Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Cyberpunk 2020
Zarejestruj się Użytkownicy

Cyberpunk 2020 Cyberpunk 2020


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19-01-2007, 20:37   #1
Sheol
 


Poziom Ostrzeżenia: (0%)
Cybernetyka i magia?

Wolę nie plątać magii do CP. Zdażyło mi się prowadzić pewną nieco "zmistycozowaną" kampanię, ale był to jednorazowy eksperyment, raczej po prostu kilka powiązanych ze sobą sesji, niż cała kampania. Chodziło o wytwór genetyczny Biotechniki. Wprowadziłem oczywiście Elfy. Miały pewne zdolności psioniczne, wyglądały jak Elfy ze wszystkimi szykanami, ale były sztucznym tworem naukowym. Nie miały wszeczpów, ponieważ ich ciało po prostu je odrzucało, eksperyment był lekko nieudany. I wszystko miało naukowe wyjaśnienie. Wesolutko było.

Czasem wprowadzam do sesji CP jakichś satanistów, niebezpieczne sekty, żeby dodać nieco "mistycznego" posmaczku, mroku. Parę razy, idąc za przykładem Gibsona, posłużyłem się magią VooDoo. Wesoło było.

A co wy sądzicie o wprowadzaniu magii do CP 2020? Czy nie wystarczy nam do tego Shadow Run?
 
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-01-2007, 20:52   #2
 
pannamaslo's Avatar
 
Reputacja: 159 pannamaslo ma wyłączoną reputację


Jeśli chodzi o mnie to w CP mówię magii NIE! Nawet teraz, gdy "połączyłam" świat CP i Warhamera, to magia w świecie technologicznym po prostu nie działa. Tego już by było za wiele, by magowie z wszczepakami po świecie latali. Pewne niewytłumaczalne zjawiska z pogranicza metafizyki, jak np. prekognicja czy telepatia, może nawet duchy czy "Boska" interwencja to jeszcze, jeszcze, ale za czary mary dziękuję.

W CP, to co mi się najbardziej podoba, to realne odniesienia do naszego świata i historii, a wprowadzenie magii zabija cały ten urok. Przynajmniej dla mnie

Zdravim!
 
__________________
Abstynent - człowiek niepociągający.

Jedna czysta owca może zatruć życie całej parszywej owczarni.
pannamaslo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-01-2007, 21:12   #3
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 498 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie


To jak ogień i woda i dlatego wszędzie poza Shadowrunem nie smakuje mi to dobrze. Jedynie własnie w nim jest to bardzo dobrze pokazane i tylko dam to dobrze wychodzi. Kilka sesji w CP odbyłem i nie wyobrażam sobie, by tam trafił magik, pojawiać się zaczęły smoki i w powietrzu było gęsto od magii. I chyba jedynym sposobem na przemycenie tego rodzaju "doznań" są kulty religijne, mistycyzm czy ostatecznie wytwory inżynierii biotechnologicznej (choć raczej jako psionicy niż czystej kwi magowie).
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-04-2007, 19:41   #4
 
Radosław's Avatar
 
Reputacja: 28 Radosław jest na bardzo dobrej drodzeRadosław jest na bardzo dobrej drodzeRadosław jest na bardzo dobrej drodzeRadosław jest na bardzo dobrej drodzeRadosław jest na bardzo dobrej drodzeRadosław jest na bardzo dobrej drodzeRadosław jest na bardzo dobrej drodzeRadosław jest na bardzo dobrej drodzeRadosław jest na bardzo dobrej drodzeRadosław jest na bardzo dobrej drodzeRadosław jest na bardzo dobrej drodze


