Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > Rozmowy przy kawce > Karcianki i Planszówki
Zarejestruj się Użytkownicy

Karcianki i Planszówki Poker? Poker to przeżytek


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-05-2012, 11:24   #1
 
ElCiesiel's Avatar
 
Reputacja: 1 ElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputacjęElCiesiel ma wspaniałą reputację
Neuroshima HEX

Z ogromnym zdziwieniem zauważyłem, że na LI nie ma tematu o tej niezwykle popularnej i porządnej planszówce jaką jest Neuroshima Hex, naprawiam zatem ten błąd, zakładając hexowy wątek.

Hex (jeśli ktoś nie wie) jest to gra planszowa osadzona w realiach Neuroshimy, systemu "papierowego rpg". Na chwilę obecną mamy 9 oficjalnych frakcji (Gangi Hegemonii, Posterunek, armia mutantów Borgo, Moloch, Vegas, Smart, Nowy Jork, Neodżungla i Stalowa Policja), które podczas rozgrywki walczą ze sobą w konfiguracjach 1 vs 1, 2 vs 2, lub deathmatch. W każdej turze gracze po kolei losują i wystawiają na planszę żetony swojej armii, przez co element losowości może wydawać się na początku zbyt duży, jednak po kilku-kilkunastu rozgrywkach, kiedy gracz pamięta już zawartość każdej z talii, odczucie losowości spada, a strategię gry modyfikuje się wtedy, bazując na wiedzy o tym, co poszczególnym graczom zostało jeszcze do zagrania. W grze należy wykazać się strategicznym myśleniem i taktyką, ponieważ każdy ruch można wykonać na dziesiątki sposobów. Spostrzegawczość i umiejętność analitycznego myślenia przydaje się, by zauważyć te najmniej oczywiste, a często najlepsze zagrania.

Największą wadą hexa jest to, że klimat papierowej Neuroshimy utrzymywany jest tu tylko przez nazwy armii i nie czerpie nic więcej z rozbudowanego świata swojej gry matki. Powiedziałbym nawet, że hex tworzy błędną wizję Neuroshimy, dlatego osobiście oddzielam te gry od siebie. Na dobrą sprawę, można byłoby wywalić z hexa element postapo i wykorzystać jego mechanikę, by stworzyć armie w dowolnym settingu, czy to WWII, czy fantasy... grałoby się tak samo jak teraz. Neuroshima Hex, to nie Neuroshima RPG!

A o czym możemy pogadać w tym wątku? To zależy od tego czy ktoś tu w ogóle gra w hexa. Sam chętnie przedyskutowałbym strategie dla poszczególnych armii i porozmawiał na temat dodatków fanowskich, których nota bene jest cała masa (może nawet stworzymy własny, kto wie ;p). Dyskusyjną sprawą w Hexie jest też interpretacja niektórych zasad, co również może być ciekawym tematem do rozmowy. Można też oczywiście umówić się na partyjkę Hexa Online

To jak, gra ktoś?
 
Załączone Grafiki
File Type: jpg neuroshima-hex-2-3.jpg (83.7 KB, 28 wyświetleń)
lastinn player
__________________
Suffer the pain of discipline or suffer the pain of regret.
ElCiesiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:24.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172