|
Karcianki i Planszówki Poker? Poker to przeżytek |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
26-04-2016, 21:06 | #21 |
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Story Cubes ale które dodatki to nie jestem pewien. |
27-04-2016, 00:10 | #22 |
Reputacja: 1 | Też nie jestem pewien, dlatego nie wymagałem takich szczegółów. Na pewno widzę tam podstawkę i co najmniej jeden dodatek. Tak czy inaczej Adr ma rację - chodzi o Story Cubes. Podstawowa wersja gry składa się z dziewięciu kości. Każda jest inna, mamy więc 36 kompletnie różnych obrazków. Rozgrywka sprowadza się w zasadzie do tego, że rzucamy kośćmi i próbujemy na gorąco wymyślić opowieść, która będzie zawierała wszystkie wylosowane symbole. Proste i bardzo radosne, zwłaszcza w rękach ludzi o bogatej wyobraźni. A tego akurat RPG-owcom nie brakuje Punktacja: Adr: 6pkt Mira: 4pkt Baczy: 2pkt Wila: 2pkt Zagadka #9:
__________________ Gdzieś tam, za rzeką, jest łatwiej niż tu. Lecz wolę ten kamień, bo mój. Ćwierćkrwi Szatan na forumowej emeryturze. |
27-04-2016, 00:33 | #23 |
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Bang! Gra kościana. Mam ją na półce. |
27-04-2016, 09:29 | #24 |
Reputacja: 1 | I jak tu zdobywać punkty skoro Adr nie sypia? Następna zagadka. |
27-04-2016, 09:47 | #25 |
Reputacja: 1 | Nic dodać, nic ująć. Kolejny punkt zgarnia Adr. Oczywiście kości pochodzą z kościanego Banga. O tym tytule również wspominałem w którymś z tematów (Polecane gry "bez prądu"). Jest to mafiopodobna gra osadzona w klimatach dzikiego zachodu, w której szeryf i jego zastępcy muszą się zmierzyć z bandydami i renegatami. No i jeszcze Indianie wpadają do miasta od czasu do czasu i potrafią nieźle zamieszać. Btw: lada dzień powinna się pojawić trzecia gra z tej serii: Bang: Pojedynek. Tym razem przeznaczona wyłącznie dla dwóch graczy. Punktacja: Adr: 8pkt Mira: 4pkt Baczy: 2pkt Wila: 2pkt Zagadka #10:
__________________ Gdzieś tam, za rzeką, jest łatwiej niż tu. Lecz wolę ten kamień, bo mój. Ćwierćkrwi Szatan na forumowej emeryturze. |
27-04-2016, 10:12 | #26 |
Reputacja: 1 | Znak starszych bogów.
__________________ |
27-04-2016, 14:27 | #27 |
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Sypiam, ale w innych godzinach niż większość społeczności. jak widać teraz zaspałem na zagadkę, a bardzo lubię grę Znak starszych bogów. |
27-04-2016, 21:51 | #28 |
Reputacja: 1 | Tym razem punkt wędruje do Ardela, a kostki pochodzą oczywiście ze Znaku Starszych Bogów. Jest to gra dla wielbicieli Macek i Cthulhu, którzy niekoniecznie mają czas i ochotę na "szybką partyjkę w Arkham Horror". Tutaj, zamiast łazić po całym mieście, nasi badacze sprawdzają co też dzieje się w miejscowym laboratorium. Do dyspozycji mamy jak zwykle broń, zaklęcia, magiczne przedmioty no i kości. Grałem w to już dosyć dawno i z tamtej rozgrywki pamiętam przede wszystkim muzealną toaletę, która okazała się dość śmiercionośną lokacją... Punktacja: Adr: 8pkt Mira: 4pkt Baczy: 2pkt Wila: 2pkt Ardel: 2pkt Zagadka #11:
__________________ Gdzieś tam, za rzeką, jest łatwiej niż tu. Lecz wolę ten kamień, bo mój. Ćwierćkrwi Szatan na forumowej emeryturze. |
27-04-2016, 23:32 | #29 |
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Hobbit |
28-04-2016, 08:43 | #30 |
Reputacja: 1 | Adr się z Wami nie patyczkuje, widzę. Czy ktoś jest w ogóle w stanie powstrzymać jego marsz po zwycięstwo? Tak, ilustracja przedstawia kości z gry Hobbit, wydawnictwa Egmont. Jest to lekka gra rodzinna, która zawiera parę fajnych rozwiązań. W grze wcielamy się w krasnoludy podążające za tytułowym bohaterem, a naszym celem jest nachapanie się skarbów (kolorowych kryształków). Rozgrywka składa się z dwóch, przeplatających się faz: Faz Wędrówki i Faz Przygody. W fazie wędrówki zbliżamy się do planszy o tyle pól, ilu jest graczy. Każdy z nich zgarnia bonus z jednego pola. O kolejności decyduje liczba, na rzuconej przez nas karcie krasnoluda (mamy ich pięć na ręce). Jeśli więc zależy nam na tym, by zwiększyć naszą siłę, a znajduje się ona na pierwszym z pól, które jest przed nami, staramy się rzucić możliwie najniższą kartę. Jeśli chcemy dostać lembasy, które są na końcu - oczywiście odwrotnie. Później następuje faza przygód, w której mierzymy się z Kartami Przygód. Każda opisuje jakieś wydarzenie w świecie gry i podaje zestaw symboli, jaki musimy wyrzucić by pokonać przeciwności losu (i zgarnąć skarby). Tu wkraczają kości, wprowadzając niewątpliwie sporo losowości do przygód. Tu również pojawia się mechanika, która w niegłupi sposób tę losowość ogranicza. Wspominałem wcześniej o zdobywaniu siły, prawda? Wszystkie punkty współczynników zdobyte podczas Fazy Wędrówki oznaczamy na swojej planszy gracza. I tak na przykład każde dwa punkty siły dają nam automatyczny toporek (czyli przechodząc test walki musimy wyrzucić o jeden mniej). Każde trzy punkty inicjatywy to jedna tarcza (+ im wyższa inicjatywa, tym bliżej koryta jesteśmy, tzn pierwsi dobierzemy się do przygód). Każde dwa punkty sprytu natomiast, pozwalają nam przerzucić jedną kość. Proste, skuteczne, fajne. Punktacja: Adr: 10pkt Mira: 4pkt Baczy: 2pkt Wila: 2pkt Ardel: 2pkt Zagadka #12:
__________________ Gdzieś tam, za rzeką, jest łatwiej niż tu. Lecz wolę ten kamień, bo mój. Ćwierćkrwi Szatan na forumowej emeryturze. |