04-04-2010, 20:15 | #1 |
Reputacja: 1 | Głębia Przestrzeni - System Hard SF Witam! Chciałbym zaprezentować Wam nowy system Science Fiction, Głębia Przestrzeni. Jest to projekt nad którym pracuję już spory kawałek czasu, i zbliża się powoli moment, gdy będzie zakończony. Ponieważ mało jest produkcji z tego nurtu na rynku polskim, myślę, że znajdą się amatorzy i z przyjemnością w niego zagrają System będzie wydany w wersji papierowej, wraz z ładnymi grafikami, ale termin jeszcze nie jest znany. Na pewno będzie to 2010 rok. Strona systemu (jeszcze w produkcji) wraz z forum: Głębia Przestrzeni Główne cechy systemu "Głębia Przestrzeni": Świat przyszłości, odległej i nieodległej zarazem - rok 4985 licząc rachubą Starej Ziemi, 1495F. Ludzie rozwinęli się znacznie, szczególnie na polu ekspansji i technologii. Czy na innych też? To już nie jest tak oczywiste. Społeczeństwa bardzo się różnią od dzisiejszych w jednych rzeczach, w innych są podobne. Gracz zdecyduje jaką drogą podąży. Rozbudowana postać gracza - osiem atrybutów, ponad dwadzieścia umiejętności, wiele parametrów określających psychologię postaci, zasoby, znajomości, przynależności i inne, w tym 13 profili będących odzwierciedleniem tego, czym postać się zajmuje. Nacisk na odgrywanie ról - RPG to odgrywanie roli. Tworząc rozbudowane uniwersum dla graczy, mechanikę premiującą inwencję, dajemy szansę na wykazanie się w tej sferze. Szczegółowe opisy społeczeństw ludzkich i Obcych - tysiące planet zamieszkanych przez ludzi i Obcych, wielkie społeczne struktury jak Federacja, mniejsze i niezależne zrzeszające przedstawicieli jednej rasy, lub wielu, nacje przyjazne, neutralne i wrogie.. Wszystko to w ciągłej interakcji ze sobą, czyni Kosmos dynamicznym miejscem, gdzie dzieje się bardzo wiele. Zdolności ESP - niektórzy ludzie (i nie tylko) posiadają nietypowe zdolności paranormalne, mogą wykorzystywać je dla dobra ogółu, swojego, zarówno samodzielnie jak i w wielu organizacjach jak Korpus ESP czy Kaston Syriuszowy. Realistyczna eksploracja kosmosu - międzygwiezdne skoki hiperprzestrzenne, podróże konwencjonalne z wykorzystaniem różnych sposobów lotu, dylatacja czasu, dbanie o stan techniczny sprzętu i paliwo. Bogate listy różnego rodzaju sprzętu technicznego - setki najróżniejszych urządzeń, zarówno podręcznych jak sondy molekularne, medboty, czy miecze molekularne, jak też do statków kosmicznych: tarcze ochronne, skanery promieniowania Hawkinga, hibernatory czy analizatory transprzestrzenne. Mnóstwo statków kosmicznych z szerokimi możliwościami modyfikacji i rozbudowy - statki militarne, transportowe, turystyczne i inne, wiele klas jak fregaty czy krążowniki, każdy z różnymi parametrami jak punkty montażowe urządzeń, rodzaje powłoki i pancerza, uzbrojeniem i przeznaczeniem. Do tego specjalny system zarządzania energią i uszkodzeniami. Wielka Galaktyka, która czeka na zdobycie - zbadano do tej pory niewielki obszar Kosmosu, kilkanaście tysięcy lat świetlnych średnicy, reszta, być może kryjąca masę tajemnic, wciąż kusi by ją zdobyć. Unikalna sieć transprzestrzenna "Extensivity" - połączenie sieci komputerowej tradycyjnej oraz rzeczywistości transprzestrzennej znajdującej się w naszym otoczeniu, daje to unikalne możliwości składowania wiedzy i korzystania z niej. Zainteresowanych dalszymi informacjami zapraszam do komentowania i odwiedzania strony Ostatnio edytowane przez Indoctrine : 04-04-2010 o 20:18. |
05-02-2011, 10:18 | #2 |
