Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20
Zarejestruj się Użytkownicy

DnD i systemy d20 20 broni wykuli krasnoludzcy kowale, 20 pieśni wyśpiewali elficcy bardowie, 20 twierdz zbudowali ludzcy budowniczowie. 20 bohaterów z różnych planów spotkało się w imię Jedności Multiuniversum i 20 rozeszło we wszystkie światy.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-10-2014, 20:56   #1
 
Pablo0220's Avatar
 
Reputacja: 45 Pablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodze
Pytania o mechanikę (DnD 3.5)

Witam, tak jak w temacie.

1. Jak się ma zdolność łotrzyka 'uchylenie' - gdzie jest napisane:

"Uchylanie: Na drugim poziomie łotrzyk zyskuje moc uchylanie. Jeżeli wykona udany rzut obronny na Refleks przeciwko atakowi, który normalnie przy udanym rzucie obronnym wyrządza połowę szkody (takim jak kula ognista), nie odnosi obrażeń. Uchylanie może być użyte tylko wtedy, gdy łotrzyk nosi lekki pancerz lub nie nosi żadnego. Jest to umiejętność nadzwyczajna."

Do czaru kula ognista gdzie jest napisane: "obszar: Fala o promieniu 6m".
Jak jest możliwe że Łotrzyk po udanym rzucie obronnym nie otrzymuje żadnych obrażeń, trochę to jest nielogiczne.

2. Pytanie odnośnie umiejętności, np Tropiciel umiejętności klasowych ma ok 20 a może wybrać 6+modyfikator z intelektu, jest jakiś sposób żeby mógł nauczyć się ich więcej ?

jak coś mi się jeszcze przypomni to dopiszę.
 
Pablo0220 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-10-2014, 21:23   #2
 
Someirhle's Avatar
 
Reputacja: 2495 Someirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputację
ad.1 To nie musi być logiczne, to jest heroiczne. Witamy w heroic fantasy :P Znaczy, nie to że nie da się wytłumaczyć - to są wszelkie uskoki, odskoki, szybki pad na glebę lub za osłonę. Tak samo działa to przy zwykłym na refleks, po prostu łotrzyk robi to lepiej (i inne klasy z uchylaniem).

ad.2 Właściwie to na każdym poziomie, przysługujące punkty w podanej wysokości (lub poczwórną ilość na pierwszym poziomie) można rozdać jak ci się tylko podoba. Możesz raz podnosić te umiejętności, na innych poziomach inne. Oczywiście, różnicowanie umiejętności ma tą wadę, że masz więcej umiejętności, ale z gorszymi premiami, więc trzeba sobie rozważyć, na ile warto sie rozdrabniać.

Wspomniany wybór w ilości 6+mod. z int. jest zaleceniem dla początkujących.
 
__________________
Cogito ergo argh...!
Someirhle jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-10-2014, 13:22   #3
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 51006 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Ad 1. Napisałeś, ze fireball to fala. Szybkie padniecie na ziemie pozwoli uniknąć efektu. Inne opcje to zachowanie się za czymś, przeturlanie itp. Możliwości jest wiele, choć zdrowy rozsądek może ograniczyć to, co mechanicznie jest ok.
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-10-2014, 17:23   #4
 
Someirhle's Avatar
 
Reputacja: 2495 Someirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał psionik Zobacz post
Ad 1. Napisałeś, ze fireball to fala. Szybkie padniecie na ziemie pozwoli uniknąć efektu. Inne opcje to zachowanie się za czymś, przeturlanie itp. Możliwości jest wiele, choć zdrowy rozsądek może ograniczyć to, co mechanicznie jest ok.
Fala to efekt w postaci rozprysku od punktu początkowego "rozlewający się" poza rogi, załomy, przez otwory itp. W uproszczeniu, jeśli cel znajduje się w zasięgu, nie ratuje go żadna osłona nie licząc pełnej z każdego kierunku, z którego zaklęcie mogłoby go "dojść".

Na przykładzie, niech będzie kula ognia rzucona przed drzwi - punkt początkowy 3m od progu, drzwi nie szersze niż 1,5m - oraz dwóch orków chowających się przy drzwiach po drugiej stronie ściany (niechaj stanie się nieskończona, przykładowa ściana!), jeden dodatkowo chroniony przez skrzydło drzwi. W podanym przykładzie efekt sięga do ściany, gdzie zatrzymuje się, jednak nadal rozlewa się przez otwór drzwiowy, co traktujemy jakby próg był nowym punktem początkowym zaklęcia, z pozostałym zasięgiem 3m. Tym sposobem dosięga pierwszego orka, który nie był chroniony przez drzwi. Następnie, po 1,5m dosięga końca skrzydła drzwi - przy zakręcie znów nowy punkt początkowy, z pozostałym zasięgiem 1,5m (tyle pozostało z początkowego zasięgu fali; 6m-3m[do otworu wejściowego]-1,5m[max. możliwa długość skrzydła]=1,5m) wystarczającym, by dosięgnąć również orka schowanego za drzwiami.
Czyli, w podanym przykładzie, obydwaj orkowie zostają trafieni, mimo osłony.

