Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20
Zarejestruj się Użytkownicy

DnD i systemy d20 20 broni wykuli krasnoludzcy kowale, 20 pieśni wyśpiewali elficcy bardowie, 20 twierdz zbudowali ludzcy budowniczowie. 20 bohaterów z różnych planów spotkało się w imię Jedności Multiuniversum i 20 rozeszło we wszystkie światy.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-08-2021, 11:39   #1
 
Vashti's Avatar
 
Reputacja: 1 Vashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputację
Rzucanie czarów D&D 5ed

Jestem początkującym graczem w D&D i mam pewien problem z mechaniką czarów.

Mianowicie z rzucaniem ich. W podręczniku nie ma o tym nic, jedynie informacje na temat zasięgu, komponentów i czasu, nic jednak o testach.

Jedna z postaci w dróżynie jest magiem i mieliśmy spory problem, ostatecznie czary rzócaliśmy jako testy ataku. To jednak nie może być poprawna metoda bo w jaki sposób wówczas rzucić czar taki jak np. Zauroczenie czy Alarm?

Jeśli ktoś mógłby mi objaśnić mechanikę rzutów i obrony przed czarami lub polecić jakiś materiał dodatkowy byłabym wdzięczna
 
__________________
Jakoś radziła sobie z edukacją, ale miała wrażenie, że szkoła cały czas próbuje jej w tym przeszkadzać - Terry Pratchett ,,Muzyka Duszy,,
Vashti jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-08-2021, 12:58   #2
Hungmung
 
Dust Mephit's Avatar
 
Reputacja: 1 Dust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Vashti Zobacz post
W podręczniku nie ma o tym nic, jedynie informacje na temat zasięgu, komponentów i czasu, nic jednak o testach.
Stopień trudności określasz w KP (Save DC) zazwyczaj to 8+bonus z proficiency+modyfikator cechy w oparciu o którą rzucasz czar

Dla 1lvl czarodzieja z Int 16 byłby to np. DC 13 (8 +2 za profkę +3 z inteligencji)
 
Dust Mephit jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-08-2021, 12:31   #3
 
Vashti's Avatar
 
Reputacja: 1 Vashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputacjęVashti ma wspaniałą reputację
Dziekuję uprzejmie.

Jak dla mnie to trochę bez sensu bo klasa pancerza powinna odnosić się jedynie do testów czarów fizycznych ale co zrobić.
 
__________________
Jakoś radziła sobie z edukacją, ale miała wrażenie, że szkoła cały czas próbuje jej w tym przeszkadzać - Terry Pratchett ,,Muzyka Duszy,,
Vashti jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-08-2021, 13:17   #4
Hungmung
 
Dust Mephit's Avatar
 
Reputacja: 1 Dust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputacjęDust Mephit ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Vashti Zobacz post
Dziekuję uprzejmie.

Jak dla mnie to trochę bez sensu bo klasa pancerza powinna odnosić się jedynie do testów czarów fizycznych ale co zrobić.
Spell Save DC nie jest przeciwko klasie pancerza.

Wróg robi rzut obronny 1d20 przeciwko czarowi, do którego dodaje modyfikator cechy.

Np. masz tego wizarda z spell Save DC 13 i rzucasz charm person na goblina. Goblin musi wykonać rzut obronny na wisdom, a ma 8 WIS, czyli -1 do testów. Rzucasz mu 1k20 i odejmujesz 1. Jeżeli wynik będzie 13 lub wyższy, to zdał test.
 

Ostatnio edytowane przez Dust Mephit : 21-08-2021 o 13:19.
Dust Mephit jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-08-2021, 22:13   #5
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Dodatkowo, czary rzucasz w akcjach jakie podane są w opisie zaklęcia. Na przykład większość zaklęć rzuca się jedną akcję, czyli tyle ile się atakuje, choć niektóre liczone są w minutach, lub rzucane są jako akcja bonusowa.

Jeśli rzucasz czar Alarm, to nie musisz rzucać kostkami. Twoja postać po prostu rzuca zaklęcie i się ono udaje.
Niektóre czary wymagają trafienia przeciwko KP i wtedy atakujesz normalnie, czyli 1k20 + modyfikator z cechy (int dla wizarda) + prof bonus vs AC/KP przeciwnika. Inne czary, jak wspomniano wyżej, wymagają rzutu obronnego i wtedy nie rzuca czaromiot, ale przeciwnik, który jest celem czaru. Wykonuje on razut obronny przeciw 8+ modyfikator z cechy + proficiency bonus.
Są też czary jak Magic Missile, które nie wymagają ani rzutu na atak, ani rzutu obronnego. Po prostu trafiają i zadają obrażenia.
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:52.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172