadku zaszycia może się otworzyć.

Opatrywanie ran
Każdą ranę trzeba opatrzyć, jeżeli to nie nastąpi należy wykonać rzut na efekt nieopatrzonej rany. By ustalić czy ranę udało się skutecznie opatrzeń należy wykonać rzut na odpowiednią umiejętność. Jeżeli się to nie uda, rzuca się na zestawienie rany nieopatrzonej.

Obrażenia od wybuchów, urwane kończyny i inne krytyczne rany wymagają podania antybiotyków oraz natychmiastowej pomocy specjalistycznej w ośrodku medycznym.


Obrażenia od eksplozji
Obrażenia jakie zadaje wybuch mogą być różne. Zależnie od odległości są to odłamki, ciężkie przedmioty, urwane kończyny i tak dalej. W przypadku granatów ginie zawsze każdy w bezpośrednim kontakcie z granatem wybuchającym, przez co rozumie się odległość do jednego metra bez żadnej osłony.

W przypadku większej ilości materiałów wybuchowych są to większe odległości. Jeżeli postać jest dalej, ale nadal w zasięgu, należy wykonać rzut k6 na obrażenia.

1 - Tylko kilka zadrapań
2 - Draśnięcie odłamkiem3
3 -Wbity w ciało odłamek
4 - Dużo odłamków
5 - Silne krwawienie
6 - Śmierć

Kamizelki kuloodporne
By wykonać test kamizelki kuloodpornej należy sprawdzić jej wytrzymałość. Zwykła kamizelka posiada 8 pkt wytrzymałości. Żeby sprawdzić czy cel został ochroniony należy wykonać rzut 2k6. Jeżeli wynik będzie równy bądź mniejszy niż wytrzymałość kamizelki, od której trzeba odjąć siłę przebicia broni to cel został ochroniony.
 
__________________
Także tego
Arsene jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-02-2011, 18:32   #2
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Przede wszystkim nie widzę nigdzie wyraźnie napisanego sposobu wykonywania testu.
Wydaje mi się że w walce jest trochę za dużo testów. Jeden atak wręcz to nawet 4 rzuty. W innych systemach bywa 1 (na trafienie), albo 2 (trafienie i obrażenia). Więc zgaduję, że walka będzie strasznie długa u Ciebie.
Nie podoba mi się też zostawienie inicjatywy całkowicie w gestii MG. Często nie jest wcale jasne, kto ma przewagę i właśnie jakiś rzut, wspomagany umiejętnością, by się przydał.
Cechy Spryt i Inteligencja mi się wydają zbyt podobne w sensie nazwy.
Warto by było napisać nieco więcej o cechach i umiejętnościach. Czy mają ograniczoną wartość, jak wpływają na test etc.

Ogólnie jeszcze nie mam zdania. Muszę się dokładniej wczytać, ale to te rzeczy, które mi się rzuciły w oczy. Rozumiem, że to ma być w tych klimatach Stalkera?
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-02-2011, 19:17   #3
 
Arsene's Avatar
 
Reputacja: 1 Arsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwu
Wybacz, zapomniałem napisać. Test to 2k6, które musi być równe bądź mniejsze wartości statystyki. Do tego dochodzi modyfikator z trudności testu. Co za tym idzie maksymalna ilość cechy to 12.

Tak, system to stalker. Co do ilości rzutów, to jak już pisałem robiłem ... a raczej robię to głównie pod moją ekipę, a my lubimy sobie poturlać Przyzwyczajenia z bitewniaka, gdzie przez pole bitwy raz po raz przewalają się dosłownie wiadra k6

Spryt określa jak dobrze postać jest w stanie kombinować, coś w stylu zaradności, a inteligencja to wiedza w książkowym tego słowa znaczeniu.
 
__________________
Także tego
Arsene jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-02-2011, 15:36   #4
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Tak czytając posta pierwszego miałem wrażenie, że czytam przygotowania do bitewniaka... Jeżeli dla kogoś esencją RPG jest walka, to... niech mu będzie (ziemia lekką). Ja nie zgadzam się z tą tezą.


O inicjatywie napisał Radagast. Pozostawianie wszystkiego w rękach MG i kościach jest trochę bez sensu. Ponieważ: skoro system jest nastawiony na walkę czy inne turlactwo to cechy niebitewne mają mniejsze znaczenie. Po co zatem mam wsadzać jakieś punkty w zręczność, spryt czy inteligencję? Pakujemy w fizola i liczymy na szczęście w kościach... Co innego gdyby inicjatywa była wynikową sprytu i czegoś tam (np. k6?) - to już w tych warunkach byłoby coś.