*W tych samych warunkach, ale przy zaklęciu o obszarze działania rozprysku (ummm, słoneczny wybuch?), żaden z nich nie zostałby trafiony.

*Podane dodatkowe punkty początkowe służą tylko do oszacowania pełnego obszaru działania zaklęcia, nie są w żadnym wypadku punktami początkowymi nowych wybuchów, zaklęcie nie rozchodzi sieponownie "wstecz" ani nie dubluje efektu na swoim podstawowym obszarze działania, nawet jeśli dosięga danego celu z dwóch różnych punktów. Czyli, ork stojący za kolumną otrzymałby obrażenia od kuli ognistej tylko raz, mimo że zaklęcie mogłoby go "dojść" z dwóch stron jednocześnie okrążając jego osłonę, a ork stojący przed wspomnianą kolumną nie otrzymałby dodatkowych obrażeń, mimo że stałby w zasięgu "nowego" punktu początkowego zaklęcia przy kolumnie, ponieważ jest to tylko punkt orientacyjny, a nie punkt początkowy nowego zaklęcia.

*1,5m jest podstawową jednostką zasięgów, odległości, przestrzeni itp. w dedekach (właściwie właściwie oryginalnie jest to 5 stóp). Jedno "pole" (kratka?) ma wymiar 1,5mx1,5m, jest to też przestrzeń domyślnie zajmowana na mapie przez typowego, dwunogiego, średniego lub małego humanoida (czytaj: typową postać gracza :P), dlatego też przyjąłem tą jednostkę i jej wielokrotności jako podstawę w podanym przykładzie (zresztą, wszystko w podręcznikach jest obrazowane na tej podstawie).

*Nieliczne znane mi przykłady opisu kuli ognistej z literatury opartej na settingach do d&d przedstawiają sposób jej działania w następujący sposób; najpierw czarodziej tworzy niewielkie "ziarno" gdzie skumulowana jest ognista kula, które następnie posyła do celu, gdzie przy uderzeniu wybucha we wszystkich kierunkach, wypełniając obszar działania gorącymi płomieniami (przyp. Som. jest to zgodne z opisem zaklęcia w podręczniku gracza, który wyczerpująco opisuje formę i sposób działania zaklęcia, nie licząc sposobu działania fali; teraz spojrzałem, nie chce mi się już tego kawałka zmianiać, o)

Reasumując, kula ognista jest idealnie dobranym przykładem, jeśli chodzi o efekt, którego praktycznie, na zdrowy rozsądek, nie powinno dać się w pełni uniknąć przy pomocy uchylania. Ale, heroic fantasy, balans gry, itepe, itede.

Lubię sobie tak pogadać, tak już mam
 
__________________
Cogito ergo argh...!

Ostatnio edytowane przez Someirhle : 14-10-2014 o 17:50.
Someirhle jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-10-2014, 14:33   #5
 
Pablo0220's Avatar
 
Reputacja: 45 Pablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodze
Dalej nie rozumiem jak jest z tymi umiejętnościami w Podręczniku Gracza jest wyraźnie napisane, dla przykładu łotrzyk: Wybierz umiejętności w liczbie 8+mod. z int. Someirhle napisałeś: "Właściwie to na każdym poziomie, przysługujące punkty w podanej wysokości (lub poczwórną ilość na pierwszym poziomie) można rozdać jak ci się tylko podoba" - rozumiem to w ten sposób, że rozdawać mogę punkty na dane umiejętności (zależy jakie wybrałem tworząc postać) w liczbie 8+mod. z int. Mi chodzi natomiast jak nauczyć łotrzyka dodatkowych umiejętności, nie wydawania punktów 'rangi'. Gdzieś wyczytałem, żeby nauczyć się nowej umiejętności trzeba wydać 3pkt rangi + poziom postaci.
 
Pablo0220 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-10-2014, 15:47   #6
 
Someirhle's Avatar
 
Reputacja: 2495 Someirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputację
A, już rozumiem gdzie cię boli. Nieporozumienie wynika z faktu, że trzymasz się szablonów podanych na końcu opisu klasy, a tam właśnie jest podana krótka lista umiejętności, z których każą ci wybrać tyle, ile dostajesz pkt. umiejętności na poziom (czyli wspomniane x + mod. z Int), żeby ułatwić ci szybkie stworzenie postaci i uwolnić od babrania w szczegółach.

