Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Cyberpunk 2020
Zarejestruj się Użytkownicy

Cyberpunk 2020 Cyberpunk 2020


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-05-2005, 13:48   #1
 
diabolique's Avatar
 
Reputacja: 111 diabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znanydiabolique wkrótce będzie znany
Inny Cyberpunk 2020

[center:87098aaa4e]Inny Cyberpunk 2020[/center:87098aaa4e]




Dość często zastanawiamy się nad naszymi rozgrywkami RPG. Analizujemy je, staramy się wyciągnąć wnioski z poczynań MG i graczy, co często owocuje ciekawymi spostrzeżeniami i uwagami, których zadaniem jest doszlifowanie kolejnych przygód. Potwierdza to teorię, że RPG to nie tylko sesje. RPG to także to, co znajduje się poza grą, czyli dyskusje graczy, tworzenie i planowanie kolejnych przygód, skrupulatne kreowanie postaci, wymiana doświadczeń, pisanie artykułów do magazynów poświęconych tematyce RPG itd. Jest to równie ważne jak samo odgrywanie postaci. Potwierdza to poniższy przykład:


Pewnego dnia postanowiliśmy (ja, GTS, PW i Marcin M.), że zagramy porządną kampanię w Cyberpunka 2020 (jej trzecia i ostatnia przygoda została opisana w 2. numerze Inkluza). Wzięliśmy się ostro do roboty. Robur wykonał parę rysunków naszych, szczegółowo wykreowanych, postaci, my tchnęliśmy w nie życie, dzięki nam stały się członkami społeczeństwa Night City. Każdy z nas miał pewną wizję swojego bohatera i podchodził do jego tworzenia ze sporym zaangażowaniem (do tego stopnia, że w pierwszej przygodzie unikaliśmy wszelkiego ryzyka. Ale grało się świetnie, ja, bogaty businessman opisałem źródła moich dochodów (centrum handlowe i takie tam), a żeby uatrakcyjnić swoją postać zainwestowałem pieniądze w akcje (wszystko liczone było według stale zmieniającego się cennika Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie). Myślę, że jest to ciekawy sposób na handel akcjami w RPG. PW odgrywał zapalonego technika - botanika, przybiegał oczywiście z odpowiednimi cegłami (czyt. grubymi książkami) na sesje i było zabawnie. Marcin M. równie ostro wziął się do roboty i o mało nie nagrał paru rockowych kawałków (był członkiem jednego z punkowych zespołów). No i tak wyszło, że trzech zupełnie różnych obywateli miasta, o którym rozpisują się cyberpunkowi kronikarze, połączył los.


Mogę nawet zaryzykować stwierdzeniem, że w naszych rozgrywkach rzadko używaliśmy naszych ról. One były tłem i z pewnością sporym ułatwieniem dla GTS w tworzeniu kampani. Ale dzięki temu, że nasze postacie nie były tylko pojedynczą kartką A4, grało się świetnie i do dziś miło wspominamy naszych bohaterów, co rzadko zdarza się w przypadku postaci kreowanych w ciągu 15 minut.


Dużo rozmawialiśmy przed i po sesjach. Nagraliśmy jedną z nich i szczegółowo ją przeanalizowaliśmy (tak się złożyło, że pod koniec skończyła się kaseta i nie mamy nagranego momentu śmierci bohaterów. Dość często MG dawał nam wskazówki jak powinniśmy grać, razem dyskutowaliśmy jak oceniamy jego prowadzenie. Krótko mówiąc- RPG pełną gębą. Trzeba przyznać, że były to trzy najlepsze przygody w CP2020, w które grałem.


Czasem powinniśmy się zastanowić czy nie za mało czasu poświęcamy RPG pomiędzy sesjami. Im więcej się namęczymy przed sesją, tym lepsze efekty ujrzymy podczas sesji i myślę, że jest to jedna z najważniejszych zasad, którą warto zapamiętać.


