lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   DnD i systemy d20 (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/)
-   -   Kuźnia Bohaterów (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/19601-kuznia-bohaterow.html)

Johan Watherman 23-04-2024 18:20

Przypomnę tylko, że istnieje wersja Sfer dla 5 edycji D&D: Spheres Of Might - The Spheres 5E Wiki Tutaj trochę CC jako wojownik można sprzedawać.

Wired 23-04-2024 23:51

Cytat:

Napisał Johan Watherman (Post 992395)
Przypomnę tylko, że istnieje wersja Sfer dla 5 edycji D&D: Spheres Of Might - The Spheres 5E Wiki Tutaj trochę CC jako wojownik można sprzedawać.

Cool, szkoda że mało popularne i zależne od MG, ale poczytam :) Dzięki

Cytat:

Napisał Rewik (Post 992394)
Nie twierdzę, że to co powiem jest jakieś skuteczne, ale może uznasz za ciekawy pomysł:

broń sieć + jakieś efekty obniżające sukcesy na siłę (np. hex jako bonus akcja). Nie koniecznie czary musi rzucać tankujący.

dodatkowo pochwycony ma zawadę na ataki , a sojusznicy przewagę na ataki na niego. Nie wiem czy są jakieś sposoby by zwiększyć DC sieci, ale może mądre głowy tu coś znają.

Ciekawy pomysł :D szkoda tylko że DC 10 łatwo pokonać i z minusami.

Cytat:

Napisał shewa92 (Post 992375)
Ja bym tego sentinela nie skreślał. Dodaj do tego echo knight i polearm master i w zasadzie w każdej turze możesz komuś ruch wyłączyć.

Echo knight jest klasą z innego świata niż większość sesji (Exandria/Wildemount) z dynastii Kryn (drowy) - ogólnie mała szansa bym nim zagrał, zresztą jest przepakowany i raczej do zbanowania na większości sesji jak kleryk domeny peace i twilight ;)
Ale sam Sentinel jak miejsce na atut będzie ma rację bytu w tym buildzie :)

Cytat:

Napisał Dust Mephit (Post 992373)
Niestety, tutaj fighter zawsze odpadnie w przedbiegach z casterami. Możesz ewentualnie pokombinować z druidem. Chyba najlepszy jest na początkowych poziomach jak chodzi o ograniczanie ruchu przeciwnika. Na pierwszym poziomie już wchodzi entangle. A z circle of land dostaje na 6stym lvlu odporność m.in. na ten czar. Ranger chyba też miał ten spell ztcp, ale combo z land's stride nie zrobi.

W Tier 3 i 4 na pewno, jest dużo czarów co ogranicza ruch lub powoduje trudny teren, niektóre nie tylko unieruchamiają co paraliżują (np. hold person) co jest wyrokiem śmierci i działa na więcej wrogów na raz na wyższych poziomach, ale w Tier 1-2 taki entangle ma jedynie 13-15 DC.

Ork ma +3 z siły, o ile nie dodaje się profa z CR do rzutu to rzuca d20+3 vs DC 13 dla 1 poziomowego druida. 50% szansa że druid zmarnuje czar. Sytuacja jest identyczna dla druida na 3 poziomie.
Rune knight na pierwszym poziomie rzuca d20+5 vs d20+3 (Ork nie ma atletyki) około 60%, ale na 3 poziomie rune knight ma już advanced z giant might i rzuca ~ d20+10 (wliczając advanced) vs d20+3, czyli koło 80% (o ile dobrze liczę procenty).

Oczywiście jedno to obszarówka a drugie to unieruchomienie jednego przeciwnika, ale już na 3 poziomie Rune Knight może unieruchomić łatwo 4 (dwie runy i dwa grapple) z 3 razy w ciągu dnia (zakładając dwa short resty) i dwóch kolejne 3 razy. Sytuacja zbliżona do druida na 3 poziomie moim zdaniem (ma obszarowy czar, ale część przeciwników obroni save).
A jak się wczytać to i więcej, bo ma action surge, mechanika wymaga wolnej ręki by pochwycić nowego ale nie by go trzymać - ogr może usiąść na Tobie, chwycić kolegę, usiąść na Was razem, wstać z Wami, przeciągnąć Was, usiąść na Was ponownie i chwycić trzeciego o ile ma odpowiednią liczbę ataków - wojak z action surge ma. Oczywiście kwestia jest jakiegoś rozsądku ilu schwytanych zmieści się pod pachami tego "olbrzyma" ;) ale nie trzeba być simic hybrid z Ravnica by ciągnąć ze sobą kilku lub trzymać na nich grapple (choćby fabularnie siedząc na nich) uniemożliwiając im ruch.

Oczywiście zostaje też pytanie czy ma to sens, jak przeciwnik jest na strzała lub dwa to w czasie kiedy on złapie 4ch inny wojak lub barbarzyńca zbudowany mechanicznie dla zadawania obrażeń pewnie 3ch z tych 4ch by ubił.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:12.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172