"No dobra, ale jak to naprawdę działa?" - zapytasz.

Otóż wydając punkty umiejętności możesz się nauczyć dowolnej wybranej umiejętności Tak jest. Różnica tkwi w kosztach wykupywania kolejnych rang - umiejętności z listy klasowych kosztują 1pkt. za rangę, zaś umiejetności międzyklasowe 2pkt za rangę (możliwe jest wykupienie 0,5 rangi w umiejętności międzyklasowej za 1pkt, ale tylko na potrzeby dystrybucji punktów, takie połówki nie liczą się do testów) Właściwa lista umiejętności klasowych to ta podana tuż po opisie fabularnym, a jeszcze przed właściwościami klasowymi - to są umiejętności które wykupujesz taniej. Ale uczyć się możesz których tylko zechcesz, jak tylko starczy ci punktów.

Dodatkowe obostrzenia:
*Maksymalna ranga w umiejętności klasowej, jaką możesz wykupić, wynosi [poziom postaci]+3 (zauważ - postaci, nie klasowy)
*Dla umiejętności międzyklasowej, limit ten wynosi połowę limitu dla umiejętności klasowych (bez zaokrągleń).

Na str.63 Podręcznika Gracza 3.5 jest całkiem sensowna tabela podająca wszystkie umiejętności i czy są klasowe (K) czy międzyklasowe (mk) dla danej klasy postaci.

Pomogłem, czy rozpisać jakiś przykład?

Edit:
warto dodać sposoby rozszerzenia umiejętności klasowych umiejętności postaci. Dwa podstawowe to:
1. Wieloklasowość - wystarczy awansować choć na 1. poziom w odpowiedniej klasie. Na potrzeby wykupywania rang listy umiejętności klasowych każdej klasy, w jakiej masz poziomy, dodają się do siebie.
2. Istnieje trochę atutów, które dodają pewne umiejętności do listy klasowych.
 
__________________
Cogito ergo argh...!

Ostatnio edytowane przez Someirhle : 17-10-2014 o 15:59.
Someirhle jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-10-2014, 18:52   #7
 
Pablo0220's Avatar
 
Reputacja: 45 Pablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodze
Wszystko jasne dzięki wielkie! Ja jak grałem dodatkowe umiejętności wykupywaliśmy 3 punkty rangi + poziom. Czyli odzyskam sporo punktów co się bardzo przyda ; )))
 
Pablo0220 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-10-2014, 00:04   #8
 
Pablo0220's Avatar
 
Reputacja: 45 Pablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodze
Kolejna seria pytań - bardziej odnośnie przedmiotów

1. w księdze broni i ekwipunku znalazłem 'Pas wytrzymałości' (str 134), daje on +2 do wartości budowy i obdarza atutem: Wielka wytrzymałość. Niestety nie mogę znaleźć tego atutu :P może ktoś z was coś o nim słyszał było by super

2 Przedmiot o nazwie 'Maska kłamstw' także księga broni i ekwipunku (str 132). Noszący może na życzenie rzucić czar - 'zamiana siebie'. Trochę to bez sensu nosząc maskę zmieniać wygląd nieważne jaką formę przybierzemy Elf, Krasnolud, Człowiek, ludzie i tak będą łączyć postać z maską, chyba, że wystarczy mieć ją po prostu przy sobie Sam nie wiem co o tym myślicie ?

znowu odnośnie mechaniki : )

3. Zwiększanie wartości atrybutów jest na 4, 8, 12, 16, i 20 poziomie; tabela z podręcznika gracza (str22) pokazuje, że wartość atrybutów na 4 poziomie zwiększamy o 1, a na 8 poziomie o 2, na 12 poziomie o 3, itp ?

4. Jak to jest z Czarodziejem który jest np na 5 poziomie i może rzucać maksymalnie czary z 3 poziomu, czy może rzucić czar wyższych poziomów ze zwoju ? I jeżeli tak lub nie czy ta zasada odnosi się do reszty klas czarujących.
 

Ostatnio edytowane przez Warlock : 23-10-2014 o 13:14.
Pablo0220 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-10-2014, 03:24   #9
 
Someirhle's Avatar
 
Reputacja: 2495 Someirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputację
Ad.1
Jeśli dobrze pamiętam stare nazewnictwo (z angielska Great Fortitude, czyli dobrze pamiętam), to pas obdarza atutem Zwiększona Wytrwałość. Księga Broni i Ekwipunku została u nas wydana pod 3.0 i zachowuje nazewnictwo z podręczników źródłowych 3.0, podczas gdy w 3.5 wiele terminów i nazw zmieniono - stąd różnica i brak wymienionego atutu w podręczniku.

