Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20
Zarejestruj się Użytkownicy

DnD i systemy d20 20 broni wykuli krasnoludzcy kowale, 20 pieśni wyśpiewali elficcy bardowie, 20 twierdz zbudowali ludzcy budowniczowie. 20 bohaterów z różnych planów spotkało się w imię Jedności Multiuniversum i 20 rozeszło we wszystkie światy.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02-08-2021, 20:59   #1
 
Rewik's Avatar
 
[DnD 5e] - elementy survivalowe

Temat zakładam z myślą o przygodzie, którą planuję - Rime of the Frostamaiden. Jest to sesja w której pewien istotny kawałek stanowi trud życia w mroźnych krainach, a jak część z was wie dedeki 5 edycja są bardzo przyjazne, jeśli chodzi o leczenie ran, odnawianie umiejętności, jedzenie, zmęczenie itd.

Cel: gra, w której każdy dzień ma znaczenie. Posiłek i dach nad głową nie jest czymś na co można machnąć ręką, a realnym problemem. Prócz innych motywacji, zawsze występuje jedna - głód i groźba śmierci z wyziębienia.

Jeśli będzie chęć współpracy i dyskusji, prawdopodobnie poruszę kilka tematów, bo jest ich wiele w tego typu sesjach. Na początek jednak skupmy się na:
  • Długi odpoczynek i krótki odpoczynek w sesjach typu sandbox oraz sesjach typu survival.
Problem do rozwiązania: standardowe zasady, które w mojej ocenie całkowicie nie nadają się do sesji survivalowych i średnio nadają się do sandboxów.

Oto one:
  • krótki odpoczynek: trwa 1h - pod koniec wydaj 1 lub więcej Kości Wytrzymałości (KW) bohatera - maksymalnie tyle ile wynosi jego poziom. Do każdego rezultatu dodaj modyfikator z kondycji i przywróć uzyskaną w ten sposób liczbę Punktów Wytrzymałości (PW).

    Dodatkowo odzyskujesz niektóre umiejętności/cechy (niżej przykładowe):
    - przypływ sił (wojownik)
    - dzika postać (druid)
    - pakt księgi/ostrza mgliste, rozmycie obecność fey i inne podobne (czarownik)
    - akt wiary (paladyn)

    Dodatkowo można użyć niektórych umiejętności:
    - pieśń wytchnienia (bard)
    - naturalna regeneracja (druid)

  • długi odpoczynek: trwa 8h (min. 6h snu i 2h na relaksujące aktywności). Jeśli zostanie zakłócony na minimum 1 h zacznij od nowa. Po zakończeniu odzyskujesz wszystkie utracone PW oraz połowę wykorzystanych KW.

    Dodatkowo - odzyskujesz: komórki czarów, ładunki szału (barbarzyńca), bardowską inspirację(bard), mistyczne arkanum i mistyczny władca (czarownik)
    regenerujesz jeden poziom wyczerpania, (o ile był obiadek), szansa na ozdrowienie z niektórych chorób;

Propozycje rozwiązań:
  • Brutalny realizm str 267 PMP - długi odpoczynek trwa 7 dni, zaś krótki 8 godzin.
  • Wolne naturalne zdrowienie str 267 PMP - Postaci nie odzyskują punktów wytrzymałości po odbyciu długiego odpoczynku, zamiast tego mogą wykorzystać kości wytrzymałości, jak przy krótkim odpoczynku.



Brutalny realizm lub Wolne naturalne zdrowienie niesie ze sobą sporo konsekwencji. Część z nich jestem świadom innych pewnie nie. Załóżmy, że nie stosujemy tych zasad jednocześnie, a rozważamy zastosowanie jednej lub drugiej.
1. Jakie problemy widzicie z takimi rozwiązaniami?
2. Jakie korzyści dostrzegacie w takich rozwiązaniach.
3. Czy chcielibyście grać w sesji, która ma jedną z tych zasad? Która wydaje się wam lepsza?
4. Macie jakieś swoje propozycje dotyczące zasad odpoczynku dla tego typu sesji w dnd 5e?
 

