lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Deadlands (http://lastinn.info/deadlands/)
-   -   [Art] Crossing Systemów (http://lastinn.info/deadlands/1232-art-crossing-systemow.html)

Darken 30-01-2006 20:30

[Art] Crossing Systemów
 
Po kilku swobodnych rozmowach z kumplem o Dl i WoD'zie zaczełem głęboko zastanawiać się nad skrzyżowaniem Martwych Ziem wraz z innym systemem. Na podobny pomysł wpadli już dawno autorzy Dl w swoich powieściach groszowych, ale ja ich nie czytałem, i ktoś może nie chcę sciągać z neta pdf, więc chyba go zawartość arta zainteresuje.
World of Darkness
Tu sumienie krzyczy mi na cały głos: Zwariowałeś. Rosądek zgodzi się z nim. Cała otoczka świata Wod' nie jest rzeczą porządną w Dl. Pozostawał bym wyłącznie na dodawaniu pewnych elementów.

Wampiry
Tu sprawa staje się bardzo ciekawa. Originalnie w Martwych Ziemiach wampiry dzielą się na kilka podtypów, sa do szpiku złe itp itd, czyli stareotyp o tym ciekawym gatunku.
Ponieważ lubię wampiry które same decydują o swoim losie i nie rzucają się bezmyślnie na wrogów. Daje to też możliwość ciekawej gry na dziwnym zachodzie.
Istniał bóg, który ukarał Kaina za zabójstwo brata, naznaczając go znamieniem wampiryzmu. Czuł się samotny, stworzył więc potomków. Lecz ten czyn nie zmniejszym jego bólu i zakazał tworzenie nowych potomków. Tutaj konczy się w miarę optymistyczna wersja.
Przejdzmy odrazu do Kartaginy. Stworzona przez Brujah, miała byc przykładem współistnienia ludzi i wampirów. Lecz Mroczni, widzieli jak wartościowymi bestiami mogą być wampiry. Owładneli kilka potęznych wampirów, łudząc ich władzą i potęgą. Stali się pionkami w wielkiej grze. Wtedy rozpoczął się Jihad.
Przejdzmy do daty 1000. Wtedy moc największych Wampirów osłabła z wiadomego zdarzenia. Jednak cała machina obracała się nadal, wampiry walczył ze sobą o wpływy. Linia krwi coraz bardziej słabła, bez rytułałów które dodawały by jej moc. Tak było do roku 1863 nastąpił cichy przełom. Pierwszy zauważyli to Giovanni dzięki ich kontaktą z Światem Duchów. Do konca 1870 roku wiedziały o tym już wszystkie klany. Wraca dawna potęga, dawna chwała. Znowu będzie można poczuć minioną potęgę, odnowić krew.
Wiele buntowniczyk klanów założyło domeny w nowym świecie. Było bardzo cięzko zaadopotować się w nowym miejscu, nabrac nowych przyzwyczajeń.
W koncu Agencja zauważyła że ktoś nowy i potężny panoszy się na wschodzie. Jest już jednak za późno, chociasz ludzie moga czymś niemile zaskoczyć wampiry.

Wilkołaki
Mało znam filozofię wilczków, ale podstawy są dosyć jasne. Uktena i Wendigo są mocno związane z plemionami indian.
Umbra to Kraina Wiecznych Łowów, Gaia to jeden z Duchów Natury, A Żmij :) sami zgadnijcie.
Raczej nie dawał bym możliwości grania WW w DL bo one by za dużo wiedziały.

Zjawa
Nie znam systemu więc nie wypowiem się. Ale duchów na Dziwnym zachodzie powinno być pełno.

Odmience
To są ich czasy. Ludzie dziennie marzą o zdobyciu fortun, podróżują do niezbadanych terenów. Jednak nie jest tez zielono. Wojna, handel upiorytem, wyścig kolej... Ludzie coraz bardziej boja się wyjść z domów. Myślą o codzienności a nie marzą. Wszytsko zależy od terenów.
Technikalia: Feriee to istoty narodzone z wairy, dzięki czemu mogły zmaterializowac się w naszym świecie. Narodziły się w Celtyckiej Brytani, gdzie powszechny był kult duchów. To Dar brany na początku gry, ponieważ dzisiaj juz nie mogą istnieć samoistnie, łączą się z duszami śmiertelników.

Mag
Nie grałem, znam tylko z różnych artykułów z internetu. Problem z tym że w DL są już kanciarze. Gdyby przyszli tutaj Magowie, to kanciarze idą z torbą. W koncu tutaj ludzie nie mówią tak często "To nie możliwe" tylko "Fuck, bierzemy widły".
Nie, nie widzę ich zupełnie, a gdy poddamy magów zmianom, to już nie będą ci magowie:P

Mumia
Muuu-miaa :D

Wkrótce rozszerze opisy i dodam krzyżówki z innmi systemami

SHAQER 31-01-2006 10:24

Darkenie bez urazy ale w tym poscie wyszła Twoja niepełna wiedza o świecie Deadlandsa. Miejsce w którym krzyżuje się świat WoDa i DL to trylogia powieści groszowych „Strange Bedfellows” „Savage Passage” oraz „Ground Zero”. Skrzyżowanie Dla z Wilkołakiem + w trzeciej części z Rail Wars (bitewniakiem osadzonym w świecie Dla). Książki są napisane w znanym wszystkim fanom stylu, recenzje zamierzam za jakiś czas napisać. To tyle jeżeli chodzi o poprawki. Książki polecam całkiem ciekawe.

Ponadto jeżeli chodzi o krzyżówki to polecam kolejne części Dla.

Hell On Earth – Deadlands po wojnie atomowej. Klimaty Neuroshimy + horror. Świetny.
Lost Colony – Odcięta od świata kolonia na innej planecie. Ah ten Deadlands też świetne.

A oprócz tego Weird War II autorów Deadlandsa kolejna świetna gra w realiach II wojny.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:51.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172