Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat
Zarejestruj się Użytkownicy

Cerulean Tomcat Dział forum poświęcony autorskiemu systemowi do Świata Mroku autorstwa Solfelina (Jakub Ptaś).


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-10-2008, 23:19   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 105 Solfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znany
Mechanika systemu: Kostka Moneta

Ponieważ z braku czasu na określony czas porzucam pisanie głównego, małego podręcznika elektronicznego, a dokładnie, wydanie 1, postanowiłem zamieścić przynajmniej mechanikę systemu.

Jest ona podana w formie, jaka jest, tzn. wraz z odniesieniami do głównego systemu i jego fabuły. Służy zatem jako swoisty zwiastun.

Zatem do rzeczy.

* * *

Mechanika: Kostka Moneta
Mechanika Kosmoka używa systemu rzutów Kostka Moneta, co w największym skrócie oznacza, że możliwy wynik jakieś akcji lub zdarzenia, albo dalszy rozwój sytuacji, zależy od rzutu 4-oczkową kością do gry oraz monetą. 4-oczkówka potrzeba jest, jak się zapewne domyślacie, do wielkości/intensywności wyniku danej akcji, albo jak to jest w przypadku systemów wydanych przez Cerulean Tomcat, do zdeterminowania dalszego rozwoju sytuacji, "przeznaczenia". Zaś po co nam moneta?

Moneta posiada tylko dwie strony, postać orła oraz człowieka. W mechanice ma to o wiele głębsze znaczenie, niż w szarej rzeczywistości. Wizerunek człowieka, reszka, oznacza ludzkie dążenia, ludzkie pragnienia oraz... ludzkie słabości. W Grocie, reszka generalnie oznacza pecha, wylosowane wartości odejmowane od poziomu zdolności czy cech postaci.
Orzeł, jak można już wywnioskować, przede wszystkim jest wcieleniem szczęścia. Cechuje go odwaga, honor, lot symbolizujący śmiganie w skutecznym wykorzystywaniu zdolności. Orzeł jest także spełnieniem ambicji i wykonywaniem zadań nadludzkich. Dlatego w Grocie przypisuje mu się symbol szczęścia.

Dlategoż system nazywa się systemem rzutów Kostka Moneta, z naciskiem na kolejność: najpierw kostka, później moneta. Dzięki temu, po pierwsze: gracz nie może się cieszyć z wyniku rzutu kostką zbyt wcześnie, z czego wynika to "po drugie", czyli ma to na celu wywoływać zaskoczenie u graczy lub przynajmniej napięcie, aż do rzutu monetą.

Jest tu też jedna główna różnica pomiędzy normalnymi rzutami w RPG, a tymi w Grocie. Kostką rzuca gracz, a monetą Mistrz Gry. Ten podział ról może być bardzo znaczący.

Do gry raczej powinno się używać kostek "4-oczkowych", mówiąc z przymrużeniem oka "czterooczkówek", "piramid", czy po prostu kostek 4k. Mimo to, każdy może indywidualnie modyfikować tę wartość, tzn. może mieć inne kostki, jak zwykłe sześcienne, 6k, czy nawet 8 lub 10k, jeśli nie ma przy sobie 4k, jednakże 4k są najprostsze i przedstawiają jakość rzutu bardziej zwięźle i mniej dokładnie, a prościej, niż kostki o większych możliwościach wyników.

Oto opis stopni wyniku rzutu, intensywność oznacza gęstość, ilość akcji, a moc jej jakość, np. strzelanie wymaga tylko jednego rzutu systemem Kostka Moneta, przykładowo gracz kostką wyrzucił 2, a MG wyrzucił monetą orzełka. Oznacza to, że strzelanie z bliżej nieokreślonej broni maszynowej powiedzie się w większości wypadków, tzn. strzały oddane w kierunku grupy żołnierzy w większości wypadków trafią (duża intensywność), jednak bez trafiania ich miejsc krytycznych (jak głowa, serce, itp.).
1 - słaba intensywność i moc
2 - duża intensywność, jednak średnia moc zdarzenia/akcji
3 - duża intesywność i duża moc zdarzenia/akcji
4 - wielka intensywność i moc

Uniwersalnym, uwzględniającym rzut monetą, opisem jest:
1, wartość 1
2, wartość 2
3, 3
4 to 4

O co chodzi? Trzeba wziąć charakterystykę broni/pancerza, akcji, itp. i odjąć lub dodać wartość wyrzuconą na kostce. Tzn. pancerz jakości 4 ma automatycznie wartość rzutu 4. Jednak MG może wymóc rzut kostką na poprawienie tej statystyki lub jej obniżenie, do najmniejszej ilości 0 i do największej 8.
Czyli rzut kostką z wynikiem +3 może dodać "cudownie", "przypadkowo" takąż wartość do obrony zwykłego ziemskiego zbrojonego pancerza, który normalnie ma wartość 1, a po rzucie aż 4. Jednak rzut monetą i wypadnięcie reszki może spowodować, że ten sam pancerz zmaleje do wartości -2! W rzeczywistości przejawia się szczęśliwy rzut jako np. odskok czy unik strzału, albo trafienie w najmocniejszy punkt pancerza, a pech jako przeciwieństwo - odsłonięcie najsłabszego punktu, czy nagła awaria wzmocnienia pancerza lub odkrycie akurat w danym momencie jakieś okropnej wady lub wadliwości w danym produkcie, w tym wypadku pancerza.


Rzut monetą potrafi wszystko zmienić i wywrócić do góry nogami. Niech MG dobrze rozważy i zgodzi się lub odrzuci okazję do wykonania rzutów.
 
Solfelin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:52.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166