Ad.2
Czar "przekształcenie siebie" pozwala ci uzyskać rasowe premie i właściwości dowolnego humanoida, w którego możesz się przemienić, więc moc jest przydatna niezależnie od tego, czy sama maska zdradza przebranie. Co do samego aspektu przebrania, jest tysiąc sposobów, żeby uczynić maskę przydatną i w tym zakresie, z których najprostszym jest po prostu nie nosić jej cały czas (ale trzeba założyć, żeby użyć, nie ma to że boli). Dalsze można sobie kombinować, a kombinowanie jest najlepszym sposobem na nudę, niech gracze mają zabawę. Moim zdaniem wszystko w porządku.

Ad.3
Zwiększenie wartości atrybutu wynikające z poziomu postaci zawsze wynosi +1 do bazowej wartości atrybutu (nie +1 do modyfikatora!; to ważne) co cztery poziomy. Tabela którą wymieniasz pokazuje które zwiększenie atrybutu otrzymuje postać na danym poziomie, zapewne na potrzeby tworzenia postaci na poziomie większym niż 1. Czyli wartość "3" na 12. poziomie informuje nas, że postać otrzymała już 3 zwiększenia wartości atrybutu po +1 (analogicznie z atutami w tej samej tabeli; na 12. otrzymujesz kolejny, piąty atut, 5 w tabeli).

ad.4
W pewnym skrócie, możesz rzucić czar ze zwoju jeśli:
- jesteś w stanie odczytać zapiski na zwoju (, test czarostwa, czar "czytanie magii", pomoc osoby która zapisała zwój i oczywiście odpowiednia widoczność)
- czar znajduje się na liście czarów dostępnych dla twojej klasy
- wartość twojego atrybutu odpowiadającego za czary wynosi 10+poziom czaru który chcesz rzucić
- twój poziom czarującego jest równy lub wyższy niż poziom czarującego zwoju (przy tworzeniu zwoju ustala się poziom czarującego zaklęcia na zwoju)
Jeśli postać spełnia podane warunki, aktywacja zwoju jest udana; dalej traktujemy proces jak zwykłe rzucenie zaklęcia.

Wyjątek o który pytasz:
Postać może próbować rzucić zaklęcie ze zwoju nawet jeśli nie ma odpowiedniego poziomu czarującego (ale spełnia pozostałe warunki) jeśli zda test poziomu czarującego o ST=poziom czarującego zwoju+1. W razie porażki musi zdać dodatkowy test Roztropności ST=5, porażka oznacza niewłaściwie funkcjonowanie zaklęcia (MG ma tu sporą swobodę w kreacji magicznych katastrof stosownie do przypadku).
Krótki przykład - czarodziej 5. poziomu (poziom czarującego=5), który normalnie ma dostęp do czarów nawyżej 3. poziomu, może rzucić zaklęcie 4. poziomu z listy czarodzieja/zaklinacza ze zwoju, jeśli zda test poziomu czarującego o ST=8 (założywszy, że poziom czarującego zwoju jest równy minimum potrzebne do rzucenia czaru). Czyli uda mu się rzucić zaklęcie jeśli wyrzuci na k20 wynik 3+. Wszelkie zmienne (jak czas działania, zasięg, obszar, obrażenia itp.) będą zależne od poziomu czarującego zwoju.

Jeśli postać nie spełnia pozostałych warunków, może jeszcze próbować aktywacji przy pomocy Stosowania Magicznych Urządzeń (umiejętność).
 
__________________
Cogito ergo argh...!

Ostatnio edytowane przez Someirhle : 23-10-2014 o 03:33.
Someirhle jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-10-2014, 12:12   #10
 
Pablo0220's Avatar
 
Reputacja: 45 Pablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodze
Jak wgląda sytuacja gdy Łotrzyk rzuca zaklęcie ze zwoju przy użyciu umiejętności 'Stosowanie Magicznych Urządzeń' ST wynosi: 20+poziom czarującego (nie czaru) tak ? Następna rzecz jeżeli rzuca kule ognistą która zadaje obrażenia (lecę z pamięci teraz) 1k6+poziom czarującego to jakie maksymalne obrażenia może zadać, gdzie Łotrzyk nie posiada żadnych poziomów czarującego, i na koniec jak wyglądają rzuty obronne ? Wczoraj graliśmy, użyłem zwoju z czarem 'głęboka drzemka' (Łotrzyk) i rzut na obronny na wole wynosił 10+poziom zaklęcia.
 
Pablo0220 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:58.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169