Pomysł z obrażeniami zależnymi od rzutu jest właśnie taki bardzo bitewniacki, ale... jak to się przelicza na HP postaci? A w ogóle to ile HP ma postać? I z czego to wynika?

Nie czaję też mechanizmu z rzutami na omdlenie. Postać dostaje draśnięcie od noża i wykonuje rzut przeciwko omdleniu? Od czego? Widoku krwi chyba

Rodzynek: jaki unik w walce dystansowej??? Matrix czy coś???

A propos uniku - dlaczego jest z siły??? W uniku ma ona prawie żadne znaczenie. W parowaniu - tak - stanca zostanie utrzymana lub nie. Ale sam unik czy zbudowanie stancy do bloku zależy od zręczności / szybkości / wiedzy... Tutaj po raz kolejny przydałyby się cechy niefizyczne - a w zasadzie inwestycja w nie miałaby jakiś sens.


Turlać, turlać, turlać, nie kombinować, turlać...
To wy poturlajcie - ja idę na cole
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-02-2011, 17:54   #5
 
Arsene's Avatar
 
Reputacja: 1 Arsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwu
Cytat:
Tak czytając posta pierwszego miałem wrażenie, że czytam przygotowania do bitewniaka... Jeżeli dla kogoś esencją RPG jest walka, to... niech mu będzie (ziemia lekką). Ja nie zgadzam się z tą tezą.
Nikt Ci się z nią zgadzać nie każe

Cytat:
O inicjatywie napisał Radagast. Pozostawianie wszystkiego w rękach MG i kościach jest trochę bez sensu. Ponieważ: skoro system jest nastawiony na walkę czy inne turlactwo to cechy niebitewne mają mniejsze znaczenie. Po co zatem mam wsadzać jakieś punkty w zręczność, spryt czy inteligencję? Pakujemy w fizola i liczymy na szczęście w kościach... Co innego gdyby inicjatywa była wynikową sprytu i czegoś tam (np. k6?) - to już w tych warunkach byłoby coś.
Coś w tym jest. W inicjatywie ze sprytu i czegoś tam oczywiście. Dzięki za pomysł. System nie jest nastawiony na walkę, jak chcemy do siebie postrzelać z AK to bierzemy repliki i idziemy do lasu. Tamte statystyki głównie odpowiadają za umiejętności oraz pewne czynności nie związane z walką. Chodziło mi tu o ocenę systemu walki, nie całego systemu

Cytat:
Pomysł z obrażeniami zależnymi od rzutu jest właśnie taki bardzo bitewniacki, ale... jak to się przelicza na HP postaci? A w ogóle to ile HP ma postać? I z czego to wynika?
Zapomniałem napisać, że strzał z Beretty boli o 1 pkt więcej niż z Glocka Nie ma czegoś takiego jak punkty HP. Podczas poprzednich sesji z grupą stwierdziliśmy, że lepiej i bardziej realistycznie jest kiedy Mg w ramach dobrego, zdrowego rozsądku decyduje kiedy postać zdechnie A te bitewniakowe obrażenia ... cóż, to jakby zdrowy rozsądek miał gorączkę i został w domu.

Cytat:
Nie czaję też mechanizmu z rzutami na omdlenie. Postać dostaje draśnięcie od noża i wykonuje rzut przeciwko omdleniu? Od czego? Widoku krwi chyba
Dokładnie. Do Zony nie przybywają sami Busowe Łilisowe i Sylwestrowie Stalonowie (ani bardziej lokalnie, Stalińscy .

Cytat:
Rodzynek: jaki unik w walce dystansowej??? Matrix czy coś???
Możesz rzucić się w bok/tył etc widząc że ktoś mierzy do Ciebie. Sprawdzone w praktyce, rzucałem się do rowu Serio. Chodzi o to, że postać nie robi uniku jak strzelec naciska spust, a jak podnosi broń do strzału. Dla tego nie może być zaskoczona.

Cytat:
A propos uniku - dlaczego jest z siły??? W uniku ma ona prawie żadne znaczenie. W parowaniu - tak - stanca zostanie utrzymana lub nie. Ale sam unik czy zbudowanie stancy do bloku zależy od zręczności / szybkości / wiedzy... Tutaj po raz kolejny przydałyby się cechy niefizyczne - a w zasadzie inwestycja w nie miałaby jakiś sens.
Fakt, to zaraz poprawię, dzięki za sugestię.

