lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Deadlands (http://lastinn.info/deadlands/)
-   -   Deadlands: Trochę o tworzeniu swojego posse. (http://lastinn.info/deadlands/726-deadlands-troche-o-tworzeniu-swojego-posse.html)

fleischman 17-07-2005 21:01

Deadlands: Trochę o tworzeniu swojego posse.
 
Jak mówiłem w poprzednim topicu system jest oparty na umiejętnościach, żadnych klas ani ograniczeń.
Nasza postać "składa się" z 10 głównych cech, którym podporządkowane są poszczególne umiejętności.
Rozpiska cech i umiejętności widoczna jest Tutaj.
Umiejętności jest ogólnie sporo i umożliwiają na bardzo elastyczne tworzenie postaci.
Samo losowanie cech wygląda trochę inaczej niż w innych grach.
Mianowicie ciągnie się... karty.
Na początek gracz ciągnie 12 kart i odrzuca dwie z nich (dwójek nie można odrzucać) i w zależności od ich koloru i mocy daje to inny wynik.
Np dwójki to k4, damy to k10 a asy k12. No i w zależności od koloru możemy mieć 4k10 albo 4k6 albo 1k4 (sic!).
Te 10 wyników rozdzielamy pomiędzy cech główne postaci.
Z umiejętnościami wygląda to tak, że każda umiejętność dostaje kostkę z cechy jakiej jest podporządkowana a ilość kostek zależy od ilości rang w danej cesze. W praktyce wygląda to tak, że jesli chcemy mieć rewolwerowca to dajemy do Zręczności powiedzmy 1k12 i 5 rang w strzelanie: rewolwer i w razie rozróby bierzemy w łapkę 5k12, z czego liczy się tylko najwyższy wynik + na każdą 12 przerzucamy kostkę i wynik się sumuje (ach pamięta sie 25 wyrzucone k4 :)) a gdy wyrzucimy na ponad 50% kostkach 1 to mamy niefart.
Tak się ma sprawa z umiejętnościami.
Najciekawsze są jednak 3 tabelki na drugiej stronie karty postaci. Mianowicie: zalety, zawady i najgorszy koszmar :)
Zalety to to w czym są mocne postacie, np przeszywający wzrok albo głos dobitny, dzięki któremu można lepiej przekonywać ludzi i wiele, wiele innych mniej lub bardziej ciekawych rzeczy.
Ale gdzie haczyk?
A no taki, że każda zaleta ma przy opisie wartość punktową od 1-5.
I można wziąć zalet za tyle punktów za ile wzięło się zawad, które także mają punktację od 1-5.
Tylko, że o ile zawad można brać ile się chce to zalet tylko maksymalnie za 10 pkt.
Tak, tak, nie ma idealnych postaci w tej grze, ideały po ziemi nie chodzą. Zawady mamy różne, od nałogu (dowolnego, może to być nawet nałóg przeklinania), poprzez nadwagę i brak kończyny po świra i koszmary senne (to ostatnie wydaje się nie takie straszne, ale w tym świecie koszmary są straszne w konsekwencjach dla gracza...).
Są dwie specyficzne zalety, które należy omówić oddzielnie.
Pierwsza to weteran Dziwnego Zachodu.
Jest to zawada za 0 punktów i daje dodatkowe 15 punktów na umiejętności. No a haczyk jest taki, że to Szeryf i szczęście decydują o tym co ci się przydarzyło w przeszłości. Jeśli masz szczęście to masz za friko 15 punktów, jeśli szczęścia nie masz to startujesz bez nogi albo ręki, a jak nie masz totalnie szczęścia to startujesz ze świrem na 5 rang lub koszmarami sennymi.
Naprawdę trzeba się zastanowić nad tym czy warto brać.
Druga to mistyczna przeszłość. Są dwie specyficzne grupy dla mistycznych przeszłości.
Mistyczne przeszłości "zawodowe" czyli kanciarz itp. i mistyczne przeszłości, które dostaje postać nieświadomie. Ma to miejsce gdy gracz przy tworzeniu postaci wyciąga Jokera. Wtedy ciagnie drugą kartę, której nie widzi i Szeryf sprawdza sobie w tabelce co dana karta oznacza i decyduje czy gracz powinien wiedzieć o tym. Niektóre przeszłości są naprawdę ciekawe :devil:
Ostatnia ciekawa tabelka to Najgorszy koszmar, czyli czego najbardziej się dany gracz boi a potem musi tego przestrzegać :)

Także jak widać, odrobina wyobraźni, przełamania obaw i można uzyskać naprawdę ciekawe postaci.

Jeśli chodzi o rozwój postaci to niejako kupujemy nowe rangi, zwiększamy kostki za sztony, coś w rodzaju XPków ale to działa trochę inaczej, bo dzięki sztonom, np możemy dostać przerzut, zmniejszyć zadane przez wroga obrażenia itp.
Ale jest coś jeszcze. Musisz mieć uzasadnienie tego, że chcesz zwiększyć daną umiejętność.
Chcesz zwiększyć sobie siłę? Ćwicz. Szybkość? Biegaj. Lepiej strzelać? Znajdź nauczyciela lub ustaw sobie puszki na kłodzie i strzelaj. Nie ma nic za darmo.

I pamiętajcie - śmierć to dopiero początek :)

Solinarius 17-07-2005 22:50

Cytat:

Napisał fleischman
I pamiętajcie - śmierć to dopiero początek

Co przez to rozumiesz?
Że jak zarobisz w łeb kuleczke z jakiejś armaty i bedą zbierać Twój mózg z całego szynkwansu to dla mnie jest to początek?
Dość ciekawe i mam nadzieję że mnie oświecisz :cf:

fleischman 17-07-2005 22:54

Hehehe. To jedno z głównych hasleł tego systemu.
Tajemnicy nie wyjawię bo to jedna z ciekawszych niespodzianek w tym systemie xD

SHAQER 15-01-2006 11:36

Fleischman zapomniał dodać że mnóstwo umiejętności można sobie samemu wymyślać. Pd siłą nie ma żadnej ale czemu nie dodać sobie np. podnoszenia ciężarów które pozwalają podnosić większe obciążenia niż normalni. Np. może to pomóc gdy kompan w środku strzelaniny leży pod wywróconym wozem albo gdy chcemy zarobić pieniądze w lokalnym konkursie. Pozatym mechanika jest świetna. Obrażenia rozdzielamy na lokacje więc po trafieniu w rękę już sobie z niej nie postrzelamy. Oprócz tego jest Dech, czyli wytrzymałość psychofizyczna postaci no gdy dostaniemy z pistoletu cała odwaga nas opuszcza i kwilimy wołając mamusie. Gra super polecam chociażby samą mechanikę, która jest świetna

morfin 16-08-2008 20:42

Tworzenie swojego posse?! Co to u licha ma znaczyć?!

Doprawdy... Darken słusznie napisał, że wszyscy jesteśmy amatorami.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:05.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172