Ostatnio edytowane przez Rewik : 02-08-2021 o 21:03.
Rewik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-08-2021, 21:25   #2
 
Luc du Lac's Avatar
 
Ogólnie - przeniosłem w swojej kapani Curse of S. do BirthrigtaRPG na systemie 3.5 i umieściłem zimą z mocnym elementem survival. Polecam dodatek Frostburn z dd3.5 gdzie są opisane efekty zimy które dają graczom do "pieca"
 
Luc du Lac jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-08-2021, 10:53   #3
 
Stalowy's Avatar
 
1. Przede wszystkim pamięć o tym że nie tylko bg tym zasadom będą podlegać. Ma pewno jeżeli team będzie miał słaby dostęp do healingu to będzie bardzo boleć. Na pewno będzie to też znaczny wzrost znaczenia skillu Medycyna.
I kolejna rzecz - mocno się obrywa czaromiotom. Tygodniowy rest by zregenić spell sloty? Kamień u szyi

2. Większa ostrożność w planowaniu działań bojowych i większa dbałość o hp. Pojawia się też możliwość walki z mocnym wrogiem na raty / hit and run, bo zajechanie wroga na jego "ekonomii i logistyce" będzie teraz solidną opcją pokonania dużo silniejszego wroga. Long rest to 7dni? Powodzenia by Pan czarnoksiężnik zregenił czary gdy co drugi dzień jaki łotrzyk go nachodzi i podgryza.
Plus regeneracja zyskuje na znaczeniu.
 
Stalowy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-08-2021, 18:51   #4
 
Hungmung's Avatar
 
Cytat:
Napisał Rewik Zobacz post
[*]Brutalny realizm str 267 PMP - długi odpoczynek trwa 7 dni, zaś krótki 8 godzin. [*]Wolne naturalne zdrowienie str 267 PMP - Postaci nie odzyskują punktów wytrzymałości po odbyciu długiego odpoczynku, zamiast tego mogą wykorzystać kości wytrzymałości, jak przy krótkim odpoczynku.[/list][/justuj]
Jak dla mnie ten "brutalny realizm", to mocno nierealny jest. Także jeżeli już, to co najwyżej druga opcja.

Kimat survivalu bardzo fajnie podkręca w 5e zabawa z exhaustion. Polecam. Jest bardzo dużo warunków, za jakie można przyznać poziomy wyczerpania. I szedłbym zdecydowanie w tą stronę, a długość odpoczynku, czy regenerację Hapsów zostawił w spokoju.
 
Hungmung jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-08-2021, 21:50   #5
 
Rewik's Avatar
 
Frostburn sobie przejrzę zaraz po tym jak zapoznam się z całym podręcznikiem przygody. Thx.

Z tego co rozumiem, mówicie że warto skupić się na różnego rodzaju efektach, które powodują utrudnienia typu zmęczenie, rany, być może nawet szaleństwo jeśli fabuła to wytłumaczy. Generalnie zagłębić się w trudy jakie niesie ze sobą ekstremalne zimno.

Faktycznie muszę otworzyć oczy na to, że zasady, które wprowadzam, wprowadzam także na BN i wszelkiego rodzaju bestie, bo jakoś o tym nie pomyślałem. Dzięki. Wydaje mi się jednak, że nie będzie to miało tak wielkiego wpływu na taktykę. Takie podgryzanie najpewniej skończy się tym, że nasz antagonista odpowiednio przygotuje się na kolejne akty rozwleczonego gnębienia, choć zawsze jest to jakaś opcja na głupszych przeciwników.

Faktycznie zyskuje na znaczeniu medycyna, ale jest to coś co zaliczam na plus (będę chciał to przegadać nieco później), podobnie jak osłabienie czaromiotów [należy pamiętać, ze wciąż są cantripy no i klasy niemagiczne też obrywają. Może nie aż tak, ale jednak będą miały problem przede wszystkim z HP, ale też innymi aspektami swoich klas (szał, inspiracja etc.)]. Osobiście uważam te 7 dni za nie takie głupie.