Chciałbym zwrócić uwagę na pewien problem, który jest poruszany przez graczy CP2000. Często jest tak, że gracze kreują sobie przypakowanych bohaterów, których współczynniki plasują się na najwyższych poziomach. Wtedy biedny MG, albo pozwala im robić masakrę, co bardzo szybko się wszystkim nudzi, albo podnosi poprzeczkę na taką wysokość, że robi się z tego Heroic Future. Grałem w parę takich jednostrzałówek, w których walczyłem z Pancerzami Wspomaganymi i z całą armią uzbrojonych solaków. Taka gra jest fajna na krótki dystans, ale szybko staje się nudna.


Porównując najlepszych solaków z dodatku "Solo of Fortune", Ci pierwsi się do nas nie umywali. Czy tak wygląda Cyberpunk 2020? Chyba nie. Cyberpunk to gość z marnym pistoletem 2K6 i słabym Kevlarem, który próbuje przetrwać w otaczającym go bagnie, kiedy nie może pozwolić sobie na kartę Traumy, a sześcian mieszkalny to jego dom. To jest dopiero krawędź. Gość ze strachem zamyka oczy każdej nocy, bojąc się co przyniesie mu kolejny dzień. Czy nóż w plecach, czy tylko draśnięcie kuli z Magnum .44 jakiegoś punka. Oczywiście nie zawsze musi być tak tragicznie. Nasi bohaterowie mogą mieć ciepłe M3, jakąś brykę i stałe miejsce pracy, ale żeby poczuć okrutny świat Cyberpunka, trzeba na każdym kroku pokazywać im, że są obojętną zębatką w tej szalonej machinie jaką jest ludzkość, że muszą nieustannie troszczyć się o lepsze jutro. Dlatego też przyznam się, że odgrywanie postaci bogatego businessman'a było często nudne i dopiero MG musiał siłami wciągać postać w coraz to nowe tarapaty.


To była tylko garść moich własnych luźnych przemyśleń, ale ma nadzieję, że wyciągniecie z tego jakieś konkretne wnioski.



Paweł Montwiłł
 
__________________
eMIEJoteSCe eNA PeODePyIeS
old desingn(tm)'s man
diabolique jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-06-2007, 12:34   #2
 
cahn's Avatar
 
Reputacja: 25 cahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodzecahn jest na bardzo dobrej drodze
szczerze mówiąc spodziewałem się czegoś dość inspirującego w kwestii 'innego cyberpunka'. nie wiem, wizji, sposobu przedstawiania, jakiegoś filtru na cp, który jak kolorowe lustrzanki zaproponowalby inne spojrzenie na świat cyberpunka.

tymczasem przedruk artykułu pawła mnie rozczarował.

cóż, może mój post kogoś zachęci do takiego spojrzenia na sprawę.
może macie lub mieliście jakąś wizualną alternatywę dla cp ?
stosowaliście coś takiego kiedyś ?

stylizacja na lata 30-te XX wieku, stylizacja na gotycką metropolię pokroju gotham 2020 ? a może cukierkowe tokio pełne jaskrawych syntetyków i bioniki ?
coś w ten deseń ? ...
 
cahn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-06-2007, 12:57   #3
 
denis's Avatar
 
Reputacja: 55 denis jest na bardzo dobrej drodzedenis jest na bardzo dobrej drodzedenis jest na bardzo dobrej drodzedenis jest na bardzo dobrej drodzedenis jest na bardzo dobrej drodzedenis jest na bardzo dobrej drodzedenis jest na bardzo dobrej drodzedenis jest na bardzo dobrej drodzedenis jest na bardzo dobrej drodzedenis jest na bardzo dobrej drodzedenis jest na bardzo dobrej drodze
Co do artukułu ... jak dla mnie spojrzenie na cp przez pryzmat "Spluwy 2 K6 " - jest totalnym błedem ... nie wiem czy wogole w ten spsoob mozna poporwadzic dobra sesje ...

