Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat > Comatorix
Zarejestruj się Użytkownicy

Comatorix Futurystyczny RPG osadzony w roku 2024, w czasie, gdy wszyscy ludzie na Ziemi zapadli w wielką śpiączkę, Sen Planety, w wytworzoną przez nich rzeczywistość rządzącą się własnymi prawami.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-09-2006, 03:46   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Śnienie

[center:4593c7f8f7]Śnienie[/center:4593c7f8f7]

My wszystko śnimy; nie rozumiemy swoich snów, ani tego nasze śpiące umysły nie uznają za nic dziwnego, jednak to jest dziwne w porównaniu dokonywanym przez logikę, widzącą znaczące czyny podczas przebudzenia naszych umysłów.
- Erich Fromm

Mając na myśli śnienie, mówimy o opowiadaniu. Opowiadamy różne historie; w RPG polega to na tym, by w opowieści występował bohater, którego sami wykreowaliśmy; a co najlepsze, by w tej samej historii występowały jeszcze inne postacie, które stworzyli inni ludzie. Ta historia, proces jej tworzenia, to inaczej Śnienie. W spojrzeniu Śniących, czyli Graczy, a więc i Was, opowiadacie wspólną historię, fabułę i akcję razem. To, co widzi, słyszy oraz odczuwa i doświadcza postać, opisuje właśnie Gracz. To, co robi Comatorix oraz Nawigator, oznajmia wszystkim. Z jednej strony eliminuje to tajność, większe intrygi, z drugiej pomaga stworzyć wspaniałą przygodę, a o tym wszystkim chodzi.
System kładzie nacisk raczej na akcję, zakręconą, tajemniczą drogę do przebudzania ludzi. Dlatego też bez krępowania mówcie, co Comatorix szykuje dla Wybrańców i jaką drogę ucieczki proponuje Nawigator.
W rzeczywistości istnieją pewne ograniczenia, których wypadałoby się trzymać dla pożytku i możliwości gry wszystkich. Pierwszym, to to, że Comatorix może używać wszystkiego w ramach świata. Nie może natomiast użyć niczego ponad to, co istnieje we wszechświecie i najlepiej tak, by to wyglądało na celowe i zaplanowane, nie zaś na przypadkowe. Nie przypadkowo się wzywa policję w odpowiednie miejsce. Trzeba mieć dobry powód, albo sprawić, by taki był lub był przedstawiony. Gracz, który odgrywa Comatorix musi wiedzieć, że może robić wszystko w ramach rzeczywistości oraz jej praw, bez przekraczania ich. Natomiast Agenci oraz Wybrańcy często mogą łamać zasady i prawa, np. latając ponad rzeczywistością, czy niszcząc mury jednym uderzeniem pięścią. W takich sytuacjach Comatorix musi pamiętać o realności i odseparować jakoś walczących. Musi to robić dyskretnie i tak, by wszystko wyglądało na to, że jest w porządku. Za drzwiami można postawić znikąd mur, o ile nikt nie zaglądał przez nie przez wiele czasu. Gracz prowadzący Comatorix nie może nagle stworzyć muru w drzwiach, które przed chwilą zostały otwarte i ktoś chce znowu je otworzyć, chyba, że chce to zrobić przed Śnionym. Istnieje na to brak dozwolenia przy śpiącym, ale jest to w dozwolone przy Wybrańcu.
Należy pamiętać, że Gracz prowadzący Comatorix też jest zależy od Losu i to, czy mu się powiedzie akcja zamurowania zwykłego przejścia, może uczciwie zależeć od wyniku rzutu kostką. Bądźcie wolni w grze - używajcie kostki, gdy potrzeba, ani zbytnio do niej ganiąc, ani ją omijając. W następnym rozdziale (2.3) pt. „Los” zostanie to szerzej omówione.
Zabronione jest też prowadzenie osób postronnych, zwykłych ludzi. Oni są, jeśli to możliwe i prawdopodobne, np. robotnicy na placu budowy w swoim czasie pracy, ale podczas nocy, gdy mają wolne, skąd by się tam wzięli? Takie rzeczy trzeba brać pod uwagę przy opowiadaniu tego, co się doświadcza. Dotyczy to równo wszystkich Graczy.
Wybór fabuły oraz świata należy do Graczy. Świat - proponowany jest przedstawiony w podręczniku, konwencja świata współczesnego w latach 1950 do 2012, albo średniowiecze lub dowolny świat fantastyczny.
Jest jeszcze jedna ważna rzecz, o której należałoby wspomnieć. Są to Bramy oraz przejścia. Ze świata Snu do kanału przekazowego albo od razu do świata rzeczywistego (z pkt. widzenia Śnionych) można przejść albo przez telefony komórkowe uaktywnione przez Nawigatora (tylko 1 na raz dla wszystkich z danej grupy Graczy) albo przez dotknięcie źródła wody, z którego również można korzystać tylko z 1 na raz dla wszystkich Wybrańców na sesji oraz tych, którzy zostali rekrutami w czasie trwania Śnienia.
 
Solfelin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:22.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172