Osłabienie czaromiotów może prowadzić do tego, że będzie się nimi grało nawet ciekawiej - zaopatrywanie się/tworzenie mikstur/ zwojów/ różdżek, czarodziej ma czas na studiowanie nowych zaklęć, myślę że czarujące postaci w efekcie będą mniej zorientowane na walkę w stylu rzucam fireball. Myślę, że skłoni to do używania nieco mniej standardowych zaklęć (a to cantripy będą użyte jako te magiczne pociski. Likwiduje to też problem z zaklęciami typu Goodberries, które całkowicie likwidowałyby kwestię zdobywania pożywienia.)

Wciąż są w międzyczasie kości KW do odnowienia HP'ków, są mikstury leczenia, medycyna i te jedno/dwa zaklęcia leczące, więc tez nie jest tak, że po każdej walce trzeba robić resta 7 dni.

Kolejny plus - aktywności podczas downtime'u (tego 7 dniowego odpoczynku). Pojawia się czas na różnego rodzaju luźne craftingi, występy bardowskie itp.

Co do zmęczenia i innych podobnych efektów. Pełna zgoda, to świetna mechanika z tymże mi raz się już nie sprawdziła. Była to w prawdzie sesja nieco na łapu capu, ale problem był tam taki że na ogół przy zmęczeniu rzuca się czy w ogóle należy rozpatrywać (np. czy postać wpadnie do lodowatej wody), a potem czy to zmęczenie wchodzi czy nie (test na skutki wyziębienia). Czyli już na wstępie po łebkach licząc 25 % szans na zmęczenie, a każdy long rest 1 zmęczenie regeneruje. Przy 7 dniowym odpoczynku zmęczenie zaczynać się robić interesujące.

Wybrzmiewa ode mnie raczej chęć użycia zasady "brutalny realizm" lub podobnej, ale też nie jest tak, że mam już z góry postanowione. Może jest więcej osób, które uważają ją za "nierealną", jak Hungmung?

Rozważam np. zamiennie też taką opcję, by dokreślić warunki odpoczynku. Czyli:
- odpoczynek musi być w względnie ciepłym, suchym i bezpiecznym miejscu z ciepłym posiłkiem i w miarę wygodnym legowiskiem, a więc między miastami byłoby to właściwie niemożliwe.
 

Ostatnio edytowane przez Rewik : 07-08-2021 o 21:57.
Rewik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-08-2021, 14:31   #6
Czepialska Moderatorka
 
Alex Tyler's Avatar
 
Gritty realism jest słaby. Bo faworyzuje czarnoksiężników i inne postacie zyskujące na short restach, a mocno nerfi tych, którzy skillset i zaklęcia odnawiają na długich. Dość lekkomyślna zasada, słabo przemyślana (myślę, że stworzona na zasadzie HURR DURR rEaLiZm). Chyba że jakoś ją dofixujesz Kiedyś sama szukałam zasad, by dodać trochę realizmu do dedeczków i większość propozycji mocno mnie zawiodła. Realizm nie powinien rozwalać balansu klas (czy ogólnie gry). Raczej dodawać ciekawe wyzwania i flavour.
 
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-08-2021, 15:56   #7
 
Rewik's Avatar
 
Popatrzyłem na warlocka i faktycznie z jego ulepszaniem cantripów wychodzi na prowadzenie wśród czaromiotów. Mi osobiście jakoś wybitnie to nie przeszkadza, ale może graczom, więc chyba faktycznie trzeba czegoś innego.

Pytanie: skoro lepiej nie ruszać proporcji odpoczynku, to co innego sprawdzi się w sesji, w której równie istotne co wątki fabularne jest przetrwanie samo w sobie.

Propozycje rozwiązań:
  • Zastosowanie mechanik zmęczenia dadatek A Podręcznik Gracza (PG) i ran str. 272 PMP.
  • Zaproponowane już Wolne naturalne zdrowienie str 267 PMP - Postaci nie odzyskują punktów wytrzymałości po odbyciu długiego odpoczynku, zamiast tego mogą wykorzystać kości wytrzymałości, jak przy krótkim odpoczynku.
  • Choroby - 256 PMP
  • Szaleństwo - 260 PMP
  • Wyższe ceny żywności i noclegu
  • Wymagane komfortowe warunki do odpoczynku.