Reputacja: 1 | Po długim czasie, mały update System jest prawie ukończony. Około 90% treści opisane, sporo grafik zrobionych, wiele sesji testowych odbytych. Chociaż plany by wydać w 2010 trochę rozminęły się z rzeczywistością, poślizg duży nie będzie Zapraszam na poznański Pyrkon (26-27 marca), gdzie będę prezentować "Głębię Przestrzeni". Będzie także możliwość zagrać. |
12-03-2011, 02:28 | #3 |
Reputacja: 1 | Update: 1. Dostępne jest DEMO systemu (na stronie oczywiście: Głębia Przestrzeni ). Proszę o komentarze 2. Zapraszam na Pyrkonowe sesje. Prelekcji oficjalnej nie będzie, gdyż organizatorzy nie dopuścili systemów autorskich |
14-03-2011, 17:16 | #4 |
Reputacja: 1 | Nie wypowiem się na temat systemu, gdyż go jeszcze nie przeczytałem ale zwrócę Twoją uwagę na edytorską stronę wersji demo podręcznika. Jest to o tyle ważne, że jak piszesz nosisz się z zamiarem wydania podręcznika. Edytorsko jest fatalnie. Nie równe kolumny, miejscami tragicznie rozstrzelony tekst, tło też bym zmienił (ale to już raczej moja estetyczna fanaberia ), i te kolory w tabelkach. Oczywiście to wersja demo, ale warto przed skończeniem podręcznika i pokazania go światu zwrócić na to uwagę. Gdy znajdziesz wydawcę ten pewnie też zwróci Ci na to uwagę i poprawi błędy. Wiem jednak z własnego doświadczenia, że nie ma nic gorszego niż grzebanie w tak ułożonym pdf-ie. Zwróć uwagę zwłaszcza na strony 37 (ilustracja na środku i tekst po jej bokach), 39 (kolory w tabelce "strasznie biją po oczach"), 41 (tabelka), 43 (kolumna z prawej strony - przykład fatalnego automatycznego justowania), 44 (justowanie), 45 (justowanie i układ kolumn). Piszę to oczywiście na podstawie wersji demo i w ostatecznej wersji może to wyglądać inaczej. Zwróć jednak na to uwagę, bo ja już współczuje człowiekowi, który będzie to montował w jakimś wydawnictwie. Ja na Twoim miejscu w ogóle zrezygnowałbym z dwóch kolumn na stronie i wprowadził bardziej jednolity tekst, a przez to łatwiejszy w czytaniu.
__________________ "Lepiej w ciszy lojalności dochować... Nigdy nie wiesz, gdzie czai się sztruks" Sokół |
14-03-2011, 23:02 | #5 |
Reputacja: 1 | Staram się zadbać o warstwę wizualną, lecz to nieco trudniejsze od pisania, przynajmniej dla mnie Oczywiście, że będzie znacznie lepiej wyglądać ukończony. Tak po cichu liczę, że wydawnictwo pomaga w takich sprawach Tym niemniej, dziękuję za uwagi i spostrzeżenia |
23-06-2011, 19:25 | #6 |
Reputacja: 1 | Zapraszam ponownie na moją stronę Głębia Przestrzeni Dostępne jest nowe demo - 41 stron podręcznika w wersji dość zbliżonej do wydawniczej. Część stron jest zamieszczonych losowo, inne nie. Status gry: Tekst - 100% Redakcja tekstu (pierwsza) - 85% Grafiki A4 - 100% Grafiki B5 - 5% Mechanika standardowa - 100% Mechanika walki kosmicznej - 85% Znaleziony wydawca - 0% jak na razie Zapraszam także na prelekcję, która odbędzie się na Krakonie, w sobotę o godzinie 11. Potem przewidziane są sesje Ostatnio edytowane przez Indoctrine : 23-06-2011 o 21:42. |
24-06-2011, 11:54 | #7 |
Reputacja: 1 | Przeglądając demo rzuciły mi się w oczy dwie sprawy (w sumie trzy, ale trzecia to zupełnie nieważna): 1. Napęd do poruszania się pomiędzy układami gwiezdnymi. Tydzień podróży szybciej niż światło i aż miesiąc trzeba lecieć na konwencjonalnym? Z jednej strony fabularnie to jest w porządku, wiele tłumaczy, ale z drugiej to starsznie lipna technologia by była. Nikt tego nie chciał zmienić? 2. Tabela prawdpodobieństwo udanego rzutu to grubizna. Fajnie, że ktoś o tym nie zapomniał. 3a. Kosmita na 129 stronie sprawia wrażenie jakby robił coś zboczonego. 