30-06-2008, 11:19 | #1 |
Reputacja: 1 | Kostki czy wyobraźnia ? Cześć! Co wg. was jest lepsze, przy tworzeniu postaci, takim najszybszym przykładem jest historia. Tam mówią Ci, (przynajmniej w mojej wersji CP2020 v1.1) że masz wybór albo rzucasz albo wybierasz. Mi zasadniczo najbardziej podoba się wybór rzucania kostkami, ponieważ historia wychodzi tak zawiła, że wystarczy ją przeczytać i masz już plan na historie w sesji, a Wy jak uważacie ? Pozdrawiam Egon |
30-06-2008, 14:44 | #2 |
Reputacja: 1 | Jeśli chodzi o Historię postaci to: Nie no rzucanie na Historię to nie jest to... Lepiej samemu coś wymyślić. Po kiego grzyba mi jakieś elementy które nie pasują do mojej koncepcji. Przecież wystarczy trochę kreatywności i inspiracji. A Zawiła historia to nie zawsze dobra historia. Są krótkie KP, które doskonale spełniają rolę - przybliżenie postaci gracza. Nie ma w niej wielu wątków, które z trudem zapamiętują współgracze. Za to samą historię można rozbudowywać już w trakcie sesji. O takie szczegóły, które tworzą klimacik. Jeśli chodzi o scenariusz sesji to: Jw. Lepiej wymyslec coś nieliniowego. A nie rzucać kostkami na random ecountery...
__________________ Arkham Radio Ostatnio edytowane przez nonickname : 30-06-2008 o 14:47. |
29-01-2009, 20:01 | #3 |
Banned Reputacja: 1 | Od tego trzeba zacząć, że CyberPunk 2020 to system, gdzie proces tworzenia bohatera jest baaardzo ubogi (pomijając cybertechnologie), w porównaniu z takim choćby Wampirem. Najprościej jest wybrać z listy i dopasować wszystkie szczegóły dotyczące życia postaci do koncepcji. Jednak sztuką jest losowanie kostką i zgranie wszystkiego w logiczną całość Moim zdaniem najważniejszy w tym systemie jest 'styl'. Z resztą twórcy też to podkreślali. W związku z tym historia postaci odgrywa mniejszą rolę niż cyberwszczepy, technologiczne bajery i nowości |
30-01-2009, 10:17 | #4 |
Reputacja: 1 | A ja się nie zgodzę. Proces tworzenia postaci w cp jest jednym z prostszych i uniwersalnych. Tylko tu mogę zrobić postać dokładnie taka jaka mi się podoba (no dobra jeszcze Świat Mroku daje taką możliwość bo w shimie jest za mało punktów). Nieuważam też, że historia jest tu mniej ważna niż w innych systemach (Shathra masz coś na poparcie?).
__________________ [...]póki pokrętna nowomowa zakalcem w ustach nie wyrośnie, dopóki prawdę nazywamy, nieustępliwie ćwicząc wargi, w mowie Miłosza, w mowie Skargi - przetrwamy [...] |
30-01-2009, 12:10 | #5 | ||
Banned Reputacja: 1 | Cytat:
Przecież nie twierdze, że jest skomplikowany? Cytat:
CyberPunk 2020 to zdaje się pierwszy system w Polsce (nie chcę generalizować), który założył, że historia postaci jest niezbędna do gry. Nie ma praktycznie możliwości aby ją ominąć. Dla porównania w Warhammerze bardzo często zdarzały się sesje, gdzie historia była zupełnie pomijana, mam tu ma myśli gry na żywo. Wielokrotnie spotkałam się też z tym w Wampirze. Drugą sprawą jest to, że historia w Cyberze może mieć wpływ na ilość pieniędzy na twoim koncie - wygrane, przegranie, oraz na cechy (z tego co pamiętam ). Nie widziałam innego systemu, który w konstrukcji historii postaci, ma coś podobnego. Jednakże pomijając powyższe sprawy, historia postaci CP2020 wg zamieszczonego w podręczniku schematu, jest uboga. W wampirze mamy szereg pytań, na które odpowiada się opisowo, w CP2020 mamy tylko ogólne hasłowe informacje, bez wchodzenia w szczegóły. Przeszłość określana jest punktowo (rocznikowo). | ||
30-01-2009, 12:14 | #6 |
Reputacja: 1 | Zgodze się ale w części. Historia nie jest niezbędna często ją pomijam, według zasad cp też jest chyba obcjonalna. Owszem jest uboga bo jest tylko szkicem gracz z mg mają za zadanie ją ożywić (np. Janek wylosowuje, że jego postać była 9 miesięcy w więzieniu, musi teraz ustalić z mg za co itp). Owszem jak ktoś ograniczy się tylko do losowania to będzie ona uboga i będzie miała tylko za zadanie powiększyć cechy gracza.
__________________ [...]póki pokrętna nowomowa zakalcem w ustach nie wyrośnie, dopóki prawdę nazywamy, nieustępliwie ćwicząc wargi, w mowie Miłosza, w mowie Skargi - przetrwamy [...] |
19-02-2009, 09:54 | #7 |
Reputacja: 1 | ja twardo trzymam stronę wymyślenia historii postaci. Wtedy "właściciel" postaci będzie z nią bardziej związany. Według mnie h. postaci stworzono za pomocą kości jest jak mechanika gry. zero wyobraźni, tylko rzuty, rzuty,rzuty... W końcu to mam być MOJA postać, a nie jakiś KOŚĆotrup. deziękuję |