Magia w Cyberze to przegięcie, po co, rozumiem sekty, eksperymenty z ludzmi, którzy potrafią wola przesuwać rzeczy itd., ale nie taka ze składnikami, to już odpada. Sekty z rytuałami to mamy od zawsze, ale żeby ich zabiegi przynosiły jakieś efekty w postaci zjawisk, albo magicy ze smoczymi kulami itp. to chyba by nie przeszło. A dlaczego bo moim zdaniem zmieniłoby idee tej gry, przecież tu chodzi o przyszłość naszego świata, a nie innego. Wzięto po prostu marzenia ludzi i wcielono je w życie, zresztą niektóre z tych marzeń już powstały. Strefa roi się od porombańców z gnatami i cyber gadżetami, i tak ma być po co jeszcze elfy, krasnoludy, magiczne miecze itd. Przecież nie o to chodzi. Takie jest moje zdanie i widzę z poprzednich postów że nie tylko, i chwała wam za to, bo taka zmiana nie wyszła by na lepsze.

Pozdrawiam Radosław
 
__________________
W ferworze walki, na polu bitwy jakim jest życie obronną ręką wychodzą tylko Ci, których serca nie potrafią klęknąć przed nieprawością.
Radosław jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-06-2007, 10:44   #5
 
cahn's Avatar
 
Reputacja: 25 cahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodze


Cytat:
Napisał pannamaslo Zobacz post
Jeśli chodzi o mnie to w CP mówię magii NIE! Nawet teraz, gdy "połączyłam" świat CP i Warhamera, to magia w świecie technologicznym po prostu nie działa. (...)
W CP, to co mi się najbardziej podoba, to realne odniesienia do naszego świata i historii, a wprowadzenie magii zabija cały ten urok. Przynajmniej dla mnie

z jednej strony realne odniesienie, a z drugiej łączysz warhamca z cp ?!
no to jak w końcu ? i dlaczego NIE niby ? że jest w tym coś złego ?

ja myślę, że magią zwiększasz tylko potencjał świata, w którym będą grać gracze. racja, nie jest to łatwe prowadzić z jednej strony dla magika, z drugiej dla netrunnera, ale nie niemożliwe. sam shadowrun ma mocny potencjał w tej kwestii, choć niewykorzystany, tak myślę i trochę przesadzony, przez co definitywnie w złym smaku.

za pomysł połączenia cp i młotka masz moje uznanie, ale nie kumam czemu cp ma wyłączać z zabawy magię ?

owszem mastah gibson tak kombinuje przy kreowaniu cyberpunka, by przetwarzać z naszego otoczenia wszystko w iluzję syntetyczności świata przedstawionego, przez co ma efekt jaki ma, choć sam nie ucieka od nadnaturalnych elementów.

ale czy magia jest w stanie jakkolwiek to zepsuć ?
myślę, że wręcz przeciwnie. syntetyk to wciąż syntetyk, a taki alef z 'mona lisy turbo' sam w sobie przecież jest jakby mistyczny, jakby magiczny artefakt, albo taki myk jak na tej zapomnianej stacji orbitalnej z neuromancera... polecam też zmitologizowaną 'zamieć' stephensona.

dlaczego ta magia, jeśli jest bez przesady, ma w czymkolwiek przeszkadzać ?
 
cahn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-06-2007, 20:10   #6
Banned
 
Reputacja: 0 Rhamona nie jest za bardzo znany


Rzeczywiście w Cyberze magia jakoś tak nie pasuje. Mam tu na myśli magię taką jak w DD czy w Magu a nawet taką jaka jest w Rifts. Natomiast nie widzę przeciwwskazań aby setting zbudować na jakiś układach sekciarskich, VooDoo, czy jakiś dziwnych błędach lub wirusach w sieci. Motyw z eksperymentami genetycznymi jest bardzo przytulny i też jak najbardziej pasuje... ale żeby zaraz Elfy? Afee...

Nie po to gram w CP2020 aby spotkać na ulicy prawdziwego, czarującego Elfa. No chyba, że to jakaś cyborgizacja - hit mody. W Cyberze przecież najważniejszy jest styl. Nie masz stylu to leżysz.

A jak chcę sobie zagrać z cybertechnologią i magią to zdecydowanie wybieram Rifts. System w Polsce niestety bardzo mało popularny, ale czasem w jakiś antykwariatach można znaleźć jeden z licznych (baaardzo licznych) dodatków do tego uroczego sytemu.
 