Cytat:

Turlać, turlać, turlać, nie kombinować, turlać...
To wy poturlajcie - ja idę na cole
Od turlania, to ja mam ludzi, panie Aschaar
*wypija łyk coli z kubka*
 
__________________
Także tego

Ostatnio edytowane przez Arsene : 14-02-2011 o 17:59.
Arsene jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-02-2011, 10:52   #6
 
Michalius's Avatar
 
Reputacja: 1 Michalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodze
"walka wręcz" i "bijatyka" to tylko nazwy kodowe dla tej samej umiejętności i wiadomo o co chodzi, czy jest to zupełnie świadomy rozdział dwóch zupełnie innych umiejętności?
Dodatkowo, system wydaje się dość... brutalny. Nie wiemy jeszcze jakie przeciętnie są statystyki (czy gracze mają w okolicach 10, 7 czy 3?) ale i tak zginąć łatwo. Wystarczy nóż w ręku, i przeciętnie jest 10% szans na ubicie każdego (no, 8% licząc 50% na trafienie - ale do tego wartoby jeszcze dołożyć wynik 5 na krytyku, dwa pchnięcia w brzuch nie wróżą długiego życia). Tak samo broń strzelecka (która wyposażona w celowniki i inne bajery daje naprawdę spore szanse). Oczywiście, jest to realistyczne, i do bitewniaków nadaje się znakomicie - ale w RPG człowiek chciałby żeby jego postać przeżyła więcej niż dwie walki na równych warunkach bo nie ma całej armii żeby niwelować efekt losowości (a już przy trzech walkach, w każdej liczę średnio dwa strzały na walkę - to prawdopodobieństwo śmierci gracza dochodzi do 50%). A Stalker o ile wiem to świat w którym trochę sobie postrzelają.
 
__________________
if (Youre_Happy && You_Know_It)
{
Clap_Your_Hands;
}
Michalius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-02-2011, 12:42   #7
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
IMHO: za dużo rzeczy starasz się, czy zostawiasz Arsene, w kwestii MG i jego zdrowego rozsądku. To jest fajne dopóki jesteś MG, kiedy jesteś graczem już niekoniecznie - chyba, ze jesteś przyzwyczajony do nowej postaci co kwadrans...


Rzuty na omdlenie - tyle, ze z tego co piszesz to wszyscy są cianiarze, bo wszyscy po każdym rzucie rzucają na omdlenie... Co z realizmem nie ma nic wspólnego.

Unik w walce dystansowej - hello - postać unika celowania, nie strzału. Musi więć to celowanie widzieć; a to nie zawsze jest możliwe; więc tern rzut też nie zawsze jest możliwy (chyba, żę zakładasz tylko close combat i broń krótką)
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-02-2011, 15:14   #8
 
Arsene's Avatar
 
Reputacja: 1 Arsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwu
Cytat:
"walka wręcz" i "bijatyka" to tylko nazwy kodowe dla tej samej umiejętności i wiadomo o co chodzi, czy jest to zupełnie świadomy rozdział dwóch zupełnie innych umiejętności?
To są dwie zupełnie różne umiejętności. Pierwsza dostępna jest dla wszystkich, druga jedynie do klasy przystosowanej do klepania masek

Walka Wręcz to walka, której możesz nauczyć się na treningu, wyrobić sobie ruchy etc. Bijatyka to zdolność dodatkowo poparta latami praktyki ... w barach, na dyskotekach i w ciemnych uliczkach.

Cytat:
Dodatkowo, system wydaje się dość... brutalny. Nie wiemy jeszcze jakie przeciętnie są statystyki (czy gracze mają w okolicach 10, 7 czy 3?) ale i tak zginąć łatwo.
Statystyki na początek są w okolicach 5-6 pkt + umiejętności. Takie było założenie systemu postawione nie tylko przeze mnie, ale i graczy - kupa kombinowania coby unikać otwartej walki. Zasadzki, okrążanie etc etc. Poza tym ciężej będzie zginąć dzięki kombinezonom nieco niwelującym pewne obrażenia. Kto grał w stalkera, wie o czym mówię. A to, że na start gracze mają tylko zwykłe ubranie ? Takie życie