Myślę, że zastosowanie zmęczenia, ran, chorób i szaleństwa o ile fabuła to uzasadnia i nie będzie to nadużywane ze strony MG jest w pełni uzasadnione. Myślę też, że kwestia tego że nie zawsze będzie można urządzić odpoczynek w dziczy. (uzależnienie od czynników zewnętrznych i ewentualnych rzutów na survival), także się tu łapie.

Wolne naturalne zdrowienie też wygląda ok. Wciąż medycyna nieco zyskuje, a nie zmienia nic w balansie klas... przynajmniej na pierwszy rzut oka.

Co do cen żywności i noclegu. W PG określa się koszt życia w zależności od poziomu zycia. Poziom życia definiuje (niestety tylko opisowo) szansę na złe i dobre konsekwencje danego typu poziomu życia (choroby, przestępczość itp.). To możnaby rozpisać w konkretne tabele z % szans.

Taki neutralny poziom to skromny i kosztuje 1 sz za dzień.

Jak zapatrujecie się na zwiększenie kosztu dwu- może kilku- krotnie? Jeśli osiągnie się rozsądny poziom cen w stosunku do zarobków awanturników, może uda się uzyskać poczucie "że każdy dzień zwłoki ma znaczenie". W przygodzie, którą planuję jest to uzasadnione, bowiem o pożywienie w skutych lodem krainach, w których słońce przestało świecić wysoko z pewnością jest trudno. Ogrzanie izby także wymaga więcej opału itd.

Na ten moment skłaniam się ku rezygnacji z brutalnego realizmu, a zastosowania wszystkich wymienionych w tym poście rozwiązań zamiennych jednocześnie, ale z chęcią usłyszę co macie do powiedzenia. Może macie inne pomysły?
 

Ostatnio edytowane przez Rewik : 12-08-2021 o 16:00.
Rewik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-08-2021, 18:02   #8
Czepialska Moderatorka
 
Alex Tyler's Avatar
 
Na razie nie mam pomysłów, ale jak na coś wpadnę, to napiszę W każdym razie, większość Twoich propozycji wydaje się spoko. Komfortowe warunki jak najbardziej powinny być do wypoczynku, Dolina Lodowego Wichru jest ciężkim miejscem nawet dla barbarzyńców. Nie można sobie rozbić obozowiska po prostu w polu i liczyć, że się zażyje komfortowego i niezakłóconego snu. Więc zwłaszcza przybysze jak najbardziej mogliby podlegać takiemu ograniczeniu. Co do cen noclegu, to zależy od osady, są małe osady jak Samotnia Knieja i nawet duże miasta jak Bryn-Shander. Targos i Bryn-Shander raczej nie mają problemów z jedzeniem i pokojami (są spore i zaopatrzane obficie). Trzeba by to zindywidualizować. Co do cen jadła, to podobnie. Te lepiej zaopatrzone osiedla, albo leżące nad Lac Dinneshere/Maer Dualdon mogłyby mieć tańsze pożywienie. Te bardziej w głębi lądu droższe. Co do zmęczenia to jak najbardziej można by go użyć, podobnie chorób (pasujących do klimatu). Wolniejsze zdrowienie raczej spoko, zależy jeszcze, jak dużo będzie medycyny/magicznego leczenia w ekipie i jak trudne/częste będą encountery, bo może to powodować za wysoką trudność albo niemal negowalną Mógłbyś też narzucić wymóg kupienia kosztujących 10 gp Clothing (cold weather), no i wymuszać saving throwy przeciw mrozowi. Co do szaleństwa, to chyba już lekko za grube. Ale to też zależy, do jakiego stopnia chcesz uprzykrzyć graczom życie
 
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-08-2021, 09:01   #9
 
Asmodian's Avatar
 
Cytat:
Zastosowanie mechanik zmęczenia dadatek A Podręcznik Gracza (PG) i ran str. 272 PMP.
Zaproponowane już Wolne naturalne zdrowienie str 267 PMP - Postaci nie odzyskują punktów wytrzymałości po odbyciu długiego odpoczynku, zamiast tego mogą wykorzystać kości wytrzymałości, jak przy krótkim odpoczynku.
Choroby - 256 PMP
Ogólnie testowane w kilku grach w których miałem już okazję grać.

