Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Savage Worlds > Savage'owe produkty > Deadlands: Reloaded > Deadlands
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15-01-2006, 12:06   #1
 
Reputacja: 1 SHAQER ma wyłączoną reputację
[Recenzja] Smith & Robards


„Smith & Robards” to pierwszy podręcznik, jaki kupiłem przez Internet i jestem z niego niezwykle zadowolony, ale od początku. Autorem suplementu jest Jon Hopler a dość przeciętną okładkę przedstawiającą niebezpieczne warunki pracy kurierów ‘Smith & Robards” narysował Paul Daly. Książka podzielona jest na dwie części gracza (Posse Teritory) i mistrza (The Marshal’s Handebook) a wszystkich rozdziałów jest osiem.


Rozdział 1 – Historia panów Smitha I Robardsa.

Rozdziały takie jak te zazwyczaj są moimi ulubionymi w częściami książek do Deadlandsa. Historia obu panów przepięknie ukazuje świat i realia w jakich BG będą się obracać. Widzimy tu jak Południowcy wykorzystują swoich naukowców co przynajmniej we mnie wzbudziło mieszane odczucia gdyż sam lubię postaci z CSA (Confederate States of America). Klimat opowiadania jest bardzo inspirujący i po przeczytaniu można chcieć zawarte tam informację bez problemu zamieścić w przygodzie bądź historii postaci.

Rozdział 2 – Szalona Nauka


Rozdział niezbyt wiele wprowadzający do gry. Kilka informacji dotyczących miedzy innymi projektów oraz startowego ekwipunku. Autor jednak nie przeciągał go w nieskończoność a całość jest zawarta na trzech stronach. Potem archetypy do wykorzystania w grze. Nic nadzwyczajnego ale z drugiej strony przyczepić się też nie można.

Rozdział 3 – Alchemia

I tutaj zaczynają się nowości. Każda książka dla podstawowych klas mistycznych coś wprowadza i muszę przyznać, że byłem ciekaw co wymyślą tutaj. Efekt końcowy przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Starożytna nauka, kamienie filozoficzne, nieśmiertelność… Jako dziecko zawsze interesowały mnie takie klimaty. A co z tym wszystkim zrobili panowie z Pinnacla? Nie mam pojęcia ale cokolwiek to było jest świetne. Nareszcie gracze mogą dostać jakieś eliksiry leczące przyśpieszające itp. Samo granie alchemikiem też jest ciekawe. Duża możliwość wymyślania przygód, przygód czemu? Zasada jest taka by wyprodukować eliksir alchemik musi użyć do tego kamienia filozoficznego i specyficznych komponentów. Kamień filozoficzny otrzymujemy mieszając własną krew z upiorytem i wykonując z tym kilka zabiegów. A jeżeli chodzi o specyficzne komponenty to niejednokrotnie gracz będzie się musiał najeździć by coś takiego odnaleźć. Przykładem może być piasek z Sahary albo kwiaty rosnące tylko w lasach tropikalnych. Rozdział naprawdę bardzo dobry aż chce się ubrać kitel i zacząć mieszać we wrzącym kotle.

Rozdział 4 – Nauka jazdy

Można tu znaleźć mechanikę dotyczącą jeżdżenia/ pływania oraz latania wszystkimi tymi dziwacznymi pojazdami, które spotkać można na kartach wielu podręczników. Zasady trzymają się kupy jednak są dość skomplikowane i używanie ich w codziennej grze może spowodować więcej turlania niż grania więc raczej odradzam. Lepiej używać jej podczas ważnych pojedynków ludzi zmechanizowanych. Pojawiają się tu zasady artylerii, i bombardowania więc część ta może być bardzo przydatna wszelakim wojskowym. Ciekawe są moim zdaniem zasady strzelania w pojazdy. Polega to na tym, że każdy pojazd posiada tabelkę z miejscem trafienia co bardzo pomaga w stwierdzeniu gdzie utkwiły pociski i co mogło ulec awarii.

Rozdział 5 – Używanie katalogu

Rozdział, w którym autor omawia wszystkie, mechaniczne i nie tylko, sposoby na korzystanie z katalogu. Są tu opisane miejsca gdzie można zamawiać, czas i koszt przesyłki, wypadki jakie mogą napotkać transport po drodze, za które kupujący musi płacić itp. Omówione są też różnorakie modyfikacje i ich koszty takie jak zmiana koloru, czy grawerunek.

Rozdział 6 – Katalog

Tak. Główna część książki, w której znajdziemy wszystko czego nasz hombre może potrzebować. Katalog podzielony jest na kilka części są nimi: pojazdy, akcesoria do pojazdów, akcesoria obronne do pojazdów, zbroje i ubrania, urządzenia różnorakie, przedmioty do przydatne w pracy, eliksiry, upioryt, kotły upiorytowe, bronie i akcesoria. Wynalazki są różnorakie jedne przydatne takie jak parowe motocykle inne wręcz przeciwnie parowe urządzenia do produkcji naleśników. Rozdział bardzo fajny i niezwykle przydatny. Już teraz wiadomo, że w Deadlands można stworzyć wszystko. To po prostu trzeba przeczytać gdyż nie da się tego wszystkiego opisać. Gorąco polecam.

Rozdział 7 – Sekrety S&R (od tego punktu zaczyna się podręcznik dla szeryfa)

Informacje o S&R, zarówno o obu panach jak i całej firmie. Informacje bardzo przydatne dla szeryfów prowadzących drużyny naukowców chcących pracować dla S&R. Bardzo ładnie omawia jak można zostać przyjętym lub sprzedać projekt. Rozdział ukazuje również drugą nieoficjalną twarz S&R a także ich zatarg z Hellstromem. Naprawdę wiele informacji o świecie.

Rozdział 8 – Przygoda

Niezbyt dopracowana ale zrzucam to na karb braku miejsca w książce. Po odrobinie pracy można z niej zrobić naprawdę intrygującą przygodę, w której gracze są zmuszeni przeprowadzić śledztwo (a moim zdaniem przygody tego typu są najlepsze w grze takiej jak DL). Sama przygoda nie ma zbyt dużo wspólnego z naukowcami więc bez problemu można ją poprowadzić drużynie bez takowych. Cała akcja rozpoczyna się w punkcie podjęcia pracy dla Denver Pacyfic potem są uniści, wojny kolejowe potwory… Ale nie zdradzę nic więcej.

Podsumowując. Grać w Deadlandsa i nie mieć tego podręcznika to trochę jakby próbować wyprawy do lochów bez liny. Niby się da ale… Podręcznik dobrze napisany i szczerze przyznam że jeżeli chodzi o język angielski to problem miałem tylko w pierwszym rozdziale gdzie użyto wiele mądrych, i zdecydowanie za mądrych jak dla mnie, słów. Reszta jest w porządku. Pod względem treści po raz kolejny okazuje się, że ta firma nie wypuszcza na rynek czegoś co jest do niczego. Wszystkie informacje nadają się do wykorzystania więc niema uczucia zawodu, wydania pieniędzy co często przytrafia mi się gdy kupuje książki WotC. Słowem podręcznik wart przeczytania dla wszystkich którzy grają w ten system a nawet tym którzy z DLem nie mają wiele wspólnego gdyż wiele pomysłów można łatwo wykorzystać również w innych grach. Pozdrawiam.
 
SHAQER jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:35.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172