Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20
Zarejestruj się Użytkownicy

DnD i systemy d20 20 broni wykuli krasnoludzcy kowale, 20 pieśni wyśpiewali elficcy bardowie, 20 twierdz zbudowali ludzcy budowniczowie. 20 bohaterów z różnych planów spotkało się w imię Jedności Multiuniversum i 20 rozeszło we wszystkie światy.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-04-2017, 17:53   #331
 
Eleishar's Avatar
 
Reputacja: 1 Eleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputację
Z tymi class levelami itd. można faktycznie mieć problemy w interpretacji. O ile rozumiem twoje przedstawienie sytuacji Googol, o tyle jak Jaśmin zauważył, czasami pojawia się trzecia opcja "level in this prestige class". Teoretycznie jest to równoważne z class level, ale praktycznie jest to trzecia możliwość. Czy nie powinno się używać ujednoliconego nazewnictwa, jeśli rozchodzi się o to samo?
 
__________________
Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja.
Eleishar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-04-2017, 18:38   #332
 
Cedryk's Avatar
 
Reputacja: 1 Cedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputację
Eleishar jednakże sformułowanie to pojawia się przy zdolnościach specjalnych klasy prestiżowej np. łączenia poziomów klasowych kapłana z poziomami klasy prestiżowej prawdziwego nekromanty.
Zatem do słowniczka
Cytat:
Class level dotyczy tylko opisywanej klasy.
Character level dotyczy sumy poziomów wszystkich klas jakie postać posiada.
należało by dodać:
Prestige class level dotyczy poziomów w konkretnej klasie prestiżowej.

Ujednolicenie dopiero by wprowadziło problemy.
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975
Cedryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-06-2017, 23:04   #333
 
Zormar's Avatar
 
Reputacja: 1 Zormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputację
Mam pytanie odnośnie magicznych pancerzy, a dokładniej, czy jest jakiś efekt, który neguje/zmniejsza szansę na niepowodzenie magii wtajemniczeń? (Wiem, że wykonanie z mithrilu zmniejsza tą szansę o 10%, ale idzie mi o efekty z umagicznienia).

Do tego jeszcze pytanie odnośnie magicznej broni, a dokładniej wyliczania jej kosztu.
Chciałbym wiedzieć jaki będzie miał koszt gnomi młot z hakiem, którego oba końce miałby dodatkowy efekt. Młot w postaci porażenia (+1k6 od elektryczności), a hak mrozu (+1k6 od zimna).

Zatem w takim wypadku statystyki broni wyglądają tak:
1k6+1k6 elektryczność/1k4+1k6 zimno
+1 do trafienia każdym z końców
Cena: 620 (mistrzowska broń) + 4000 (dwa umagicznienia +1)

Czy tak:

1k6+1 (premia z umagicznienia)+1k6 elektryczność/1k4+1 (premia z umagicznienia)+1k6 zimno
+1 od trafienia każdym z końców
Cena: 620 + 4000 (dwa umagicznienia +1)

Czy jeszcze jakoś inaczej?
 

Ostatnio edytowane przez Zormar : 08-06-2017 o 23:19.
Zormar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-06-2017, 07:07   #334
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Każde z tych umagicznień wirtualnie podbijają o pewien poziom. Załóżmy, te premie dają po 1 poziomie, w tedy mamy taki rachunek:
620 + rachunek za premię +3

A co do zbroi... szansa na niepowodzenie bierze się z tego, że zbroja krępuje ruchy itp. Zatem może odpowiednie atuty metamagiczne powinne załatwić sprawę?

Swoją drogą coś takiego wymyślili w Księdze plugawego zła:
Cesarz (czy jak mu tam) ma pierścień, dzięki któremu może rzucać płytową bez ryzyka czary w dowolnej zbroi, czyli w płycie, do której doczepia dzieci, aby czerpać z nich moc magiczną.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-06-2017, 08:02   #335
 
Cedryk's Avatar
 
Reputacja: 1 Cedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputację
Ad.1 Nie spotkałem się z takim umagicznieniem zbroi czy też tarczy. Jest to sensowne, gdyż nie spotkałem się też żadnym zaklęciem redukującym szanse niepowadzenia czaru dla rzucających zaklęcia wtajemniczeń.
Ad.2
By broni móc nadać usprawnienie specjalna mocą musi być ona wcześniej bronią z usprawnieniem co najmniej +1. Czyli koszt to dla specjalnej mocy +1 będzie jak przy umagicznieniu (+2)8000.
W przypadku broni podwójnych każda stronę na potrzeby umagiczniania rozpatruje się jak osobną broń.
Zatem by nadać każdej stronie broni jakieś specjalne moce musiał byś zapłacić 16000.

1k6+1 (premia z umagicznienia +1)+1k6 elektryczność(+1) [8000]/1k4+1 (premia z umagicznienia +1)+1k6 zimno(+1) [8000]
+1 od trafienia każdym z końców
Cena: 620 + 16000 (dwa umagicznienia sumaryczne =+2)

Cytat:
A co do zbroi... szansa na niepowodzenie bierze się z tego, że zbroja krępuje ruchy itp. Zatem może odpowiednie atuty metamagiczne powinne załatwić sprawę?
Owszem unieruchomienie czaru, lecz ten atut wykorzystuje komórkę na czary o poziom wyższą. Czyli czar unieruchomiony 1 poziomu zajmuje komórkę na czary 2 poziomu. Coś za coś.

