Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Głębia Przestrzeni
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08-09-2013, 13:35   #1
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 15 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Przykład walki wręcz

Na prośbę czytelnika w jednym temacie, zamieszczam przykładową walkę wręcz.

Anthony uciekał uliczkami Kantonu. Pozbył się całej elektroniki, by nie mogli go tak łatwo wyśledzić. Tutaj nie było kamer, a zanim drony go odnajdą - minie trochę czasu. Był jednak ktoś inny.
- Hej, ty, wyskakuj z czego masz cennego, brakuje mi na porcję rozpuszczalnika.
Głos należał do niepozornego człowieka w płaszczu - widać było przekrwione oczy, nabrzmiałe żyły. Rozpuszczalnik, jak powszechnie nazywano wyjątkowo niebezpieczny narkotyk, robił niezłe spustoszenie.
Anthony wolał uciec, ale wracać? Nie, to było zbyt niebezpieczne. Starcie wydawało się łatwiejsze...


Inicjatywa

Przeciwnik ma Inicjatywę 3, Anthony 7. Daje mu to pewną przewagę, ale i
tak obaj rzucają kością (k10). Bandyta wyrzucił 6, nasz bohater 1. Czy
to ucieczka go zmęczyła? A może szykując się do walki, czuje podświadomie pościg za plecami i nie może się skoncentrować? Dość, że inicjatywa aktywna (IA) wynosi dla Anthona 8 (7+1), dla ćpuna 9 (3+6). Przez najbliższe 10 rund takie pozostaną, chyba że zmienią się okoliczności walki.

Jeżeli MG chce, może nie stosować zasady rzutu, tylko uznać, ze sama
wartość Inicjatywy wystarcza do określenia kolejności w walce - to
premiuje szybkich wojowników, zmniejszając wypadki losowe.

Rozpoczęcie walki

Napastnik ma zdolność Koordynacji Walki Bezpośredniej 4, składa się na
to jego Zręczność (2) i umiejętność Walki Bezpośredniej (2). Nie jest mistrzem, to widać. Anthon z drugiej strony, przeszedł trochę lepsze przeszkolenie, także bardziej dba o osiągi swojego organizmu - KWB
wynosi u niego 7 - 4 za Zręczność i 3 za umiejętność. Ulica jest wąska, nie ma wielu możliwości wykorzystać terenu. Anthon widzi jak narkoman wyciąga zza pleców metalową rurę (broń improwizowana, Siła 2, Stopień Trudności +1 za nieporęczność). Sam ma tylko krótki nóż z ceramitu (Siła 4, Stopień Trudności +1 za krótkość ostrza).

Runda 1

Bandyta podbiega i zamachuje się rurką - rzuca tyloma k10 ile wynosi jego
Koordynacja Walki Bezpośredniej (czyli 4). Wyniki - 3,6,7,8. Ponieważ
normalnie sukces liczy się od 7 wzwyż, uzyskałby 2 przewagi. Jednak z
powodu nieporęczności broni, ST wynosi 8, czyli tylko 1 przewaga ma
miejsce.
Anthony broni się uchylając przed ciosem - testuje również KWB. Rzuca 7
kośćmi - 1,3,8,6,7,9,8. Jego ST również wynosi 8, zatem ma trzy
sukcesy, niestety wyrzucona 1 jeden z nich niweluje. Oznacza to 2 Przewagi.


Podsumowanie - odejmujemy Przewagi broniącego się od ataku. 1-2=-1. To
oznacza, że Anthon broniąc się, uzyskał przewagę nad przeciwnikiem. Z
tabeli wyniku walki odczytujemy co to oznacza. Aha, -1 powoduje że
atakujący od następnej tury traci Inicjatywę.

Teraz pora na atak Anthonego. Znów 7 kostek i wyniki: 3, 4, 5, 6, 9, 0, 1. Jedynka niweluje jeden sukces (9), ale 0 liczy się podwójnie. Narkoman stara się blokować cios rurą, rzuca swoimi 4 kostkami i wypada 3,3,8,6. Ponieważ stopień trudności jest większy i wynosi 8, sukces jest tylko 1. Wynik - 2-1=1. Bohater ma 1 Przewagę nad napastnikiem! Sprawdzamy w tabeli co to znaczy. "Lekkie trafienie, połowa obrażeń albo specjalnych efektów". Siła noża wynosi 5, połowa wartości zaokrąglona w górę to 3. Nóż rozcina ramię i trafia głęboko w bark. Narkoman jęczy z bólu - stracił 3 punkty wytrzymałości (czyli został mu 1 z 4). Mimo to jest na tyle zdesperowany, że nie stara się poddać.

