lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   DnD i systemy d20 (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/)
-   -   Klimacik DDków (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/17235-klimacik-ddkow.html)

Miris Dor 29-07-2017 00:39

Klimacik DDków
 
Witam
Dziś chciałem się zapytać jak nadać sesji D&D takiego tolkienistycznego, bardziej baśniowego klimatu?
Zależy mi, by walki miały większy wymiar abstrakcyjny, niż w postaci kolejnych ran itd.
Poza tym jak uniknąć odcieni szarości, by było to fajne?
Pozdrawiam

Lord Cluttermonkey 29-07-2017 07:19

Graj w Dragonlance'a. ;P

Amon 29-07-2017 08:46

Wszystko zależy od ciebie.
W dnd to wyniki rzutów na atak i obrażenia decydują o tym jak bardzo epicki będzie twój opis, lub jeśli pozwalasz rzucać graczom, ich opis.

Tak naprawdę, walki w dnd najlepiej opisywać, jak już jest po walce. Bo jak ktoś ma tylko jedną czwartą hp to możesz pisać, że flaki mu ciekną z brzucha no ale jak on potem wygra? :) toteż wygodniej wszystko przerzucić w ekspresowym tempie a potem zasypać graczy stroną opisu :)

Komtur 29-07-2017 11:20

Cytat:

Witam
Dziś chciałem się zapytać jak nadać sesji D&D takiego tolkienistycznego, bardziej baśniowego klimatu?
Zależy mi, by walki miały większy wymiar abstrakcyjny, niż w postaci kolejnych ran itd.
Poza tym jak uniknąć odcieni szarości, by było to fajne?
Pozdrawiam
Graj w Torchbearera, ta gra w równym stopniu oddaje klimat Śródziemia co The One Ring. To ostatnie ma teraz wdrażaną wersję D20.

A tak w ogóle to jeśli chcesz dostosować D&D do takiego klimatu, to wywal niektóre zbyt widowiskowe czary i zbyt dziwne stwory.

Miris Dor 29-07-2017 11:41

Niby tak, ale my nie gramy w Śródziemiu, a widowiskowe stworki nawet pasują. Chodzi o to, by uniknąć krawawej brutalności w opisach i zachować wyraźną linie dobra oraz zła.
Dlatego więc One Ring i inne tego symularki są niepotrzebne, bo dotykam tu sprawy warsztatu.

Komtur 29-07-2017 12:36

Nie wiem w czym problem, bo system hp w D&D nie skłania do krwawych opisów, a można graczom wprowadzić ograniczenie dobrych charakterów.

Warlock 29-07-2017 15:00

Trzymaj się tolkienowskich archetypów - źli orkowie, chciwe krasnoludy, ksenofobiczne elfy, mężni, ale upadający ludzie, jakiś arcywróg w postaci złego boga lub czegoś w tym stylu i panteon przeciwnych mu bóstw.

Jeśli chodzi o walki, to trzymaj się zasad tak jak są napisane. Są wystarczająco abstrakcyjne bez wszelkich interpretacji. Możesz też wprowadzić limity na charaktery postaci (alignments) i dopuszczać tylko te od neutralnego wzwyż (jeśli to kampania po dobrej stronie).


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:25.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172