Choroby to oczywiście problem, dopóki w grupie nie znajdzie się kapłan lub paladyn o odpowiednim poziomie. To samo dotyczy szaleństwa. Po prostu te klasy usuwają skutki powyższych.

Zwiększenie długości odpoczynków, Wolne naturalne zdrowienie i fatigue całkiem dobrze się sprawdza w kampaniach układanych w taki sposób: Loch -> downtime+long rest -> loch. Zamiast loch ewentualnie encounter. Niezbyt dobrze sprawdzi się w survivalowym sandboxie niestety - testowałem na Out of the Abyss gdzie jest zarówno hardcorowy teren i otoczenie, jak i z grubsza sandboxowa exploracja. na żywo prościej. W PBF? Cóż, trzymam kciuki aby wyszło bo wydłużenie czasów odpocznków to fajna zasada i karze nieco spellcasterów(tych, co korzystają z long restów głownie) i wprowadza nieco balansu dla klas korzystających z short restów (czyli np. fighter). Każdą taką zmianę z chęcią poprę, bo właśnie zbyt dużo jest ogólnie czarujących klas w przeciętnej drużynie i magia zamiast bycia wyjątkową, jest po prostu powszechnością. Dodatkowo, w wielu sesjach komórek zaklęć jest dostatecznie dużo, by zamknąć bezproblemowo encounter czy dwa. Weźmy pod uwagę, że tu jest PBF, i z samej natury PBFa wynika, że encounterów bedzie mniej, bo inaczej będziemy się wlec z sesją - i tu encountery mogą dawać szansę wykazania się tym klasom, które są mocne w danym typie encountera, bo nie wszystko załatwi się magią, bo ciężej ją będzie zregenerować. Będzie też większy nacisk na zaklęcia nie raniące - kontrolery, manipulatory, zwiad, tworzenie itd.
Plusem jest też zwiększenie czasu na downtime w czasie restów - czyli najczęściej crafting i inne rzeczy pomijane często w sesjach.

Cytat:
Wyższe ceny żywności i noclegu
Wymagane komfortowe warunki do odpoczynku.
To pierwsze wydaje mi się ok - choć z drugiej strony woda w dolinie jest raczej łatwo dostępna a osady to głównie myśliwi chyba są - mięsa nie brakuje.
Komfort też każda postać może mieć inny, bo zależy od klasy, backgroundu, czasem rasy. Barbarzyńca/Goliath/Outlander kontra halfling/noble/wizard np - i mamy dwa podejścia do tematu, czym powinien być komfortowy odpoczynek.
Fajnie byłoby to też zróżnicować wtedy odpowiednią zasadą, lub wziąć nawet na przysłowiowy chłopski rozum.

Cytat:
Nie można sobie rozbić obozowiska po prostu w polu i liczyć, że się zażyje komfortowego i niezakłóconego snu.
Dużo śniegu+dobre survival= komfortowe iglo np.? Eskimosi nie narzekają

Cytat:
Co do szaleństwa, to chyba już lekko za grube.
Efektem ubocznym są zdaje się flaws. Fajne toto Alex, naprawdę polecam, bo fajnie jest odgrywać czasem zdrowo szurniętą postać
 
__________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est

Ostatnio edytowane przez Asmodian : 13-08-2021 o 09:12.
Asmodian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-08-2021, 11:31   #10
Czepialska Moderatorka
 