Runda 2

Anthony widząc, że przeciwnik nie jest zbyt groźny, postanawia go obezwładnić zamiast pozbawiać życia. Ma i tak bardzo dużo problemów na głowie, denat, nawet w samoobronie, nie pomoże.
Ogłuszenie testuje się tak samo jak atak wręcz i w zależności od efektów sprawdza czy się powiodło – Anthony rzuca 7k10 – 1, 3, 8, 4, 5, 6, 4. No cóż, kompletne fiasko ataku, jedyna nadzieja, że napastnik skopie obronę jeszcze bardziej. Niestety, jego obrona chociaż równie nieskuteczna jak atak Anthonego (rzuty: 4, 6, 6, 5) nic nie zmienia.
Ćpun widząc nieporadność przeciwnika atakuje z furią rurą. Rzuca 4k10 – 8,9,9,3. Trzy sukcesy! Anthony się broni – wyrzuca 3, 4, 5, 7, 9, 2, 2. Efekt ataku 3-1=2. Dwie Przewagi bandyty! Sprawdzam w tabeli – „Średnie trafienie, zwykłe efekty ataku”. Narkoman trafia skutecznie w przedramię, obijając je poważnie. Siła rurki wynosi 2, czyli tyle odejmujemy od Wytrzymałości Anthonego – miał 4, teraz ma 2.

Runda 3

Inicjatywa pomimo obrażeń należy dalej do Anthonego – porzuca on pomysł o obezwładnieniu. Ćpun może nie jest jakimś wyjątkowym wojownikiem, ale po co ryzykować – ostatni cios rurą był bardzo przykry. Zamierza zatem po prostu zadać skuteczny cios nożem – co będzie, to będzie.
Rzut – 9, 9, 4, 4, 3, 6, 0. Aż 4 sukcesy! Napastnik zasłania się rurą – wyniki rzutu – 4, 5, 8, 8. Dwa sukcesy – za mało! Atak wynosi 4-2=2. Pełne obrażenia. Ćpun miał już tylko 1 punkt Wytrzymałości, nóż zadaje 5. Oznacza to, że ma teraz -4. Ponieważ śmierć następuje przy osiągnięciu poniżej połowy maksymalnej Wytrzymałości liczonej ujemnie (np.: ćpun ma 4 maksymalnej, to jego śmiertelna wartość to -3 i mniej). Ostrze noża ześlizguje się po rurce i trafia w serce. Śmierć jest natychmiastowa.
Anthony szybko ucieka z tego miejsca – pewnie narkomanem nikt się nie przejmie, ale ci którym uciekał pewnie są już blisko…


Podsumowanie

Walka w GP jest dość szybka, łatwa i śmiertelna - przykładowa broń (rurka i nóż) to dość słabe bronie. Ostrze molekularne może zadawać i 12 obrażeń, co oznacza że przy celnym ciosie (2 Przewagi albo więcej) każdy będzie śmiertelny (chyba że miał zranić tylko).
Mechanika obejmuje jeszcze takie rzeczy jak chwyt/przytrzymanie, walkę więcej niż jedną bronią i z kilkoma przeciwnikami. Modyfikatory dodatkowe, takie jak warunki daje uznaniowo MG, albo wynikają one ze sprzętu.
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-09-2013, 23:11   #2
 
Araven's Avatar
 
Reputacja: 9 Araven nie jest za bardzo znanyAraven nie jest za bardzo znanyAraven nie jest za bardzo znanyAraven nie jest za bardzo znany
Dzięki, za ten opis. Szybko i dynamicznie i z zasadą testów przeciwstawnych. Podoba mi się. Wg mnie ta mechanika powinna się dobrze się sprawdzać w takich walkach.
 
Araven jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:58.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164