lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Comatorix (http://lastinn.info/comatorix/)
-   -   Los (http://lastinn.info/comatorix/1935-los.html)

Solfelin 24-09-2006 02:49

Los
 
[center:c6cf3dfa7f]Los[/center:c6cf3dfa7f]

Wszystko, co się dzieje, ma swoją przyczynę
Nie możesz powiedzieć, że to za tylko Twoją sprawą
Każdy ma swój taniec do zatańczenia
Nie można odebrać wolności wyboru przeznaczenia

- Epica, “Dance of Fate”

Los to specjalne prawo odpowiadające za dzianie się rzeczy. Jest ono przyczyną, jest programem, dzięki któremu inne programy działają. Jest jakby system operacyjnym, a raczej tym w nim, co sprawia, że coś się dzieje, co jest zupełnie odmiennym od funkcji i działań podtrzymujących działanie całego systemu.
To treść. To, co robisz, jest treścią Twojego życia, tak samo, jak to, co robi ktoś inny, jest treścią jej/jego życia. To wszystko zależne jest od Losu. Samo Twoje życie. To, co jest potrzebne do egzystencji świata i jego oprawy zależy od czegoś innego.
Los odpowiada za takie rzeczy, jak: Uwaga (koncentrowana na kimś), Tajemnica, Zaopatrzenie, Szczęście, Pech, Emocja, Przebudzenie, Zakłócenie, Stan oraz Skuteczność.
Uwaga to koncentracja uwagi jednej osoby na drugą. Coś sprawia, że jedna zwraca uwagę na drugą. Prowadzi to do różnych sytuacji, a bardzo często do znajomości i poznania się nawzajem.
Tajemnica to przeszkoda na drodze życiowej w postaci czegoś niewyjaśnionego, czego znaczenie jest zakryte. By pokonać przeszkodę, trzeba odkryć znaczenie, poznać tajemnicę.
Zaopatrzenie to zaspokojenie pilnej, aktualnej potrzeby często przez zbieg okoliczności, np. bo akurat ktoś coś ma, co nam jest w tej chwili potrzebne.
Szczęście to pomocne zdarzenie losowe.
Pech to zdarzenie losowe, ale sprowadzające na nas kłopoty i problemy, z którymi należy się jak najprędzej uporać.
Emocja to uczucie lub emocja, która można wywołać, by ktoś pod jej wpływem podjął jakąś decyzję, której nie podjąłby normalnie bez uczuć i „duszy”.
Przebudzenie to szansa na przebudzenie człowieka.
Zakłócenie to błąd rzeczowy w Comatorixie, jak np. na małym obszarze brak działania grawitacji albo rozpoczęcie działania antygrawitacji na małym terenie.
Stan odpowiada za stan duszy oraz ciała danego człowieka. Może nagle stać się zmęczony czy przytłoczony obowiązkami czy odpowiedzialnością, albo stać się świadomym swojej ważności. Raczej to bazuje na samym stanie, który oddziałuje tylko na osobę - w przeciwieństwie do emocji, która działa na decyzje człowieka.
Skuteczność to miara jakości wykonanej specjalnej akcji (Zdolnomocy) i to, czy się powiodła, czy nie. Również w odniesieniu do akcji, które już trwają.
Zasady Losu: każdy Gracz przed sesją rzuca kostką 10-ścienną. Liczba oczek, od 1 do 10, wyznacza ilość Odwołań do Losu. Przed sesją, sesja wielogodzinna może być przerwana, a wtedy rzut o ilość Odwołań jest ponawiany. Tyle, ile Gracz wyrzucił oczek, tyle ma do wykorzystania.
Może je przeznaczyć na Zdolnomoce (rzut na tabelę Skuteczność), czy losowe wykorzystanie rzutu. Wtedy wpierw rzuca się na Główną Tabelę Losu, a później na wyrzuconą kategorię.
Każdy Gracz rzuca, nawet Nawigator oraz Comatorix. Ilość wyrzuconych kostek należy zaznaczyć na Karcie Postaci, w polu „Odwołania do Losu”.
Rzut na Los Gracz może wykorzystać w dowolnym momencie gry, nawet podczas akcji, by zmienić jej przebieg czy skuteczność (wtedy traci 1 kreskę Odwołania).


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:19.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172