|
| Narzędzia wątku | Wygląd |
16-07-2016, 00:06 | #1 | |
Krucza Reputacja: 1 | WoDowa kartoteka - Tworzenie KP - Wilkołak: Apokalipsa Nadszedł czas aby przełożyć koncept postaci naszego wilkołaka stworzony zgodnie z informacjami zawartymi w "Moim pierwszym sierściuchu" (Mój pierwszy sierściuch – podstawowe informacje do gry w W: Apokalipsę) na …dum dum dum… mhrrroczne kropki. Otwieramy KP, zbieramy nasze twórcze zapędy i zaczynamy… Krok pierwszy Zgodnie z konceptem/wyobrażeniem o naszym wilkołaku, zaczynamy od wyboru Rasy, z których każda zapewnia naszej postaci początkowy poziom Gnozy oraz początkowe Dary. Homid (przezwisko: małpa) - z racji wyboru tej rasy otrzymujemy startowo: Początkowy poziom gnozy: 1 Początkowe dary: Perswazja lub Woń człowieka Metys (przezwisko: muł) – startowo otrzymuje: Początkowy poziom gnozy: 3 Początkowe dary: Stworzenie żywiołu lub Wyczucie Żmija Lupus (przezwisko: dziki) – startowo otrzymuje: Początkowa gnoza: 5 Początkowe dary: Wyostrzone zmysły lub Kangurzy skok Krok drugi Teraz wybieramy patronat. Wybór patronatu definiuje początkowy poziom Szału oraz Sławy naszej postaci. Każda z faz Księżyca obdarowuje też naszego wilkołaka innymi darami: Ragabash zyskuje: Początkowy szał: 1 Początkowa sława: 3 (kropki możemy rozdzielić dowolnie) Początkowe dary: Rozmycie postaci lub Złamanie pieczęci lub Woń płynącej wody Teurg otrzymuje: Początkowy szał: 2 Początkową sławę: 3 punkty Mądrości Początkowe dary: Matczyny dotyk lub Mowa duchów lub Wyczucie Żmija Filodoks dostaje: Początkowy szał: 3 Początkowa sława: 3 punkty Honoru Początkowe dary: Odporność na ból lub Wyczucie prawdziwej postaci lub Prawda Gai Galiard zaczyna z: Początkowy szał: 4 Początkowa sława: 2 punkty Chwały, 1 punkt Honoru Początkowe dary: Mowa zwierząt lub Zew Dzikuna lub Sen na jawie Ahroun zaś posiada: Początkowy szał: 5 Początkowa sława: 2 punkty Chwały i 1 punkt Honoru Początkowe Dary: Stalowe pazury lub Inspiracja lub Powalający dotyk Krok trzeci Kolej na wybór odpowiedniego plemienia, które w pakiecie wnosi możliwe dary oraz definiuje początkowe wartości poziomu Siły woli i Cechy pozycji. Czarne Furie Początkowa Siła woli: 3 Cechy pozycji: nie ma ograniczeń Początkowe dary: Wyostrzone zmysły lub Wyczucie Żmija Gnatożuje Początkowa Siła woli: 3 Cechy pozycji: uwaga ograniczenia! Gnatożuje nie mogą wykupić Pamięci przodków, Czystości rasy czy Mienia Początkowe dary: Gotowanie lub Zapach słodkiego miodu Dzieci Gai Początkowa Siła woli: 4 Cechy pozycji: bez ograniczeń Początkowe dary: Matczyny dotyk lub Odporność na ból Fianna Początkowa Siła woli: 3 Cechy pozycji: bez ograniczeń Początkowe dary: Odporność na trucizny lub Perswazja Pomiot Fenrisa Początkowa Siła woli: 3 Cechy pozycji: uwaga ograniczenia! Pomioty Fenrisa nie mogą wykupić Kontaktów ani Mentora. Początkowe dary: Stalowe pazury lub Odporność na ból Tubylcy Betonu Początkowa Siła woli: 3 Cechy pozycji: uwaga ograniczenia! Tubylcy nie mogą wykupić Mentora, Pamięci przodków ani Czystości rasy Początkowe dary: Kontrolowanie prostych urządzeń lub Perswazja Czerwone Szpony Początkowa Siła woli: 3 Cechy pozycji: uwaga