|
Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
09-07-2006, 12:22 | #1 | |
Reputacja: 1 | Dlaczego Akurat D&D ? Witajcie wszyscy. Założyłem ten temat ponieważ bardzo mnie ciekawi Cytat:
Moja pasja Dungeons&Dragons dla tego że zacząłem na Pecetku grać w gry cRPG a większość z nich właśnie swe zasady opierała na DnD. Takimi grami były Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights, Świątynia Pierwotnego Zła. Bardziej mi jednak podpasowały gry, których akcja w Faerunie, Grawehawk jakoś mi nie podpasował może dla tego że go nie znam no ale cóż. No więc grałem w wiele systemów i dwa były przed DnD, były nimi Warhammer, Shadowrun, Cyberpunk no i potem Dungeons&Dragons. Dla mnie w tym systemie nie ma żadnych tajemnic, mogę nawet się pochwalić że znam go bardzo dobrze. System ten jest bardzo łatwy do "obsługi", miło się w niego gra, potworki są znane, magia jest fajna, kostki są fajnie dobrane. Po prostu to mój najlepszy system RPG. | |
10-07-2006, 11:26 | #2 |
Reputacja: 1 | Może nie jest to mój ulubiony system ale rzeczywiście posiada wiele silnych atutów. Przede wszystkim jak już mój przedmówca stwierdził mechanika jest naprawdę prosta do opanowania. Dlatego dobrze w tym systemie czują się zarówno początkujący jak i doświadczeni gracze. Dużym plusem jest ogromna różnorodność wszelakich potworów i klas. D&D jest w tym na pierwszym miejscu i twórcy cały czas starają się żeby tak pozostało. Poza tym w tym systemie rozegrałem wiele sesji z których mam jak najbardziej pozytywne wspomnienia. Oczywiście na potrzeby tematu uwzględniałem tylko pozytywne cechy systemu |
10-07-2006, 15:01 | #3 |
Reputacja: 1 | No więc jesli tak to roine trochę ten tamat. Teraz piszcie o tym jakie waszym zdaniem ma dobre cechy a jakie złe. Dzieki temu temat będzie ciekawszy |
10-07-2006, 16:46 | #4 |
Reputacja: 1 | Zastanawiałem się długo jakie negatywne cechy mógłbym przypiąć temu systemowi. Wszystko przecież zależy od osobistych upodobań graczy więc jeśli o mnie chodzi to jedyne dwie rzeczy jakie mnie denerwują to możliwość wykorzystania mechaniki do granic możliwości np. w tworzeniu postaci (w przypadku pobłażliwego MG) oraz elfy które są mniejsze niż ludzie :P . Jak widać z mojej strony nie są to duże wady. Ogólnie system mi się bardzo podoba. |
10-07-2006, 17:53 | #5 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Lubie nie d&d ale jeden z settingow pod ten system<mechanike>:Forgoten Realms. Nie widzialem innych s. ale ten spodobal mi sie dzieki encyklopedycznej formie pisu swiata <mapa handlu wymiata>.
__________________ Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych. Uuuk. | |
11-07-2006, 10:22 | #6 |
Reputacja: 1 | Dla tego ja gdy prowadze sesje to wszystkie rzeczy które mi się w tym systemie nie podobają. Przestawiam tak aby dla mnie były fajne i dobrze mi się prowadziło, dla tego Elfy są wyższe |
11-07-2006, 12:06 | #7 |
Reputacja: 1 | Wady? Oczywiście, tylko jedna, dla której dnd nie jest dla mnie zbyt atrakcyjnym systemem, choć spedziłem nad nim wiele długich godzin. KLIMAT Brakuje tej najważniejszej cechy w RPG i proszę was nie wmawiajcie mi teraz, iż nie mam racji, gdyż wystarczy tylko porównać Wampira, Zew Cthulu, Neuroshime, a nawet Warhammera. DnD jest dobrym systemech dla sztucznych gier komputerowych, ale jeżeli masz zamiar niesamowicie spedzić czas z przyjaciółmi gorąco odradzam ten system. Pozdrawiam
__________________ "Niektórzy patrzą na świat i pytają: Dlaczego? Inni patrzą na swoje marzenia i pytają: Dlaczego nie?" George Bernard Shaw |
11-07-2006, 15:06 | #8 |
Reputacja: 1 | Sorry LMGray ale moge Ci poprowadzic sesje wampira tak ze przypomnisz sobie wszystkie sceny z Swit zywych trupow. O dziwo bedzie tam klimat. Podrecznik D&D tworzy klimat przygody stylu wyruszamy na smiertelna wyprawe i po drodze zdobywa levele i przedmioty itp. To nazwal bym klimatem D&D tzn; mechaniki jako takiej. Szczerze polecam ten system dla bardziej zaawansowanych graczy. Mlodzi stazem powinni przerzucic sie na Warhammera, bo tam latwiej mozna sie polapac co i jak.
__________________ Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych. Uuuk. |
11-07-2006, 21:09 | #9 |
Reputacja: 1 | Masz całkowitą rację, tworzy klimat: zabij, zgarnij pedeki, zabij jeszcze więcej i zgarnij jeszcze więcej pedeków. Nanawidzę, gdy gracze licytują się, który już ma wyższy level i ile podklas już zaliczył. Do tego całkowicie nie zgadzam sie z twierdzeniem, iż jest to system dla starszych. Właśnie dziwnym trafem większośc zaczyna właśnie od dnd, a dopiero gdy zdobedzie doświadczenie przechodzi na "poważniejsze" systemy. Jeżeli chodzi natomiast o klimat, nie mów mi tu o świcie żywych trupów, gdyż właśnie na tym polega każda sesja dnd i nawet jeśli mistrz będzie robił co w jego mocy to zawsze braknie odrobiny nastroju, coś czego nie da sie nigdy wydrzeć takim systemom jak wampir. Pozdrawiam
__________________ "Niektórzy patrzą na świat i pytają: Dlaczego? Inni patrzą na swoje marzenia i pytają: Dlaczego nie?" George Bernard Shaw |
11-07-2006, 22:07 | #10 |
Reputacja: 1 | Schodzimy z tematu. Klimat jest taki, bo poczatkujacy lubia gadac o pd lvl itp. ale nie mozesz zrzucac winy za to na D&D. Im dalej leci twoj post tym badziej mnie dziwi fakt ze myslisz chyba ze jak Newbe zaczna grac w Zew albo w Warhammera to odrazu zrozumie ze gadanie o pd jest zle. W D&D nigdzie nie pisze ze masz gadac o pdkach, lvl itp. Argument z kazda sesja wyglada jak rabanka jest slaby, bo nawzt na naszym forum sa sesje gdzie nie tluka sie co 2 posty. Jak znowu dostane w lapska FR to poprowadze sesje bez glupiej tluczki. To ze wiekszosc graczy tak gra nie wynika z samych zasad czy sposobu opisania swiata. Klimat zywych trupow to moment gdy gracze sa w odosobnionym budynku i kombinuja jak prwezyc
__________________ Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych. Uuuk. |