lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Głębia Przestrzeni (http://lastinn.info/glebia-przestrzeni/)
-   -   Grałeś? Wypowiedz się :) (http://lastinn.info/glebia-przestrzeni/12986-grales-wypowiedz-sie.html)

Indoctrine 08-07-2013 12:10

Grałeś? Wypowiedz się :)
 
Miałeś okazję grać lub prowadzić Głębię Przestrzeni? Chcesz się może podzielić wrażeniami?

Zapraszam do wyrażania swoich opinii. Jest to także możliwość rozwiania ewentualnych wątpliwości jakie mogły się nasunąć podczas rozgrywki :)

Revan 08-07-2013 21:41

Naprawdę nikt tutaj z forum jeszcze nie grał w GP? ;) Czy też wszyscy ukrywają swoje wrażenia?

Kelly 10-07-2013 16:34

Nie grałem chociaż lubię sf. Może jeśli ktoś kiedyś zaproponuje przez Skypa, skuszę się.

Sayane 10-07-2013 16:59

Może poprowadź sesję szkoleniową z systemu, to będziesz miał informację zwrotną :)

Revan 11-07-2013 00:34

Mam taki zamiar :)

Indoctrine 12-07-2013 15:14

W razie czego - prowadzącemu chętnie udzielę merytorycznego wsparcia :)

Janosz 08-09-2013 18:21

Witam,
Posiadam GP od Polconu, przymierzam się do prowadzenia ale powiem szczerze, że o ile świat, fabuła i wiele innych rzeczy mi pasuje i jest super o tyle same statki nie wspominając już o walce nimi odstraszają mnie jak diabli. Czy było konieczne aż takie ich rozbudowanie? Jestem typem humanisty więc taka ilość cyferek i tabelek mnie zniechęca. Rozumiem, że system ma być "hard sf" ale dla mnie wygląda jak "hard mat-fiz" ;)

Może warto by było pomyśleć o jakimś dodatku uwzględniającym osoby mojego pokroju :) Wiem, wiem nie mogę patrzeć na tą sprawę jakbym był pępkiem świata i to, że coś nie pasuje mi jest złe też dla innych :)

Ponieważ nie chcę gry typu Star Wars, gdzie bitwa kosmiczna wygląda z gruntu inaczej (określiłbym ją mianem strzelanki) pokombinuję i przyjmę jakieś uproszczone zasady w których starcia statkami ominę na zasadzie, że przestrzeń jest bardzo duża i o takie spotkanie trudno, chyba że ktoś koniecznie chce zrobić kuku BG, wtedy jak napastnik ma lepszy statek opcja: Kapsuła ratunkowa lub end game.

Odnoszę też wrażenie, że opisy samych statków zostały mocno uproszczone na rzecz w/w tabelek i statystyk ale, ale to też moja subiektywna ocena. Może po prostu, to nie jest system dla mnie i moich graczy, choć bardzo mi się podoba.

Indoctrine 08-09-2013 19:27

Będzie dostępna niebawem specjalna karta statku, gdzie będzie można wybierać sprzęt z rozwijanego menu. Wtedy tworzenie nowego okrętu to parę minut :)
Zresztą - tego bardzo często się nie robi. Często gracze przez kilka/naście sesji latają z jednym statkiem a walki to rzecz dziejąca się stosunkowo rzadko. Oczywiście zależy gdzie się lata i w jakim celu ;)

Polecam wypróbować mechanikę walki FAST, która w praktyce okazuje się całkiem szybka :)

Janosz 08-09-2013 20:36

Widzisz, chodzi mi o to, że np biorąc jakiś gotowy statek trzeba się naszukać aby znaleźć takie dane jak np. min liczebność załogi koniecznej do funkcjonowania okrętu, max liczba pasażerów nie ograniczająca jego zasięgu (nie nadwyrężająca SPŻ). Te dane na pewno gdzieś są, ale danych w tabelach jest tak wiele, że nie chce się szukać. Myślę, że kiedy się już z tym wszystkim opatrzeć nie sprawia to już takiego kłopotu niemniej na początku trochę przeraża :)

Jeszcze raz napomknę o braku opisów statków... Wiele z nich to, unikaty przerabiane tysiące razy przez właścicieli (choćby statek na którym lecą BG na początku "Paradyzji") Można powiedzieć, że opisy statków wyglądaja trochę tak:
Statek jest... jaki każdy widzi i do tego 3x A4 tabelek.

Nie gniewaj się, tak trochę się czepiam, bo o ile mechanika zaproponowana przez Ciebie jest bardzo dopracowana i jak przez nią przebrnę może mi się spodoba o tyle niektóre opisy są potraktowane po macoszemu ale to temat na inną część forum chyba :)

p.s.
Bardzo mi się podoba dział z obcymi, gdzie każda opisana rasa ma wszystko co potrzeba (choć przydałoby się sortowanie wg alfabetu). No i widać że to obcy, a nie taki sobie człowiek ze szczypcami więc ma +2 do podszczypywania i +1 do wyciągania gwoździ...

Indoctrine 08-09-2013 23:14

Tak, trzeba dość dokładnie się zapoznać z technikaliami - tego za bardzo nie ma jak uniknąć. Taka jest cena urealistyczniania :) I tak jak piszesz - z fdeedbacków jakie dostaję, większość wygląda tak: "kurcze, trudno się przekopać przez to, ale potem jest prosto i fajnie".

Co do opisów statków - są krótkie, ale też przy takiej ilości na dłuższy opis nie ma miejsca ;)
Zresztą, tu chodzi o mały fabularny background, reszta właśnie jest w tabelkach. Ot, przykład:

Ssinar. Oparty niemal w całości na konstrukcji Felinickiej o tej samej nazwie pojazd bojowy służący głównie jako bombowiec taktyczny. Inżynierowie na Amalthei doko-nali jednak kilku istotnych poprawek, między innymi zwiększając odporność kadłuba kosztem prysznica sonicznego.

W dodatkach niektóre opisy będą ważniejsze, jak na przykład unikatowe modele z bogatą historią.

A uwagi - zawsze mile widziane :)

Obcy są Obcy bo inni być nie mogą - duży ich przekrój powinien dać każdemu jakiś materiał do wykorzystania :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:38.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172