3b. W sformułowaniu "Kosmiczna gra fabularna" trochę czuć żwir. I chyba nie da się tego zmienić. Nie wczytałem się. Może wczytam się, gdy będę miał więcej czasu na takie rzeczy, ale może.... może to już należy uznać za minus? Zobaczyłem sporo tytułów podrozdziałów, kilka ciekawych nazw, a jednak nie tak ciekawych, żeby bardziej zatrzymać się nad tym. Karty planet już wcześniej widziałem... mapa przestrzeni, hmm... z jednej strony przyzwoita, a z drugiej nie taka, żebym zaraz przeczytał jakie informacji są na temat różnych kolorków "państw", które tam zaznaczyłeś (o ile są w demo). Myślę, że brakuje tutaj więcej zboczonych kosmitów to znaczy więcej obrazków. I to nie tych na całą stronę ale takich małych, może w tle tekstu - coś jak czacha Symbiontów (czacha! trzeba dowiedzieć się co to za jedni!) czy fikuśny znaczek Vau (w końcu jacyś kosmici! <no bo przecież przeglądając pierwszy raz położyło się żur na askorbitów i innych opisanych w "niewidocznej" rubryce "inni kosmici znanych światów">) w Gasnących Słońcach. A może to ja? Nie jestem pewien czy lubię "hard s-f", bo wszystko to dla mnie fantastyka popularnonaukowa. Taki ze mnie już zły ignorant nieodróżniający nieudowodnionych teorii naukowych od nieudowodnionych teorii naukowych. Lista profili na stronie 14 podoba mi się. Na czym polega "samotność" obdarzonego i czy to nie sprawi, że obdarzeni nie będą częścią składową naszej wesołej drużyny wojownika, czarodzieja i złodzieja? Po lożach badacza widzę, że ludzkość ma niezłe technologie (ale z innych źródeł wiadomo, że mają słabe hipernapędy) - stąd pytanie: czemu istnieją kosmici? Ludzie nagle stali się pokojowo nastawioną rasą? Czy tamci są na tyle mocni, że ludzkość nie zdołała ich wypalić? Ale to tak nawiasem mówiąc, pytam tylko dlatego, że to "hard". Słowo "perki" (s. 59) - nie jest dobre, radziłbym wywalić i zastąpić czymś polskim. "Pierwotny gniew" - mam to! "Xenofocus" - to samo co przy "perki", równie dobrze mogłeś zamiast egzowiedza użyć "exowisdom". Zboczosmita to "godseyan"? Po takiej nazwie spodziewałem się raczej czegoś z dragonball. "Homeworld" - wywal. Albo napisz podręcznik po angielsku. Pisanie w dwóch językach równocześnie to wielki minus. Chyba, że tym drugim językiem jest łacina. |
24-06-2011, 12:48 | #8 | |||||||||||||
Reputacja: 1 | Dzięki za komentarze, a teraz wyjaśnienia Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Homeworld - skrót, pewnie zmieni się na inny, ale jeszcze nie zdecydowałem na jaki. | |||||||||||||
25-06-2011, 17:09 | #9 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Homeworld - pochodzenie, skąd, centrum, świad, pochodzeniaświat, macierz, ojczyzna, globczyzna, stolica, domoświat, domwiat, urodzenie, urodzeniaświat, urodzeneta, planar, ceplan, domoneta, planczyzna. Globczyzną zbokosmitów jest Godsey stąd ich poprawna nazwa to godseyanie. ps. pisząc o tym, że wygląda jakby robił coś zboczonego to nie pisałem, żeby go skasować. Pamięta się takie rzeczy. To dobrze. ps. I bądź uczciwym i absolutnie nie zastrzegaj słów, które byś stworzył z wyjątkiem nazw własnych. Jeśli "perk" jest słowem zastrzeżonym to jedynie świadczy to o błędnym i po prostu złym myśleniu twórców Fallout. Ostatnio edytowane przez Anonim : 25-06-2011 o 17:12. | |
25-06-2011, 17:27 | #10 |
Reputacja: 1 | Jak pisałem, nie wiem czy perk jest zastrzeżony, czy nie, nie wiem nawet jak to sprawdzić :> Na wszelki wypadek, w wersji pełnej, zamienię na coś innego Sam nie będę zastrzegać nic, poza absolutnym minimum zgodnym z prawem i wymogami wydawnictwa. Dzięki za kilka sugestii Niektóre brzmią ciekawie Ważne, że to musi być łatwo wymawialne. |