Jak dla mnie statystyki nie ma ja zadnego znaczenia ... w Cp liczy sie interyga , inteligentny sposob rozwiazania problemu , klimat i kreacja postaci ... A sesja gedzie wsponienie pozostaje w granicach : " walczyłem z Pancerzami Wspomaganymi i z całą armią uzbrojonych solaków " jest porażka MG , albo jego swiadomym wyborem poprowadzenia sesji "na odwal " ...( biore booka , wystawiam XXX mobow i kulamy kostkami ...


Druga sprawa :
" Im więcej się namęczymy przed sesją, tym lepsze efekty ujrzymy podczas sesji i myślę, że jest to jedna z najważniejszych zasad, którą warto zapamiętać. " ...

osobiscie uwazam ze RPG to nie odgrywanie samych siebie a wcielanie sie w zupełnie inne role ... A co do przygotowania sie do sesji i jego efektow ... znałem mase MG ktorzy musieli naprawde ciezko sie napracowac by stworzy fajna sesje , ale znałam tez wielu ., ktorzy podchodzilido seji "z marszu " i (prawie) nigdy nie dawali plamy w postaci sesji z mobami w roli głownej ...
Tak wiec stwierdzenie " jest to jedna z najważniejszych zasad, którą warto zapamiętać." nie jest jakas prawda objawiona i kanonem ktory jest niepodwazalny ...

sprawa trzcia :

" Dlatego też przyznam się, że odgrywanie postaci bogatego businessman'a było często nudne i dopiero MG musiał siłami wciągać postać w coraz to nowe tarapaty. " - skoor Mg musiał robic to "siła " to albo sie nie przygotował do sesji , albo w trakcie przygotowania "zapomniał " o jednej z najbardziej qestogennych roli w Cp jaka jest Businesman czy Korp ...

A co do tych nagarnych sesji -piszesz "Trzeba przyznać, że były to trzy najlepsze przygody w CP2020, w które grałem. "
ale chyba w istocie nie przygody były dobre , tylko było to fajne spotkanie znajomych , ktorzy rozmawiaja o swoim hobby ... rownie dobrze moglibyscie rozmawiac o puszczaniu latawców ...
 
denis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-06-2007, 10:06   #4
Bigos
 


Poziom Ostrzeżenia: (0%)
Ładnie. Ostra krytyka artykułu. I słusznie. Kilka rzeczy nie trzyma się kupy. Jednak można z niego coś ciekawego wyciągnąć przecież.

Przepisów na udaną sesję i taka, którą się pamięta wiele lat jest sporo. Nie ma, co ukrywać, że jeśli poświęcisz masę czasu na przygotowanie postaci to będzie się lepiej grało. Zwyczajnie, jeśli się z pasją podchodzi do gry i przede wszystkim z zaangażowaniem z każdej strony (mg i gracze) to ciężko to spartolić. Nawet najbardziej tandetny scenariusz przerodzi się w sesje życia. I chyba właśnie o to chodzi w RPG. Nie trzeba wcale na siłę odgrywać jakichś ról czy knuć niestworzonych intryg. Ważna jest zabawa a nie osiąganie szczytów sztuki odgrywania i prowadzenia.


Swoją drogą w którymś Mimie czytałem artykuł o alternatywnym świecie CP2020. pomysł zakładał idealne społeczeństwo gdzie wszystkim żyje się szczęśliwie (z pozoru oczywiście) natomiast od środka widać wielkie bagno i chłam. To był taki trochę Iny Cyberpunk. Sporo inny jest też nowy CP. Nowa wersja systemu przeniesiona kilka lat do przodu.

Każdy zagra w to co lubi. Spluwy 2K6 też są fajnym pomysłem na urozmaicenie sesji z super borgami. Taka przecież jest rzeczywistość. Nie zawsze jest się super bohaterem z smartowaną, specjalnie profilowaną do dłoni giwerą z powiększonym magazynkiem i grawerunkiem „Kocham swoją mikrofalówkę”
 
  Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:57.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166