Cytat:
Swoją drogą coś takiego wymyślili w Księdze plugawego zła:
Cesarz (czy jak mu tam) ma pierścień, dzięki któremu może rzucać płytową bez ryzyka czary w dowolnej zbroi, czyli w płycie, do której doczepia dzieci, aby czerpać z nich moc magiczną.
Pierścień Strasznego władcy jest pomniejszym artefaktem i dział tylko, gdy zabije się istotę na 10 poziomie. Działa przez 24 godziny.
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975

Ostatnio edytowane przez Cedryk : 09-06-2017 o 08:45.
Cedryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-06-2017, 08:55   #336
 
Zormar's Avatar
 
Reputacja: 1 Zormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputację
Cytat:
By broni móc nadać usprawnienie specjalna mocą musi być ona wcześniej bronią z usprawnieniem co najmniej +1. Czyli koszt to dla specjalnej mocy +1 będzie jak przy umagicznieniu (+2)8000.
W przypadku broni podwójnych każda stronę na potrzeby umagiczniania rozpatruje się jak osobną broń.
Zatem by nadać każdej stronie broni jakieś specjalne moce musiał byś zapłacić 16000.
[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=w6QN3EHSjVs[/MEDIA]

Niemniej bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi.

EDIT: Mam jeszcze jeden problem, a mianowicie jak obliczyć koszt magicznego przedmiotu z ładunkami dla konkretnej liczby ładunków.

Przykładowo różdżka kul ognistych (5.) to 11250 sz i jest to różdżka z 50 ładunkami. Mnie jednak ciekawi jaki koszt byłby takiej różdżki z ładunkami w liczbie np. 5, czy 10.
 

Ostatnio edytowane przez Zormar : 09-06-2017 o 09:56.
Zormar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-06-2017, 10:12   #337
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Zormar Zobacz post
Mam pytanie odnośnie magicznych pancerzy, a dokładniej, czy jest jakiś efekt, który neguje/zmniejsza szansę na niepowodzenie magii wtajemniczeń? (Wiem, że wykonanie z mithrilu zmniejsza tą szansę o 10%, ale idzie mi o efekty z umagicznienia).
W DMG2 jest szablon Feycraft, zmniejsza on karę niepowodzenia czarów o kolejne 5% (można łączyć z mitrilem), minus taki, że musisz znaleźć istotę fey (wróżka, czy tam żywiołak) która taki pancerz Ci wykuje.

Twilight (bez wampiro-wróżek) umagicznienie za +1 (MiC s15), redukuje ASF o kolejne 10%.

W sumie Mithral Feycraft Twilight redukuje szansę niepowodzenia o 25%, razem z pierwszym poziomem Spellsworda (PrC) pozwoli Ci to nosić pełną zbroję płytową bez szansy zepsucia czaru.

Inną ciekawą opcją jest klasa prestiżowa dla krasnoludów, Runesmith. Co prawda nie redukuje ASF ale możesz wówczas przygotować czary w postaci run, zaś rzucanie czarów z run nie wymaga komponentu somatycznego, więc zbroja w tym nie przeszkadza.

W sumie jest jeszcze opcja dla Duskblade'a, Atut Battle Caster, pozwala mu używać dowolnego pancerza bez kar (klasowo Duskblade może bez kar używać lekkiego i średniego pancerza, Battle Caster podnosi zaś to o jedną kategorię wagową czyli do ciężkiego pancerza).
 

Ostatnio edytowane przez Googolplex : 09-06-2017 o 10:33.
Googolplex jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-06-2017, 10:27   #338
 
Cedryk's Avatar
 
Reputacja: 1 Cedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputację
Cytat:
W DMG2 jest szablon Feycraft, zmniejsza on karę niepowodzenia czarów o kolejne 5% (można łączyć z mitrilem), minus taki, że musisz znaleźć istotę fey (wróżka, czy tam żywiołak) która taki pancerz Ci wykuje.

Twilight (bez wampiro-wróżek) umagicznienie za +1 (MiC s15), redukuje ASF o kolejne 10%.

W sumie Mithral Feycraft Twilight redukuje szansę niepowodzenia o 25%, razem z pierwszym poziomem Spellsworda (PrC) pozwoli Ci to nosić pełną zbroję płytową bez szansy zepsucia czaru
Fajne o ile MG nie zabroni podręczników DMGII i MIC, ten drugi większość zakazuje.

Cytat:
EDIT: Mam jeszcze jeden problem, a mianowicie jak obliczyć koszt magicznego przedmiotu z ładunkami dla konkretnej liczby ładunków.

Przykładowo różdżka kul ognistych (5.) to 11250 sz i jest to różdżka z 50 ładunkami. Mnie jednak ciekawi jaki koszt byłby takiej różdżki z ładunkami w liczbie np. 5, czy 10.
Dzieli się przez 50 mnoży przez ilość pozostałych ładunków.
Z przykładu 5 ładunków różdżka to 1125; 10 - 2250
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975

Ostatnio edytowane przez Cedryk : 09-06-2017 o 10:32.
Cedryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-09-2017, 10:02   #339
 
Molkar's Avatar
 
Reputacja: 1 Molkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputację
Miałbym pytanko jeśli chodzi o rodzaj przedmiotów różdżka/pierścień/berło/cudowny przedmiot czy można właściwości jednych wrzucać w inne? Np.

pierścień kuli ognia z 50 ładunkami / x razy dziennie zamiast różdżki?
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427
Molkar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-09-2017, 11:28   #340
 
Cedryk's Avatar
 
Reputacja: 1 Cedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputację
Tak. Można stworzyć pierścień rzucając kule ognia na życzenie lub pewną ilość razy na dzień.
Nie. Nie można stworzyć innego przedmiotu z 50 ładunkami dublującymi koszt stworzenia i właściwości różdżek.
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975
Cedryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:26.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172