Alex Tyler's Avatar
 
Z tym wydłużonym odpoczynkiem, to Asmodian słusznie zwrócił uwagę na to, że zależy sporo od formatu sesji. Bo ja mówiąc szczerze, pisałam z perspektywy osoby, która raczej gra/rozpatruje dedeki głosowo/na żywo/pisemnie (ale z botami i szybkie odpisy, czyli jak głosowo). Więc spojrzałam na sprawę z pkt widzenia basic designu, a nie w kontekście czystego pbf. Jak będzie mało walk (a wtedy powinny być trudniejsze, bo gra zakłada, że dopasowane CR powinno mieć kilka encounterów pod rząd, nie jeden, wtedy można podbić je z 2-3 razy) to wtedy też inaczej wygląda sprawa z tygodniowym long restem. No i bardziej to będzie bolało na niskich poziomach, potem trochę straci znaczenie (jak będzie mało walk). Zależnie jak to zostanie rozegrane, adekwatnie przesunie się użyteczność/potęga warlocków w stosunku do reszty spellcasterów. W każdym razie zgadzam się z Asmo, że klasy czarujące są zbyt powszechne na sesjach (chociaż trzeba przyznać, że BG nigdy nie są zgrają typowych i statystycznych osobników). Lecz ten problem można załatwić w inny sposób, mianowicie po prostu dobierając mniej takich klas do sesji. W każdym razie wydłużenie restów to poważna decyzja i powinna być dobrze przemyślana, a sesja pod nią adekwatnie skonstruowana. Na przykład dużo encounterów przy wydłużonych restach może odebrać czarodziejowi jego atutowe versatility, przez co klasa zacznie przypominać słabszego sorcerera. Za to warlock będzie sobie hulał w najlepsze, śmiejąc się z obu. Mówię tylko, że nie trzeba koniecznie okaleczać spellcasterów, by dać więcej spotlightu postaciom melee. Można to załatwić inaczej (np. odp. dobór wrogów z resistami, wysokimi saving throwami). Ale oczywiście z wydłużonym odpoczynkiem też można to zrobić, byle z głową

Cytat:
Napisał Asmodian Zobacz post
Choroby to oczywiście problem, dopóki w grupie nie znajdzie się kapłan lub paladyn o odpowiednim poziomie. To samo dotyczy szaleństwa. Po prostu te klasy usuwają skutki powyższych.
No tutaj niewiele poradzisz, chyba że zaczniesz mocno ingerować w mechanę gry i ograniczać takie rzeczy

Cytat:
Napisał Asmodian Zobacz post
Plusem jest też zwiększenie czasu na downtime w czasie restów - czyli najczęściej crafting i inne rzeczy pomijane często w sesjach.
Zależy czy gracze lubią takie rzeczy. Bo nie każdy lubi crafting (ja np. nie) i dnd samo w sobie jest najlepsze jako combat system, więc niekoniecznie fani tej gry będą chcieli sporą część sesji spędzać na innych aktywnościach. W tym wypadku należałoby raczej skonsultować się z drużyną.

Cytat:
Napisał Asmodian Zobacz post
a osady to głównie myśliwi chyba są - mięsa nie brakuje.
Oj nie wiem, czy jest tak wesoło, skoro to niegościnna kraina. Lepiej założyć, że mają mniej więcej tyle, ile im potrzebne. Nie bez powodu rolnictwo praktycznie zastąpiło myślistwo.

Cytat:
Napisał Asmodian Zobacz post
Dużo śniegu+dobre survival= komfortowe iglo np.? Eskimosi nie narzekają
Ye, ale jak ktoś nie pochodzi z mroźnych terenów, to można by dać disadvantage na roll To, że ktoś świetnie radzi sobie w lesie, nie znaczy, że jednocześnie ma w głowie schemat budowy igloo i da radę je zbudować przy bardzo niskiej temperaturze podczas burzy śnieżnej.

Cytat:
Napisał Asmodian Zobacz post
Efektem ubocznym są zdaje się flaws. Fajne toto Alex, naprawdę polecam, bo fajnie jest odgrywać czasem zdrowo szurniętą postać
Większość moich postaci jest szurnięta, po prostu nie są niepoczytalne
 
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:17.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168