Rhamona jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-06-2007, 18:59   #7
 
Mazurecki's Avatar
 
Reputacja: 54 Mazurecki jest na bardzo dobrej drodzeMazurecki jest na bardzo dobrej drodzeMazurecki jest na bardzo dobrej drodzeMazurecki jest na bardzo dobrej drodzeMazurecki jest na bardzo dobrej drodzeMazurecki jest na bardzo dobrej drodzeMazurecki jest na bardzo dobrej drodzeMazurecki jest na bardzo dobrej drodzeMazurecki jest na bardzo dobrej drodzeMazurecki jest na bardzo dobrej drodzeMazurecki jest na bardzo dobrej drodze


Każda dostatecznie zaawansowana technologia jest nieodróżnialna od magii. - Arthur C. Clarke.

To chyba wystarczy.

Każda technologia odróżnialna od magii jest niedostatecznie zaawansowana. - Gregory Benford.

Na poprawkę.
(zaczerpnięte z książki "Nauka Świata Dysku I")
 
__________________
"Sousa kanashimi wo yasashisa ni
Jibun rashisa wo chikara ni
Kiminara kitto yareru shinjite ite
Mou ikkai! Mou ikkai!"
Mazurecki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-08-2007, 13:38   #8
 
nonickname's Avatar
 
Reputacja: 843 nonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwu


To ja może podam przykład. "Graf Zero" Gibsona. Mamy tam oczywiście voodoo. Jest 2 kapłanów. Jeżdżą bajerancką limuzyną(Ahmed) i noszą garnitury. Mają świątynię w apartamencie. I wierzą w duchy. Co więcej świat duchów wkracza w świat sieci. A może odwrotnie? To nie ważne. Ważny jest fakt, że magia u Gibsona jest. I to mi się podoba takie ludyczne elementy, czy nawet o charakterze rustykalnym(?) sprawiają, że świat jest bardziej egzotyczny, a z drugiej strony pozostaje (świat) spójny.
Natomiast magia, tak jak w Shadowrunie, to nie jest dobry pomysł. To rzecz gustu. Po prostu nie podoba mi się jak gracze walą do Mantikory z miniguna i poprawiają Fireballem.
 
__________________
B > avg

Ostatnio edytowane przez nonickname : 24-08-2007 o 13:41.
nonickname jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-11-2007, 19:18   #9
 
olo19's Avatar
 
Reputacja: 78 olo19 wkrótce będzie znanyolo19 wkrótce będzie znanyolo19 wkrótce będzie znanyolo19 wkrótce będzie znanyolo19 wkrótce będzie znanyolo19 wkrótce będzie znanyolo19 wkrótce będzie znanyolo19 wkrótce będzie znanyolo19 wkrótce będzie znanyolo19 wkrótce będzie znanyolo19 wkrótce będzie znany


Moim zdaniem magia w cyberpanku to kompletna pomyłka. Zniszczyłoby cały klimat tego mrocznego systemu. Magie moim zdaniem wystarczająco zastępuje broń i cyborgizacje, w szczególności cyborgizacię.
 
__________________
"Skoro ludzie to pionki, kim jest król"
olo19 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-11-2008, 00:09   #10
 
Margoth's Avatar
 
Reputacja: 17 Margoth nie jest za bardzo znanyMargoth nie jest za bardzo znanyMargoth nie jest za bardzo znanyMargoth nie jest za bardzo znanyMargoth nie jest za bardzo znanyMargoth nie jest za bardzo znany


Magia a Cyberpunk. Dobry żart. Nie wiem czy czytacie coś z S-F, jednak cyberpunk to gatunek S-F powracający do korzeni, czyli np. opowiadania o odnalezieniu nowych cywilizacji itp. Jeśli o ten system chodzi, nie grałem jednak ogólnie w science fiction jedyna magia podobała mi się w Starcrafcie, jednak i tak uważam to za głupotę. Lasery to magia, a nie jakieś czary mary!
 
Margoth jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:09.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166