lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   DnD i systemy d20 (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/)
-   -   AD&D kampani początki... (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/17131-ad-and-d-kampani-poczatki.html)

Miris Dor 16-06-2017 19:16

AD&D kampani początki...
 
Witam.
Czy ktoś tu bytujący wie, jak prawidłowo ustalić KP i Kostki potwora/zwierza w AD&D (chyba jeśli ktoś chiałby udostępnić polski bestiariusz, wtety chętnir skorzystam)?
Pozdrawiam.

Lord Cluttermonkey 16-06-2017 19:20

Cytat:

Napisał Miris Dor (Post 723916)
Witam.
Czy ktoś tu bytujący wie, jak prawidłowo ustalić KP i Kostki potwora/zwierza w AD&D (chyba jeśli ktoś chiałby udostępnić polski bestiariusz, wtety chętnir skorzystam)?
Pozdrawiam.

Armor Class potwora masz zwykle wymieniony w opisie - popatrz sobie choćby na przykładowego orka (link). Jak chcesz go odziać w cięższy czy lżejszy pancerz, wystarczy porównać AC potwora z AC typowej zbroi. Standardowy ork w AD&D ma AC 6, bo nosi ćwiekowany pancerz i tarczę.

Nieco poniżej masz Hit Dice, oznaczające liczbę kości 1k8, którymi rzucasz na Hit Points potwora. Jeśli będzie to zaznaczone przy opisie potwora, będziesz rzucał innymi kostkami. Do wyrzuconej puli dodajesz liczbę stojącą po plusie, jeśli taka w ogóle jest. Na przykład 4d8 + 4 oznacza, że rzucasz 4d8 i dodajesz 4 do wyniku.

Jeśli ta liczba po plusie jest większa niż +2, ataki i rzuty obronne potwora wykonywane są o 1 HD wyżej.

Miris Dor 16-06-2017 21:35

Rozumiem ale...
 
Chcę stworzyć nowe potwory, nie mam dostępu do monster manuala (za słaby angielski by ogarnąć ich zdolności opisane pod podstawowym opisem) i nie wiem jak to zbalansowanie ogarnąć (KP, Kostki i Trac0).

Miris Dor 16-06-2017 21:39

I np. Czy każdy humanoid bez pancerza i tarczy ma podstawowe KP? A jak KP ustalić przy zwierzętach (lub po prostu nie humanoidach)?

Miris Dor 16-06-2017 21:40

Ciągle chodzi mi o tworzenie nowych potworów.

Lord Cluttermonkey 16-06-2017 21:42

Cytat:

Napisał Miris Dor (Post 723936)
Chcę stworzyć nowe potwory, nie mam dostępu do monster manuala (za słaby angielski by ogarnąć ich zdolności opisane pod podstawowym opisem) i nie wiem jak to zbalansowanie ogarnąć (KP, Kostki i Trac0).

AD&D nie ma jasnych wskazówek co do tworzenia nowych potworów. Najlepiej metodą prób i błędów porównywać swoje zaciery z już istniejącymi i/lub z odpowiednikami klas na danych poziomach. To, że potwór walczy jak wojownik pierwszego poziomu dużo mówi. Więc kwestia praktyki i lepszej wskazówki tu nie dostaniesz. Ewentualnie pozostaje olać AD&D i zagrać w którąś z edycji WotC, tym bardziej, że trójkę masz po polsku. Sam nie polecałbym zabierać się nowicjuszom za AD&D, bo to gra, która raz że wymaga zrozumienia AD&D 1 albo nawet wcześniejszych edycji, a dwa, że z perspektywy czasu zasady są napisane naprawdę okropnym językiem.

PS THAC0 dla potworów masz ujęte w jednej zgrabnej tabeli w DMG.

Sam angielskiego się nauczyłem na zagranicznych podręcznikach i cRPGach ze ścianami tekstu, ale to było sto lat temu i dzisiaj są łatwiejsze sposoby. :)

Cytat:

Napisał Miris Dor (Post 723937)
I np. Czy każdy humanoid bez pancerza i tarczy ma podstawowe KP? A jak KP ustalić przy zwierzętach (lub po prostu nie humanoidach)?

Z reguły każdy nieopancerzony ma 10 AC, chyba że ma wysoki DEX albo jakiś bajer z rasy czy cuś. 10 to najgorsza możliwa Klasa Pancerza.

Zwierzęta - wedle uznania, najlepiej porównywać do już opisanych zwierząt lub pancerzy.

Miris Dor 16-06-2017 21:55

Póki co rozkminiłem takie rozwiązanie, że zwierzętą daje KP na podstawie pancerzy (niedźwiedź-KP skórzanej zbroi), choć nie wiem czy to dobry pomysľ.

Miris Dor 16-06-2017 21:57

A potwory humanoidy ustalać według klas np.król orków=wojownik 4 poziomu, herszt oddziaľu orków- wojownik 3 poziomu itp.

Miris Dor 16-06-2017 21:58

A biorę AD&D, bo uwzględnia ważne dla sandboxa rzeczy, których nie gwarantują mi obecne systemy WtC

Lord Cluttermonkey 16-06-2017 22:23

Cytat:

Napisał Miris Dor (Post 723945)
A biorę AD&D, bo uwzględnia ważne dla sandboxa rzeczy, których nie gwarantują mi obecne systemy WtC

A jakie gwarantuje Ci AD&D 2, który nota bene w oficjalnych materiałach odszedł od sandboxowego modelu rozgrywki na rzecz "opowieści" i scenariuszy? Nawet nie ma dobrych narzędzi i wskazówek do tworzenia czy grania w loch. Jeśli to rzeczywiście powód, lepiej wziąć się za AD&D 1 lub OD&D. Ja i tak wolałbym ACKS.

Zresztą to tak jak mówienie, że na danym modelu gitary można zagrać tylko dany gatunek muzyki. :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:42.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172