Cytat:
A Stalker o ile wiem to świat w którym trochę sobie postrzelają.
I widzisz, tu się mylisz. Czytałeś esencję "stalkeryzmu", czyli "Piknik na skraju drogi" ? Tam główny bohater, bardzo doświadczony poszukiwacz chodzi do Strefy bez broni. Chcemy oddać bardziej klimat śmierci przez anomalię, usmażenie, przedawkowanie niż od kuli. Chociaż postrzelać też będzie można. Po prostu RPG to nie FPS na PCta

Cytat:
Rzuty na omdlenie - tyle, ze z tego co piszesz to wszyscy są cianiarze, bo wszyscy po każdym rzucie rzucają na omdlenie... Co z realizmem nie ma nic wspólnego.
Weź przykład: bijesz się z kimś, dostajesz w czapę, zamroczyło cię lekko, dostajesz jeszcze raz i padasz. Koniec walki. To oddaje rzut na omdlenie. Zastępuje poniekąd obrażenia. Przynajmniej na razie, nie wiadomo co wymyślę/wymyślimy

Cytat:
Unik w walce dystansowej - hello - postać unika celowania, nie strzału. Musi więć to celowanie widzieć; a to nie zawsze jest możliwe; więc tern rzut też nie zawsze jest możliwy (chyba, żę zakładasz tylko close combat i broń krótką)
Jak już pisałem, postać musi widzieć celującego, przez co NIE MOŻE BYĆ ZASKOCZONA, a ponad to WYNIKA TO ZE SPECJALNEJ UMIEJĘTNOŚCI, nie dostępnej dla każdego. Oczywistym jest, że jak nie widzisz celującego, bo jest od ciebie z 500 metrów, jest noc i na dodatek leży w krzakach za tobą, to ten rzut ci nie przysługuje.
 
__________________
Także tego
Arsene jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-02-2011, 00:11   #9
 
Michalius's Avatar
 
Reputacja: 1 Michalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodze
A tak, czytałem Piknik na Skraju Drogi. I faktycznie, tam się nie tłukli - ale też nie działo się w tej książce nic co by pociągało mnie jako gracza, stąd uznałem że mówimy o bardziej komputerowym stalkerze. Po prostu wyszedłem jednak z założenia że badamy to jako system walki który ma być używany - co było poparte stwierdzeniem, że gracze "lubią sobie poturlać" i faktem że opisałeś tylko system walki (co mogłoby oznaczać że jest to kluczowa część nad którą warto się skupić).
Ale w takim razie ok - jeśli to z założenia miał być system typu "zginąć łatwo", a gracze mają z tego powodu robić raczej wszystko by uniknąć korzystania z niego - to nie ma problemu. Przydałaby się tylko jeszcze jakaś mechanika premiująca zachowania dyskretne - bonus do trafienia z zaskoczenia, jakaś mechanika obezwładniania nie oparta na otwartej walce wręcz aż do krytyka/niezdania testu... Chyba że to wszystko zostawiasz w gestii MG do rozpatrzenia na bierząco bo "zależy od okoliczności i/lub jak ma się teraz potoczyć fabuła". Ale wtedy chyba w ogóle nie byłoby potrzeby pisania systemu walki, więc raczej wykluczam tą możliwość
 
__________________
if (Youre_Happy && You_Know_It)
{
Clap_Your_Hands;
}
Michalius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-02-2011, 08:17   #10
 
Arsene's Avatar
 
Reputacja: 1 Arsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwuArsene jest godny podziwu
Jest coś takiego jak warunki testów. Także za strzał z ukrycia etc. są bonusy
Ot, chociażby medyk opatrujący kogoś pod ostrzałem ma karę do rzutów czy też robiąc co kolwiek innego będąc pod ogniem są kary. Dla przeciwnika także, więc ważne jest kto kogo pierwszy przygniecie ogniem.

Tak jak pisałeś, prosiłem o ocenę systemu walki, ale nie dla tego, że jest kluczowy, a jego napisanie jest w sumie najbardziej skomplikowane. Nie mam też nic przeciwko zanożowaniu (żeby nie powiedzieć zasztyletowaniu ) kogoś od tyłu bez zbędnych rzutów, chyba że na Percepcję przeciwnika.

PS.
W sobotę testy wersji 1.0 w przygodzie wstępnej, nie omieszkam opisać
 
__________________
Także tego

Ostatnio edytowane przez Arsene : 16-02-2011 o 08:19.
Arsene jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:14.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172