ograniczenia! Czerwone Szpony nie mogą wykupić Sprzymierzeńców, Kontaktów ani Mienia. W przypadku wyboru Krewniaków, mogą być to jedynie wilki. Początkowe dary: Mowa zwierząt lub Woń płynącej wody Władcy Cienia Początkowa Siła woli: 3 Cechy pozycji: uwaga ograniczenia! Władcy Cienia nie mogą wykupić Sprzymierzeńców ani Mentora Początkowe dary: Aura pewności siebie lub Słaby punkt Milczący Wędrowcy Początkowa Siła woli: 3 Cechy pozycji: uwaga ograniczenia! Milczący Wędrowcy nie mogą wykupić Pamięci przodków ani Mienia Początkowe dary: Wyczucie Żmija lub Niezwykła szybkość Srebrne Kły Początkowa Siła woli: 3 Cechy pozycji: uwaga ograniczenia! Srebrne Kły muszą wydać co najmniej 3 punkty Cech pozycji na Czystość rasy Początkowe dary: Pełgający płomień lub Wyczucie Żmija Patrzący w Gwiazdy Początkowa Siła woli: 5 Cechy pozycji: uwaga ograniczenia! Patrzący w Gwiazdu nie mogą wykupić Fetysza, Mienia ani Sprzymierzeńca Początkowe dary: Równowaga lub Wyczucie Żmija Uktena Początkowa Siła woli: 3 Cechy pozycji: bez ograniczeń Początkowe dary: Wyczucie magii lub Zasłona mroku Wendigo Początkowa Siła woli: 4 Cechy pozycji: uwaga ograniczenia! Wendigo nie mogą wykupić Kontaktów ani Mienia Początkowe dary: Wezwanie bryzy lub Kamuflaż Krok czwarty Wybieramy Atrybuty – podobnie jak w przypadku Wampira (WoDowa Kartoteka: tworzenie KP - Wampir:Maskarada)obowiązuje ilość punktów 7/5/3. 7 kropek przypisujemy wybranym atrybutom pierwszorzędnym, 5 kropek atrybutom drugorzędnym i 3 kropki atrybutom trzeciorzędnym. Krok piąty Wybieramy Zdolności – ponownie jak w Wampirze wybieramy spośród Talentów, Umiejętności i Wiedzy i przydzielamy kropki z zasadą 13/9/5 kropek odpowiednio na pierwszo-, drugo- i trzeciorzędne zdolności, zgodnie z konceptem postaci. Krok szósty Na tym etapie wybieramy Walory, do których zaliczamy: Cechy pozycji – na które mamy startowo 5 punktów. Możemy wybrać, oczywiście pamiętając o potencjalnych ograniczeniach wynikających z wybranego Plemienia, pomiędzy: Dary – początkująca postać zaczyna z łącznie 3 darami po jednym z Rasy, Patronatu i Plemienia. Można dokupić dodatkowe dary za punkty wolne - patrz poniżej - ale mogą być to jedynie dary pierwszopoziomowe. Dary rasowe: Dary patronatu: Dary plemienne: Sława – początkowa Sława wynika z wybranego wcześniej Patronatu. Sławę rozwija się poprzez dokonania postaci. Krok siódmy Na karcie należy wpisać początkowe wartości: Szału - początkowa wartość określona jest przez wybrany Patronat, można wykupić dodatkowe punkty z punktów wolnych Gnozy - początkowa wartość określona jest przez wybraną Rasę, można wykupić dodatkowe punkty z punktów wolnych Siły woli - początkowa wartość określona jest przez wybrane Plemię, można wykupić dodatkowe punkty z punktów wolnych oraz Rangi: 1 - wszystkie początkujące postaci rozpoczynają z taką samą Rangą Krok ósmy Ostatni krok to rozdysponowanie 15 punktów wolnych. Możemy je wydać na dowolne atrybuty, zdolności, walory, Szał, Gnozę, Siłę woli zgodnie z poniższymi przelicznikami. Cytat:
Ostatecznie mamy gotową kartę postaci naszego wilkołaczego szczeniaczka Ostatnio edytowane przez corax : 22-07-2016 o 17:45. | |
| |