Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20
Zarejestruj się Użytkownicy

DnD i systemy d20 20 broni wykuli krasnoludzcy kowale, 20 pieśni wyśpiewali elficcy bardowie, 20 twierdz zbudowali ludzcy budowniczowie. 20 bohaterów z różnych planów spotkało się w imię Jedności Multiuniversum i 20 rozeszło we wszystkie światy.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10-12-2015, 14:03   #121
Konto usunięte
 
Ulli's Avatar
 
Reputacja: 1 Ulli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputację
Mam takie pytanie. Co się dzieje jeśli rzucamy czar, który wymaga ataku dotykowego i atak nie wchodzi. Tracimy czar, czy też jest on wstrzymany i w następnej rundzie ponawiamy próbę?
 
Ulli jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2015, 19:13   #122
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Jeśli nie trafisz czar pozostaje w dłoni do czasu aż czegoś dotkniesz lub uda Ci się atak dotykowy.
Niestety nie pamiętam jak długo można tak trzymać czar.
 
Googolplex jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2015, 19:49   #123
Konto usunięte
 
Ulli's Avatar
 
Reputacja: 1 Ulli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputację
Dowolnie długo. Chyba, że zdecydujemy się rzucić inne zaklęcie. Wtedy wstrzymany czar ulega rozproszeniu. Właściwie znałem odpowiedź, ale postanowiłem się upewnić, bo w jednej sesji MG pozbawił mnie czaru po chybionym ataku dotykowym. No nic takie życie. Ilu MG tyle interpretacji zasad.
 
Ulli jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2015, 19:52   #124
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Formalnie czary przy których stosujesz atak dotykowy mają szansę na trafienie krytyczne (przy naturalnej 20) ale to też jest często pomijane przez MG. Świat jest niesprawiedliwy dla Macających Magów
 
Googolplex jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-12-2015, 15:52   #125
 
Pablo0220's Avatar
 
Reputacja: 1 Pablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodze
Czy przy tworzeniu magicznej broni można dodać dwa lub więcej usprawnień ? Np ostrość +1 i lodowość +2 i traktować broń jak +3 ?
 
Pablo0220 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-12-2015, 16:20   #126
 
Cedryk's Avatar
 
Reputacja: 1 Cedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputację
Rozumowanie jest błędne by nadać broni cechy magiczne musi ona być magiczna na co najmniej +1
Taka broń jaką opisałeś nie może istnieć.
Kończąc broń +1 z podanymi cechami będzie w celu obliczeni ceny bazowej czyli handlowej bronią +4 i będzie kosztowała jako broń +4.
Jednakże nadal będzie to broń z usprawnieniem magicznym +1 i w/w cechami magicznymi.
co do ilości cech danych broni ogranicza tylko to. że bron stworzona nie może być mocniejsza niż +10.
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975

Ostatnio edytowane przez Cedryk : 13-12-2015 o 16:23.
Cedryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-12-2015, 17:56   #127
Konto usunięte
 
Ulli's Avatar
 
Reputacja: 1 Ulli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputację
Jedno pytanie Cedryku. Jak zapewne wiesz "Przewodnik Mistrza Podziemi" oferuje różne tabelki. Jeśli losuje się na przykład skarb i wypada rapier +1, to chcąc być wierny podręcznikowi, mogę obdarować postać ognistym rapierem z premią usprawnienia +1 do ataków i obrażeń, czy też jest to złe rozumienie zasad, bo taka broń już jest bronią +2 nie plus jeden? Może brzmi to głupio, w końcu MG wolno wszystko, ale nie bardzo właśnie wiem jak to rozumieć.
 
Ulli jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-12-2015, 18:38   #128
 
Cedryk's Avatar
 
Reputacja: 1 Cedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputację
Jeśli chcesz się trzymać tabelki to nie możesz takiej broni dać, gdy wypadł skarb +1, gdyby wypadł skarb +2 to mógłbyś.
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975
Cedryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-12-2015, 15:43   #129
 
Pablo0220's Avatar
 
Reputacja: 1 Pablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodze
Cedryku chodzi o DnD 3.5 ? Jeżeli tak wytłumacz mi proszę jak pod względem mechaniki wygląda stworzenie broni tak aby była to broń +4 z dwoma usprawnieniami: ostrość +1 i prędkość +3. Zawsze wydawało mi się, że jeżeli BG zamawia broń u czarodzieja z usprawnieniem np. +3 to dostaje broń +3. (czyli oprócz magicznej właściwości dodaje podaną premię do ataku i obrażeń)
 
Pablo0220 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-12-2015, 17:03   #130
 
Molkar's Avatar
 
Reputacja: 1 Molkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputację
Ponieważ broń ma 2 typy usprawnień licząc te nie epickie

+1 / + 2 / +3 / + 4 / + 5

Jeśli chodzi o bonus do obrażeń i trafienia

Oraz usprawnienia dające bonusy np. k6 od ognia (które jest usprawnieniem liczonym jako + 1 )

i tak broń nieepicka może mieć premię do obrażeń i trafienia max + 5 oraz usprawnienia dające jakieś bonusy.

Pamiętać trzeba że premia od +1 do +5 i usprawnienie dające jakieś tam bonusy razem nie może przekroczyć + 10 przy nieepickiej broni.

czyli np. jak dasz broń + 5 i do tego chcesz dowalić np. ostrość itp. to suma dodatkowych bonusów nie może przekroczyć + 5

Aby wsadzić jakiekolwiek bonusy do broni musi ona być przynajmniej + 1 (czyli + 1 do obr/traf)

Czyli np. Długi miecz + 5, ostrości(+1), prędkości(+3) i do tego + k6 od ognia(+1) to max jaki możesz zrobić z nieepicką bronią.

Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić
Długi miecz + 1,migbłystalny (+6 jeśli pamiętam), prędkości (+3) i też mamy sumę łącznie +10

Trzeba pamiętać że do obrażeń i trafienia liczy się tylko umagicznienie +1/+2/+3/+4/+5

Cechy specjalne broni nie dodają się do tego bonusu

W książce epickiej są opisane jak robić bronie powyżej łącznego +10 ale ceny wtedy idą nagle w dziwne cyfry

Nakręciłem nakręciłem ale chyba jakoś składnie napisałem
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427
Molkar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:48.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172